Eureka!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » fre jul 14, 2006 15:13

Nej, det visste jag inte. tack! *ut och leta*

Eureka får okej-->bra recension av Matt Roush:
http://www.tvguide.com/TV/Roush/Review/ ... e=07122006
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » fre jul 14, 2006 15:46

Jag har sett lite preview-promos för Eureka, tyckte den verkade väldigt underlig, men jag kanske ger första avnsittet en chans ändå.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Off » tor jul 20, 2006 11:07

Eureka 1x01

Gillar polisen.
Gillar dottern.
Smågillar upplägget.
Tyckte inte storyn i första avsnittet var något vidare.
Ogillar stenhårda poliskvinnan. Varför inte bara anställa Michelle Rodriguez när ni ändå är på gång.

Får några avsnitt till. Kan bli en jäkla massa cotw av olika slag, tänk smallville fast maskiner istället för meteorkrafter. Hoppas bara att det kommer finnas en arc också iom Section 5. Slutet var ju lovande.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav eynosh » tor jul 20, 2006 11:21

Off skrev:Ogillar stenhårda poliskvinnan. Varför inte bara anställa Michelle Rodriguez när ni ändå är på gång.

:D
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Tob » tor jul 20, 2006 13:08

Eureka 1.1

Jag gillade det relativt mycket. Framförallt temat. Men det visste jag redan på förhand. Förutom dottern och pappan så känns karaktärsbasen rätt svag, men förhoppningsvis ändras det, och slutet bådar ändå rätt gott. Hoppas man verkligen lägger fokus på taglinen Small town. Big secret.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Glorificus » fre jul 21, 2006 0:58

Eureka 1x01
Jag föll direkt för den lite skruvade miljön och karaktärerna (bikaraktärer som hundfångaren och chef-vetenskapsmannens assistent).
Håller med Off om att storyn för första avsnittet var svag och Tob om att karaktärsbasen kunde varit starkare. Hoppas kommande cotws blir mer intressanta... Det skulle verkligen vara kul om en såhär udda serie klättrade upp lite på kvalitetsstegen. :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Tob » ons jul 26, 2006 17:05

Eureka 1.2

Jag gillade detta bättre än första.
Bra att man fortsätter med en händelse från första avsnittet. Det känns postivt då det kanske inte bara blir Cotw helt och hållet. Gillade dottern i första avsnittet, så det känns bra att hon kom tillbaka. Sen hoppas jag man fortsätter på banan att framtidens teknik innebär problem, eller kan innebär problem, iaf att det inte glorifieras. Sen att man blandar in en hel del moral och etik kring tekniken, som tex. kloning då. Vi får se hur detta utvecklar sig.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav noike » ons aug 09, 2006 13:22

Eureka, jag gillar den mer än vad jag borde. Humor, archandling, folk utvecklas redan och deras Science of the Week är inte alls så pjåkiga.

Negativt: Som Off sa tidigare: fetischmilitanta kvinnopolisen är inte så kul även om hon mjuknat en del sedan piloten. Greg Germann bara med i piloten, men jag hoppas på att det ändå är en återkommande roll.

1.2 Neil "Mouthbreather" Graystons båda roller är guld. GULD!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » ons aug 09, 2006 13:30

Jag gillar Eureka, hoppas de håller kvar vid humorn, för det höjer serien ett viktigt snäpp. En sak jag tyckte var negativt med piloten var Greg Germann, men nu verkar han ju borta. Yay!

Kommer definitivt fortsätta titta. (såg precis 1.04)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » ons aug 09, 2006 13:33

Illyria skrev:En sak jag tyckte var negativt med piloten var Greg Germann,


Som sagt, håller inte med dig om just den punkten. Men i övrigt gör jag det. Serien är mer underhållande än vad det borde vara.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » ons aug 09, 2006 13:45

Jag tycker inte han är en speciellt bra skådis och han(s karaktär) kändes väldigt felplacerad i Eureka-miljön och bland övriga karaktärer.

De två senaste avsnitten har jag upplevt att humorn fått backa lite, vilket är väldigt synd. Huset blev en ny rolig karaktär också, men det syntes inte alls till i avsnitt 4. Hoppas det blir mer framöver för humorn behövs. Annars tycker jag serien har väldigt bra förutsättningar, den grund Eureka innebär kan ge hur många storylines som helst.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Tob » ons aug 09, 2006 13:57

Tycker inte humorn är någon större tillgång. Eller snarare den tänkta humorn då jag inte tycker serien är rolig, utan jag tycker bara det känns glassigt och allmänt lättsamt (i negativ betydelse). Jag gillar serien skarpt ändå pga. andra saker men för mig så är (den tänkte) humorn det som drar ner serien för mig. På samma sätt som i Psych, fast där fanns inget annat som var intressant, mer än ett tema som slarvades bort pga. just humorn.

Ser om inte annat framemot avsnitt 4. Så snart Eureka och lunch. Det skall bli gott.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav noike » ons aug 09, 2006 14:16

http://www.scifi.com/eureka/downloads/podcast/

Kommentarspår för 1.02 och 1.03 (fast det står 106, måste vara produktionsordningen).
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav noike » ons aug 09, 2006 15:18

Eureka 1.4 Tyckte det var en hel del humor. En hel del allvar också, speciellt med hur och varför de påverkades. Sättet stadens olika uppfinningar och forskningsexperiment påverkar varandra är intressant eftersom de verkligen inte existerar i ett vakuum.

Det som jag verkligen uppskattar är att även alla inte är roliga så har de en viss form av humor. De springer inte runt som torrbollarna i BSG. (Vilket var skälet till att det tog nästan två säsonger innan jag verkligen fastnade.) Allvar är bra, men om alla springer runt som mentala goth:are så får inte allvaret någon grogrund. Vilket jag tycker det har i Eureka.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Ruccola » tor aug 10, 2006 20:28

Jag gillar Eureka, och det är skönt att ha något att följa nu när Angel s5 också börjar ta slut... Och innan höstsäsongen med alla andra serier drar igång!

Har någon sett piloten för "Heroes"? Kan rekommenderas! Lite xmen-stuk, handlar om folk som får olika krafter och försöker handskas med dessa. Jag tror själva serien har premiär i oktober.
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Sundbyberg

Inläggav noike » fre aug 11, 2006 16:05

Mittenavsnitten av Eureka kommer visas ur ordning på grund av pick-up shots -- vilket gör att avsnittet som blir klart först sänds. De sista fyra eller fem ska vara i ordning och (spoiler extremsmå detaljer) det verkar som om att de är de enda som krävs vara det.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav noike » ons aug 16, 2006 23:23

Eureka 1.05 Började superlättviktigt och jag skrattade högt flera gånger under teasern för att sedan bli riktigt allvarligt och flytta fram arc-pjäserna på brädet. Stort plus att Nathan faktiskt inte är bad guy, utan faktiskt verkar vara en rätt trevlig människa ändå om man bortser från hans tunnelseende.

Jag gillar Fargo. Om han visar sig bli nördtrio-ond, fan, jag kommer nog gilla honom mer. Men jag tror inte riktigt på att han passar in i cabalprofilen.


Jag gillar Eureka riktigt mycket.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav noike » tor aug 24, 2006 1:15

Eurekauttalanden av Colin Ferguson: "I now hear that next year we'll be getting darker in tone. Interesting."

Edit: de har inte fått klartecken men de tänker ändå framåt. Och serien har fortfarande bland de högsta tittarsiffrorna på kanalen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Ruccola » tor aug 24, 2006 9:47

Noike: verkar lovande! Jag gillar serien än så länge, upplägget är ju helt klart en bra grogrund för intressanta berättelser. Hoppas den får fortsätta.
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Sundbyberg

Inläggav adolvsson » tor aug 24, 2006 9:58

Eureka!!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Garim » tor aug 24, 2006 11:09

Jag såg precis piloten av Eureka. Mycket lovande... Nu blir det fler avsnitt.

Och jädrar vad många skådisar man kände igen.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Illyria » tor aug 24, 2006 11:13

Hoppas det blir mer Eureka (s2) för serien är väldigt underhållande och jag hoppas en eventuellt mörkare ton inte skulle dra ner på komedin. Behöver inte vara komedi a la 1x06 men komedin är viktig.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » tor aug 24, 2006 12:35

Illyria skrev:Hoppas det blir mer Eureka (s2) för serien är väldigt underhållande och jag hoppas en eventuellt mörkare ton inte skulle dra ner på komedin. Behöver inte vara komedi a la 1x06 men komedin är viktig.


"Mörkare element förutom så som serien är nu" pratade Colin om. Så det är mer att bredda serien, de den mer djup, inte byta ut saker. De verkar vara rätt förståndiga på den serien.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » tor aug 24, 2006 12:38

Då låter det väldigt lovande.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » tor aug 24, 2006 15:44

Låter som att jag missar nåt vad gäller Eureka. Jag såg halva piloten med intentionen att se andra halvan dan efter, men det blev aldrig av. Kanske ska jag ladda ner alla avsnitt då de finns lättillgängliga och ha dem som reserv? Piloten tyckte jag inte så var så överdrivet bra -- det jag såg av den i alla fall.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tor aug 24, 2006 15:50

AKS skrev:Låter som att jag missar nåt vad gäller Eureka. Jag såg halva piloten med intentionen att se andra halvan dan efter, men det blev aldrig av. Kanske ska jag ladda ner alla avsnitt då de finns lättillgängliga och ha dem som reserv? Piloten tyckte jag inte så var så överdrivet bra -- det jag såg av den i alla fall.

Piloten och avsnitt två är till stor del setup för resten av serien. Piloten i större utmärkelse givetvis.
Senast redigerad av noike tor aug 24, 2006 15:55, redigerad totalt 1 gång.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » tor aug 24, 2006 16:17

Hmm, då får jag nog ta och ladda hem även om det är svårt att hinna med att se allt nu. Ligger tre avsnitt efter vad gäller Blade t ex...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » tor aug 24, 2006 19:29

AKS skrev:Hmm, då får jag nog ta och ladda hem även om det är svårt att hinna med att se allt nu. Ligger tre avsnitt efter vad gäller Blade t ex...

Blade! Har precis sett senaste. Riktigt förbaskat bra igen och det är svårare än någonsin att försöka klura ut var tusan säsongen egentligen är på väg.

Eureka och Blade - odiskutabelt årets två största mest positiva överraskningar.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » ons aug 30, 2006 18:15

Illyria skrev:Ghost Squad, vad är det för serie?

Brittisk polisserie om Internal Affairs.

Eureka 1.07: Drama, humor och Jack svetsas mer och mer ihop med staden. Det här ska visst varit det andra avsnittet de spelade in. Ttycker inte att det märktes, förutom kanske på att Matt Frewer inte tonat ner den där hemska accenten.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Langtry » fre sep 01, 2006 16:33

Har börjat epsa Eureka och jag tycker den verkar ha stor potential.

Är mycket nyfiken på section 5...

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Nästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot]

cron