Film 2: Uppdrag Miami Beach

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav A bear » lör aug 12, 2006 21:50

Bender skrev:Håller inte riktigt med om att det skulle behövas mer handling, den har precis rätt känsla genom hela filmen. Jag tycker alla 4 medlemmarna i familjen gestaltas underbart av sina skådespelare.

Jo, absolut. Det är bara en av mina små käpphästar som envisas med att gnägga lite grann under såna här filmer: varför göra en film om den i bästa fall blir en imitation av något som händer en väldig massa människor i verkligheten? Det fantastiska med filmmediet (och böcker också) är ju förmågan att vara just, äh, fantastisk. Att förbättra/försämra verkligheten, inte bara imitera den. Det är därför jag älskar Whedon, Cronenberg, Lynch, Jarmusch och Gilliam (och Romero, Carpenter och Raimi) (och sällan uppskattar biopics). "The Squid..." gör en (skulle jag tro, jag saknar tackålov förstahandserfarenhet) jävligt realistisk imitation av en familj som faller sönder, men det är inget unikt i det; det enda som skiljer den från att se grannarnas äktenskap krascha är soundtracket.

Så långt den käpphästen alltså. Men han är rätt liten och gnällig, och jag lyssnar inte så mycket på honom; jag vet inte ens om jag håller med honom. Det är hur som helst en väldigt liten invändning mot en riktigt bra film.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Tob » sön aug 13, 2006 15:19

Jag gillar Lasse Hallström skarpt. Köpte mängder av Lasse Hallströms filmer för skamligt lite pengar ifrån cdons sommarrea i slutet av juni. Igår såg jag Sjöfartsnytt och det är väl kanske inte bland det bästa Lasse har gjort men det är bra. Riktigt bra. Jag njuter verkligen av varje scen, av varje replikskifte....njuter mig igenom hela filmen faktiskt. Välspelat, välskrivna dialoger och allmänt jäkla välgjort. Precis som det brukar vara i hans filmer.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav eriked » sön aug 13, 2006 20:40

På tal om Hallström såg jag Casanova för ett par veckor sedan. Underhållande och lättsam. Tycker nog att en del scener var lite trist gjorda men Ballongscenen har jag för mig såg lite platt ut men framför allt slutscenen såg lite seg ut med ful backdrop, om jag inte missminner mig
Tror inte jag har sett så många av Hallströms filmer, några iofs, skulle vilja se Gilbert Grape men det har inte blivit av ännu

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Binchy » mån aug 14, 2006 5:15

Åh, Sjöfartsnytt, den är ju så bra! Boken är bra den också.

Vi såg Hoodwinked i helgen. Den var...la bra. Inget mästerverk men OK tidsfördriv.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Matt » tis aug 15, 2006 18:17

Fan tänkte köpa These Girls på dvd men inte det minsta extramaterial.
Då vetefan.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav caffeineaddict » tor aug 17, 2006 13:02

http://www.imdb.com/news/wenn/2006-08-17/celeb/7

Kan någon säga THANK FUCKING GOD! Britney Spears som Janis Joplin... hjärnan brister ju i tusen bitar bara vid tanken.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tor aug 17, 2006 13:07

caffeineaddict skrev:Kan någon säga THANK FUCKING GOD! Britney Spears som Janis Joplin... hjärnan brister ju i tusen bitar bara vid tanken.

Fast ibland är tågkrascher underhållande... (Men jo, Zooey!)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » tor aug 17, 2006 13:12

caffeineaddict skrev:http://www.imdb.com/news/wenn/2006-08-17/celeb/7

Kan någon säga THANK FUCKING GOD! Britney Spears som Janis Joplin... hjärnan brister ju i tusen bitar bara vid tanken.

Hade blivit gladare om de strukit filmen helt och hållet, men...

Kan Zooey Deschanel sjunga som Janis Joplin? Kan Zooey Deschanel sjunga alls?

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav caffeineaddict » tor aug 17, 2006 13:19

A bear skrev:Kan Zooey Deschanel sjunga som Janis Joplin? Kan Zooey Deschanel sjunga alls?

Hoppas de kör Ray-metoden med mimande. Typ det enda den filmen gjorde bättre än Walk the Line.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » tor aug 17, 2006 13:27

caffeineaddict skrev:
A bear skrev:Kan Zooey Deschanel sjunga som Janis Joplin? Kan Zooey Deschanel sjunga alls?

Hoppas de kör Ray-metoden med mimande. Typ det enda den filmen gjorde bättre än Walk the Line.

Ja, mimning. Folk ser delvis filmerna för att höra låtarna och är sången annorlunde så... Det brukar bli fel då.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » tor aug 17, 2006 13:30

caffeineaddict skrev:

Jo, det är ju egentligen det enda vettiga sättet att göra en musikerbiopic. Att låta skådisar sjunga i stället för originalmusikerna känns ungefär som om man hade låtit Philip Seymour Hoffman skriva om "Med kallt blod" i "Capote"...

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » tor aug 17, 2006 13:35

Zooey borde ju dessutom få en rätt stor Oscarschans nu med det här. Både biografifilm och Janis-förfulad? Nästan säkrad enligt statyettreglerna.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » lör aug 19, 2006 22:20

Jag har tänkt på något, visste inte riktigt var jag skulle skriva det eftersom det handlar om Buffy men samtidigt om film och jag orkar inte starta en ny tråd. Så däför skriver jag det här.

Jo, det är nämligen så att jag har funderat på den dära Spike filmen, alltså ifall det skulle bli så att de skulle göra den. Det jag har då har funderat på är, måste de nästan inte bli lite av en fortsättning av Angel? För jag menar, om det bara blir en film så inte alls tar upp slutet där och Spike lever och är glad, så får vi ju aldrig veta hur han överlevde. Personligen skulle jag inte kunna stå ut med en helt oberoende film från det slutet, jag skulle behöva en liten förklaring eller återblick eller något. Vad säger ni?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav madskellig » sön aug 20, 2006 0:00

Jag tog mig äntligen för att se kiss kiss bang bang ikväll, har tänkt se den länge men det har som aldrig blivit av. Jag älskade den ganska rejält, otroligt underhållande och Val Kilmer ägde alla scener han var med i. Berättarröstens kommentarer var roliga, och alla twists and turns var bra genomförda, men den bästa twisten var i slutet då man fick reda på varför Harmonys syster anlitat privatdetektiven. Good stuff. 4/5
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav AKS » sön aug 20, 2006 0:03

Håller med, Kiss Kiss Bang Bang är riktigt underhållande. Den får 4 av 5 av mig också.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » sön aug 20, 2006 0:07

KKBB är en av de få filmer jag sett i år och det är den klart bästa. Väldigt rolig på sina ställen.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Glorificus » sön aug 20, 2006 0:52

madskellig skrev:Jag tog mig äntligen för att se kiss kiss bang bang ikväll, har tänkt se den länge men det har som aldrig blivit av. Jag älskade den ganska rejält, otroligt underhållande och Val Kilmer ägde alla scener han var med i. Berättarröstens kommentarer var roliga, och alla twists and turns var bra genomförda, men den bästa twisten var i slutet då man fick reda på varför Harmonys syster anlitat privatdetektiven. Good stuff. 4/5

Hehe, det är den sorts film jag nog kan ha stort nöje av att se om, för jag har totalt glömt bort varför nån gjortde något.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav madskellig » sön aug 20, 2006 1:02

Glorificus skrev:
madskellig skrev:Jag tog mig äntligen för att se kiss kiss bang bang ikväll, har tänkt se den länge men det har som aldrig blivit av. Jag älskade den ganska rejält, otroligt underhållande och Val Kilmer ägde alla scener han var med i. Berättarröstens kommentarer var roliga, och alla twists and turns var bra genomförda, men den bästa twisten var i slutet då man fick reda på varför Harmonys syster anlitat privatdetektiven. Good stuff. 4/5

Hehe, det är den sorts film jag nog kan ha stort nöje av att se om, för jag har totalt glömt bort varför nån gjortde något.

Hihi, jo det kan ju vara så ibland, men man brukar ju minnas det mesta då filmen väl börjar. I alla fall så funkar det så för mig, jag kan vara helt övertygad om att jag inte minns något alls men 5 minuter in i filmen så vet jag exakt vad som kommer hända.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » mån aug 21, 2006 8:56

Rope-dokumentären i Hitchcock-samlingen jag köpte är ganska underbar, för att manusförfattaren Arthur Laurents inte sitter och hyllar Hitch till skyarna för minsta lilla sak såsom folk gör i de flesta Hitch-relaterade dokumentärer. Istället sitter han och kritiserar sak efter sak... och har rätt på flera om inte alla punkter.
(spoiler Rope) "Man borde inte ha fått se mordet i början, hade man inte fått se det fanns det alltid en chans att de bara var bluffare och galningar, och nu finns inte mycket spänning när kistan öppnas." "Jimmy Stewarts karaktär borde ha spelats som mer homosexuell, och det skulle ha funnits en sexuell spänning mellan honom och mördaren. Men Jimmy Stewart hade ingen aning om hur man spelade sådant och hade heller ingen lust att göra det." "Hitchcock sa från början att han ville filma filmen så att det verkade som en tagning. Jag tyckte det verkade som en gimmick, men han var Den Store Hitchcock, vem var jag?" o.s.v.
Härligt att äntligen få se något sånt, man väntar det sig knappast från sådana här dokumentärer. Jag tycker ändå Rope är en väldigt bra film dock, även om inte en av Hitchcocks allra största höjdare.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » mån aug 21, 2006 22:02

Vi pratade om Spike Lee för ett tag sedan, och alla ni som var lika stora fans som jag vill kanske veta att ikväll har hans fyratimmars-dokumentär om Katrina-katastrofen (och allt runt däromkring), When The Levees Broke, premiär på HBO. Vilket jag antar betyder att man kommer kunna få tag på den i morgon.

EDIT: Korrektion: Första halvan sänds ikväll, andra halvan i morgon.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » mån aug 21, 2006 22:14

Det lär bli mycket intressant. Måste försöka få hem den.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » tis aug 22, 2006 9:55

Nu när jag har börjat vakna så jäkla tidigt så blev The Squid and the Whale morgonfilmen, och den var en utmärkt sådan. Riktigt jäkla bra. Kändes som att den fick in oerhört mycket trots sin korta längd (eftertexterna börjar rulla efter cirka 76 minuter). Den hade ett snabbt tempo (de flesta scenerna var ganska korta men sa ändå väldigt mycket) utan att det kändes stressat eller hetsigt. 4/5.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » tis aug 22, 2006 20:35

Sympathy for Lady Vengeance. Wow. Bara... wow.

Mer följer nog när jag har hämtat mig.

EDIT: FAAAN! Lärde mig precis nu att jag ändå har sett "fel" version (den som regissören gillar bäst har vissa scener som är svartvita-med-färginslag i Sin City-stil. Den jag såg var helfärg hela tiden). Och ändå blev jag så tagen... så fantastisk den "riktiga" måste vara... :cry:

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav wyndham » tis aug 22, 2006 23:41

Idag letade jag påskägg på min nya Life Aquatic-DVD. Hittade dock inget på huvud-menyn och till slut hade jag letat igenom alla menyer, inklusive varje sida för kapitel och undertexter. Sen upptäckte jag att den lik förbannat fanns på det mest uppenbara stället på huvudmenyn... Nåja, kul var det iaf.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav caffeineaddict » ons aug 23, 2006 12:00

Med den casten, den regissören, det faktum att jag inte ens har sett originalet än och därför inte kan bli irriterad över likheter/olikheter, och det soundtracket till trailern, varför känner jag mig inte mer upphetsad över det här?

http://www.apple.com/trailers/wb/thedeparted/trailer1/

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » ons aug 23, 2006 12:07

Okej att jag aldrig såg The Grudge, men varför känns det som att hon redan har gjort en remake på remaken hon gjorde för något år sedan? Fast med PG-13-rating denna gång?

http://www.apple.com/trailers/rogue_pic ... n/trailer/

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » ons aug 23, 2006 12:16

Mer trailer: en psychothriller skriven av David Mamet med William H. Macy i huvudrollen, Joe Mantegna och West Wings Dulé Hill som hardass? I'll see it. Och inte för att dissa karlns onekbara talanger, men det är kanske inte en slump att den bästa Mamet-skrivna filmen hittills är den han inte regisserade själv. Och den här har han inte regisserat.

http://www.apple.com/trailers/independe ... d/trailer/

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav adolvsson » ons aug 23, 2006 12:44

caffeineaddict skrev:Mer trailer: en psychothriller skriven av David Mamet med William H. Macy i huvudrollen, Joe Mantegna och West Wings Dulé Hill som hardass? I'll see it. Och inte för att dissa karlns onekbara talanger, men det är kanske inte en slump att den bästa Mamet-skrivna filmen hittills är den han inte regisserade själv. Och den här har han inte regisserat.

http://www.apple.com/trailers/independe ... d/trailer/

Eeeeh... I'd be all like, dude, don't bother. Det är ingen usel film men absolut en besvikelse. Manuset som det skildras på film hade antagligen passat bättre på scen, och det är också en av filmens största svagheter, att den verkligen känns som en filmatiserad pjäs i uttryckets mest negativa betydelsen.

Där finns en intressant story, många bra aktörer i småroller, och jag är övertygad om att med en högre budget, eventuellt en annan regissör (jag gillar Stuart Gordon, men han kan ha varit fel för den här) och en mer filmatisk omskrivning av manuset och Edmond hade kunnat bli en ny Se7en, näst intill i alla fall, i fråga om kvalité och mottagande. Nu blir det som bäst en emellanåt lite intressant bagatell.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav adolvsson » ons aug 23, 2006 12:47

På tal om Stuart Gordon...
When there's a death in the White House, "re-animator" Herbert West is brought in to bring the corpse back to life.

House of Re-Animator (2008)

Vill se!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav A bear » ons aug 23, 2006 13:02

adolvsson skrev:På tal om Stuart Gordon...
When there's a death in the White House, "re-animator" Herbert West is brought in to bring the corpse back to life.

House of Re-Animator (2008)

Vill se!

Hoho. Låter lite smått likt Joe Dantes "Homecoming". Kan bli kul.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film