Favoritpar i Buffy the Vampire Slayer? (spoilers)

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Inläggav lilith » sön jul 23, 2006 20:37

madskellig skrev:Tror Spike och Xander hade varit ett intressant par *crickets chirp* ... bara jag? ;)

Mhmmm? I så fall, this one's for you:
Chocolate Hurricane by Cici Är du under 17 får du absolut inte läsa!

Av nån anledning började jag läsa den här. Xander och Spike har aldrig intresserat mig speciellt. Och namnet syftar på en candy bar. Ingenting annat.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav madskellig » sön jul 23, 2006 20:44

lilith skrev:
madskellig skrev:Tror Spike och Xander hade varit ett intressant par *crickets chirp* ... bara jag? ;)

Mhmmm? I så fall, this one's for you:
Chocolate Hurricane by Cici Är du under 17 får du absolut inte läsa!

Av nån anledning började jag läsa den här. Xander och Spike har aldrig intresserat mig speciellt. Och namnet syftar på en candy bar. Ingenting annat.

hehe, Jag är 21, och Fanfic galning, så jag har läst den :D Inte riktigt min stil, men tack för reccen!
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav medundersåte » mån jul 24, 2006 0:32

Mitt favoritpar är nog Tara och Willow, men Xander och Anya är också söta tillsammans. Klassikern är naturligtvis Buffy och Angel som jag också gillar. Jag är däremot inte så förtjust i Buffy och Spike; var de verkligen ett par egentligen? De var visserligen på väg att gifta sig vid ett tillfälle, men det räknas liksom inte.
Användarvisningsbild
medundersåte
Minion

Inläggav noike » mån jul 24, 2006 0:40

medundersåte skrev:Jag är däremot inte så förtjust i Buffy och Spike; var de verkligen ett par egentligen?

Jodå, i säsong 6 får man nog faktiskt säga att de var det. Fast samtidigt var det förhållande väldigt mycket sammanhållet av hustrumisshandel och psykisk mobbning från bådas sida.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav medundersåte » mån jul 24, 2006 1:43

noike skrev:
medundersåte skrev:Jag är däremot inte så förtjust i Buffy och Spike; var de verkligen ett par egentligen?

Jodå, i säsong 6 får man nog faktiskt säga att de var det. Fast samtidigt var det förhållande väldigt mycket sammanhållet av hustrumisshandel och psykisk mobbning från bådas sida.
Ja, det känns mest som att Spike utnyttjar Buffys svårigheter med att anpassa sig till jordelivet, men det är väl problem som finns inom parbildningar. Liknar lite Buffy och Parker Abrams, som definitivt inte är ett av mina favoritpar. Att Spike saknar själ är nog det som gör mig tveksam till att kalla dem ett par, annars så gillar jag Spike både med och utan själ.

Giles och Jenny Calendar är ett intressant par som hade möjligheter att bli långvarigt, de verkade passa bra ihop också. Undrar om Giles blev rädd för att binda sig efter Jennys död, det verkar ju inte finnas någon speciell person i hans liv därefter.
Användarvisningsbild
medundersåte
Minion

Inläggav adolvsson » mån jul 24, 2006 1:48

medundersåte skrev:Undrar om Giles blev rädd för att binda sig efter Jennys död, det verkar ju inte finnas någon speciell person i hans liv därefter.

Olivia. Jag hade verkligen velat se mer av henne, det lilla man fick se av dom tillsammans gör att dom defintivt kandiderar till hög placering på listan.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » mån jul 24, 2006 1:53

adolvsson skrev:
medundersåte skrev:Undrar om Giles blev rädd för att binda sig efter Jennys död, det verkar ju inte finnas någon speciell person i hans liv därefter.

Olivia. Jag hade verkligen velat se mer av henne, det lilla man fick se av dom tillsammans gör att dom defintivt kandiderar till hög placering på listan.

Nämner inte Giles vid något tillfälle att det har funnit kvinnliga personer i hans liv men att de inte klarar av den övernaturliga delen?

medundersåte skrev:Liknar lite Buffy och Parker Abrams, som definitivt inte är ett av mina favoritpar.

Då har du inte sett a bears Parker/Buffy-video antar jag? Den kan smälta vem som helst.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tam » mån jul 24, 2006 1:58

noike skrev:Nämner inte Giles vid något tillfälle att det har funnit kvinnliga personer i hans liv men att de inte klarar av den övernaturliga delen?

Fan heller att han gör. Inte en chans på miljonen.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav noike » mån jul 24, 2006 2:00

Tam skrev:
noike skrev:Nämner inte Giles vid något tillfälle att det har funnit kvinnliga personer i hans liv men att de inte klarar av den övernaturliga delen?

Fan heller att han gör. Inte en chans på miljonen.

Okej. Då har jag nog drömt det medan jag slumrat till något kommentarspår.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tam » mån jul 24, 2006 2:05

I do believe Joss säger typ nåt sånt där i slutet på Hush-kommentarerna, ja.

Och vad gråtande, gravida Olivia i Restless säger om Ruperts förhållande till förhållanden tycker jag är uppenbart men ändå mångbottnat.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav medundersåte » mån jul 24, 2006 10:03

adolvsson skrev:

Giles kanske träffar henne när han är i England i slutet av serien. Kanske är det för att man får se så lite av Giles liv i serien som jag har svårt att fastna för Giles och Olivia. Med Jenny så skedde det ju mer under Buffys ögon (till Buffys stora förskräckelse).
Användarvisningsbild
medundersåte
Minion

Inläggav medundersåte » mån jul 24, 2006 10:08

noike skrev:
medundersåte skrev:Liknar lite Buffy och Parker Abrams, som definitivt inte är ett av mina favoritpar.

Då har du inte sett a bears Parker/Buffy-video antar jag? Den kan smälta vem som helst.
Nej, den skulle vara kul att se, men i mitt fall så skulle jag antagligen smälta bokstavligt talat och få förvaras i en skål eller någon annan typ behållare för resten av mitt liv. :)
Användarvisningsbild
medundersåte
Minion

Inläggav A bear » mån jul 24, 2006 10:45

medundersåte skrev:
noike skrev:

Nej, den skulle vara kul att se, men i mitt fall så skulle jag antagligen smälta bokstavligt talat och få förvaras i en skål eller någon annan typ behållare för resten av mitt liv. :)

Så, jag kom på den absolut mjäkigaste kärleksballaden i pophistorien (med det absolut mest felplacerade rockriffet i mitten) så här kommer alltså en hyllning till Buffys och Parkers eviga kärlek.

http://members.chello.se/bjortan/BuffyParker4Ever.wmv

Storyn kan ni ju; de möts på cafét, blir förälskade, blir ett par på riktigt trots att Buffy inte är helt säker på att hon är färdig att ge sig in i ett fast förhållande som Parker vill. Så en kväll när Parker sitter på baren och förklarar för sitt klängiga ex att han älskar Buffy nu kommer Buffy in. Eftersom Parker älskar Buffy så mycket att han inte velat nämna för henne att hans ex är psyko undrar hon vem tjejen är, och springer rakt på en skitstövel vid namn Riley som inte uppskattar att få sin öl utspilld. Riley tar ut sin ilska på Parker, men Buffy spöar skiten ur honom, förlåter Parker och de lever lyckliga i alla sina dagar. The End.
:twisted:
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav medundersåte » mån jul 24, 2006 11:06

A bear skrev:
Så, jag kom på den absolut mjäkigaste kärleksballaden i pophistorien (med det absolut mest felplacerade rockriffet i mitten) så här kommer alltså en hyllning till Buffys och Parkers eviga kärlek.

http://members.chello.se/bjortan/BuffyParker4Ever.wmv

Storyn kan ni ju; de möts på cafét, blir förälskade, blir ett par på riktigt trots att Buffy inte är helt säker på att hon är färdig att ge sig in i ett fast förhållande som Parker vill. Så en kväll när Parker sitter på baren och förklarar för sitt klängiga ex att han älskar Buffy nu kommer Buffy in. Eftersom Parker älskar Buffy så mycket att han inte velat nämna för henne att hans ex är psyko undrar hon vem tjejen är, och springer rakt på en skitstövel vid namn Riley som inte uppskattar att få sin öl utspilld. Riley tar ut sin ilska på Parker, men Buffy spöar skiten ur honom, förlåter Parker och de lever lyckliga i alla sina dagar. The End.
:twisted:
:cry: Nej, usch och tvi, nu mår jag riktigt illa. Stackars Buffy, jag tycker så synd om henne. Jag måste genast se när Buffy klubbar ner Parker i Beer bad för att kurera mig, det är en av de mest tillfredsställande händelserna i hela serien.
Användarvisningsbild
medundersåte
Minion

Inläggav Simon » mån jul 24, 2006 13:27

Snackar vi par som i tungor som brottas eller par som i "woo, vilket radarpar!" eller dylikt?

Jag tar väl ett av varje för att vara på den säkra sidan:

I kategorin bästa romantiska förhållande vinner (kanske lite tråkigt och tippat) Angel och Buffy tycker jag. När Sunnydales första snöfall räddar Angel och de går hand i hand så sitter i alla fall jag och smilar så brett att jag påminner om Ike i South Park. Visst finns det mer trovärdiga och tunga förhållanden man kan nämna, men det är något visst med Angel och Buffy för det känns som den där perfekta, orubbliga första kärleken som förmodligen aldrig kommer leda till något verkligt, men just därför förblir den finaste.

I kategorin "woo, vilket radarpar!" (eller ja..) tycker jag Wesley och Faith är ruskigt tufft. Det är häftigt att han skulle vara hennes väktare och år senare möter henne i egenskap av.. något liknande. Kanske just den sortens väktare hon borde ha haft faktiskt. Underbart är kort säger de väl, och det blev ju inte mer av det än en liten arc i 4:e säsongen av Angel, men hur som helst var det kriminellt ballt.

Step away from the glass. *dyka*
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav buffy_angel » tor aug 03, 2006 20:09

buffy å spike är ju de perfekta paret jag blev ganska sur när jag såg de sista avsnittet men avsnittet innan när de bara låg i sängen var så gullit ! äntligen har buffy fattat tycke för spike på riktigt !
hej ! alla buffy älskare där ute ! skulle vilja chatta med någon som förstår sig på min kärlek till denna geniala serie .....
buffy_angel
Demon Fodder

Inläggav buffymon » lör aug 05, 2006 18:14

buffy_angel skrev:buffy å spike är ju de perfekta paret jag blev ganska sur när jag såg de sista avsnittet men avsnittet innan när de bara låg i sängen var så gullit ! äntligen har buffy fattat tycke för spike på riktigt !

well yeah. De hade inte nåt perfekt förhållande men däremot så satte de igång min fantasi. And that´s what entertainment is all about.
Skamlös reklam för mina Spuffy fics: http://buffymonmon.livejournal.com/
Användarvisningsbild
buffymon
Minion

Inläggav love_buffy_4ever » tis aug 08, 2006 20:49

gaaahhh.... jag vill att det skulle blivit en säsong 8 och utan att spike dog!! kommer irritera mig på det så länge jag lever!! dumma sarah eller nått som inte ville mer.
Användarvisningsbild
love_buffy_4ever
Minion

Inläggav noike » tis aug 08, 2006 20:51

love_buffy_4ever skrev:gaaahhh.... jag vill att det skulle blivit en säsong 8 och utan att spike dog!!

Med tanke på alla upprepningar som förekom i säsong 7: nej tack. En säsong 8 hade känts som en rejäl tågkrasch.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav love_buffy_4ever » tis aug 08, 2006 20:51

vill ändåså att det skulle blivit en säsong 8.
Användarvisningsbild
love_buffy_4ever
Minion

Inläggav Iors syster » tis aug 29, 2006 10:37

Med risk för att få halva Buffy-forum efter mig: jag har just sett om Angel, och jag älskar verkligen kemin mellan Angel och Cordy.
Iors syster
Demon Fodder

Inläggav Dr Goth » tis aug 29, 2006 12:11

Iors syster skrev:Med risk för att få halva Buffy-forum efter mig: jag har just sett om Angel, och jag älskar verkligen kemin mellan Angel och Cordy.

Den är skön men inte lika Shakespeariansk som Angel-Buffy - även om den är lite tonårslöjlig. :P

a bears video. rolig. humor. fast jag ville också se grottbuffy klubba.
You know what the chain of command is? It's a chain I go get and beat you with 'til you understand who's in ruttin' command here!
Användarvisningsbild
Dr Goth
Minion

Inläggav Tob » tis aug 29, 2006 12:37

Iors syster skrev:Med risk för att få halva Buffy-forum efter mig: jag har just sett om Angel, och jag älskar verkligen kemin mellan Angel och Cordy.

(spoiler Angel hela serien) Jag gillar verkligen deras relation. Men inte då som en kärleksrelation av den typen, fast jag vet inte om det nångång var menat som det, då jag tycker att gränsen mellan vänskaplig kärlek och "vanlig" kärlek är väldigt hårfin om än det finns någon riktig gräns. Angel/Cordelia relationen är hjärtart i hela Angel serien och utan den så tror jag aldrig jag hade tyckt om serien så mycket som jag gör.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav eynosh » tis aug 29, 2006 12:43

Sagt det innan, säger det igen. Den enda relation som är värd att kallas för relation är den mellan *Angel S5* Angel & Spike
Vem vet egentligen vad som skedde i den där hissen i Smile time. Oh yeah!
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav BuffyLoveSpike » mån sep 25, 2006 18:43

Jag tycker att Buffy och Spike är det absoluta perfekta paret! :D:D
Användarvisningsbild
BuffyLoveSpike
Demon Fodder

Inläggav spikesprincess » tis sep 26, 2006 19:23

Spike och Buffy är klart bäst :D
Fast jag älskar Spike och Dru, det är ett helt perfekt förhållande! :rolleyes:
Who's bad now?
Användarvisningsbild
spikesprincess
Demon Fodder

Inläggav Sliri » tis okt 03, 2006 1:36

Favoriterna:
Buffy/Spike - Helt brutalt och destruktivt förhållande! Enda gången jag tycker Buffy släpper loss. Underbart att se!
Anya/Xander - Anya's sätt att vara, hennes goa kommentarer och hennes bristande sympati är slående. Blanda då det med med Xander's feghet och geekyhumor. Kan inte bli annat än underbart!

Borde aldrig ha existerat:
Buffy/Riley - Illa, illa, illa. Han är såå tråkig och tillsammans blir de såååååååå tråkiga.
Sliri
Demon Fodder

Inläggav medundersåte » sön okt 08, 2006 15:34

Sliri skrev:Borde aldrig ha existerat:
Buffy/Riley - Illa, illa, illa. Han är såå tråkig och tillsammans blir de såååååååå tråkiga.
Fast jag tycker att de är ganska så gulliga och romantiska tillsammans. Dessutom finns det onekligen en viss hetta mellan Buffy och Riley, det är först när Riley får för sig att Buffy inte älskar honom som han blir tråkig. Om man nu kan betecknas som tråkig om man med viljelåter vampyrbrudar bita en...
Användarvisningsbild
medundersåte
Minion

Inläggav noike » sön okt 08, 2006 15:53

medundersåte skrev:Dessutom finns det onekligen en viss hetta mellan Buffy och Riley, det är först när Riley får för sig att Buffy inte älskar honom som han blir tråkig. Om man nu kan betecknas som tråkig om man med viljelåter vampyrbrudar bita en...

Tycker Riley har en bra poäng i det där, han är aldrig riktigt delaktig i Buffy liv annat än när det passar henne. Och tråkigheten kommer av att de inte vet hur de ska skriva Buffy/Riley, vilket är exakt samma problem det hade med Buffy/Angel och i viss mån även mellanavsnitten i kurvan som var Buffy/Spike. När Buffy är ihop med någon så blir de tråkiga och repetativa.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav lilith » sön okt 08, 2006 20:51

noike skrev:
medundersåte skrev:Dessutom finns det onekligen en viss hetta mellan Buffy och Riley, det är först när Riley får för sig att Buffy inte älskar honom som han blir tråkig. Om man nu kan betecknas som tråkig om man med viljelåter vampyrbrudar bita en...

Tycker Riley har en bra poäng i det där, han är aldrig riktigt delaktig i Buffy liv annat än när det passar henne. Och tråkigheten kommer av att de inte vet hur de ska skriva Buffy/Riley, vilket är exakt samma problem det hade med Buffy/Angel och i viss mån även mellanavsnitten i kurvan som var Buffy/Spike. När Buffy är ihop med någon så blir de tråkiga och repetativa.

Vill bara tillägga att jag tycker hela poängen med Buffy/Riley (såhär i efterhand) verkar vara att visa att hon inte har någon jämlike och hur svårt det blir för en man att veta hur han ska förhålla sig till henne. Könsrollerna blir satta ut spel när hon måste beskydda honom (eller vill/känner sig tvungen att beskydda pga den hon är).

Det blir inte bättre när han sen får för sig att hon inte älskar honom (Spike hjälper till lite...), och inte vill släppa in honom i sitt liv. Men jag tycker faktiskt hon hanterar situationen så gott det går. Hon har ett uppdrag. Han kan inte komma i första hand. Tycker faktiskt alltihop (deras uppbrott) är Rileys fel. Han hittar inte sin roll i det hela, men det är ju inte Buffys ansvar. Synd att han inte kunde nöja sig med att vara en känslomässigt trygg klippa, som hon nog skulle behövt. Och skaffat sig ett liv i Sunnydale efter the Initiative.

Tycker det är ett bra par för att åskådliggöra vad som kan hända i ett förhållande när könsrollerna blir ombytta.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om BtVS