Veronica Mars 2: Marsipaner, förena eder!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » ons maj 17, 2006 22:59

AKS skrev:2:an i trådtiteln betyder att det är tråd nummer 2. Inte säsong 2.

Undra vad tråden "Hur ser ni ut 2" skulle innebära om det var på det andra sättet.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Noam » tor maj 18, 2006 0:30

Det är jag helt med på, men eftersom tråden startades mitt i säsong2 så antog jag att diskussionerna här rör sig till 99.9% om säsong2 och framåt och därav inte läses av dem som inte ens sett hela säsong1.
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav noike » tor maj 18, 2006 0:33

Jo, men en del har faktiskt tittat på s1 på SVT och inte laddat ner.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav eriked » tor maj 18, 2006 1:31

jag, till exempelBild

Fast jag funderar på om man inte ska ladda ner och se s2 om SVT tar ett långt break mellan s1 och s2. Då kan jag ju vara med och kommentera med er andra *whii*

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Tob » tor maj 18, 2006 8:21

Noam skrev:
Det är jag helt med på, men eftersom tråden startades mitt i säsong2 så antog jag att diskussionerna här rör sig till 99.9% om säsong2 och framåt och därav inte läses av dem som inte ens sett hela säsong1.

Men vi har ju samma spoiler system i denna tråden som på hela forumet. Svårare än så är det inte.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav eriked » fre maj 19, 2006 23:54

Jag tror jag börjar gilla den här serien. Såg 1x16 igår. Dom senaste typ 7 avsnitten har varit riktigt bra! Var nästan lite tveksam efter de inledande avsnitten.

spolier till 1x16
Gillade inte flashbacksen i inledningen av serien men nu har de börjat använda flashbacksen mer förståndigt och bara när de verkligen behövs. *whii* säger jag!

Gillar också hur huvudmysteriet börjar ta mer plats samtidigt som de vanliga CotW går parallellt. I början gick det lite långsamt och många CotW var lite väl trista. Nu de senaste avsnitten så har det varit lite mer tempo och fler parallella handlingar vilket gör det hela mer intressant.

Något som alltid varit bra och fortsätter vara bra är samspelet mellan karaktärerna. Det, tycker åtminstone jag, är det viktigaste i alla serier. Hade inte det fungerat i början hade jag nog inte fortsatt titta, sen är också Kristens skådespeleri mycket bra! Nu väntar jag med spänning på nästa avsnitt!

Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Glorificus » sön maj 21, 2006 23:04

Läste just i min lokaltidning att SVT börjar visa andra säsongen av Veronica Mars i höst. Och på SVT:s sida för VM står följande:
From 21/9 visas säsong 2 av Veronica Mars på den vanliga tiden SVT2 torsdagar 20.00.

Så då verkar det ju som att de tänkt göra det. :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Illyria » sön maj 21, 2006 23:42

Ja, det är sant, säsong 2 kommer till hösten. :)

Äntligen har de offentliggjort det! Har vetat om det i snart en vecka men fick inte säga något då utan skulle vänta på pressinfo.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Nyx » mån maj 22, 2006 3:03

Way to go, SVT! Jag tittar också på s1 på svensk tv (har aldrig fått kläm på nedladdande... :? ) och har börjat gilla serien mer än vad som borde vara tillåtet för någon som inte hör till åldersgruppen. :D

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav sus@n » ons maj 24, 2006 22:44

eriked skrev:Fast jag funderar på om man inte ska ladda ner och se s2 om SVT tar ett långt break mellan s1 och s2.

Jag med.. fast jag hatar att ladda ner. Dock var jag tvungen med Lost.. hallå? Ta uppehåll när det är 3 avsnitt kvar.. blä. (åh vad jag låter barnslig)
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav eriked » ons maj 24, 2006 23:02

sus@n skrev:
eriked skrev:Fast jag funderar på om man inte ska ladda ner och se s2 om SVT tar ett långt break mellan s1 och s2.
Jag med...
Fast nu skulle de iallafall inte ta ett så långt break..men ändå, skulle vara kul att se den lite samtidigt som de flesta andra här på BF.
Dock var jag tvungen med Lost.. hallå? Ta uppehåll när det är 3 avsnitt kvar.. blä. (åh vad jag låter barnslig)
mm dumma 4an. Fast min "utläggning" i lost-tråden var nog också lite barnslig :P Men jag väntar nog snällt till i höst med lost

Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav sus@n » tor maj 25, 2006 10:34

Jo men Lost är så enkelt för mig att ladda ner (inget program behövs.. bara watchlost.com) så jag kunde inte motstå. Dock så gillar jag inte att se på TV framför datorn så det här gör jag bara för att slippa vänta på att se säsongsavslutningen långt efter USA.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav eriked » tor maj 25, 2006 11:51

Men köp sladdar och koppla datorn till tvn. That's the shit! Nästan alla vidokort idag har väl tv-ut

Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav AKS » tor maj 25, 2006 11:54

Inte min dator som är tre år gammal. :( Och den kallades "multimediadator". Tillåt mig småle. Men om en månad eller så så blir det ny dator så yay!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav eynosh » tor maj 25, 2006 11:59

AKS skrev:Inte min dator som är tre år gammal. :( Och den kallades "multimediadator". Tillåt mig småle. Men om en månad eller så så blir det ny dator så yay!

Det är därför man köper till drulleförsäkring till och efter ca två år råkar tappa en slägga på den. Eller några liter vatten. Eller att man kortsluter skiten..

Va, missbruka försäkring? Jag!? Aaaaaaaldrig.

:rolleyes:
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav AKS » tor maj 25, 2006 12:27

:D Det tipset ska jag ta och komma ihåg.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav CheeseGuy » tor maj 25, 2006 12:56

eriked skrev:Men köp sladdar och koppla datorn till tvn. That's the shit! Nästan alla vidokort idag har väl tv-ut

DVD-spelare som klarar DivX är ännu bättre.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav AKS » tor maj 25, 2006 12:59

Ja, min nya spelare klarar det. Det är nice.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav sus@n » tor maj 25, 2006 20:14

De visar ju för f-n förra veckans avsnitt idag. Hur klagar man? Har ju väntat en vecka för ett nytt och så blir det så här! :?
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav Illyria » tor maj 25, 2006 22:12

susan: Avsnittet går i repris imorgon 15:35, har mailat SVT för att se när/om de tänker visa det fler ggr. Att visa fel avsnitt sådär är inte okej.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Nyx » fre maj 26, 2006 13:14

Illyria skrev:susan: Avsnittet går i repris imorgon 15:35, har mailat SVT för att se när/om de tänker visa det fler ggr. Att visa fel avsnitt sådär är inte okej.

Stor besvikelse. Nu håller jag tummen för att de kör rätt avsnitt på repristiden idag. Vill se nytt avsnitt! Now, please! :)

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav CheeseGuy » fre maj 26, 2006 14:22

Men ladda ner! Om man bara klarar sig utan undertexter (men det kan gå att få tag på ändå) och har en DVD-spelare som klarar DivX/XviD finns det bara fördelar.

Men det var klantigt av SVT. Hur fan lyckas man visa fel avsnitt?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » fre maj 26, 2006 15:15

Nyx: Det är utlovat att reprisen idag ska vara rätt avsnitt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Noam » fre maj 26, 2006 15:21

sus@n skrev:De visar ju för f-n förra veckans avsnitt idag. Hur klagar man? Har ju väntat en vecka för ett nytt och så blir det så här! :?
OMFG! Hur i h-vete lyckas man? Kan ju förstöra en hel serie det där. Så jävla dåligt!!
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Illyria » fre maj 26, 2006 15:24

"Som tur var" visade de förra veckans avsnitt och inte ett framåt, för det hade verkligen kunnat förstöra. Sen är det givetvis jäkligt kasst av dem att inte lyckas visa rätt avsnitt, men det förstör knappast hela serien. Dock måste de visa avsnittet på riktigt för att kompensera misstaget...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Nyx » fre maj 26, 2006 23:54

Nu var det rätt avsnitt idag! Men betyder detta att de tänker visa om det här avsnittet nästa vecka också för att kompensera misstaget? Hoppas inte för jag vill se vidare. Bra avsnitt idag. T o m min man som satt och spelade dataspel intill var tvungen att skratta högt när hon ryckte lösmustaschen av privatdeckaren! :D

Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav Illyria » lör maj 27, 2006 1:24

Till nästa torsdag är det planerat att visa 1.18, det måste de göra för att schemat ska hålla. Men att bara visa detta avsnittet på repristiden är väldigt dåligt, hoppas att de innan dess kan ha visat avsnitten senare en kväll eller ivarjefall en till eftermiddagssändning. Rätt viktigt avsnitt med många detaljer som avslöjas...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav eriked » sön maj 28, 2006 18:27

men ajajaj, Jag som varit på landet. Hade satt torsdagen på inspelning men... hmm det var ju riktigt illa...får väl ta och ladda ner avsnittet om SVT inte visar avnsittet en gång till

Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav eriked » ons maj 31, 2006 23:27

Verkar inte vara nån post om detta här...så om någon missat så imorn (torsdag) går det avsnitt som skulle visats förra veckan trots allt på svt2 (1x17) så det är ingen fara *phu*

Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav merl » tor jun 01, 2006 9:09

eriked skrev:Verkar inte vara nån post om detta här...så om någon missat så imorn (torsdag) går det avsnitt som skulle visats förra veckan trots allt på svt2 (1x17) så det är ingen fara *phu*

Nej! Jag vill ju se ett nytt avsnitt ju. Och nu kommer det att vara två veckors uppehåll pga fotbolls-VM, såg jag nu på svt.se. Hur ska jag klara mig?? (Ehum, jag har nog fastnat för serien rejält nu. Började slökolla efter att svt sände maraton och tycker att det blir bättre och bättre nu.)
Audaces fortuna juvat.
Användarvisningsbild
merl
Scooby

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film