Medium

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Off » fre maj 26, 2006 0:10

West Wing rockar rejält de fyra första säsongerna. Efter det är det bara ett bra drama och då mest pga skådespelarna.

Sports night är grymt. En annan bra sitcom är Two guys and a girl men den blir inte riktigt suverän förrän i s02 och framåt.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav adolvsson » fre maj 26, 2006 0:26

AKS skrev:Fast sit-com skrämmer mig faktiskt. Tror inte jag gillat en enda sitcom förutom Seinfeld kanske.

Men den här är speciell - det är bara en sit-com till formen, inte i själen! Och skrattspåret försvinner efter ett litet tag, och du har drama och karaktärsarcs och det är alldeles, alldeles... *djup suck* underbart...

Och ett ditt-oh på Offs anmärkning om Two Guys and a Girl.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » fre maj 26, 2006 0:58

Hm, kanske blir mycket TV att se i sommar trots allt? :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » ons maj 31, 2006 7:27

Från Ask Ausiello (tvguide.com):
Question: Dude! Where's Medium on the fall lineup? It can't be Monday without Medium! — Marissa

Ausiello: NBC had a vision of the future and saw Studio 60 getting its ass whooped on Thursday night opposite CSI and Grey's Anatomy. So they moved it to Mondays at 10 pm and decided to hold Medium to mid-season. It's not a huge shock, considering the show suffered a double-digit ratings decline during the second half of the season. I'm actually surprised more hasn't been made of that. Maybe the press doesn't want to kick NBC while it's down.


Ojdå. Så illa visste jag inte att det var med tittarsiffrorna. Underligt eftersom Medium kvalitetsmässigt är väldigt stabil och den har knappast blivit sämre på senare tid. Folk kanske börjar bli less på konceptet?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » ons maj 31, 2006 11:56

AKS skrev:Från Ask Ausiello (tvguide.com):
Question: Dude! Where's Medium on the fall lineup? It can't be Monday without Medium! — Marissa

Ausiello: NBC had a vision of the future and saw Studio 60 getting its ass whooped on Thursday night opposite CSI and Grey's Anatomy. So they moved it to Mondays at 10 pm and decided to hold Medium to mid-season. It's not a huge shock, considering the show suffered a double-digit ratings decline during the second half of the season. I'm actually surprised more hasn't been made of that. Maybe the press doesn't want to kick NBC while it's down.


Ojdå. Så illa visste jag inte att det var med tittarsiffrorna. Underligt eftersom Medium kvalitetsmässigt är väldigt stabil och den har knappast blivit sämre på senare tid. Folk kanske börjar bli less på konceptet?

Ah, sedär. Jag minns att Medium gick väldigt bra första säsongen och blev därför riktigt förvånad när jag hörde att den här inte hade så höga tittasiffror, så jag undrade om det var fel minne eller om något hänt mellan då och nu. Nu vet jag. Väldigt synd att höra.

Kanske kan NBC, men lite skicklighet och en gnutta tur, göra något bra av Mediums flytt. Huvudsaken, speciellt under omständigheterna, måste ju vara att vi åtminstone får se en säsong till.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » ons maj 31, 2006 16:59

adolvsson skrev:Kanske kan NBC, men lite skicklighet och en gnutta tur, göra något bra av Mediums flytt. Huvudsaken, speciellt under omständigheterna, måste ju vara att vi åtminstone får se en säsong till.


Ja, det håller jag verkligen med om. Förhoppningsvis får Medium ta över efter nån serie som gått riktigt dålig (och är dålig) så att deras siffror kommer att uppskattas mer.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » ons maj 31, 2006 17:10

Jag hoppas verkligen det inte kommer dröja ända till våren innan den börjar, det skulle vara väldigt tråkigt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav LWes » ons maj 31, 2006 18:13

Jag tycker att Medium är bra, men jag skulle inte bry mig så mycket om den lades ner. Det finns såå många bättre serier.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » ons maj 31, 2006 18:36

Jag kan inte komma på sååå många bättre serier, :), men en del finns det.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav ladymorganlefay » tis sep 12, 2006 19:49

någon som vet om det blir mer medium? jag hoppas verkligen det...
Spider-Pig, Spider-Pig. Does whatever a Spider-Pig does. Can he swing from a web? No he *can’t*, cause he’s a *pig*. Look out! He is the *Spider-Pig*! ...
Användarvisningsbild
ladymorganlefay
Big Bad
 
Inlägg: 1627
Blev medlem: 25 maj 2005
Ort: visby---sthlm---sumpan

Inläggav adolvsson » tis sep 12, 2006 20:13

ladymorganlefay skrev:någon som vet om det blir mer medium? jag hoppas verkligen det...

Det verkar så, bara senare i säsongen än vanligt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav ladymorganlefay » ons sep 13, 2006 17:21

adolvsson skrev:
ladymorganlefay skrev:någon som vet om det blir mer medium? jag hoppas verkligen det...

Det verkar så, bara senare i säsongen än vanligt.

pew, börjar få alissonabstinens.
Spider-Pig, Spider-Pig. Does whatever a Spider-Pig does. Can he swing from a web? No he *can’t*, cause he’s a *pig*. Look out! He is the *Spider-Pig*! ...
Användarvisningsbild
ladymorganlefay
Big Bad
 
Inlägg: 1627
Blev medlem: 25 maj 2005
Ort: visby---sthlm---sumpan

Inläggav Illyria » ons sep 13, 2006 17:24

Tycker det är trist att de valt skjuta på serien, den är trevlig och brukar vara en av de jag mest ser fram emot under veckan.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » ons sep 13, 2006 18:00

Mm, av nån underlig anledning så gillar jag Medium rejält mycket också. Saknar den. :(
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » ons sep 13, 2006 18:02

Det är ingen spektakulär serie, den är helt enkelt väldigt trevlig och är lätt att gilla, mest för familjescenerna. Jag hoppas den börjar igen tidigt nästa år.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav LWes » ons sep 13, 2006 18:12

Jag saknar inte Medium alls, men jag antar att jag kommer fortsätta se. Det är ju en bra serie.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » tor okt 12, 2006 17:39

Yahoo News skrev:NBC will bring the Emmy-winning drama "Medium," starring Patricia Arquette, back to its primetime lineup in the Wednesday 10 p.m. slot recently vacated by low-rated serial drama "Kidnapped," which has relocated to Saturday. "Medium," entering its third season, is expected to move into the Wednesday berth by mid November. NBC declined comment.

Ytterligare en onsdagsserie att följa, men Medium ser jag alltid fram emot. :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » tor okt 12, 2006 17:45

Yes!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » fre okt 13, 2006 1:11

15 november är datumet.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Illyria » ons nov 15, 2006 22:47

15 november is here. Dubbelavsnitt imorgon! Ska bli ett trevligt återseende.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » ons nov 15, 2006 23:11

Medhåll. Ser fram emot avsnitten. Jag har saknat familjen Dubois.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » lör nov 18, 2006 1:49

3x01-02
Wow. Stark start på tredje säsongen. Ett bra fall och mer fokus på fasta karaktärer som inte är medlemmar av familjen Dubois. Och Bridget är underbar som vanligt. Nej, underbarare.

Nu saknar jag dom igen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » lör nov 18, 2006 9:45

Ja, första avsnittet/en var riktigt bra, tycker jag också. Jag fick bekräftat varför jag gillar serien trots att jag, med min seriesmak, kanske inte borde.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » lör jul 28, 2007 3:38

Är det nån som fortfarande tittar? Fastligt tyst den här säsongen, även från mig, jag tog mig igenom ungefär halva och sen blev det liggande. Fast det har ju inget med kvalitén att göra, jag kan låta precis vad som helst ligga jääättelänge.

I vilket fall. Dom senaste två eller så dagarna har jag kollat klart på säsong 3, som varit skitbra, och jag vill skriva mer om den fast inte just nu, just nu ville jag bara påpeka att fjärde säsongen fick grönt ljus redan i maj.

Så. Det vara bara det. För stunden.

Oh, en sak till...

BRIDGET 4 PRESIDENT!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » lör jul 28, 2007 4:45

Jag följde den tredje säsongen, tyckte inte den var lika bra som tidigare säsonger, men ändå bra. Trist att s4 inte börjar förrän midseason.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav LWes » lör jul 28, 2007 10:13

Jag tycker att det är bra. Inte överväldigande på något sätt, men tillräckligt bra för att vilja se.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » lör jul 28, 2007 10:22

Jag har slutat. Ungefär samma som du, adolvsson. Det började samlas på hög. Det var inget medvetet val att sluta som t ex House och Desperate Housewives. För en vecka sen slängde jag avsnitt (cirka) 3.09-3.15 eller nåt. De avsnitt jag haft nedladdade innan jag slutade att ladda ner över huvud taget. Synd tycker jag, men samtidigt har jag velat börja följa färre serier p.g.a. tidsbrist så positivt på det viset.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » tis jan 08, 2008 21:00

4x01!

... har jag inte sett än, men jag såg att den har släppts (och precis landat på hårddisken) och blev glad, för det kommer ju inte så mycket nytt nuförtiden, och Medium är mysigt.

adolvsson skrev:säsong 3, som varit skitbra, och jag vill skriva mer om den fast inte just nu

Borde skrivit mer, nu kommer jag ju inte ihåg så mycket, inte mycket mer än att de fyra sista avsnitten hörde samman och det bara för att jag kollade med TVRage. Småarcar vinner.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » tis jan 08, 2008 21:26

Jag tyckte det var en rätt bra start på säsongen, men jag stör mig alltid på när Allison har haft EN dröm och vet knappt inget och måste måste måste ringa någon och berätta att hon vet... typ inget. Take a nap and get some more info! ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Tinder » tis jan 08, 2008 21:37

Illyria skrev:Jag tyckte det var en rätt bra start på säsongen, men jag stör mig alltid på när Allison har haft EN dröm och vet knappt inget och måste måste måste ringa någon och berätta att hon vet... typ inget. Take a nap and get some more info! ;)


Håller med det var en helt ok säsongstart.
Jo det irriterar mig lite också ibland men tänker lite att hon kan resonera som så att bara för att hennes dröm inte säger henne nått behöver det ju inte betyda att inte någon annan kan uppfatta nått viktigt i dem. Lite på samma sätt som polisen brukar be alla vittnen höra av sig hur lite eller obetydligt de än sett pga de just kan ha sett nått som är viktigt för polisen fast de inte vet om det själva.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare