Veronica Mars 2: Marsipaner, förena eder!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav CheeseGuy » sön maj 14, 2006 9:03

gaspode skrev:Glömde nämna "cliffhangern" också..
Det måste ju vara nåt fantastiskt i den där väskan, inte bara pengar? Om inte Keith kommer till flygplatsen för att säga till Veronica ens?
Kan det vara väskan från Pulp Fiction som de kommit över? Kommer Samuel L Jackson vara med i S3?!

Jo, precis, det kan knappast bara ha varit pengar, och det verkade inte heller som att hon hotade honom.

Angående om det var dumt att inte väcka Veronica och Logan är jag tveksam, det hänger på om han borde ha hört om planet som exploderade eller vad som hände med Cassidy. Men det kan jag nog köpa. Det är inte svårt att komma på någon anledning för honom att ha missat hur planet exploderade, och jag tror inte att det är någon som skulle ringa honom och berätta om allt som hände. (Däremot tycker jag att Veronica borde ha försökt ringa honom igen.)

Om han inte visste att något hade hänt, varför skulle han väcka dem bara för att Logan sov på soffan?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav AKS » sön maj 14, 2006 9:57

Den här diskussionen är lite gammal för mig p.g.a. att jag redan haft det så nu är det mitt sista inlägg.

Keith vet att Logan och Veronica inte har med varandra att göra längre. Om Logan var där skulle han, enligt mig, bli orolig för att något kanske hänt Veronica. Han låg ju som sagt inte i sängen = de har blivit ihop. Han ligger på soffan -- skulle man inte som far bli lite fundersam då. Om han legat i sängen hade det ju varit självklart vad som pågick.

Sen så är min poäng inte vad som är trovärdigt eller inte utan min poäng är att jag tycker det är dåligt att allt detta gjordes för att vi tittare skulle gå från att anta att Keith överlevde (vilket väl alla antog) till att bli tveksamma = meh. Jag tyckte helt enkelt inte om det inslaget och utförandet av det hela eftersom -- enligt mig -- är det inte trovärdigt *heller*.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav CheeseGuy » sön maj 14, 2006 12:25

AKS skrev:Keith vet att Logan och Veronica inte har med varandra att göra längre.
Har de inte? Och vet Keith precis hur det är mellan dem? Nej, även om det vore så har jag lite svårt att se hur pojke på soffan = något måste ha hänt.

Men jag håller med om att det kändes lite krystat.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » sön maj 14, 2006 12:34

Även om nu Logan sover på soffan, varför skulle han inte kunna få göra det? Keith vet ju hur det gick med Aarons rättegång och hur Logan känner om det t ex. Förstår inte varför det ska bli en så stor sak av det. Logan sov på soffan, låt honom sova. Keith visste inget om det som hänt med Cassidy, ska han alltid anta att något hemskt hänt?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » sön maj 14, 2006 12:55

Vi får komma överens om att vara oense. Era frågor får inte mig att ändra åsikt och mina svar skulle knappast få er att ändra åsikt.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav eriked » sön maj 14, 2006 19:53

Ulf Lundkvist kanska är ett Veronica fan, eller det var kanske lite långsökt (från dagens DN)

Bild

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Illyria » sön maj 14, 2006 20:36

Haha, vet inte riktigt hur jag ska tolka den... :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tomas » tis maj 16, 2006 8:30

från http://community.tvguide.com/forum.jspa?forumID=700000049

Veronica Mars Renewed?
Just received a fresh batch of Upfront intel and the buzz is that CW will order 13 episodes of Veronica Mars next season. Multiple sources close to the show confirm that this is true, but until CW makes it official on Thursday morning, I'm listing this as just a rumor. My take? Thirteen episodes is better than zero episodes.

0>13>22 :cry:/:)
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav adolvsson » tis maj 16, 2006 11:02

Tomas skrev:från http://community.tvguide.com/forum.jspa?forumID=700000049

Veronica Mars Renewed?
Just received a fresh batch of Upfront intel and the buzz is that CW will order 13 episodes of Veronica Mars next season. Multiple sources close to the show confirm that this is true, but until CW makes it official on Thursday morning, I'm listing this as just a rumor. My take? Thirteen episodes is better than zero episodes.

Jag vet ärligt talat inte vad jag ska tycka. Å ena sidan kan en kortare säsong vara till stor fördel, mer koncentrerad story och mindre plats för usla avsnitt liksom. Å andra sidan hade kortare arcs-upplägget kunna fixa den biten.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav CheeseGuy » tis maj 16, 2006 11:08

adolvsson skrev:
Tomas skrev:från http://community.tvguide.com/forum.jspa?forumID=700000049

Veronica Mars Renewed?

Jag vet ärligt talat inte vad jag ska tycka. Å ena sidan kan en kortare säsong vara till stor fördel, mer koncentrerad story och mindre plats för usla avsnitt liksom. Å andra sidan hade kortare arcs-upplägget kunna fixa den biten.

Om de verkligen skulle hålla sig till kortare arcs kan jag inte se någon fördel med en kortare säsong.

Men jag läste någonstans att det var 13 avsnitt med chansen att få en full säsong senare. (Eller så var det en ren spekulation.) Och det är ju bara rykten än så länge.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav qarlsson » tis maj 16, 2006 11:13

Nu föredrar jag det kortare säsongsformatet som HBO, FX och Showtime ofta kör på. Säsongerna blir generellt tajtare, håller högre kvalité och ger mindre utrymme för rena filler-avsnitt. Men det vore intressant att höra hur CW resonerar kring det nya formatet. För jag kan samtidigt inte låta bli att förnimma varningsklockor a'la AD s03 i det här ryktet.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav adolvsson » tis maj 16, 2006 11:27

CheeseGuy skrev:Men jag läste någonstans att det var 13 avsnitt med chansen att få en full säsong senare. (Eller så var det en ren spekulation.) Och det är ju bara rykten än så länge.

Om vi spekulerar att spekulationen inte är en spekulation, så låter det ju onekligen logiskt, men det dröjer väl knappast många dagar tills vi vet säkert hur det kommer bli.

I övrigt vill jag bara skicka iväg ett medhåll till qarlsson - både vad gäller format och AD.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav CheeseGuy » tis maj 16, 2006 12:09

qarlsson skrev:Nu föredrar jag det kortare säsongsformatet som HBO, FX och Showtime ofta kör på. Säsongerna blir generellt tajtare, håller högre kvalité

Gör inte i alla fall HBO färdigt sina säsonger innan de visas? Det borde ju påverka kvalitén mer än att det är mindre avsnitt. Däremot kan det bli mindre utfyllnad, ja, men avsnitt som inte för arcen framåt kan vara riktigt bra också. (KAN, alltså, för Veronica Mars har nog inte lyckats med det ännu.)

Det fick mig förresten att tänka på lite kritik jag hade mot hela serien hittils som jag hade tänkt skriva om någongång (spoilar inget specifikt om handlingen): Jag tycker att ett stort problem med serien är att de stora arcarna (Lilys mördare och busskraschen) bygger på mysterier. Detektivarbetet hör absolut hemma i serien, men man behöver inte bygga en hel säsong på en "vem gjorde det?"-historia bara för det. Nu har det istället blivit så (både i säsong 1 och 2, och lite mer i den andra) att dramat består av att saker i första hand bara avslöjas, i andra hand verkligen utvecklas. Nu blir istället poängen en massa ledtrådar och en fet twist i slutet, inte karaktärsutveckling och sådant. Att se en karaktär BLI ond är ju fan så mycket roligare än att plötsligt se ATT karaktären är ond, till exempel. Någon borde tvinga Rob Thomas att se The Wire säsong 2, bland annat.

Sen har ju arcarna en massa andra problem, vilket redan har diskuterats oändligt mycket, men det är alltså egentligen hela upplägget som känns... ganska dumt.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav noike » tis maj 16, 2006 12:16

Alla kabelkanaler gör färdigt alla avsnitten innan de börjar visas. I varje fall filmningen, det är fullt möjligt att de fortfarande klipper de sista medan kanalen börjar visa säsongen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tis maj 16, 2006 12:23

Problemet är inte att de stora arcarna bygger på mysterier. Du kan mycket väl ha ha ett deckarmysterium som viks ut över en hel säsong, men ledtrådar och allt, samtidigt som du har stark karaktärsutveckling. Det är så jag allra helst skulle vilja ha det. Problemet är att Rob Thomas saknar kompetensen för att få ihop något sådant.

Det är en av de största anledningarna till varför jag så gärna hade velat se en av de bästa gamla Mutant Enemy-medarbetarna i en showrunnerroll. Eller Manny Coto. Odyssey 5 har med all tydlig klarhet visat att Manny Coto kan kombinera mysterienystande med karaktärsutveckling till nära nog perfektion. Mer Manny åt folket (det är ett allmänt utrop och inte nödvändigtvis knutet till VM)!

CheeseGuy skrev:Det fick mig förresten att tänka på lite kritik jag hade mot hela serien hittils som jag hade tänkt skriva om någongång (spoilar inget specifikt om handlingen): Jag tycker att ett stort problem med serien är att de stora arcarna (Lilys mördare och busskraschen) bygger på mysterier. Detektivarbetet hör absolut hemma i serien, men man behöver inte bygga en hel säsong på en "vem gjorde det?"-historia bara för det. Nu har det istället blivit så (både i säsong 1 och 2, och lite mer i den andra) att dramat består av att saker i första hand bara avslöjas, i andra hand verkligen utvecklas. Nu blir istället poängen en massa ledtrådar och en fet twist i slutet, inte karaktärsutveckling och sådant. Att se en karaktär BLI ond är ju fan så mycket roligare än att plötsligt se ATT karaktären är ond, till exempel. Någon borde tvinga Rob Thomas att se The Wire säsong 2, bland annat.

Sen har ju arcarna en massa andra problem, vilket redan har diskuterats oändligt mycket, men det är alltså egentligen hela upplägget som känns... ganska dumt.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav CheeseGuy » tis maj 16, 2006 12:35

adolvsson skrev:Problemet är inte att de stora arcarna bygger på mysterier. Du kan mycket väl ha ha ett deckarmysterium som viks ut över en hel säsong, men ledtrådar och allt, samtidigt som du har stark karaktärsutveckling. Det är så jag allra helst skulle vilja ha det. Problemet är att Rob Thomas saknar kompetensen för att få ihop något sådant.

Jag håller inte med. Det KAN fungera med en bra showrunner ja, men det känns ändå som att hålla en mordgåta levande under en hel säsong (eller ens en halv säsong) kan ställa till med problem för vem som helst, om man verkligen lägger vikt på den och inte gör det till en liten sidogrej.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav adolvsson » tis maj 16, 2006 12:46

CheeseGuy skrev:
adolvsson skrev:Problemet är inte att de stora arcarna bygger på mysterier. Du kan mycket väl ha ha ett deckarmysterium som viks ut över en hel säsong, men ledtrådar och allt, samtidigt som du har stark karaktärsutveckling. Det är så jag allra helst skulle vilja ha det. Problemet är att Rob Thomas saknar kompetensen för att få ihop något sådant.

Jag håller inte med. Det KAN fungera med en bra showrunner ja, men det känns ändå som att hålla en mordgåta levande under en hel säsong (eller ens en halv säsong) kan ställa till med problem för vem som helst, om man verkligen lägger vikt på den och inte gör det till en liten sidogrej.

Med en tillräcklig mångbottnad mordgåta, och kanske variera med lite CotW:s och/eller mini-arcer så ser jag inga större problem.

Eller, fan, det är klart att det behövs en bra showrunner, i vilket fall som helst. Inget snack om den saken, men det har jag sagt länge. Och speciellt viktigt är det när det handlar om mysterier och deckargåtor. Utan en bra showrunner som klarar av att planera långt i förväg och väva lagom komplicerade nät, då får du nåt som, tja, Veronica Mars.

Odyssey 5 är faktiskt, ju mer jag tänker på det, ett oehört bra exempel på hur det borde göras. Nu var visserligen O5 science fiction, och Cotos planer sträckte sig mycket längre och antagligen mer komplicerat än vad som skulle passa VM, men grundprincipen blir densamma i båda fallen.

Idiotförklara inte publiken, planera långt i förväg, tänk på karaktärerna och låt dom styra var historien ta vägen. Även om vi bortser från hur trevligt det vore att få ett riktigt genomtänkt och intelligent VM som kanske riktar sig mot en något äldre målgrupp än vad serien just nu verkar göra, skulle jag absolut ta en underhållande serie som åtminstone hänger ihop. Det borde inte vara för svårt, men saknar man kompetensen, så...

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Illyria » tis maj 16, 2006 17:08

CW verkar behandla vissa serier som piloter, dvs de börjar med att beställa 13 avsnitt, vilket sen kan utökas. Dessutom är det inget som är bekräftat helt ännu heller, men det är bättre än noll.

Igår när nyheten kom tyckte jag först det lät dåligt, iofs bättre än noll, men ändå inte speciellt bra. Men när nyheten lagt sig lite så tycker jag det ser positivt ut. 13 är bättre än inget och CW vill säkert se hur tittarsiffrorna går och det är något som kan jobbas på/förbättras.

Vad RT sagt som s3 Kan fungera bra med de tre minimysterierna också, dela upp 7-6-9 t ex, de kan dela upp det så det passar med 13 avsnitt, i väntan på att få en hel säsong.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » tis maj 16, 2006 20:54

Veronica Mars får en tredje säsong!
Straight from the horse's mouth, Rob Thomas just e-mailed me to confirm that Veronica Mars has been renewed for a third season. The show got a 22-episode order that, depending on ratings, can be reduced to 13. Very reliable sources, meanwhile, are also telling me that One Tree Hill will be back and that Everwood is, in fact, dead. Talk about injustice.

Wooohooo!
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav The Buffster » tis maj 16, 2006 20:56

YAY! (Både angående VM och OTH)

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Tomas » tis maj 16, 2006 21:06

22 (eventuellt -> 13) låter mycket bättre än 13 (eventuellt -> 22) :D
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav Illyria » tis maj 16, 2006 21:18

Jag är blev väldigt lättad när jag läste det där, CW is a done deal! :D

Men Everwood känns trist. Skyller det på 7th Heaven, som fortfarande känns som ett stort WTF?!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » tis maj 16, 2006 21:45

CheeseGuy skrev:Veronica Mars får en tredje säsong!
Straight from the horse's mouth, Rob Thomas just e-mailed me to confirm that Veronica Mars has been renewed for a third season. The show got a 22-episode order that, depending on ratings, can be reduced to 13. Very reliable sources, meanwhile, are also telling me that One Tree Hill will be back and that Everwood is, in fact, dead. Talk about injustice.

Wooohooo!

Megastor lättnad i så fall! OTH! Men jag väntar nog tills torsdag innan jag andas ut helt och hållet.

Logiskt av CW att beställa bara 13 avsnitt av VM, samtidigt som man önskar att de kunde ha lite extra-cred för VM på lager och ge serien 22 på en gång...
Edit: Hehe, vad noga jag läser... om de har fått 22 är det ju superbra. 8)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav eynosh » tis maj 16, 2006 21:59

VM! OTH! Yeppiiiii!

Yeppiiii!
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav poser » ons maj 17, 2006 19:05

2x22

Det här avsnittet påminner om Simpsons-avsnittet där de ska lista ut vem som sköt Burns. Fast i Simpsons så funkade det.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Noam » ons maj 17, 2006 20:00

Surfade runt lite på underbara YouTube och hittade två stycken LoVe-musikvideos! :)

Jag tyckte de illustrerade skillnanden, mellan när Logan och Veronica är ihop och när de inte är ihop, väldigt bra!

1. Have A Little Faith (A Veronica/Logan video) - Happy Times, dom är underbara tillsammans, men alldeles för sams. ;)
2. I Hate Everything About You - LoVe - Här har vi den elaka, dryga Logan och den irriterade Veronica som jag bara ÄLSKAR!
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Illyria » ons maj 17, 2006 20:02

Spoilermarkeringar kanske?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Noam » ons maj 17, 2006 20:31

Illyria skrev:Spoilermarkeringar kanske?
Vad var spoiligt med det? Hela den här tråden är ju säsong 2 och framåt..
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav noike » ons maj 17, 2006 20:32

Noam skrev:
Illyria skrev:Spoilermarkeringar kanske?
Vad var spoiligt med det? Hela den här tråden är ju säsong 2 och framåt..

Nej. Det är den inte.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » ons maj 17, 2006 21:50

2:an i trådtiteln betyder att det är tråd nummer 2. Inte säsong 2.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film