Boston Legal / The Practice

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tam » ons mar 08, 2006 15:47

2x18 var ett till avsnitt. Och det är bra det.

2x17
Saknar dock stora Alan Shore-stunder den senaste tiden. I 2x17 när han pratade med arbetsgivaren som sparkat tjejen för att hon rökte och han var all "This is just the beginning of our little game" hoppades jag att där skulle komma ett sånt stort ögonblick när han ångvält style bara går rätt fram och lämnar dom i hans väg jämnade med marken. Men det blev ett stort fett ingenting utav det. Men det är ju svårt att inte älska honom ändå.

Bradley Chase har dock höjt sitt underhållningsvärde en hel massa procent senaste tiden. Minns att jag tänkte "Huh. En kul Bradley Chase-scen." avsnittet innan han choppade prästfingrar, och sen efter dessa prästfingrar har det egentligen inte varit mycket snack om saken.

Och sedan "Hands"-arcet har jag också mycket mer till övers för alla kufiska typer som David E kelley är så jävla förtjust i att ha med hela tiden. Dom irriterar mig inte längre farligt mycket alls.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav adolvsson » ons mar 08, 2006 17:39

2x18:
Riktigt, riktigt bra.
Den mer dramatiska storyn, med Paul och hans dotter, fungerade oerhört bra. Gripande. Alan Shores lilla grej kanske inte hade så mycket emotionellt impact, men det var fortarande en underhållande och stundtals känslosam liten sak.
Samtidigt var Denny Crane verkligen i högform, mer så än på länge, både seriöst dramatiskt och komiskt.

Ja. Ett av dom bästa avsnitten på länge, framför allt på grund av bra historier och en näst intill perfekt balansering. Och William Shatner, vågar jag nog säga, har aldrig varit bättre i Boston Legal än här.

Denny Crane.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav eynosh » ons mar 08, 2006 19:19

2x18
Riktigt jävla bra. Tyvärr fick inte Shore plats lika mycket i avsnittet som innan, men vad gör det när man har en Denny Crane i högform.

Älskade, fullkomligt älskade sista scenen med juryn när Denny pekar mot en liten tavla där han med röd penna skrivit Denny Crane.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav noike » ons mar 08, 2006 19:43

eynosh skrev:2x18
Riktigt jävla bra. Tyvärr fick inte Shore plats lika mycket i avsnittet som innan, men vad gör det när man har en Denny Crane i högform.

Älskade, fullkomligt älskade sista scenen med juryn när Denny pekar mot en liten tavla där han med röd penna skrivit Denny Crane.

Ja. Jag kan bara hålla med. Dessutom hela teasern när Denny låg i sängen och tittade på morgontv. Det kändes skrämmande på något sätt. Som om han börjat förvandlas till ey.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » ons mar 08, 2006 21:00

2x18

Väldigt bra! Denny Crane!

Varenda scen där Denny struttar omkring med sitt gäng bakom sig är ju rent guld. Att driva fallet i media genom branding, talking points, daily show (it's where most americans get their news!" och samma font som "Mission accomplished" (americans are comfortable with that font) är så klockrent så det liknar inget annat.

Jag tror jag ska titta på gamla Star Trek bara för Shatners skull.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Off » ons mar 22, 2006 13:04

2x20

Scenerna med Spader och Shatner är tv-historia.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav eynosh » ons mar 22, 2006 13:26

Off skrev:2x20

Scenerna med Spader och Shatner är tv-historia.

Yep.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav adolvsson » ons mar 22, 2006 13:47

Off skrev:Jag tror jag ska titta på gamla Star Trek bara för Shatners skull.

Det är visserligen inte gamla serien, men igår köpte jag Star Trek: The Motion Picture Special Edition mycket av precis samma anledning. Och för att jag är gammal trekker.

Shatner FTW!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav The Buffster » tor apr 20, 2006 18:32

2.22 Trevligt avsnitt. Jag gillade nog delarna med Alan och Jerry bäst.

Alan: You're still innocent.
Jerry: Except for when I held a knife to Shirley's throat.
Alan: Other than that.

Jag blir alltid lika imponerad över hur mycket Alan verkligen bryr sig om människor. Trots det ser han uppenbarligen sig själv som en ganska hemsk människa "they are talking about people like me", synd att han inte inser hur underbar han är.

Scenen mellan Denny och Shirley på slutet var hur fin som helst.

Denny: Does that mean you're back on the market?
Shirley: Denny, as far as you're concerned I'm always on the market.
Denny: See, that how you get us, all of us men, even Denny Crane. We know we don't deserve Shirley Smith but just the possibility is enough to sustain us.
Shirley: You are a dear sweet man and I have something else that might sustain you... Denny Crane.

Och så den obligatoriska Denny och Alan scenen.

Alan: Daily I'm amazed at you inexhaustible ability to just live.
Denny: It's either that or die...

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Tam » tor apr 20, 2006 19:12

2.22
Alan skickar sin klient på flykten. Kändes Practice.

Tom Selleck: när han först tittade in tänkte jag han var precis den typen av skådis som skulle kunna göra bra ifrån sig i BL. Men det går ju inte bra alls. Hoppas på minimalt av honom framöver.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav adolvsson » tor apr 27, 2006 3:46

2x23:
Don't fall for her, Alan. She's just a guest star.

Meta-humor. Man måste älska det.

Underbart avsnitt, förresten. Väldigt älskvärt.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav qarlsson » tor apr 27, 2006 16:59

Denny Crane! A titan among men. Damn, jag måste se 2x23 snarast!
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav The Buffster » tor apr 27, 2006 19:45

2.23 Denny Crane. "Is it a sign of Alzheimer’s if you can't remember how many people you've shot". Mycket som var hur roligt som helst i det här avsnittet, terapisessionen i början, den totalt galna terapeuten och givetvis Denny Crane.

Alans andra fall var också bra och jag gillar Chelina. Mycket bättre för Alan än Melissa som jag inte har mycket till övers för. Förstår inte riktigt vad Alan ser hon henne. Jag vill egentligen ha tillbaka Tara som jag saknar.

Brad gillar jag skarpt som jag säkert har nämnt förut. Han är som så söt. Han är inte alls lika fantastisk som Alan eller Denny och det är kanske delvis därför jag gillar honom. Att någonting kanske har varit på gång mellan honom och Denise har man väl missänkt länge och det ingenting jag har någonting emot.

Visst, egentligen kanske jag skulle föredra att Boston Legal fokuserade lite mer på allvar istället för humor ibland men när jag får skratta så mycket som jag gjorde under detta avsnitt så är det ändå svårt att klaga.

Denny Crane!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav adolvsson » ons maj 03, 2006 13:40

2x24:
Underbart avsnitt, många härliga repliker, min favorit (efter slutdialogen mellan Alan och Denny), är nog den här (punchline-skyddad):
Alan: "There was a day when all you had to do was say your name."
Denny: "That's still all I do"

Inte så mycket mörker, men fortfarande drama, humor och framför allt en hel massa karaktär och relationsbitar i fin-fin balans. BL är fortfarande fantastiskt, och William Shatner har varit i ovanligt hög form den sista tiden.

Denny Crane!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav The Buffster » tor maj 04, 2006 20:37

2.24 Ett sånt här avsnitt av BL gör trots allt att allting känns lite bättre när man känner sig nere. Eller vafan, så underbar som Alan är så känns allt mycket bättre. Och Denny. Båda var fantastiska, men det är inget ovanligt. Jag njuter av varenda sekund.

Denny: Denny Crane for the defence, glad to be back judge.
Judge: What's going on here? Last week he was in here defending you.
Denny: Yes judge he gets me off, I get him off.
Alan: We're Flamingos.
Denny: Don't ask don't tell.

Denny och Alan är dom som jag gillar allra bäst med Shirley ska ha mycket beröm hon också. Hon är helt fantastisk och när hon är i rättssalen så kan hon faktiskt (nästan) mäta sig med Alan och Denny.

EDIT: Glömde ju nästan... Denny Crane!

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav qarlsson » fre maj 05, 2006 0:13

2x24 Craneism och Shoreism är något jag aldrig tröttnar på. BL är bra som vanligt och en av serierna jag mer och mer prioriterar att se så snabbt som möjligt i veckoagendan.
Som buffster säger - Shirley. Kvinnan utsöndrar pondus, skönhet och intelligens och kan definitivt mäta sig med Crane och Shore i rättssalen. Det ska bli intressant och följa den här Big Sugar-plot'en (:D) och det vore inte fel om den kunde pågå som en miniarc säsongen ut. Om inte annat för att i slutet resultera i så kopiösa mängder dineros i skadestånd att det får Poole's vansinniga idé att i efterhand framstå som ett av firmans mest briljanta drag. Sen vill jag också citera;

Denny: Are we setting a bad example?.. I shoot people.
Alan: I bribe them.
Denny: We drink.
Alan: Smoke.
Denny: I'm unfaithful.
Alan: Not to me.
Denny: Never to you.
Alan: We're not setting examples Denny, we're just being true to who we are.
Denny: Who are we?
Alan: Denny Crane!
Denny: Allan Shore!
Alan: Leaders of men!
Denny: With bullseyes on our asses!

Kort sagt - Denny Crane!
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav LWes » fre maj 05, 2006 13:01

2x23-2x24: Boston Legal är jävligt bra 8)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » ons maj 10, 2006 18:34

2.25 Parker Posey! Jag höll på att gå i taket när jag såg henne. My God! Underbart att hon är återkommande karaktär. Alans sätt att snabbt få reda på hur en person fungerar är skrämmande och oerhört underhållande.

Lika så Donny Crane. Vet inte hur de lyckas men nej, jag kan inte ogilla FPJ längre.

En del av mig börjar tyckla att deras små metaskämt har gått lite för långt och att de är för ofta, men den större delen älskar det. "Can't wait 'till next week" indeed.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav qarlsson » ons maj 10, 2006 22:48

2x25
Donny är med?! Yaaay! och samtidigt nooo! Eller, ja. Ni förstår. Ambivalent känsla över Freddie Prinze fucking Juniors närvaro. Spoilerblocksläsning är syndigt. Jag ska se avsnittet nu. Snart
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav Off » ons maj 10, 2006 22:50

2x25
De första 10 minuterna var helt magiska. Resten var helt ok förutom scenerna med Alan som, som vanligt, var i en klass för sig själva. FPJ är riktigt bra i BL, lev med det.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » tor maj 11, 2006 0:57

noike skrev:2.25 Lika så Donny Crane. Vet inte hur de lyckas men nej, jag kan inte ogilla FPJ längre.

Personligen tänker jag skilja på det - gillar Donny Crane, ogillar FPJ. Det funkar för mig och det tänker jag hålla fast vid!

En del av mig börjar tyckla att deras små metaskämt har gått lite för långt och att de är för ofta, men den större delen älskar det. "Can't wait 'till next week" indeed.

Jag köper det, rakt av. De är små och få, och jag uppskattar att det blivit en återkommande grej istället för engångssak.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav LWes » tor maj 11, 2006 19:43

adolvsson skrev:
noike skrev:En del av mig börjar tyckla att deras små metaskämt har gått lite för långt och att de är för ofta, men den större delen älskar det. "Can't wait 'till next week" indeed.

Jag köper det, rakt av. De är små och få, och jag uppskattar att det blivit en återkommande grej istället för engångssak.

Jag vet inte vad metaskämt är, men om det är vad jag tror att det är så älskar jag dom.

2x25
Donny Crane! Jag älskar återkommande karaktärer!
Jag hatar dock den nya advokaten. Hon är hemsk på alla sätt och vis.
och jag märkte nu att dom nya killen och den nya tjejen försvunnit från opening creditsarna.
Varför varför varför dumpar dom karaktärer hela tiden? Det här är ju bara andra säsongen och redan har 5 huvudkaraktärer lämnat serien! Det är otroligt mycket.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » tor maj 11, 2006 20:27

LWes skrev:2x25
Jag hatar dock den nya advokaten. Hon är hemsk på alla sätt och vis.och jag märkte nu att dom nya killen och den nya tjejen försvunnit från opening creditsarna.

Jag förstod aldrig varför de var fasta till att börja med. Bättre med mindre fasta och mer återkommande. Det hela blir mycket mer dynamiskt då.

Själv tyckte jag Parker Poseys som the Squid var hur bra som helst. Parker for Secretary of State!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » tor maj 11, 2006 21:36

noike skrev:
LWes skrev:2x25
Jag hatar dock den nya advokaten. Hon är hemsk på alla sätt och vis.och jag märkte nu att dom nya killen och den nya tjejen försvunnit från opening creditsarna.

Jag förstod aldrig varför de var fasta till att börja med. Bättre med mindre fasta och mer återkommande. Det hela blir mycket mer dynamiskt då.

Själv tyckte jag Parker Poseys som the Squid var hur bra som helst. Parker for Secretary of State!

Ja, det är bra att låta dom börja som gäster och om dom fungerar bra, och om fansen gillar dom så kan dom bli fastisar, för då blir man glad och tycker att dom förtjänat det, som vissa i t.ex. ANGEL
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav The Buffster » fre maj 12, 2006 22:16

2.25 Det finns fan inga ord för hur mycket jag älskar Alan. Han är alltid underbar men jag tycker att han var ännu mer fantastisk än vanligt i det här avsnittet. Hans scener med Parker var underbara (kul om hon fortsätter och bra att dom gjort sig av med supertrista Sarah och Garrett). För att inte tala om rättegången. Jag har alltid fullkomligt älskat Alan när han är i rätten och här... jag älskar hur han hittade ett sätt att argumentera för Dennys sida trots allt. James Spader är så djävulskt bra i rollen och karaktären är så fruktansvärt bra att jag blir helt överväldigad. Alan!!

Och dessutom... Donny Crane!

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav noike » ons maj 17, 2006 15:47

2.27 En Sönderriven Alan och Denny på balkongen och ghela slutreplikerna:

- To next season.
- Same time?
- I hope.

Jag hoppas Parker Posey är med mer nästa år. Seriens uppätande av karaktärer var lite förvirrande i början, men samtidigt håller det serien vid liv på ett helt annat sätt. Genidrag, skulle jag nog vilja säga.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » ons maj 17, 2006 19:10

Gillade avslutningen skarpt men nu börjar det bli helt sjukt med skämten om att det är en serie. Ska vi få se kameror i speglar nästa säsong eller möjligtvis hälsningar till tittarna?
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav The Buffster » ons maj 17, 2006 20:51

Jag gillade både 2.26 och 2.27 hur mycket som helst. Alan. Jag blir lika överväldigad i varje avsnitt. Jag bara sitter och längtar tills hans avslutningar (vad kallas egentligen ”closings” på svenska?) och dom är alltid så bra som jag hoppas. Och James Spader kan precis som den andra James jag avgudar få en otrolig kemi med vem som helst. Han samspel med Parker är helt otroligt. "I had a big spider in my office", underbart.

Denny var underbar också.

Denny: Shirley this is the sweeps episode.
Shirley: I'm not kissing you.
Denny: Shirley. I'm in my seventies, I'm still a physical specimen but you never know. What if I dropped dead one day and you never got that last tonsil brushing.
Shirley: You always present the most ethically challenging what ifers.
Denny: Your loss... And mine.
Shirley: Denny...
Shirley: Just in case.

Och Shirley. Jag måste återigen hylla henne lite. När hon besökte domaren, så jävla bra.

Stackars Denise också, men fint att Daniel kom tillbaka. Jag är allt för svag för Michel J Fox för att någonsin kunna se eventuella brister hos honom, så ja, jag älskar när han är med.

Två riktigt bra avslutande avsnitt som sagt och jag ser verkligen fram emot nästa säsong. Same night? God I hope.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav eynosh » ons maj 17, 2006 21:00

The Buffster skrev:Jag bara sitter och längtar tills hans avslutningar (vad kallas egentligen ”closings” på svenska?) [/spoiler]

Slutplädering.

Jag håller för övrigt med om det mesta som sagts.
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav The Buffster » ons maj 17, 2006 21:02

Jo det var ett ord jag tänkte på, men det kändes så högtravande, fast det är nog det enda som låter riktigt bra.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film