Veronica Mars 2: Marsipaner, förena eder!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » tor apr 06, 2006 23:39

Ett av många bra uttryck från Logan, som blivit popluärt. ;)

Avsnittet på SVT idag (1.10) var väldigt bra, ett av mina favoriter från säsong 1.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » tor apr 06, 2006 23:46

Illyria skrev:Ett av många bra uttryck från Logan, som blivit popluärt. ;)

Avsnittet på SVT idag (1.10) var väldigt bra, ett av mina favoriter från säsong 1.

Japp, det var det första avsnittet som jag verkligen gillade.

Var är alla kommentarer för 2.17?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Spuffy » tor apr 06, 2006 23:47

2.17.
Oj. Det händer onekligen saker nu. Äntligen Weevil! Massor av känslor i det här avsnittet - Wallace/Jackie, Mac/Beaver, Veronica/Logan. Scenen där Veronica och Logan dansar... Wow. Jag har hoppats på dem hela säsongen och nu hoppas jag ju självklart ännu mer. Kemin mellan dem är otrolig. Relationen mellan Mac och Beaver engagerar mig inte alls på samma sätt, men det är ändå synd om Mac som är rädd att det är henne det är fel på. Stackars Mac.
Det finns jättemycket att fundera över, massor av trådar som nu åtminstone tas upp i samma avsnitt. Vem satt i bilen som tände lysena när Weevil slog Curly - förmodligen den som sen dödade Curly? Vad var det med videon som Woody ville förstöra så fort han kunde? Nu är Thumper sprängd i luften - eller? Visst var det en Fitzpatrick som Weevil biktade sig för och vad kommer hända med honom då?

Jag längtar till nästa avsnitt, ännu mer än vad jag brukar!
Damn, my curiousity.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Illyria » fre apr 07, 2006 0:04

Jag har kommenterat 2.17, fast inte här. Svårt att hinna med många olika forum.

Loved it! Sjukt bra avsnitt. RT hade ju verkligen skruvat upp förväntningar innan, hade sagt att det var bästa avsnittet hittills denna säsongen... tur han levererade också då.

No! Mac och Beaver har problem, hoppas det kan ordna upp sig. Jag har läst lite olika kommentarer om Beavers uppförande, att han skulle vara gay, men det verkar ju vara lite för lätt. Hoppas verkligen inte han är det heller, I want my Macassidy. Alla deras scener är så härliga, hoppas vi får se mer nästa vecka (eller snart) och att de kan reda ut problemen.
Hade först svårt att höra det sista Beaver sa till Mac, fick lyssna fler ggr, och även om han inte ville diskutera med henne och var arg för hon pratat med Veronica så var det en dum kommentar från honom.

Det som var så fint när de spelade Sway med Perishers först under ett Macassidy-ögonblick och sen gick det över i att LoVe dansar. Teasers! Minsta lilla sånt räcker för att jag vill se mer LoVe. Senast igår kommenterade jag att LoVe är säkert något som kommer längre fram, skulle inte ha något emot Veronica med någon ny, och allt som behövs är en liten dans och jag är tillbaka till att vilja ha LoVe ihop igen och nu genast. :lovebunny:
Hade de använt Sway (låten) till något annat hade RT nog fått rätt mycket skäll, den var perfekt här.

Riktiga eew-vibbar när Woody klämde på Logan också, vad var det? :eek:
Hoppas Keith kommer på något med videon, det var ju otroligt uppenbart att Woody ljög. Jag har en teori, som antingen kommer flyta eller sjunka:
I Versatile Toppings hittar Veronica det där meddelandet på deras gayforum om "the outing of all outings", så vem är gay? Det är Woody! När han höll på att klämma på Logan sådär... (igen: eew!) Det var ju en student som skrev det där meddelandet också och det var säkert det utpressningen egentligen handlade om. Har han då något med busskrashen att göra eller är det bara ett sammanträffande?

Vad håller Wallace på med, stay away from Jackie! Blev jag besviken på att Jane först förlät Wallace, come on. Hon borde dumpat honom (jag började gilla henne också). Inte så att jag nödvändigtvis vill se henne och Wallace ihop, men hon borde dumpat honom direkt (like that other show...). Scenen när Weevil skriker på Molly i skolan var härlig. Det var trevligt att se en liten flashback med honom och Felix också.

Thumber och motorcykel exploderar med stadion! Evil Weevil. Intressant att Logan är den som trycker på knappen så Thumper dör.

Hur mycket underbar dialog som helst också och alla små detaljer som att Logan som stälj Lambs parkeringsplats. :D

(Sen väljer jag att ignorera den hemska Top Model som var med, sluta genast UPN! Inte nog med att VM har dödens slot, de ska sänka serien med sånt också? Gee thanks... Blir det en säsong 3 är det bäst att sluta med sådana dumheter.)

Nu behöver vi bara vänta 6 dagar på ett nytt avsnitt också, nästa vecka flyttar VM till tisdagar. :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » fre apr 07, 2006 0:20

2x17
Oj, oj, oj! Vilken vändning på slutet! Jag tyckte väl det var konstigt att Fitzpatrick-snubbarna bara lämnade Thumper sådär. Men att det var där inne där det skulle sprängas..! Med en ovetande Logan som tryckte ned detonatorn..! Gah!

Weevil... nja... den där flashbacken till när Felix levde var alldeles för lång. Motivation för det han gjorde i slutet, visst, men det var lite taffligt gjort. Fast annars fick han några riktigt bra scener i det här avsnittet, framför allt när han bad V om hjälp. ;)

Dansen. Whoa! :D Underbart. Hamnar högt uppe på listan över LoVe-ögonblick.

Mac och Beaver är lika söta som alltid, även om deras första scen ihop gränsade till söthetsrekord för dem. Sen undrar man bara vad han har för anledning att vara så tillbakahållen? Antingen är han gay eller så är han rädd att förlora henne om de går för snabbt fram... eller så är det något helt annat, VM-klurigt. ;) Jag är i alla fall nyfiken, jag gillar dem två.

Borgmästaren.. hm, vad har han på gång? Och var det meningen att han skulle tafsa på Logan sådär? Haha.. Vad var annars den workout-scenen till för?

Wallace är efter Jackie igen... huh. Can't say I'm feeling the love. Å andra sidan hade jag ingen koll på att han dejtade den blonda tjejen... Jag kan bara tänka mig att det här är till för att tittarna ska känna mer sympati för Jackie än tidigare. Varför är hon så viktig för historien? Verkar som om hennes pappa kommer att spela en större roll i upplösningen av säsongsarcen. Ooh, hoppas det för in Wallace i den historien också, eftersom han och Jacki nu förts samman igen.

Vi fick en Veronica/Lamb-scen också - härligt!! Mer sånt!!
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Spuffy » fre apr 07, 2006 0:26

2.17
Illyria skrev:så vem är gay? Det är Woody!

Det var onekligen ganska underligt när Woody klämde på Logan, så kanske har du rätt? :D Han verkar ju dessutom ha ett ganska konstigt förhållande med/vara rädd för sin fru (tänker bl.a. på avsnittet när Veronica skulle ta reda på vilket barn Megs brev handlade om).

Tycker att det borde finnas någon annan förklaring till Beavers beteende än att han skulle vara gay han också. Det känns för "lätt" på något vis. Men men, vi får se vad som händer! :)
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav gaspode » fre apr 07, 2006 1:57

Bra avsnitt!
2x17:

Illyria skrev:(Sen väljer jag att ignorera den hemska Top Model som var med, sluta genast UPN! Inte nog med att VM har dödens slot, de ska sänka serien med sånt också? Gee thanks... Blir det en säsong 3 är det bäst att sluta med sådana dumheter.)

Var det Woodys sekreterare eller? Tyckte att hon var sjukt stel..

Glorificus skrev:Oj, oj, oj! Vilken vändning på slutet! Jag tyckte väl det var konstigt att Fitzpatrick-snubbarna bara lämnade Thumper sådär. Men att det var där inne där det skulle sprängas..!

Oj, jag som alltid brukar tänka att du ser de där manusvändningarna på mils avstånd när jag inte anar nåt, du pluggar ju sånt och tänker mer på det.. Men den här fattade jag direkt när de bara lämnade honom där.. Kanske hjälpte det att A Bear skrev såhär efter förra avsnittet:
A Bear skrev:Ska vi gissa att någon kommer att bindas, munkavlas och placeras i stadiumet lagom till att det ska sprängas?

Tycker inte att Mac and Beaver är så värst gulliga i det här avsnittet, och som vanligt så kommuniceras det precis så lite som behövs för att det ska gå åt skogen..

Woody var ju lite mysko på flera sätt i det här avsnittet. Men han har väl varit skum hela säsongen..

Weevils scen med Veronica var iaf grym. "Damn my curiousity!"
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tomas » fre apr 07, 2006 2:00

2.17 Mycket bra det här. Fortsätt så.

Pratade med min bror nyss och han hade en intressant teori om sista minuterna av avsnittet

Nämligen att det endast var Thumbers motorcykel som sprängdes tillsammans med stadion medan han satt fastbunden i någon lokal i närheten där han hörde varningssignalerna och sprängningarna. En slags skenavrättning med andra ord.
Vad finns det då som tyder på att det är så?
+Varför kedja fast motorcykeln i en annan del av stadion och inte bara ställa den i Thumbers toalett? Detta blir mycket mer logiskt ifall de inte skulle döda Thumber.
-Fitzpatricks verkar inte speciellt logiska av sig.
+Varför hittades inte Thumber när byggnaden söktes igenom? Säkerhetskravem måste vara ganska höga och han måste ju ha kunnat föra lite oväsen för att göra sig hörd.
-Fitzpatricks hade information om stadion och sprängningen. de kunde gömma honom där han inte skulle bli hittad.
-Toaletten var av rätt storleksordning för att tillhöra en stor idrottsanläggning(förutom att allt var så blankt och rent)
+Blank och ren toalett tyder på att den tillhör det nya stadium de skulle bygga för att ersätta det gamla (om jag minns rätt).
+Det verkar lite underligt att döda honom då det är första gången han "försöker lura dem" och de dessutom får tillbaks drogerna (iofs har det väll sagts något om att de är mycket hårda mot sådant).
-Moturcykelkillar finns det gott om så han är lätt att ersätta.
-Det är en tv-serie och den fastkedjade motorcykeln fungerade bra som plot-point. Allt behöver inte alltid vara så logiskt.

Om det visar sig att detta stämmer skulle det kunna leda till många roliga saker längre fram.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav Illyria » fre apr 07, 2006 2:14

2.17
De sprängde Thumper och motorcykeln. Kolla scenen när Fitzpatricks binder fast honom, du hör att det tutar. Kolla slutscenen, han som hittade motorcykeln säger att de tutat många ggr och att hans crew kollat byggnaden. I hans crew jobbar minst en Fitzpatrick, en av dem som band fast Thumper. Skulle Thumper inte vara i stadion går poängen med att Logan spränger honom bort. Hence: death by demolishion.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » fre apr 07, 2006 7:57

Nyx skrev:Roligt SVT-avsnitt idag! "Annoy, tiny blonde one! Annoy like the wind!" - fick mig att skratta riktigt högt. Var det inte någon som hade det i sin signatur för ett tag sen? :D

Ja, den är en klassiker. Och jag har haft den i min signatur för ett bra tag sedan.

Från dagens Matt Roush:
Question: Do you think UPN is hurting the ratings and fracturing the audience for Veronica Mars by airing new episodes three times a week (Tuesday, Wednesday and the weekend repeat that affiliates are allowed to air)? And will this attempt on UPN's part to plug the holes in its schedule with VM likely be taken into consideration when they decide whether or not to renew it for a third season? — Greg

Matt Roush: At this point in the show's and the network's life, I'm not sure it really matters. Extra exposure for Veronica Mars has got to be seen as a positive, all things considered. And because the top programmer at UPN is also the programming chief for the new CW, I'm sure none of this will be a mystery to anyone who's going to make the call for renewal. I'm still cautiously optimistic it will make the cut. But who really knows? This is uncharted territory.

http://www.tvguide.com/TV/Roush/AskMatt ... e=04072006
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav A bear » fre apr 07, 2006 9:39

gaspode skrev:Oj, jag som alltid brukar tänka att du ser de där manusvändningarna på mils avstånd när jag inte anar nåt, du pluggar ju sånt och tänker mer på det.. Men den här fattade jag direkt när de bara lämnade honom där.. Kanske hjälpte det att A Bear skrev såhär efter förra avsnittet:
A Bear skrev:Ska vi gissa att någon kommer att bindas, munkavlas och placeras i stadiumet lagom till att det ska sprängas?

Fast till min skam maåste jag ju erkänna att han blev handklovad, inte bunden. Nåja. Thumper go boom. Vem tar över PCH nu? Och vem kommer de kvarvarande att skylla på?

Tyckte ärligt talat att Logans och Veronicas dans kom lite från blå himmel. Dras Veronica bara till honom när han behöver hennes hjälp?

Men annars gillade jag det här. Arcigt, och ett antal kanonscener med Weevil. Molly kanske får en roll att spela ändå? Och Lamb har överseende med sitt personliga hat och fattar faktiskt ett korrekt beslut till slut - kors i taket. Men Jackie är tillbaka i handlingen, blä - fast ärligt talat hade jag helt glömt bort att Wallace hade en annan flickvän. Inte direkt någon stor karaktärsutveckling på någon av de tre just nu. Men bikten i slutet - Weevil måste väl veta ifall det är en Fitzpatrick han biktar sig för? Och i så fall, vad håller han på med? Se frågan om PCH ovan.

Så det verkar som om antingen Woody eller Beaver (ghaaa, nu kom jag att tänka på den där hemska byggfirmereklamen för ett par år sen) är gay, så då är väl förhoppningsvis svaret att ingen av dem är det. Det vore en för billig vändning. Tanke: två teman som snuddats vid hela säsongen är ju homosexualitet - men också barnmisshandel. (Och FORTFARANDE skiter alla i den där lillflickan.) Hmmm...? Varför är Beaver så rädd för sin bror/alt lättad över att hans far är väck?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav The Buffster » fre apr 07, 2006 11:44

2.17 Loved, loved, loved it! Så sjukt bra avsnitt, troligen bästa hittills i säsong 2.

Det mesta har väl redan kommenterats, men inte kan jag hålla mig ifrån att skriva lite vad jag tyckte i alla fall. Största pluset var nog att Weevil var tillbaka, jag gillar honom mer och mer för varje avsnitt. Eller nja, det störst pluset var nog att vi fick några riktigt bra Veronica och Logan scener. I ärlighetens namn så måste jag erkänna att jag grät när dom dansade tillsammans (jag är verkligen djävulskt sentimental nuförtiden, det är nästan pinsamt), jag vill, vill, vill se dom tillsammans igen. Kemin dom emellan är som Spuffy nämnde helt otrolig. Logan fick verkligen skina i avsnittet, och det är givetvis uppskattat.

Sen var det ju givetvis ett väldigt, väldigt bra avsnitt ur arc synpunkt. Har väl inte mycket att tillägga där. Slutet med att dom sprängde både Thumper och hans motorcykel var super. Fan alltså, hur ska det kunna fortsätta såhär bra? Förhoppningsvis gör det det, men eftersom den del av arcen som har engagerat mig mest är Felix delen så vet jag inte riktigt. Men så bra som dom senast avsnitten har varit så behöver jag nog egentligen inte vara orligt. Bara dom nu ser till att ha med Weevil riktigt mycket.

Cassidy och Mac delen var väl sådär tyckte jag. Svårt att förstå varför Cassidy agerade som han gjorde, och så har jag fortfarande rätt svårt för Mac. Men Cassidy är inte bara söt längre, han är fan riktigt snygg.

När det gäller Wallace/Jackie/Jane så älskar jag Wallace, har svårt för Jane och ogillar Jackie. Hela grejen med att hon inte kan vara tillsammans med Wallace bara för att hon inte vill bli illa omtyckt, nja, om hon verkligen gillar honom så tycker jag fan att hon ska strunta i det. Tveksamt om hon kommer bli mer omtyckt hur som helst. Inte för att jag vill se dom tillsammans, Wallace förtjänar bättre.

Mycket bra saker i det här avsnittet onekligen, det här gillade jag verkligen:

Lamb: Still picking winners, huh, Veronica?
Veronica: I've told you, when I start picking losers it's all you.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Glorificus » fre apr 07, 2006 17:09

gaspode skrev:2x17:
Glorificus skrev:Oj, oj, oj! Vilken vändning på slutet! Jag tyckte väl det var konstigt att Fitzpatrick-snubbarna bara lämnade Thumper sådär. Men att det var där inne där det skulle sprängas..!

Oj, jag som alltid brukar tänka att du ser de där manusvändningarna på mils avstånd när jag inte anar nåt, du pluggar ju sånt och tänker mer på det.. Men den här fattade jag direkt när de bara lämnade honom där.. Kanske hjälpte det att A Bear skrev såhär efter förra avsnittet:

:D Hehe, ja, man ser ju helt klart annorlunda på allt (både fiktion och verkligheten) när man ska tänka filmiskt och dramaturgiskt dygnet runt. Men jag brukar försöka koppla bort det så gott jag kan när jag bara vill bli underhållen - även om det inte går helt och hållet - man vill ju bli överraskad.
Fast jag vet inte varför jag var så seg på att förstå just att Thumper skulle sprängas... när jag tänker på hans och Weevils scener nu i efterhand pekade de ju bara åt ett håll. Minns jag rätt var jag mer fokuserad på borgmästaren och vad han hade för sig. ;)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav RalfiParpa » fre apr 07, 2006 17:33

Jag gillade också 2x17 men är inte helt begeistrad. Bra, men avsevärt sämre än förra veckans avsnitt.

Irriterande sidospår #1: Mac och Beaver. Det var gulligt där ett tag men nu är det bara irriterande. Förut var det "awww", nu är det "ugh".
Jag menar, jag förstår om Kyle Gallner måste göra skäl för sin status som regular - vilket i VMs fall innebär att han måste vara med i åtminstone var tionde avsnitt - men det här...nej, jag dissar det.

Irriterande sidospår #2: Wallace och Jackie. Samma som ovan. Vem tusan är den här Jill? Ärligt talat, jag minns henne knappt. Var det hennes syster som Veronica hjälpte hitta efter den där ödesdigra möhippan?

Potentiell (uppenbar) lösning till busskrascharcen: Borgmästare Mahoney gillar män, kanske även unga sådana (varför skulle han annars klämma på Logans arm? Så gör man bara inte). Det var han som anordnade busskraschen för att...röja undan någon stackars yngling som kände till hemligheten som skulle ha dödat Mahoneys (visst heter han så i VM också?) politiska karriär, kanske? DVDn han fick i posten är på något sätt kopplat till det. Låter väl inte helt barockt? Läskig är han i alla fall.

Annars var det mesta bra i det här avsnittet.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav A bear » fre apr 07, 2006 17:55

RalfiParpa skrev:Potentiell (uppenbar) lösning till busskrascharcen: Mahoney gillar män, kanske även unga sådana (varför skulle han annars klämma på Logans arm? Så gör man bara inte). Det var han som anordnade busskraschen för att...röja undan någon stackars yngling som kände till hemligheten som skulle ha dödat Mahoneys (visst heter han så i VM också?) politiska karriär, kanske? DVDn han fick i posten är på något sätt kopplat till det. Låter väl inte helt barockt? Läskig är han i alla fall.

Vilket alltså skulle innebära (spoiler både VM2x17 och lite Sopranos s5)
att de hänger upp en hel säsongshandling på en liiiiiiiiiiiiiiiiiten Sopranossubplot (Vito & Finn). Ärligt talat, skulle inte det kännas lite billigt?

Håller helt med om Wallace flickvän whatserface. Har hon haft tio repliker hittills i serien? Jag gillar VM, men ibland har serien en tendens att totalt missa det här med "show, don't tell". Jag kan inte bry mig för fem öre om ett förhållande som vi bara har fått skymta i tio sekunder.
- Nu är Wallace ihop med den här tjejen.
- Jaha? Sen när?
- Sen vi bestämde det.
- Vem är hon?
- Det är inte viktigt.
- Vad ser han i Jackie?
- Det har vi ingen aning om, men Rob har bestämt att hon ska vara med.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Illyria » fre apr 07, 2006 18:39

s2 allmänt fram tom 217 Beaver har jag gillar starkt ända sedan säsong 1, han tycker jag bör vara en regular, men han borde vara med också (och mer Mac!). Jackie och Dick är dock vääldigt långsökt, jag väntar fortfarande på att något ska hända med dem, kommer det komma något nu på slutet? Till nästa säsong hoppas jag vi slipper både Dick och Jackie som regulars, de kan lägga till Mac istället.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav eriked » fre apr 07, 2006 19:53

Illyria skrev:Avsnittet på SVT idag (1.10) var väldigt bra, ett av mina favoriter från säsong 1.
Ohh spännande, spelade in den så den väntar på mig!

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Illyria » fre apr 07, 2006 20:05

För er som anmält er att få affischer så finns det nu en bild på hur affischen kommer se ut på vm.se. Eller så kan ni välja att bli överraskade. ;)

(anmälan är fortfarande öppen också)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » fre apr 07, 2006 20:42

Sweet! Gud, vad kul att SVT gör en sån här grej!

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Glorificus » lör apr 08, 2006 0:50

RalfiParpa skrev:Jag gillade också 2x17 men är inte helt begeistrad. Bra, men avsevärt sämre än förra veckans avsnitt.

Ja, det håller jag verkligen med om. Fanns en del guldklimpar i det här avsnittet, men överlag kunde det varit bättre.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav AKS » lör apr 08, 2006 1:38

2.17 Helt klart ett av de bättre avsnitten denna säsong. Helt klart bättre än förra. För första gången på lääänge under ett VM-avsnitt satt jag och tänkte på saker jag måste nämna då jag skriver om avsnittet.

Några korta tankar utan att ha läst tidigare inlägg:
- LoVe = kemi. Den korta scenen då de dansade hade gjort avsnittet för mig även om inget annat var bra. Hade glömt bort hur bra LoVe-scener kan vara.

- Beaver -- what's up with him? Iofs är han uppväxt med en snubbe som tycker att det är okej om lillebrorsan förlorar oskulden genom att våldta en tjej. Vem skulle inte bli messed up av det?

- Första scenen med Beaver och Mac var jobbig för Mac var så överdriven där. Sen blev det bättre, men fortfarande har jag problem med Mac och kan bara tycka att hon är acceptabel i scener med sweetness Cassidy.

- Borgmästaren känner lite på Logan... Hm?

- Slutet... Var inte en av Fitzpatrick-peepsen präst? Kan iofs ha blandat ihop det med nån annan serie. EDIT: Nu har jag läst era tidigare inlägg och fått detta bekräftat.

Fanns en hel del andra saker att nämna från detta avsnitt också, men detta får räcka.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav eriked » lör apr 08, 2006 2:03

Illyria skrev:För er som anmält er att få affischer så finns det nu en bild på hur affischen kommer se ut på vm.se. Eller så kan ni välja att bli överraskade. ;)

(anmälan är fortfarande öppen också)
Vad metal att jag redan anmält mig, nu skall här sättas upp affischer!!!!!

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Matt » sön apr 09, 2006 19:14

Illyria skrev:I + och - tråden har jag nämnt en liten hemlighet, som numera inte är hemlighet längre:

Vi på VeronicaMars.se har fått intervjua Percy Daggs III som spelar Wallace. :D

Läs intervjun: Intervju med Percy Daggs III

(det är inte jag som gjort intervjun, den krockade med The Knife-konserten)

Grymt kul!
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav dizzy » sön apr 09, 2006 20:02

2.17 Ett av de bättre avsnitten den här säsongen.
Är det bara jag som tror att Thumper är oskyldig? Känns lite enkelt när allt pekar på honom. Och om han nu strök med här blir det ju tungt för Weevil isåfall. Det var väl när vittnet bara kände igen mc'n som den tanken kom.
A bear skrev:Så det verkar som om antingen Woody eller Beaver (ghaaa, nu kom jag att tänka på den där hemska byggfirmereklamen för ett par år sen) är gay, så då är väl förhoppningsvis svaret att ingen av dem är det. Det vore en för billig vändning. Tanke: två teman som snuddats vid hela säsongen är ju homosexualitet - men också barnmisshandel. (Och FORTFARANDE skiter alla i den där lillflickan.) Hmmm...? Varför är Beaver så rädd för sin bror/alt lättad över att hans far är väck?

Om det är nån som är gay så faller min röst på Dick, och ja Woody då också på nåt twisted sätt. Beaver tror jag mer på att han varit med om nåt otrevligt. Kan ju bli en rätt mörk vändning t.ex om han blivit sexuellt utnyttjad som liten. Att det är något fel på båda bröderna är ju tydligt.

La ni märke till duct-tape repliken förresten när de band fast Thumper, "good for everything"-nånting. Kan de mena för att placera råttor i bussar?
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav Illyria » sön apr 09, 2006 20:23

dizzy skrev:2.17 La ni märke till duct-tape repliken förresten när de band fast Thumper, "good for everything"-nånting. Kan de mena för att placera råttor i bussar?

Could be. Could be... Det är ju också något som använts i andra sammanhang, som när de tejpar upp folk på flaggstänger osv, men det är mer intressant med råttan.

Att Beaver skulle vara gay är alldeles för lätt, då börjar barnmisshandel och/eller sexuellt utnyttjande stämma mer, tyvärr. Och det skulle verkligen vara en mörk vändning.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » sön apr 09, 2006 20:48

2.17 Angående Mac och Beaver, varför skulle han vara gay? Det handlade väl bara om att han VERKLIGEN inte ville ha sex, inte att han inte ville vara tillsammans med henne, eller missuppfattade jag det fullkomligt? Så ja, någon form av misshandel känns rimligt. Jag undrar om det har något att göra med icke-våldtäkten i 1.21, eller om det kan vara en ledtråd.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Tinwiel » mån apr 10, 2006 13:45

2x17
Avsnittet startade lite segt tycker jag, men det tog sig rejält på slutet. LoVE-scenen var helt underbar! Äntligen!! Angående Mac och Beaver så tror jag definitivt att han älskar henne men det är nåt annat som är fel. Att han har blivit sexuellt utnyttjad låter rimligt, och att han verkar vara rädd för sin bror. När Mac föreslog att dom skulle åka hem till honom så upprepade han att Dick skulle vara där, flera gånger. Det kan ju bara ha varit en undandflykt så att han skulle slippa just den situationen med Mac, men ja... vi får se. Det kan ju ha varit deras pappa också, eller nån annan. Att borgmästaren är gay och gillar småpojkar? Eller är det för mörkt för Veronica Mars?

Logan som är sarkastisk mot borgmästarens dotter var väldigt roligt. Hon är verkligen störig...

Jackie lyfte lite i det här avsnittet, hon har plötsligt blivit helt personlighetsförändrad (även om hela den där "gå på date med den utvecklingstörde killen" kändes som snodd från Freaks & Geeks). Problemet är väl att hon ändå inte är speciellt engagerande, och hon är fortfarande inte nån bra skådis. Dock, bättre än tidigare.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav adolvsson » mån apr 10, 2006 18:19

2x17:
Veronicas lilla nyfikenhetsskutt i teasern.
:lovebunny:

Och helt i övrigt förbaskat bra avsnitt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Noam » mån apr 10, 2006 19:31

Tinwiel skrev:2x17
Att borgmästaren är gay och gillar småpojkar?
Gymet. Borgmästaren + Logan. Klämma på musklerna. o_O
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Tinwiel » mån apr 10, 2006 19:47

Noam skrev:
Tinwiel skrev:2x17
Att borgmästaren är gay och gillar småpojkar?
Gymet. Borgmästaren + Logan. Klämma på musklerna. o_O

Precis. Det var det jag tänkte på också..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film