caffeineaddict skrev:Jana: Två säsonger, totalt 28 avsnitt.
sfinx skrev:Varför lägga ner kvalitetsserier? Jag fattar inte, eller...hur som helst gör det mig arg.
:evil:
A bear skrev:är det halvtimmesavsnitt sen?
A bear skrev:Trist att det är så konstig sändningstid bara... är det halvtimmesavsnitt sen?
noike skrev:sfinx skrev:Varför lägga ner kvalitetsserier? Jag fattar inte, eller...hur som helst gör det mig arg.
Tyvärr tror jag att svaret på den frågan är "för att de kan".
A bear skrev:caffe: tack!
noike: too slow.
noike skrev:A bear skrev:caffe: tack!
Men om jag har ihjäl caffe på träffen så blir jag ju nummer ett...
ey skrev:noike skrev:A bear skrev:caffe: tack!
du kan hyra poser som lönnmördare, han är sugen på att sparka någon i magen.
noike skrev:ey skrev:noike skrev:A bear skrev:caffe: tack!
Jo, men inhyrd hitman blir lite svårt att förklara som tillfällig sinnesförvirring i rätten.
ey skrev:noike skrev:ey skrev:noike skrev:A bear skrev:caffe: tack!
Jo, men inhyrd hitman blir lite svårt att förklara som tillfällig sinnesförvirring i rätten.
vi pratar om samma poser va? han är sinnesförvirring på burk.
noike skrev:vi pratar om samma poser va? han är sinnesförvirring på burk.
Han ja, men jag? Något säger mig att han är omoralisk och genast överlämnar mitt namn till polisen när han åker fast. Då har jag inget försvar som håller.
ey skrev:best plan!
noike skrev:ey skrev:best plan!
Officiell rådgivare, låter det som något du vill bli? Jag kan inte erbjuda lön men jag har en massa idiotiska planer.
A bear skrev:Så, nu har jag sett klart s1 och jodå, jag gillar det här. Hela grundkonceptet är lite krystat - max fem personer som dör varje dag? - men Ellen Muth är underbar och jag älskar hur välkomponerat varje avsnitt är, där varje liten subplot vävs ihop med temat. Gott om svart humor också, utan att någonsin bli för ironisk för sitt eget bästa - greppet att ha Georges familj i mitten som den mänskliga biten är nästan genialiskt. Lite väl mycket voice-overs kanske (och jag hoppas verkligen att den där barnrumpan till djurreaper inte blir en regular i s2 men jodå: jäkla HBO. Detta är en härlig liten serie som nog kunde hållit ett par säsonger till, som det känns.
Off skrev:Lite detaljpetande. Det var Showtime som hade DLM. Om du gillade s01 kommer du säkerligen älska s02. Sen kommer du se om s01 och älska det ännu mer och sen s02 och sen s01 och sen s02 och sen s01!!!!!!
A bear skrev:Hela grundkonceptet är lite krystat - max fem personer som dör varje dag?
gaspode skrev:det tog ett tag innan jag vart lyrisk också, men serien blir bara bättre och bättre!
Mitt liv som död - säsong 2 visas i sommar med start tisdag den 11 juli kl 20.00 i SVT2.
Serien kommer att visas flera gånger i veckan:
Datum:
Juli: 11, 13, 18, 20, 25, 27
Augusti: 1, 3, 15, 17, 22, 24, 29, 31
September: 7
Tid: 20.00 i SVT2
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare