Veronica Mars 2: Marsipaner, förena eder!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav eynosh » sön mar 12, 2006 20:29

Så, blev klar fram till avsnitt 2x13 efter lunch idag och
Ok, serien är jävligt bra. Dom blandar humor, drama och action väldigt bra. Jag nämner dock ännu en gång att karaktärernas sinnelag visas för vagt, folk blir alldeles för lätt vänner och fiender utan en förklaring som visas tillräkcligt bra.

Har ju inte mycket mer att säga.. Nu har jag dock ännu en serie att se fram emot varje (!?) vecka.
Senast redigerad av eynosh sön mar 12, 2006 20:38, redigerad totalt 1 gång.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Illyria » sön mar 12, 2006 20:32

Ja, det är nya avsnitt varje vecka från och med ons 15 mars, ivarjefall om UPN håller vad de lovat.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » tis mar 14, 2006 14:37

Angående mailet vi skickade till SVT i slutet på januari... Ett möte med SVT (PR-chef, inköpare m fl) är nu inbokat för den 24 mars där VM (och annat) ska diskuteras. Det lönar sig att skicka mail, plus i kanten till er som skrev under. 8)

Har någon några synpunkter på sånt som kan tas upp, speak up i god tid.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tis mar 14, 2006 23:26

Intervju med Charisma Carpenter. Att läsa intervjun avslöjar en gästskådespelare för nästa avsnitt och lite handling för morgondagens VM.

http://www.tvguide.com/News/Insider/def ... m?cmsGuid={72AA62AA-7564-4EBA-8C55-892191A6958C}

I morgon kan vi läsa en RT-intervju på tvguide.com där han bl a pratar om S3.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav eynosh » ons mar 15, 2006 0:01

Finns det några planer på S1 R2? Tycker det är lite svagt med extramaterial på R1, kan nästan tänka mig att det kan bli något mer (säg en fyra st kommentatorspår?) i en R2 box.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Illyria » ons mar 15, 2006 0:04

Inga planer ännu. Tveksamt att det skulle bli mer extramaterial också, de tar väl det som finns redan, vilket inte är mycket.

Just nu kostar boxen ca 200 kr på dvdimport.com, klart värt pengarna.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav eynosh » ons mar 15, 2006 0:06

Illyria skrev:Inga planer ännu. Tveksamt att det skulle bli mer extramaterial också, de tar väl det som finns redan, vilket inte är mycket.

Just nu kostar boxen ca 200 kr på dvdimport.com, klart värt pengarna.

Jag vill fortfarande ha kommentatorspår =/. Men 200 kr är riktigt billigt.. Ähh, väntar till slutet av S2. Blir det inga planer på en R2 box köper jag R1:an.
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Illyria » ons mar 15, 2006 0:11

Det finns ett kommentarsspår du kan ladda hem till piloten (mp3, gjort av skaparen Rob Thomas).
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav eynosh » ons mar 15, 2006 0:17

Illyria skrev:Det finns ett kommentarsspår du kan ladda hem till piloten (mp3, gjort av skaparen Rob Thomas).

Men jag vill ju ha det i boxen om jag ska köpa den.. Väntar till runt maj, inga planer på en S2 då så köper jag den oavsett vad den kostar.
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav AKS » ons mar 15, 2006 8:28

Intervju med Rob Thomas. Innehåller småspoilers, inget stort dock:

http://www.tvguide.com/News/Insider/def ... e=03152006

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tomas » tor mar 16, 2006 10:24

2x14. hinner bara skriva en :) nu och få redigera in mer i eftermiddag.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav Illyria » tor mar 16, 2006 10:55

2.14 får helt klart en :) och lite mer
Dick: You're like rich dude kryptonite, Veronica. :D

Härligt med nytt avsnitt, och tänkt att vi nu får flera veckor i rad utan några uppehåll, det känns lugnande och bra.

Logan är väldigt sneaky, gillar han Hannah, om än bara jättelite, eller spelar han bara? Och Veronica noterar direkt att det finns en koppling till Doktor Griffith, she's on to him.

Vad är det med Neptune och deras behov att tejpa folk vid flaggstänger med mera. :)

Lösningen på fallet med utpressningen var väl sådär, elak flickvän, men annars ett väldigt bra avsnitt. Älskar alla små detaljer överallt och hur folk vi fått träffa tidigare återvänder osv. Det kan ju heller inte vara så lätt som att Terrence Cook är skyldig, bara för det finns sprängämnen i den där hangaren? Den ägs ju av Woody Goodman också.

Saknade Weevil och Wallace.

Synd att avsnittet var lite osynkat, men det går ju att fixa, hoppas det kommer en proper senare bara.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » tor mar 16, 2006 15:15

2x14:
Ja. Väldigt bra avsnitt. Inte yeah yeah wow wow, och det där lilla extra från första säsongen saknas fortfarande, men oerhört stabilt och det ger mig en massa hopp inför både slutet av säsongen och nästa. Att det verkligen helt enkelt är så att det tagit lite tid att komma in i dom nya rutinerna, såsom inte är helt ovanligt i TV-serier, och att VM kommar rocka lika hårt som förr igen.

Vilket gör att jag ser fram emot S3 mer än nånsin nu.

Nej, jag tror inte att pappa Cook är skyldig. Sortera in under "det vore för enkelt". Men om det sedan är någon som har tillgång till hangaren som är skyldig, eller om den skyldige försöker sätta dit Terrence, det är en annan fråga. Får nästan hoppas på det senare, för att inte göra sig av med vad som kan vara bevis för att du dödade en hel buss med ungdomar... det vore kanske lite väl korkat. Vilket också kan ses som ett bevis för att Terrence Cook är oskyldig - han är redan misstänkt, t o m skyldig i allmänhetens ögon, varför då behålla det materialet?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » tor mar 16, 2006 17:49

Jag hittar bara två versioner och det står att båda har synkproblem och ingen proper än... Om ingen annan hittat nåt...?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tor mar 16, 2006 17:56

I brist på en poroper: den första vanliga lol är annars helt okej, jag syncade in ljudet en gång sen var det inga problem. Det är ett väldigt litet sync-problem också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tor mar 16, 2006 17:58

Oki. Det låter fint.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tor mar 16, 2006 18:05

För alla som sett 2.14 redan: nästa veckas opening scene och preview finns uppe på upn.com nu

För alla som följer s1 på SVT: mindre än tre timmar kvar till ett nytt avsnitt!

Trevligt med dubbla torsdagar tillbaka.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tor mar 16, 2006 22:08

2.14: Tråkigt avsnitt. Har inte ens nåt mer att säga.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav eynosh » tor mar 16, 2006 22:35

2x14
Tyckte att det var ett ok avsnitt, men inte mycket mer. Fanns flera glimtar som fick en att le, men det känns lite som att vi bara får se några utfyllnadsavsnitt nu på sistone, inte mycket konkret som händer.
Veronica gjorde ett uselt bilval. Hon måste ta gubbilen, av allt som fanns tillgänligt. Sheesh.
Saknade också Weewil och Wallace, tycker nästan det börlar bli för lite mycket Mac.
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav gaspode » tor mar 16, 2006 22:49

2.14 Inget speciellt avsnitt för mig iaf..

Logans grej med Hannah, vet inte vad jag tycker om den. Jag gillar Logan när han är med henne och jag gillar tjejen, som dessutom är ursöt, men jag gillar ju inte att Logans motiv är så dåliga.. Han säger att han inte visste om det när han träffade henne, men det kan vi väl inte tro på...

Ingen Wallace i det här avsnittet..
Veronica har nån bra scen med Keith åtminstone.

Hatade verkligen att de var tvungna att ha med frågan "You're gay aren't you" när hon redan fått ut allt hon nånsin kunde behöva ur baseball-killen i bilen. onödig replik.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav gaspode » tor mar 16, 2006 22:50

eynosh skrev:2x14
Veronica gjorde ett uselt bilval. Hon måste ta gubbilen, av allt som fanns tillgänligt. Sheesh.
Saknade också Weewil och Wallace, tycker nästan det börlar bli för lite mycket Mac.

Så mycket Word, allt det!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Illyria » tor mar 16, 2006 23:05

gaspode skrev:Hatade verkligen att de var tvungna att ha med frågan "You're gay aren't you" när hon redan fått ut allt hon nånsin kunde behöva ur baseball-killen i bilen. onödig replik.

Ja, den var overkill.

För mycket Mac? That's just crazy talk. Hon var ju knappt med.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tor mar 16, 2006 23:25

Illyria skrev:För mycket Mac? That's just crazy talk. Hon var ju knappt med.

"Knappt" is the key. Knappt är för mycket för mig. I alla fall om hon inte har en scen med Beaver. Men då är det ändå Beaver som är bäst.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » tor mar 16, 2006 23:38

AKS skrev:

"Knappt" is the key. Knappt är för mycket för mig. I alla fall om hon inte har en scen med Beaver. Men då är det ändå Beaver som är bäst.

Mac FTW!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Matt » tor mar 16, 2006 23:41

AKS skrev:

[spoiler]Knappt kunde vara bra. Nu uttnyttjar de inte hennes charm. Mera Mac åt folket![spoiler]
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav CheeseGuy » tor mar 16, 2006 23:43

Jag gillade avsnittet. Det var inte något mästerverk, eller lika bra som det förra avsnittet, men det säger ju inte så mycket.

Och jag förstår fortfarande inte vad AKS har emot Mac... (Ville bara ha det sagt.)
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Matt » tor mar 16, 2006 23:44

adolvsson skrev:
AKS skrev:

Mac FTW!

ftw?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav adolvsson » tor mar 16, 2006 23:46

Matt skrev:
adolvsson skrev:
AKS skrev:

Mac FTW!

ftw?

For The Win. Det är något som de hippa kidsen säger nuförtiden för att verka lite coola. Jag är varken hip eller kid, men kan vilja verka cool för det.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav A bear » tor mar 16, 2006 23:56

2x14: Mja, godkänt, men inte det jag hade hoppats på efter ett så här långt uppehåll.
- Logan & Hannah: intressant, om än fult av Logan. Men Hannah vet vad hennes far går för nu, och där finns det intressanta grejer att spela upp. Och hon ser FORTFARANDE ut som Christina Applegates lillasyster. Och Veronica vet vem hon är, och därmed vad Logan håller på med.

- COTW: Kunde gjorts mycket bättre. Håller så mycket med om gaspodes kommentar ovan att det ekar. Det det eventuellt bidrog med...

- ...var väl antydan om att Thumper håller på och rekryterar. Kommer de att spela upp den där rik/fattig-vit/latino-grejen lite mer så klagar inte jag. Men då vill vi ha in Weevil! Och i det här avsnittet får vi...

- ...ingen Weevil. Alls. Ingen Beaver heller. Men Dick får åtminstone en rätt bra replik, vilket väl är mer än han haft någonsin, så...

- Fortfarande inget om kidnappningen. Fortfarande inget om Megs syster som vi vet blir misshandlad och som alla skiter blankt i. Fortfarande inget om stuntmannen. Fortfarande verkar Lamb bara bli mer och mer korkad och jag-är-ond-för-att-jag-är-ond för varje avsnitt som går i stället för att bli intressantare.

- Men själva bussgrejen går i alla fall framåt. Knappast en chans att Terrence är skyldig. Nä, jag vidhåller: det är Veronica som gjort'et.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Illyria » fre mar 17, 2006 0:52

adolvsson skrev:Mac FTW!

Jag är en sann MFTW-are.

Sen blir det bara ännu bättre med Macassidy.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film