Grey's Anatomy

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Gordo » tis nov 22, 2005 23:01

Såg precis det första avsnittet av Grey's Anatomy på femman och jag måste säga att serien verkar kanon. I loved it! Nu är frågan; se avsnitten i femmans takt eller ladda ner?

Det kan kanske vara trevligt att ha något att se fram emot på tisdagar.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » tis nov 22, 2005 23:26

Gordo skrev:Såg precis det första avsnittet av Grey's Anatomy på femman och jag måste säga att serien verkar kanon. I loved it! Nu är frågan; se avsnitten i femmans takt eller ladda ner?

Ladda hem! Det finns alldeles för få att diskutera serien med. Det är t ex bara 9 avsnitt i säsong 1, du hinner snabbt ikapp. ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav The Buffster » tis nov 22, 2005 23:34

Såg också Grey's Anatomy ikväll. Det verkar riktigt lovande!

(Patrick Dempsey :eek: )

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav poser » ons nov 23, 2005 0:09

Grey's Anatomy är riktigt mysigt, jag rekommenderar.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Gordo » ons nov 23, 2005 9:56

Illyria skrev:
Gordo skrev:Såg precis det första avsnittet av Grey's Anatomy på femman och jag måste säga att serien verkar kanon. I loved it! Nu är frågan; se avsnitten i femmans takt eller ladda ner?

Ladda hem! Det finns alldeles för få att diskutera serien med. Det är t ex bara 9 avsnitt i säsong 1, du hinner snabbt ikapp. ;)

Ja, jag är bra sugen men nu har jag lovat en kompis som också föll för serien igår att vi ska titta i Sverige-takt. :rolleyes:
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Gordo » tis nov 29, 2005 13:37

Ikväll: 2:a avsnittet av Grey's Anatomy. I can't wait :)
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav The Buffster » tis nov 29, 2005 23:31

Gordo skrev:Ikväll: 2:a avsnittet av Grey's Anatomy. I can't wait :)

Bra avsnitt, gillar Grey's Anatomy en hel del hittills. Dr Burke är en potentiell favorit, jag gillar honom skarpt. Dr Shepherd är nästan ofattbart snygg. Är extremt svag för blå ögon. Cristina är jävligt cool. George är helt adorable. Jag gillar också att chefen verkar vara bra. Trevligt då chefer på tv ofta är stenhårda, jättelaka, idioter eller liknande.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Gordo » ons nov 30, 2005 9:13

The Buffster skrev:
Gordo skrev:Ikväll: 2:a avsnittet av Grey's Anatomy. I can't wait :)

Bra avsnitt, gillar Grey's Anatomy en hel del hittills. Dr Burke är en potentiell favorit, jag gillar honom skarpt. Dr Shepherd är nästan ofattbart snygg. Är extremt svag för blå ögon. Cristina är jävligt cool. George är helt adorable. Jag gillar också att chefen verkar vara bra. Trevligt då chefer på tv ofta är stenhårda, jättelaka, idioter eller liknande.

Ja, jag blev inte heller besviken!

Håller med dig om att det finns många karaktärer som det ska bli en glädje att följa.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav The Buffster » ons dec 21, 2005 18:45

Grey's Anatomy 1.05Mycket bra. Kommer nog aldrig att ta sig in på min lista över bästa serier någonsin men ändå väldigt underhållande. Christina och Burke kändes väl rätt väntat men jag gillar det. Burk är nu mer min officiella favoritkaraktär. Han är jävligt bra och i det här avsnittet så fick man se ännu fler sidor av honom. Den karaktär jag än så länge inte riktigt gillar är Izzie. Jag kan inte riktigt sätta fingret på varför men hon känns lite tråkig. Och till sist det jag måste nämna efter varje avsnitt, Dr Shepherd är sjuuuuuuuuuukt snygg. Hans karaktär är väl inte seriens bästa men fan alltså, han är så snygg att jag knappt kan koncentrera mig på någonting annat.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav AKS » mån jan 09, 2006 17:36

Inget nytt Grey's i dag?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav carre » mån jan 09, 2006 17:50

AKS skrev:Inget nytt Grey's i dag?


var väl en såndära tråkig "detta har hänt" (jag kommer inte på vad skiten heter) den här veckan. nya nästa!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav AKS » mån jan 09, 2006 17:59

Uärk! Slöseri med tid. Ja, då sätter jag mig ner och ser T3 nu då för första gången på några år. (Kom över den billigt.)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Glorificus » mån jan 09, 2006 18:23

ey skrev:
AKS skrev:Inget nytt Grey's i dag?


var väl en såndära tråkig "detta har hänt" (jag kommer inte på vad skiten heter) den här veckan. nya nästa!

Wee! Jag hade en härlig Annandag med Kanal 5:s Grey's-maraton, och efter att ha sett de fem avsnitten var jag fast. Såg resten på några dagar, så jag har haft abstinens sedan dess...

Funderar på om jag ska se Commander in Chief på fyran i kväll... det tar emot dels för att det inte verkar särskilt bra och dels för att det är på fyran. Och dels för att jag inte har tid. Njä, jag tror jag bara slår på tv:n för Wentworth i kväll. :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Gordo » ons jan 18, 2006 10:30

Grey's Anatomy spoiler fram till 2x13

Jag tycker om Grey's Anatomy mer och mer för varje avsnitt. Jag skrattade gott på slutet när alla tre var instängda i badrummet och hunden härjade utanför. Kommer hunden att försvinna nu tro?

Jag tycker att det är jättebra att Derek inte bara går tillbaka till frugan utan att han erkänner att det var något mer emellan honom och Meredith än en fling. Hur gullig var han inte i förra avsnittet? Eller gullig är kanske inte rätt ord. Jag blev så jäkla förbannad när han valde Addison framför Meredith. Jag erkänner, det kom tårar :cry:

Jag tycker att karaktärerna i serien kompleterar varandra så himla bra. Det är så fin dynamik mellan alla och det gör att jag sitter och myser mig igenom varje avsnitt.

Grey är verkligen en av de serier jag ser fram emot mest varje vecka :) Jag är lite kär i Derek :oops:

Jag tycker att det ska bli kul att se hur länge Addison står ut i Dereks husvagn och hur Christina och Burkes förhållande fortsätter.


Kan det inte bli måndag snart?
Senast redigerad av Gordo ons jan 18, 2006 19:40, redigerad totalt 1 gång.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » ons jan 18, 2006 17:30

Gordo skrev:Grey's AnatomyKommer hunden att försvinna nu tro?

Jag hoppas det. Gillar inte hundar. I detta avsnittet gillade jag Georges storyline och patient mest, och att Derek besökte Merediths mamma. Gillar hur allt går framåt i bra takt för de olika karaktärerna också.
Det var avsnitt 2.13, inte 14, felmärkt pga specialen som visades förra veckan.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav The Buffster » sön jan 22, 2006 14:37

Har sett dom två första avsnitten av Grey's Anatomy säsong 2 idag. Riktigt bra nu tycker jag. Gillar Dr. Karev allt mer. Misstänker att någonting kommer att hända mellan honom och Izzie rätt snart vilket jag inte skulle ha någonting emot.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Gordo » tis jan 24, 2006 14:49

Grey's Anatomy 2x14

Jag grät till detta avsitt också. Vet inte riktigt vad det är med den här serien som gör att jag gråter så mycket. När George säger till Meredith att hon inte kan välja en hund framför honom, tårar.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Gordo » mån jan 30, 2006 22:03

Grey's Anatomy blir bara bättre och bätte och serien fortsätter att få mig att gråta

2x15

Slutscenen är så härlig och denn symboliserar lite av det som jag tycker gör serien så bra, samspelet mellan karaktärerna. Scenen i förådet mellan Derek och Meredith är en annan sådan där härlig scen. Jag tycker om att de har gjort Derek sympatisk, trots att man egentligen inte borde tycka om honom så gör man det. Det märks att han lider av situationen och jag undrar hur hela triangeldramat kommer att sluta.

Christina och Burke fortsätter att vara ett intressant par.

"Halfrek" var lite för peppig för min smak men man kanske vänjer sig.

George är så gullig att jag bara vill krama om honom :)
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » tis jan 31, 2006 4:24

Gordo skrev:Grey's Anatomy blir bara bättre och bätte och serien fortsätter att få mig att gråta

2x15
George är så gullig att jag bara vill krama om honom :)


Kan bara hålla med.

2x15 (eller 16 om man räknar med recap-avsnittet)
George, efter att Meredith släckt lampan: "Anybody wanna have sex?" :D

Nästa veckas avsnitt ser riktigt, riktigt bra ut...
Promon 2x16 (eller 17... förvirrande...)
"We have a code black." :eek:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Illyria » tis jan 31, 2006 5:20

Recap-avsnittet räknas inte som ett vanligt, men bara för det står det fel överallt. Officiella hemsidan säger 15 för veckans avsnitt.

Nästa vecka: Code black betyder bomb... Och Christina Ricci gästspelar.
Det är avsnittet som visas efter Superbowl, de borde ju ha något extra extra extra planerat då.

Veckans GA var väldigt bra.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Gordo » mån feb 06, 2006 15:42

Ikväll är det nytt Grey, jag längtar!!!
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Off » mån feb 06, 2006 17:25

Gordo skrev:Ikväll är det nytt Grey, jag längtar!!!


Det var riktigt bra.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav AKS » mån feb 06, 2006 17:27

Då blir jag tvungen att se Grey's i dag. Har börjat ledsna lite på slutet och det har tagit några dagar innan jag sett avsnitten, men detta är ju post-Super Bowl-avsnittet och då ska det ju vara speciellt...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » mån feb 06, 2006 18:52

Jag tyckte inte det var sådär jättebra, hade väntat mig mer av just "Superbowl-avsnittet". Tyckte även det märktes att de skulle flörta med nya tittare, som att vi presenteras för sånt vi redan vet, och även...

Grey's Anatomy 2.16 Även att första drömscenen var det... Lite väl tydligt.
Det fanns en del roliga stunder och det var rätt kul att se Christina Ricci, visste inte vad hon skulle spela för roll, men annars både märktes det och kändes som en del ett av något... Vilken idiot till doktor som lämnar henne där ensam med bomben. En väldigt bra cliffhanger ivarjefall, och givetvis kommer detta få Shepherd att verkligen tänka till. Tänk på hur avsnittet började, det är Meredith och Derek i operationssalen och Meredith har sin hand där, precis som det slutade nu, dvs i nästa avsnitt kommer Shepherd, efter att hans operation är klar, att försöka hjälpa Meredith... så tolkar jag det ivarjefall och äntligen kommer det hända något mer på den fronten, hoppas jag.

Ett sådär avsnitt. Alex och Izzie... Ville verkligen inte se det.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Gordo » mån feb 06, 2006 21:08

Off skrev:
Gordo skrev:Ikväll är det nytt Grey, jag längtar!!!


Det var riktigt bra.

Det håller jag verkligen med om! Det var ett helt underbart avsnitt!

2x16
Vilket slut, vilket jäkla slut!

Jag tror precis som Illyria att Derek kommer komma in och försöka hjälpa till efter det att han har räddat Bailys man. För visst måste han överleva, hon kan ju inte dö!

Att Izzy och Alex fick till det tycker inte jag spelar så stor roll, det känns som om det kanske inte betyder så mycket. Men om det gör det så är det ok också. Jag tror att e kan bli ett bra par.


Jäklar vad spännande, jag vill se nästa avsnitt nu!
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » mån feb 06, 2006 21:40

Grey's Anatomy 2.16: Jag sällar mig till dem som verkligen gillade avsnittet. Det var precis detta jag behövde nu då jag börjat tvivla på Grey's.

Hehe, ja första scenen verkligen skrek: "Då tar vi och satsar på männen som kollar på Super Bowl." Men tjejerna måste ha haft kul då de spelade in den scenen. Löddra in varandra lite så där på arbetsdagen... =)

Christina Ricci gjorde bra ifrån sig i avsnittet, hon tog inte åt sig för mycket av spotlighten, men scenen då hon står där ensam i OR och darrar av rädsla och panik... riktigt bra.

Izzy och Alex = nej. Hade hon inte kunnat ge sig på George där då hon ändå sa att de båda borde vara "doers"? Hehe. I alla fall så tråkar Alex och Izzy (som "par") utmig så jag hoppas att detta bara var en tillfällighet. Precis som Gordo säger: det behöver ju inte betyda nåt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Off » mån feb 06, 2006 21:49

AKS skrev:Grey's Anatomy 2.16: Jag sällar mig till dem som verkligen gillade avsnittet. Det var precis detta jag behövde nu då jag börjat tvivla på Grey's.

Hehe, ja första scenen verkligen skrek: "Då tar vi och satsar på männen som kollar på Super Bowl." Men tjejerna måste ha haft kul då de spelade in den scenen. Löddra in varandra lite så där på arbetsdagen... =)

Christina Ricci gjorde bra ifrån sig i avsnittet, hon tog inte åt sig för mycket av spotlighten, men scenen då hon står där ensam i OR och darrar av rädsla och panik... riktigt bra.

Izzy och Alex = nej. Hade hon inte kunnat ge sig på George där då hon ändå sa att de båda borde vara "doers"? Hehe. I alla fall så tråkar Alex och Izzy (som "par") utmig så jag hoppas att detta bara var en tillfällighet. Precis som Gordo säger: det behöver ju inte betyda nåt.



Hehe jag tyckte drömmen i början var suverän. Kan man undgå att drömma sånt när man bor i det där huset? Jag tyckte nästan Ricci var lite underanvänd. Hade gärna sett längre samtal mellan henne och doktorn inne i operationssalen.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav gaspode » tis feb 07, 2006 1:25

Skapa en! Iofs inte så långt in på serien, men det är alltid trevligare att ha en egen tråd för en serie! Blir den inte populär så försvinner den i glömska ändå. Greys Anatomy verkar ju vara många som kollar på också..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Off » tis feb 07, 2006 1:36

Egen tråd! Då ska jag börja skriva lite mer om serien kanske.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Gordo » tis feb 07, 2006 8:07

Underbart med en egen tråd för denna mysiga serie :)


Gordo skrev:
Illyria skrev:Ladda hem! Det finns alldeles för få att diskutera serien med. Det är t ex bara 9 avsnitt i säsong 1, du hinner snabbt ikapp.


Ja, jag är bra sugen men nu har jag lovat en kompis som också föll för serien igår att vi ska titta i Sverige-takt.

Oj, det höll visst inte s länge... :oops:
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Nästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare