Studio 60 on the Sunset Strip

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Off » fre jan 27, 2006 17:34

http://www.weirdscience.se/index.php?sida=blogg#163




Matthew Perry med i nya Aaron Sorkin-serien
[2006-01-27] Världens bästa teveserie någonsin skapades av Aaron Sorkin. Och jag syftar inte alls på Vita huset utan på serien han skrev under ett par säsonger dessförinnan, Sports Night. Ska du bara köpa en enda dvd-box i ditt liv så är det den här. Bättre än så blir det bara inte – åtminstone inte förrän Aaron Sorkins nya serie kommer, vilken han återigen skriver helt solo (bara detta faktum får mig att dregla), och vars pilot regisseras av Sorkin-bekantingen Thomas Schlamme, som utöver regijobb på The West Wing och Sports Night var mannen bakom den intensiva atmosfären i den numera berömda pilotavsnittet av Invasion i höstas.
NBC har beställt 13 episoder av serien, som tidigare haft arbetsnamnet Studio 7 on the Sunset Strip, eller bara Studio 7, men nu fått dessa titlar officiellt strukna.
Utifrån vad jag kunnat läsa mig till verkar det som om serien mixar bärande element från Vita huset och Sports Night – det är en dramedy, med förmodade drag av The Comeback och Entourage, som utspelar sig bakom kulisserna på en Saturday Night Live-liknande tevesketchshow.
Igår blev det klart att Matthew Perry från Friends ska göra huvudrollen som en manusförfattare, Matt Albie, som ombetts återvända till sin forna sketchshow sedan producenten hoppat av, och som tidigare haft ett förhållande med en av showens största stjärnor. Rollen är specialskriven för Perry, som alltså var Sorkins förstaval; gissningsvis ända sedan Perry gästspelade under Sorkins sista, fjärde West Wing-säsong.


Kan inte bli så mycket annat än bra. Perry gjorde inte bort sig när han var med i WW och han var, tillsammans med David Schwimmer, en av de personer som kändes rolig på riktigt i vänner.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » fre jan 27, 2006 17:54

Off skrev:Kan inte bli så mycket annat än bra. Perry gjorde inte bort sig när han var med i WW och han var, tillsammans med David Schwimmer, en av de personer som kändes rolig på riktigt i vänner.

Han är dessutom en av de få från vänner som faktiskt kan agera mer än en roll också, så jo, jag tror det kan bli bra.

Om bara Joshua Malina kunde komma med också.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » fre jan 27, 2006 18:00

Ja, jag gillar Matthew Perry, tyvärr är han väl en av de där skådespelarna som har svårt att få roller som matchar hans talang. Gästinhoppet i WW var bland det bästa han gjort, så litet det nu var, och Sorkins nya verkar vara rakt upp i Perrys gränd. Men serien heter alltså inget för tillfället? Jag blev lite osäker om WS-killen bara glömde det, eller om den faktiskt är namnlös än så länge.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » fre jan 27, 2006 18:22

adolvsson skrev:Jag blev lite osäker om WS-killen bara glömde det, eller om den faktiskt är namnlös än så länge.

I originalartikeln står det "yet nameless" eller något sådant.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav noike » tor feb 02, 2006 23:27

Timothy Busfield ska vara med i Studio 7 också. Reunionfest 2006.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » tor feb 02, 2006 23:46

Får hoppas på ett gäng trevliga gästinhopp också.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » tor feb 02, 2006 23:56

noike skrev:Timothy Busfield ska vara med i Studio 7 också. Reunionfest 2006.


BUSFIELD BUSFIELD BUSFIELD BUSFIELD BUSFIELD BUSFIELD BUSFIELD!

...

BUSFIELD!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav CheeseGuy » fre feb 03, 2006 12:41

Mer casting: Amanda Peet joining Matthew Perry in 'Studio 60'.

Och det verkar som att serien ska kallas "Studio 60 on the Sunset Strip" nu.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Off » fre feb 03, 2006 12:42

Amanda Peet! Det här blir bättre och bättre.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav adolvsson » fre feb 03, 2006 13:00

Amanda Peet är en ruskigt underskattad skådespelerska, som förtjänar bättre roller än hon brukar få. Mycket goda nyheter.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » fre feb 03, 2006 13:03

Jag gillar Amanda Peet (Identity till trots). Hon är trevlig att titta på och hon är, precis som adolvsson säger, rätt underskattad som skådis (hennes scen i Changing Lanes, någon?). Med ett Sorkin-manus till hjälp har jag inte svårt att tro att hon kan börja rocka riktigt ordentligt.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » fre feb 03, 2006 20:24

Såg ni någgra av de andra namnen? Nathan Corddry och Carlos Jacott. Nu har serien dessutom en äkta Whedonversekoppling!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav noike » tis feb 28, 2006 18:31

JAAAAAAAAAAAA! Bradley Whitford ska vara med i Studio 60! Han och Sorkin övertygade NBC. Happy happy! Joy joy!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » tis feb 28, 2006 18:38

noike skrev:JAAAAAAAAAAAA! Bradley Whitford ska vara med i Studio 60! Han och Sorkin övertygade NBC. Happy happy! Joy joy!


:eek:

!!!

BÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄST!

!!!

:D :lovebunny: :D

Fyfan, både det här och Alan Balls vampyrserie... get ready for the best TV ever!

EDIT: Aaron Sorkin får mig att posta som en bakfull fjortonåring...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » tis feb 28, 2006 18:40

Seger!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Off » tis feb 28, 2006 18:45

caffeineaddict skrev:
noike skrev:JAAAAAAAAAAAA! Bradley Whitford ska vara med i Studio 60! Han och Sorkin övertygade NBC. Happy happy! Joy joy!


:eek:

!!!

BÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄST!

!!!

:D :lovebunny: :D

Fyfan, både det här och Alan Balls vampyrserie... get ready for the best TV ever!

EDIT: Aaron Sorkin får mig att posta som en bakfull fjortonåring...


Jag har sagt det för men det här kan ta mig tusan bli så löjligt bra att jag redan nu kan slänga in det på en topplista.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav RalfiParpa » mån maj 01, 2006 19:14

Idag upptäckte jag att det står massor om Studio 60 on the Sunset Strip på Wikipedia. Gott om länkar där också.
Om ni mot all förmodan inte redan vet allt om serien, alltså.

Borde rimligtvis bli allra bäst. Castingen är...trevlig.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav noike » tis maj 09, 2006 23:44

Angående Studio 60: intressant nog verkar det vara 45minutersavsnitt. Jag hade varit lite rädd att det skulle vara halvtimmes eftersom det trots allt beskrivs som en komedi.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » mån maj 15, 2006 14:23

Warren Ellis, författare av serietidningar, skriver i sitt senaste elektroniska nyhetsbrev:
Read a draft of Aaron Sorkin's forthcoming STUDIO 60 ON THE SUNSET STRIP last night. Nearly gave up writing. I want to break that bastard's hands, I really do.

Det betyder, misstänker jag, bra saker.

GE MIG NU!

Att Ellis emellanåt har en lite underlig smak i TV-serier är något jag i det här fallet helt tänker ignorera.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav CheeseGuy » mån maj 15, 2006 19:19

Trailer! http://www.youtube.com/watch?v=jayIdnWdqLQ&search=studio%2060. Det lilla man får se ser bra ut.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav noike » mån maj 15, 2006 19:23

CheeseGuy skrev:Trailer! http://www.youtube.com/watch?v=jayIdnWdqLQ&search=studio%2060. Det lilla man får se ser bra ut.


MMMMMMMMMMMMMMMEN! GEEEEE MIG NUUUUUUUUUUU!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav poser » mån maj 15, 2006 19:25

Det där kommer bli bra.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav noike » lör aug 05, 2006 3:18

Studio 60-piloten: Utmärkt.

De där två producenterna/manusförfattarna som Matt och Danny inte fick sparka för att de hade två år kvar på kontraktet? Carlos Jacott och Evan Handler (Doug i the West Wing s4.) Så vi får se mycket av dem. Och de kommer säkert vara lysande som bad guys.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » lör aug 05, 2006 15:50

Gillade också s60-piloten, tror det kan bli riktigt bra. Var någon vecka sedan jag såg den så det blir ingen längre utläggning än så.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Off » lör aug 05, 2006 16:38

Nej det är ju lite konstigt att skriva om en ny serie i en gammal series tråd. Någon som vill göra ett storslaget förstainlägg?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » lör aug 05, 2006 17:10

CG: (spoiler Studio 60-piloten) Personligen fastnade jag direkt även för Amanda Peets och Tim Busfields karaktärer (men då är jag förmodligen det största Tim Busfield-fanet på denna jord, Danny Concannon FTW!). Blev också ordentligt förtjust i den f.d. chefen som de ersatte, han som ställde sig upp och berättade sanningen (tappade namnet nu dock). Han är väl ingen regular, men det känns inte omöjligt att han kan dyka upp även i framtiden. De som kändes lite svagare var väl storchefen och (tyvärr) Sarah Paulson, även om jag har förhoppningar om att de kan bli bättre. Det var trots allt en jävla massa karaktärer att presentera och en hel del handling i den piloten...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » lör aug 05, 2006 17:16

caffeineaddict skrev:CG: (spoiler Studio 60-piloten) Personligen fastnade jag direkt även för Amanda Peets och Tim Busfields karaktärer (men då är jag förmodligen det största Tim Busfield-fanet på denna jord, Danny Concannon FTW!). Blev också ordentligt förtjust i den f.d. chefen som de ersatte, han som ställde sig upp och berättade sanningen (tappade namnet nu dock). Han är väl ingen regular, men det känns inte omöjligt att han kan dyka upp även i framtiden. De som kändes lite svagare var väl storchefen och (tyvärr) Sarah Paulson, även om jag har förhoppningar om att de kan bli bättre. Det var trots allt en jävla massa karaktärer att presentera och en hel del handling i den piloten...


Sarah Paulsons scener var ju sönderklippta och på ett riktigt dåligt sätt. Kolla på scenen med Perry så förstår du vad jag menar. Så man kan itne riktigt skylla på henne att karaktären kändes konstig. Jag gillade Peets karaktär, men under omtitten störde jag mig på att hon agerade likadant i varenda scen. Förhoppningsvis blir det bättre när hon mjuknar upp inför Sorkins stil, men det gjorde en lite orolig ändå.

Judd Hirsch, tyvärr regular i Numb3rs. Han var riktigt bra i Studio.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav noike » sön aug 06, 2006 11:53

Jag såg ett Sports Night-avsnitt. Jag vill ha Joshua Malina och Sabrina Lloyd i Studio 60. Jag är man nog att börja gråta om det inte händer.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » sön aug 06, 2006 11:57

Jag vill ha Richard Schiff. Inte nödvändigtvis i Studio 60, bara i största allmänhet. Men i Studio 60 vore inte fel.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » sön aug 06, 2006 12:01

caffeineaddict skrev:Jag vill ha Richard Schiff.

Skriver upp honom på din önskelista till julklapp. Jag lovar ingenting, jag är inte någon jävla mirakeltillverkare, men jag ska försöka.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Nästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare