Queer as Folk

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav wyndham » tor jan 26, 2006 15:53

Jo jag har hört tillräckligt med lovord för att vänta mig något smått fantastiskt. Och på fem säsonger kan man ju ta ut svängarna en hel del. Men första intrycket av USver var ändå ...

spoiler uk 1x01
... ett par åldershöjningar, något som kändes lite väl feg-amerikanskt. okej, jag kan förstå att dom inte vågade låta en 12-åring ha sex med sin lärare, men klart att nathan ska vara 15.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Tinwiel » tor jan 26, 2006 17:12

Yay! *gör en liten segerdans för att vi har övertygat wyndham och för att Tam också ska genomföra en omtitt*

Wyndham: Jo, att dom ändrade åldrarna reagerade jag också på, men jag tycker att i slutändan angående Justins ålder, så var det en bra grej. Jag kan inte förklara varför, för då spoilar jag, men ja... jag kan göra det sen när du har sett nån säsong. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Ai » tor jan 26, 2006 17:14

wyndham skrev:Jo jag har hört tillräckligt med lovord för att vänta mig något smått fantastiskt. Och på fem säsonger kan man ju ta ut svängarna en hel del. Men första intrycket av USver var ändå ...

spoiler uk 1x01
... ett par åldershöjningar, något som kändes lite väl feg-amerikanskt. okej, jag kan förstå att dom inte vågade låta en 12-åring ha sex med sin lärare, men klart att nathan ska vara 15.

Svar på wyndham's spoiler:

Grundtanken med att ha Nathan 15 och Justin 17 var att ha dom ett år från lovlighetsålder i det landet. Nu visade det sig i efterhand att för homosexuella är lovlighetsåldern arton i England...

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » tor jan 26, 2006 22:27

I sin rec till 1x21, Ai skrev:- Gus' mössa!! Jag vill ha en sån mössa till Zoë. Älskade den ännu mer när jag såg hur han behandlade den i bloopersrullen!

Så nu har jag stickat en!!!

Bild

Den blev lite stor - för jag är värdelös på att sticka. Men det gör inget! Ohyggligt rolig mössa! :D

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » tor jan 26, 2006 23:25

Haha! Jättefin! Zoë ser ut som att hon är tålmodig för att du har mutat henne med nåt.. "jag går väl med på det här då, och försöker se lite glad ut för att mamma har lovat världens belöning, så egentligen är jag mest glad för belöningen..". ;)

Jag kommer inte ihåg den där mössan.. fast har han inte ofta gulliga mössor på sig? kanske måste kolla avsnittet.

Daaamn. Jag ska också lära mig sticka mössor. :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Ai » tor jan 26, 2006 23:33

Den där var skitenkel - annars hade jag aldrig klarat det. Det är bara två fyrkanter som är ihopsydda på tre sidor och en toffs i vardera hörnet! Kolla bloopersrullen för första säsongen så är den med. :D

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tob » fre jan 27, 2006 1:35

Ai: Vilken underbar bild på Zoë och mössan.

4.8
Debbie. Vad hon nu genomgår tycker jag är fruktansvärt intressant. Det är kaos. Hon vet inte hur hon skall bearbeta sorgen, och hur hon än försöker så känns det bara fel.

Brian/Mickey scenen. Damn. Jag hade nästan glömt av hur viktiga dem är för varandra. Men här blir det så fruktansvärt tydligt.

Brian slänger ut Justin?!?!?! Hur denna människa fungerar är oerhört intressant. Brian är den intressantaste karaktären i serien, en polerad yta som döljer ett kaos. Minst sagt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tob » fre jan 27, 2006 20:34

4.9

Jättebra avsnitt. Brian. Nä fan vad jag tjatar om Brian, men han är det bästa med serien just nu. Han och Justin. Men mest Brian. Hur fan kan man vara så jävla naiv, samtidigt som man är så jävla komplex. Älskar det! Debbie och till viss del Emmet är fortfarande favoriterna i serien, men ja, nu är det inte med stor marginal om ens någon marginal.

Lindsey och den där skabbiga konstnären? Ben och den där för detta eleven? Tidigare i avsnittet sitter Mel och Micheal och diskuterar hur bra dem har det..... :rolleyes:
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tinwiel » fre jan 27, 2006 22:27

Tob: Välkommen till klubben! Jag är också fascinerad av Brian, han är så jävla dum, så arrogant, sån skitstövel men ändå så ser man rätt igenom honom, till den rädda pojke han är, även fast man ofta inte förstår varför han gör som han gör.. Justin och hans förhållande är min favoritdel i hela serien, som du säkert har förstått, för det är intressant att se hur han ofta försöker värja sig mot att fästa sig vid Justin, för för Brian är det läskigaste som finns i hela världen, att älska någon och därmed göra sig själv sårbar (kan relatera en hel del till det..). Men hur han än gör så går det inte att motstå Sunshine.. Jag vet inte om jag skulle kunna utnämna någon favoritkaraktär i serien, för jag gillar dom på så olika sätt, för att dom är såna personligheter. Emmet och Debbie kommer alltid att vara seriens hjärtan, dom som är comic reliefs, men sååå mycket mer än så. Omtänksamma, varma men samtidigt med sina egna issues. Komplexa. Det jag gillar med dom är att dom inte spelar spel, och ser ofta igenom alla andras försök till att spela spel.

Angående Lindsey och Ben och det där... Håller med: :rolleyes: Whatever liksom...
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » lör jan 28, 2006 0:48

Jag har lite skuldkänslor att jag inte skriver mer svar på er andras rec's och att jag inte gör nåt åt dom tankar jag har om UK. Men jag får helt enkelt ta mig i kragen - jag läser allt med nöje, framförallt Tob's eftersom det är första gången för dig - och göra ett ryck när dottern sover nån dag här framöver.

[2x07]

Acceptans. Lindsey av sina föräldrar och Ben av Michael.

Lindsey's morsa!! :evil:

Ben är verkligen allt som Dr Dave inte var. Han har en aura av trygghet, är snygg och lyfter fram Mikey på ett sätt som skiljer sig markant från Dr Dave's nedtryckande och kvävande. Så underbart!

Brian och Temmet. Brian älskar att röra till det och sen kliva tillbaka och njuta av underhållningen. :twisted:

Höjdarscenen går till Deb och Vic. Hur ska hon kunna prata med Vic om Ben? Hur ska hon kunna rationalisera att hon är arg och rädd när hon inte är tillåten att ha dom känslorna? Men Debbie gör som Debbie gör. Och följer maggropen. Hon känner. Hon är rädd. Hon reagerar. Och i processen så klampar hon rätt över Vics känslor.

"I want you safe. I want you around for a long time." Närmare än så kan det inte bli, Sunshine.

Det är väl nåt fel på mig - men jag skrattar varenda gång åt den här konversationen!
Lindsey öppnar dörren. Det är Brian.
Lindsay: "I was hoping it was the harp."
Brian: "I'm into fucking, not plucking, and what happened to your tits? Hey sonnyboy. Your old man 's here to rescue you."
Leda: "Hi, I'm Leda."
Brian: "Huh, Melanie's evil ex."
Leda: "And you must be the Anti-Christ. Big fan."
Lindsay: "Alright, the baby sitter is coming for Gus this afternoon. Take him to the park, be careful on the swings. Don't get him dirty. Back by two. And wear something nice."
Brian: "Anything else?"
Lindsay: "Shave."
Brian: "My balls are as clean as a whistle."
Notera sen att han inte har rakat sig, håret står på ända och 'wear something nice' blev tillsist en vit undertröja och ett par gamla jeans... :D Vad Brian tycker om homofobiska föräldrar är inte svårt att gissa...

Melanie läser lusen av Mr och Mrs Petersen och man vill bara stå upp och jubla.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tob » lör jan 28, 2006 1:07

Tin: Håller med dig i ditt resonemang. Ser jag om serien någongång, vilket jag med all sannolikhet kommer att göra nångång, så lär Brian vara prioritet numero 1. Jag vill lyfta bort lager på lager och analysera sönder och samman karaktären. Ouch....det lät tungt. Men så är det nog faktiskt. Bara till att erkänna.

Ai skrev:Jag har lite skuldkänslor att jag inte skriver mer svar på er andras rec's och att jag inte gör nåt åt dom tankar jag har om UK. Men jag får helt enkelt ta mig i kragen - jag läser allt med nöje, framförallt Tob's eftersom det är första gången för dig - och göra ett ryck när dottern sover nån dag här framöver.

Inga skuldkänslor behövs. Att någon svarar på vad jag skriver är en bonus. Rätt skönt att kunna skriva lite om varje avsnitt, iaf, oavsett om någon läser det eller inte. Jag svarar inte så mycket på vad du och Tin skriver, men jag läser det gör jag, och att jag inte svarar beror på att jag inte kommer ihåg många av de detaljer ni tar upp och sen är jag så inne i det jag själv ser.

hur som....

4.10
Lindsey.....ok....spännande ändå att det faktiskt händer något mellan Mel och Lindsey. Mel och Lindsey är två karaktärer som är med i serien på ett hörn, på sätt och vis viktiga karaktärer då dem tillför en hel del dynamik. Men ändå väldigt neutrala. Det händer inte mycket helt enkelt, och när det väl händer något så känns det som bagateller och inte särskilt intressant heller.

4.11
Lindseys klavertramp följs upp och det kändes inte så överaskande att Mel skulle lista ut det. Gillade den sista scenen rejält faktiskt.

Mickey. Damn. Fördomsfull eller vad. Tyckte det var rätt läckert gjort, att dem vända på rollerna helt och hållet, att "gay-föräldrar" skulle balla ur så över att deras "barn" nu råkar vara straight.

Jo, sen inledningscenen, när det slutar med att Brians personal står i bara underkläder. Humor! jag skrattade iaf, rejält :-)
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tinwiel » lör jan 28, 2006 1:26

Ai, nu har du ju gått om mig! :D Jaja.. jag kanske hinner ifatt sen igen.. ;)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » lör jan 28, 2006 7:26

Jag tänkte att det var bäst att blåsa på lite så jag inte hamnar hopplöst efter när du får tid och titta igen! :D

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » lör jan 28, 2006 16:35

2x07
Mikey och Ben är jättesöta tillsammans. Ben kan le, det är positivt (till skillnad från Dr Dave :rolleyes: ). Han har en varm personlighet. We like Ben, Ben can stay. Kanske Dr Dave-grejen behövdes för att Mikey skulle komma över Brian lite, för nu verkar det inte var lika mycket av en issue.

Jag gillar Brian med den här korta, spretiga frisyren. Den är mycket snyggare än den halvlånga han har ibland.

Ted är en skitstövel, men han skärper ju sig som tur är. Temmet är underhållande t.o.m när dom bråkar. Roligt var också när Emmet pratade om att han gjorde det för "konstens skull" eller nåt, samtidigt som han håller i en blå jättedildo. Bara i QAF mina vänner, bara i QAF.. :D

Gud så svårt detta med att Ben var HIV-positiv var för Debbie. Det är lättare att vara pc när det inte gäller en själv eller ens nära och kära. Men jag förstår henne fullständigt, jag skulle reagera likadant om det var mitt barn. Jag håller med om att scenen mellan henne och Vic var en av avsnittets bästa. Sharon Gless rules.

"I want you safe. I want you around for a long time".

Aaaaaaaaw. :lovebunny: Vad sentimental jag blir...

Ecstasy i bålen på festen. Hade nån hällt knark i bålen på nån fest som jag hade varit på hade jag blivit vansinnig, eftersom jag helst inte vill ha nåt med knark att göra, men på tv var det väldigt underhållande. :D Leda och hennes strap-on och Justin... Leda och Brian tillsammans är ju så bra, dom ser lika full i fan ut båda två. Varför kan vi inte få mer av det, whyyy?

Mikey klarar inte av att gå hela vägen med Ben. Avslutningstexterna kommer och dom spelar ingen musik, utan det hörs bara ljuden från Bens lägenhet. Snyggt gjort, och effektfullt.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tob » lör jan 28, 2006 20:51

4.14
Mycket äktenskap på sistonde. Ben och Micheal, sen Debbie och Carl som inte skall gifta sig. Debbie gör revolt, ja, eller nu hur det skall gå till. Men tanken finns där hos dem båda. Giftermål är så formellt och äktenskap som bevis på kärlek och omtanke får mig nästan att må illa.

Brian är fortfarande det mest intressanta. Intressant utveckling som han har genomgått sedan framförallt cancern. Han känns som en helt annan människa. Rent av sympatisk.

S4. Marginellt bättre än S3. Gillar inte inledning (första 3-4 avsnitten) så mycket, och egentligen inte avslutningen (sista 2-3 avsnitten) så otroligt mycket heller. Men det funkar, och QaF är stabilt. Jo, avsnitten däremellan var stundtals äckligt jävla sanslöst bra. Så visst S4, bättre än de tidigare, men framförallt hoppas jag S5 skall vara lysande rakt igenom.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tob » sön jan 29, 2006 1:22

5.1-2
Jodå. Detta var bra. Satan vad jag känner mig engagerad i Micheal/Mel/Lindsey helt plötsligt. I slutändan av säsong 4 kändes det mest som jaha, men nu är det nog bland det mest intressanta. Sen slog det mig att vad stor Gus har blivit. Är det första avsnittet han säger något? (jag räknar kallt med att Ai kan svara på det). Det kan vara därför jag tycker så, att detta var första gången han sade något.

Ted har blivit en tjockis, och nä, jag bryr mig inte. Inte ens när han färgar sitt hår. Sen gillar jag verkligen hur Justin egentligen inte ville åka tillbaka till Pittsburg (jag tolkade det som det iaf), känns ju som det kan bana väg för en del. Men med det leendet hos Brian så undrar jag.

Får nog dra ett avsnitt till ikväll känner jag.....
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tinwiel » sön jan 29, 2006 1:37

2x08
Blinddejter är alltid underhållande på tv... Pampersmannen var bäst.

Jag kan tänka mig att Hal Sparks hade roligt när han spelade in dom olika videosnuttarna, det syntes nästan på honom. Förresten, sa Mikey att han var 29 i videosnutten? Om jag inte missminner mig så är han väl 30? :rolleyes:

Brian försöker "sexa till" Michael, och det blir lite fånigt.. eller iofs, M var ju nöjd och dom andra med, och han var ju fin. Men det känns inte riktigt som honom...

Emmet pratar med sig själv hemma hos George. Riktigt roligt, dels för att Emmet är så söt när han gör det och för att jag också brukar göra så. Det är så pinsamt när man blir upptäckt.. men Emmet tar det ju med lugn som vanligt, han skäms inte för nåt. :D

Emmet till Brian om George: .. but he's a lot nicer than a certain .... (massa negativa omdömen som jag har glömt).. asshole I know.
Jepp, Emmet är bannemig ingen mes, han ser beskedlig ut men han vet att bita ifrån när det behövs.

Och Justin bryter mot reglerna.. redan. Brian visar inte så mycket men det är rätt så intressant att han genast vet att det har hänt. Fast så mycket som dom hånglar och luktar på varann så märks väl såna små skillnader.. Jag tror ändå att Brian blev ledsen, och jag hade ändå hoppats på en ursäkt från Justin men nej. Hela historien med collegegrabben skulle väl visa att Justin har blivit mindre naiv och mer lik Brian, men ändå inte. Vi ser ju hur han tar illa vid sig när han skäller ut collegegrabben, och hur han egentligen inte vill spela spel på Babylon, utan gå hem med Brian..

Vad var det Mikey sa till Ida? "And when I'm with him he makes me feel like a better person". Eller nåt liknande. Fint var det iaf. Och definitivt inte Dr Dave... Ben, oh Ben.. *skrålar*

Mellanavsnitt.. som ändå känns som att det är ganska viktigt för fortsättningen. Mikeys längtan efter Ben.. Justin och Brians förhållande..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » sön jan 29, 2006 1:39

Haha! Tob, du är fast!
Svar på Tobs spoilers
Nej, jag tyckte också att avslutande avsnitten på s4 var riktigt avslagna och sega... men sen så är det fart igen i början på s 5. Stackars Ted, det är ingen som bryr sig om honom... inte jag heller.. ;)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tob » sön jan 29, 2006 2:35

Tinwiel skrev:Haha! Tob, du är fast!

Haha. Jo, det verkar inte bättre.....jag borde lagt mig tidig istället. Menmen.

5.03
Debbie. Nej, hon får inte sluta (på dinear). Dinear scenerna har alltid känns som en väldigt central del i serien. En central samlingsplats för karaktärerna helt enkelt, där dem kan samlas och ventilera ut tankar och händelser osv med Debbie som spindeln i nätet. Nu fruktar jag att det bara blir ett tomt nät utan någon spindel, och nä, det vill jag inte.

Emmet. Haha. "Not queer enough!!! Me! Me!". Emmets kroppspråk är så fantastiskt.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tam » sön jan 29, 2006 3:42

Ai: det fanns ju en tid innan Zoë hette Zoë som namnet Em var aktuellt. Var det så att du tänkte döpa din dotter efter Pittsburghs allra sötaste bög?
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Ai » sön jan 29, 2006 7:37

Tam: Hehe... avslöjad? Nja, visst kan väl Emmet ha satt nån tanke i bakhuvudet - men faktist så såg jag det på http://www.familjeliv.se , så det kom egentligen från ett annat ställe. Eller är det bara ursäkter? Fan vet... ;)

Tob: Ang Gus' pratar - jag vet att han pratar iallafall när Brian har cancer. Lindsey och han kommer hem till Brian och Brian sitter och tittar på James Dean och säger att han (JD) visste när han skulle dö. Då viskar Gus (helt improviserat) "Noooo not die...". Stackars barn, han hade väl mardrömmar i en vecka sen... :eek:

Och du är fast! Och jag är glad! Jag var aldrig direkt orolig att förlora dig iofs, för om man fått nån att titta fram till s 4 så är det lugnt. :D

On another note... Om rörliga avatarer vore nåt som inte absolut drev mig till vansinne, så skulle den här ligga rätt bra till: http://pics.livejournal.com/tgray/pic/0008d6pg

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » sön jan 29, 2006 13:58

Ai: angående din rörliga avatar: Den var fin. 8) (men jag håller med dig, rörliga avatarer är skitjobbiga, jag var inne på nåt QAF-forum och läste för ett tag sen, men jag orkade inte länge. Alla hade rörliga avatarer, signaturbilder osv. Fick ont i skallen redan efter nån minut.. om man inte har epilepsi innan så borde man få det då.. :rolleyes:

Namnet Em är också jättefint! Man skulle kunna döpa en pojke till Emmet (eller blir han mobbad då?). Det är ju ett jättefint namn, och man måste älska namnet efter att ha blivit totalcharmad av Emmet Honeycutt... :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tob » sön jan 29, 2006 16:57

5.4
Det där med att splitta upp barn är knivigt. Situationen är ju lite speciell då hon är såpass liten. Sunt förnuft säger att ett barn mår bäst att vara hos sin mamma de första 2-3 åren iaf. Därför tycker jag Micheal kan hänga sig, nä, fan vad dum han är. Ben också, stå där utan åsikt överhuvudtaget, han är ju nästa lika involverad i det som Micheal. Jag sympatiserar med Mel i detta läget.

En svartsjuk Debbie (på Loretta) är väldigt charmigt. Satt och njöt rejält i soffan när Debbie satt i soffan och åt grädde direkt ut "sprayflaskan". Men sen vände hon och det hela utvecklar sig till en alla-ställer-upp-för-en-människa situation. Med Debbie i mitten blir det varken överdrivet sentimental, utan bara allmänt, underhållande.

Angående det där om att jag är fast. Enda gången jag egentligen inte var fast var under början av S1 (innan man lärde känna karaktärerna osv) och början S2 då allting bara kändes....mje, orka. Men allting är ju relativt, så i jämförelse med andra, så kanske jag har balanserat på en skör tråd under större delen av serien ;)

Vad vet jag.....
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tob » sön jan 29, 2006 20:11

5.5-5.6
Oerhört skönt att Micheal inser hur fel det är att han skall ha en tredjedel av vårdnaden nu. I grunden är ju alla tre vänner, det borde inte vara så svårt att lösa det på ett smidigt sätt. Jag har inga barn så jag kan kanske inte riktigt sätta mig in i situationen, men man bör ju sätta sitt barn framförallt annat, vad är bäst för barnet? Varken Mel eller Micheal tänkte så långt....förrän nu. Kände mig allmänt glad när Mel kom på deras inflyttningsfest.

Hunter. Nä. Hans storyline är ju bara tragisk än så länge i S5. Förutsägbar och klyshig dessvärre....även om den har fler än en poäng. Det krävs inte mycket för att en tonåring skall vända fullständigt.

Sen. Brian. Vad händer? Tycker Brian/Justin, eller egentligen bara Brian är tråkig som fan nu. Han går bara runt och nedvärderar allt och alla. Äcklig och vidrig är vad han är. Dessutom orkar jag inte engagera mig i vad orsakerna till hans plötsliga personlighetsförändring är så för mig känns han jävligt endimensionell just nu, fast just det, kanske är mitt problem.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tinwiel » sön jan 29, 2006 21:38

Tob:
Jag håller med dig angående Brian, jag tyckte också att han blev väldigt tröttsam där ett tag. Varje avsnitt var det samma sak, ett himla tjat om att alla andra försök till förhållanden var patetiska osv... Han låter mer och mer desperat för varje gång, som att han fortsätter att försöka övertyga sig själv om att han har rätt. Det känns som att han ändå har sina tvivel men inte vill erkänna det. Därför tror jag att han går på i samma hjulspår om och om igen..

2x09 Jepp, det här avsnittet var precis lika bra som jag kom ihåg att det var. Välskrivet manus, smart dialog, och skådisarna gör bra ifrån sig. Yay!

Justin och Brian kysser varandra medans dom sätter på två andra. Aaaaw, vilket förhållande... ;)

Teds Norse God heter Thor... haha.. jag trodde inte nån hette så nu för tiden..

Brians syster i den amerikanska versionen är inte så trevlig, hon är bra mycket gulligare i den brittiska. Men så har dom ju en lite mera fucked up familj i USver ändå, så det är inte så konstigt att hon är som hon är...

Teds Viagra-historia... :rolleyes: :D Jag skrattar redan när han får burken av Emmet.
Ted: It's been an hour since I took it.
Em: Well, there are no hard or firm results when it comes to this.
Konversationen mellan Ted och gänget på trappan är en av seriens roligaste:
Ted: I still have an erection (viskar)
Emmet: What do you mean you still have an erection! (säger det högt så att alla hör och skrattar)
Ted: Thank you CNN
Ted: I took viagra last night. It's been 18 hours and it wont go down! What am I going to do?
Emmett: Have you tried soaking it?
Lindsay: How about a cold shower?
Brian: How about scaring it?
Justin: That's hiccups.
Brian: Boo!
Ted: Thank you all for caring.
Melanie: What about something that would completely turn you off?
Brian: That's a great idea, why don't you two show him your tits?
Alla: Brian!
[...]
Ted: Look, I've got to do something
Emmet: Ok, ok, come on..
Brian: Just try to make it till next monday.
Em: What's next monday?
Brian: It's flag day.
:D

Annan rolig konversation (på Woody's, efter att nån sjungit karaoke)
Em: That was so moving. Wasn't that moving?
Brian: Like a case of dysenteria.
Em: Well, I think it takes great courage to stand up there and proclaim your love... Off-key.

Mike är hemskt söt när han ska prata om och spela basket. Han ser lika borta ut med med en basketboll i handen som jag skulle göra. Gullig scen dessutom. Men det är ju inte så att dom inte hade kunnat tagit bollen från honom, eller hur.. dom lät honom hållas. :)

Debbies hem är fullt med smaklösa saker, porslinsfigurer osv. Löööv her (fastän jag tycker att det mesta hon har är riktigt fult ;) ). Under middagen så kan hon såklart inte hålla sig, inte vara taktfull, det är inte hennes stil. Hon kör på som vanligt. Men Mikey och Ben pallar trycket.

Scenerna mellan Brian och hans mamma är så bra. Han blir nog osäker till en viss grad med henne, hon är ändå hans mamma, men jag tycker inte att det alls är samma osäkerhet/sårbarhet/lilla pojke som vi såg när han var tillsammans med sin pappa.
"you're no different than your father"
Oooouch. :?

Sa jag att jag älskar det här avsnittet? I dooo. Skrattar hela tiden. Det är inga såna megadramatiska scener men dom flesta scener är intressanta och välgjorda, vare sig dom är roliga eller seriösa.

"Reverend Buttfuck" :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tob » sön jan 29, 2006 23:28

Jag tycker inte S5 har övertygat riktigt ordentligt. Långtifrån lika bra som S4 var i mitten.

5.7-5.8
Brian....*gäsp*. Samt att den där tävlingen var ju mest bara fånig. (gillade dock scenen hos Mickeys i avsnitt 7, den var bra.)

Mailet från Hunter var det bästa med avsnitt 8. Shit, nu var jag bitter, men jag är bara irriterad över hur dem har kastat bort Brian i denna säsongen.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tob » mån jan 30, 2006 0:29

5.9
Debbie som röker på hos Brian. Uppskattas mycket!

Mel och Lindsey på väg tillbaka till varandra. Micheal och Brian, krashat helt? Brian bryr sig iaf. Bra! (elak drömsekvens i slutet fresten)
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tinwiel » mån jan 30, 2006 1:17

Hinner Tob med 5x10 innan han ska natta tro? :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » mån jan 30, 2006 1:22

Själv sitter jag som på nåååååålar - precis som innan du såg den, Tinnie!

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » mån jan 30, 2006 1:34

Jo, jag fick precis ett meddelande från Tob på msn. Det såg ut såhär: :eek: och sen inget mer. Undra hur man ska tolka det... ;)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film