Archbishop skrev:Så vitt jag har förstått är Rome bara en säsong á 12 avsnitt och ska så förbli. Men jag är inte helt säker på det.
LWes skrev:Illyria skrev:Är HBO-serier illrättalagda? That's a first.
Vad betyder illrättalagda?
caffeineaddict skrev:LWes skrev:Illyria skrev:Är HBO-serier illrättalagda? That's a first.
Det är "tillrättalagda" utan ett "t" i början.
LWes skrev:caffeineaddict skrev:LWes skrev:Illyria skrev:Är HBO-serier illrättalagda? That's a first.
Det är "tillrättalagda" utan ett "t" i början.
Jag vet inte vad det heller betyder, i detta sammanhang. Att HBO's serier inte ligger rätt? Hmmm...
Bill Carter, New York Times skrev: [HBO chairman Chris] Albrecht announced only a couple of weeks into ["Rome's"] run that he was renewing the series for another season. But in the interview he said, "That ship hasn't entirely sailed yet."
The reason, he said, has nothing to do with how well "Rome" turned out. Mainly, the issue has been money. "Rome" was wildly expensive, costing an estimated $100 million. It initially experienced debilitating production delays, fueling rumors that it was a troubled show. Once it was on the air and was seen to be a quality production, Mr. Albrecht said, those rumors subsided.
But he said those delays meant he had only a short window of time to retain a hold on the actors, which was why he renewed the series so quickly. For now, that means ordering scripts, which will be difficult to write because they need to cover the complicated period following the fall of Caesar.
"The real reason why, even though I ordered the show, we haven't formally gone into production, is how long it's going to take," he said. " 'Rome' won't be back until, at the earliest, March of 2007. Which makes you say to yourself: When I bring the show back, can I build an audience?"
Illyria skrev:Cancel it, cancel it!![]()
Illyria skrev:Inget du behöver förstå heller, jag vill se fler säsonger av Carnivàle.
Illyria skrev:Det absurda är att Carnivàle lades ner för den var för dyr och sen kommer Rome som kostar dubbelt så mycket, ska få en andra säsong, och sen är de inte helt säkra på det ändå. Dumheter från HBO, de verkar inte säkra på något.
Tinwiel skrev:Men gud vilken gullig avatar du har, Archbishop! Inte för att mitt inlägg har nåt med Rome att göra, jag var bara tvungen att skriva det. Jag skulle vilja nypa apan i kinderna, bli sådär överdrivet fjollig, och säga "snuttesnuttepluttapaaaa".
caffeineaddict skrev:Illyria skrev:Inget du behöver förstå heller, jag vill se fler säsonger av Carnivàle.
Det vill väl jag med. Det är bara det att det inte har någonting med Romes vara eller icke vara att göra vid det här laget.
Archbishop skrev:Tinwiel skrev:Men gud vilken gullig avatar du har, Archbishop! Inte för att mitt inlägg har nåt med Rome att göra, jag var bara tvungen att skriva det. Jag skulle vilja nypa apan i kinderna, bli sådär överdrivet fjollig, och säga "snuttesnuttepluttapaaaa".
...och jag som valde den för att jag trodde den skulle ge tyngd och seriositet till min argument.
Tob skrev:DVD
Hög dreggelfaktor på den där utgåvan verkar det kunna vara. Synd och skam att man aldrig föll för serien.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare