fripp21 skrev:Hejsan. Är ny här...
OK, var ska jag börja. Suck. Jag köpte nyligen Firefly lite på chans, och WOW, vilken show! Jag har pratat om Firefly så mycket att mina vänners öron har börjat blöda, jag har sett Out of gas fler gånger än jag vågar erkänna, jag har köpt serietidningarnga, soundtracken, böckerna. Igår såg jag Serenity för tredje gången på bio (ännu bättre den tredje gången). Wow.
Vem är det som ligger bakom detta smått fantastiska? Joss.
Några klickande på internet och shiny, jag har nu en Buffy-box à 40 discar och en Angel-box à 30 discar, ståendes hemma på soffbordet.
Vad göra nu? Måste se, men hur?
Jag har ju sett några få avsnitt av första säsongen av Buffy. Jag tror att det börjar lite slow, men att serien tar sig senare, eller? Hoppas.
Nåväl, igår skulle jag lyssna på audio commentary med Joss på första Buffy episoden och jag fick då en känsla av att det var inspelat långt efter han gjorde säsong 1. Stämmer detta? Jag stängde av och söker tröst hos er veteraner.
Min storra fråga nu: Är det helt spoiler-fritt att lyssna på audio commentaries till alla avsnitten? Eller avslöjas saker om senare säsonger/episoder i dessa?
Fråga nummer två är givetvis: hur tackla Buffy och Angel? I vilken ordning ska säsongerna/episoderna ses? Men jag antar att det finns någon tråd här på forumet som redan besvarat den viktiga detaljen för en newbie som lilla jag.
Keep flyin'
latarmig skrev:Till sist vad gäller att ordningen så skulle jag själv vänta med att se BtVS och AtS ihop tills första gången är avklarad. Alltså, mitt råd är att se hela BtVS först och därefter AtS Andra gången du ser rubbet kan du hålla dig till kronologin och se säsong fyra av BtVS parallellt med första säsongen av AtS.
dizzy skrev:Tycker absolut man ska se serierna parallellt direkt första gången om man kan. Dvs att se AtS S1 ihop med BtvS S4. Det finns så många trevliga crossovers som blir bäst av att ses i rätt ordning och ospoilad.
Illyria skrev:(tänk att ha allt att se för första gången, det hade jag väldigt gärna fått uppleva igen)
fripp21 skrev:Jag tycker det är meningslöst att jämfört med andra sämre serier då man betygsätter, då får ju alla favoritserier endast betygen 8-10.
Gordo skrev:När jag läser i den här tråden blir jag så sugen på att se allt från början igen. Men jag ska försöka vänta tills jag får mer tid, "maraton-tittningar" är något av det bästa som finns.
Binchy skrev:Galna? Vi är väl inte galna?
AKS skrev:Binchy skrev:Galna? Vi är väl inte galna?
Ett tecken på att man är galen är att man inte vet om det själv, Binchy...
Hehe.
Eynosh skrev:Måste hålla med alla som säger att du har mycket att se fram emot. Fick höra samma grej när jag (bara) hade Angel S5 kvar att se. Så mycket gott i så lite (förbannade fox).
Binchy skrev:AKS skrev:Binchy skrev:Galna? Vi är väl inte galna?
Ett tecken på att man är galen är att man inte vet om det själv, Binchy...
Hehe.
Exakt, och resten av världen har inte en aning om att de alla är galna.
Zaxx skrev:Finns det folk som inte sett BtVS och Angel?!![]()
You few, you happy few
Glorificus skrev:Jag har två klasskompisar som gör Buffy-resan nu. De såg klart säsong fem tidigare i veckan. Och är självklart desperata efter s6-7. ;)
Däremot förstår de sig inte på Angel, utan har spolat sig igenom (GAH!) första säsongen. Crazy kids...
noike skrev:Glorificus skrev:Jag har två klasskompisar som gör Buffy-resan nu. De såg klart säsong fem tidigare i veckan. Och är självklart desperata efter s6-7.
Däremot förstår de sig inte på Angel, utan har spolat sig igenom (GAH!) första säsongen. Crazy kids...
Ge dem inte mer Buffy förrän de bättrat sig på Angelfronten. Någon måtta får det ändå vara.
Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot]