Bender skrev:Och nu har jag värvat 2 nya själar som kommer vara förbannade när s2 släcker ner...
noike skrev:Det känns fortfarande som om någon avfyrat en bazooka mot hjärtat.
CheeseGuy skrev:Jag såg precis 1.12. Serien har inte fått det där riktiga lyften för mig ännu, även om det är förbannat bra, men slutet av det här avsnittet... jävlar. Jag känner på mig att jag kommer att inse att det är den bästa serien någonsin lagom tills den är slut, typ.
caffeineaddict skrev:CheeseGuy skrev:Jag såg precis 1.12. Serien har inte fått det där riktiga lyften för mig ännu, även om det är förbannat bra, men slutet av det här avsnittet... jävlar. Jag känner på mig att jag kommer att inse att det är den bästa serien någonsin lagom tills den är slut, typ.
Bara musikanvändandet på slutet av 1.12 är guld värt. Kommer fortfarande ihåg hur rysningarna stegvis klev uppför ryggraden och vägrade försvinna förrän en bra stund senare.
qarlsson skrev:caffeineaddict skrev:CheeseGuy skrev:Jag såg precis 1.12. Serien har inte fått det där riktiga lyften för mig ännu, även om det är förbannat bra, men slutet av det här avsnittet... jävlar. Jag känner på mig att jag kommer att inse att det är den bästa serien någonsin lagom tills den är slut, typ.
Bara musikanvändandet på slutet av 1.12 är guld värt. Kommer fortfarande ihåg hur rysningarna stegvis klev uppför ryggraden och vägrade försvinna förrän en bra stund senare.
..och som om musiken inte funkade klockrent nog i Thin Red.. Här når musikstycket (som jag inte minns namnet på) ett snäpp högre.
caffeineaddict skrev:qarlsson skrev:caffeineaddict skrev:CheeseGuy skrev:Jag såg precis 1.12. Serien har inte fått det där riktiga lyften för mig ännu, även om det är förbannat bra, men slutet av det här avsnittet... jävlar. Jag känner på mig att jag kommer att inse att det är den bästa serien någonsin lagom tills den är slut, typ.
..och som om musiken inte funkade klockrent nog i Thin Red.. Här når musikstycket (som jag inte minns namnet på) ett snäpp högre.
"Journey to the Line". Hans Zimmers största stund (vilket väl kanske inte säger sådär jättemycket, men likväl).
Vågar däremot inte påstå att den fungerar bättre här än i TTRL eftersom TTRL är en favoritfilm. Dock kan det vara det bästa stycket filmmusik på 25 år.
CheeseGuy skrev:Kul att ni verkar gilla The Thin Red Line. Jag har alltid fått intrycket att den inte är särskilt populär, men så såg jag de första 2/3 av den för ett tag sedan och tyckte att den riktigt bra. Jag har planerat ett mass-DVD-inköp (nåja, två-tre, kanske fyra, filmer) snart, och nu blev jag ännu mer sugen på att se den igen (och hela filmen då), så den lär vara med.
CheeseGuy skrev:Den gick på TV (TV3 eller nåt dessutom) så den skulle den hålla på lite väl länge. Ibland har man ju till skolan dagen efter och så. (Det var för övrigt första gången på riktigt länge som jag har sett på film på någon reklamkanal. Det är hemskt!)
Tob skrev:Började kika på första säsongen igår på Dvd efter ett av årets största kap, får jag ändå säga, R3 korea av serien. Frågan är bara när andra säsongen släpps. För det känns verkligen som att jag kommer att ha ett behov av att fortsätta med säsong 2 så fort som möjligt efter säsong 1 för jag tycker det är riktigt bra. Har bara sett 3 avsnitt ännu men mycket sitter så gjutet att ja, det är inte mycket att klaga på. Välgjort och intressant.
CheeseGuy skrev:Tob: det har väl sagt hur många gånger som helst i den här tråden, men säsong 2 är mycket bättre. Eller i alla fall upplevs den som det, för jag antar att säsong 1 blir bättre under en omtitt.
Silverbulletcomicbooks.com skrev:Something Wicked This Way Comes
Carnivale was cancelled earlier this year by HBO, but devoted “Carnies” have been banding together in online communities and conventions reminiscent of early Star Trek fandom. Thus far, their efforts have not been successful. However, an entrée in Terry Morrow’s blog offered the first signs of hope in months:
HBO’s terrible decision to end Carnivale earlier this year may not mean the end of the series. One insider tells me that HBO has inquired about making a two-hour movie to wrap up the loose plot ends. There is also discussion of relaunching the series in comic-book form, starting from the first season and bringing it past where the last episode left us.
The powers-that-be behind the series have nixed the idea of the two-hour movie because they say it would not be enough time to do the story justice. Apparently Carnivale’s storyline went through 1945, and when the show ended it wasn’t out of the 1930s yet.
The comic book suggestion, however, might just happen.
If this happens, Carnivale creator, Daniel Knauf would almost certainly be involved. By all accounts, he is a big comic book fan, and is writing a 6 issue Iron Man arc for Marvel next year. However, I can’t quite see Marvel picking up this one, as they mostly stay away from licensed comics these days. Though I think it would appeal to those Stephen King fans they’re trying to attract... My guess is that it will end up at a company like Dark Horse or IDW that has a proven track record with licensed comics.
Off skrev:Meeeeh serietidningar hit och serietidningar dit.
noike skrev:Off skrev:Meeeeh serietidningar hit och serietidningar dit.
Hade det varit en hiphopskiva istället så hade du inte klagat.
LWes skrev:och med tanke på formatet skulle dom ju i så fall vara tvugna att hoppa över vissa saker, som en del av dom andra karaktärernas historier och fokusera sig mer på huvudhandlingen och Ben och Justin, och jag tror att det skulle kunna bli väldigt bra, förmodligen bättre än vad jag tyckte att tv-serien var.
noike skrev:LWes skrev:och med tanke på formatet skulle dom ju i så fall vara tvugna att hoppa över vissa saker, som en del av dom andra karaktärernas historier och fokusera sig mer på huvudhandlingen och Ben och Justin, och jag tror att det skulle kunna bli väldigt bra, förmodligen bättre än vad jag tyckte att tv-serien var.
De behöver inte alls ändra speciellt mycket på upplägget, fyra till fem nummer = ett avsnitt ungefär. Det går utmärkt att balansera in alla andra, att bara fokusera på Ben/Justin-delen är att ta bort stor del av vad som gjorde serien till vad den var.
noike skrev:Off skrev:Meeeeh serietidningar hit och serietidningar dit.
Hade det varit en hiphopskiva istället så hade du inte klagat.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot]