Prison Break

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Prison Break

Inläggav Off » tis aug 30, 2005 20:07

Nåååå vad tyckte ni om de två inledande avsnitten då? Jag hade faktiskt inga förväntningar alls och blev glatt överraskad.

Spoiler 1x01-2

Jag trodde faktiskt bara tatueringarna skulle vara för att visa sig tuff eller något liknande men avslöjandet på slutet av ep1 var riktigt coolt. Ep2s avslutning var lika bra den och det ska bli intressant att se hur han ska komma ur den situationen. Stormare känns helt ok som maffia-kille och resten av skådisarna känns för det mesta bra. Enda man har att klaga på är väl den vandrande klyschan stenhård vakt som direkt börjar hata Michael.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav AKS » tis aug 30, 2005 20:18

Jag tror jag ska vänta på TV3-sändningen eftersom jag har så mycket att ladda ner till hösten. Nån som vet när serien startar på TV3?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Lono » tis aug 30, 2005 20:19

Det var inte Oz direkt men helt ok.

Undrar hur lång tid det tar innan dom bryter sig ut? Inte för länge får man hoppas. Tatueringarna trodde jag först var till för att smälta in bättre som fånge.. Jag gillar konspirationen som bubblar på i utanför också.
Användarvisningsbild
Lono
Demon Fodder
 
Inlägg: 42
Blev medlem: 09 aug 2005

Inläggav Illyria » tis aug 30, 2005 20:43

Ännu mer BtVS-kopplingar, Marti Noxon ska skriva för Prison Break: http://www.whedon.info/article.php3?id_article=11075

Ska se om första avsnittet nu, se om det skiljer sig från den läckta piloten, och sen fortsätta med andra avsnittet. Tyckte piloten var lovande i somras.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav dizzy » tis aug 30, 2005 20:57

AKS:
Till våren har jag för mig jag läste nånstans att den skulle komma på TV3. TV-land kanske?
""
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » tis aug 30, 2005 21:01

Ah, då blir det några månaders väntan, men egentligen har jag ju inte tid att se den till hösten heller. Av nya serier så är det nog bara Supernatural som jag *vet* att jag kommer att ge 5-6 avsnitt i alla fall.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » tis aug 30, 2005 21:41

Första avsnittet var lite torrt, men det andra var rätt kul. Håller med om det mesta Off säger. Men, som också sagt, ingen OZ (åtminstone ingen tidig OZ, senare OZ är ju en annan sak....).

Tycker någon annan att tjejadvokaten är extremt lik en äldre Alexis Bledel?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav LWes » tis aug 30, 2005 22:01

JAG TYCKER ATT PRISON BREAK ÄR SÅ JÄVLA BRA!
I LUV PRISON BREAK!

Det som är som fantastiskt är hur fantastiskt bra det är.
Bästa nuvarande manusbaserade serien helt klart efter Lost.
Det är sånna här serier som gör mig alldeles uppspelt och vild.

1x02
Det var så cooolt i fighten när Wentworth slogs mot den där killen och så kom hans kompis som fixar saker in och högg killen. Jag tyckte att det var ritkgit bra för jag blev ledsen när fixar-killen var arg på Wentworth.
Peter Stormare är också riktigt cool, och mannen med katten.
och allt med hur fantastiskt planerat allt är, när man får se hur han sitter och planerar innan han åkte i fängelset och sen när han testade skruven mot märket på sin arm, brilliant!


Jag vill se mer mer mer. Hela säsongen kommer typ visas nu i höst (och sen tar 24 över i vår), och det är bra, för jag kan inte klara mig om det ska ta ett år innan säsongen tar slut!!!!!

Tycker någon annan att tjejadvokaten är extremt lik en äldre Alexis Bledel?

ja det gör hon!


Undrar hur lång tid det tar innan dom bryter sig ut? Inte för länge får man hoppas.

Det har sagts att hela första säsongen ska handla om det vad jag förstått, eftersom det är själva handlingen i serien.

Sen om det blir en till säsong kan det bli as cooooooolt, som i The Fugitive att dom är på rymmen och så!!
Det vore fantastiskt!

:lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny:
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav qarlsson » ons aug 31, 2005 12:40

Jag har inte hunnit med det andra avsnittet men däremot sett det första och jag tycker det ser helt ok ut från där jag står. Sen är jag på förhand lite svag för fängelsemiljöer oavsett om det är på film eller i serier så visst, den plockar nog en del gratispoäng på mig som tittare.

1x01
Slutet var lite halvcoolt och Stormare som fluffig maffiadude känns roande

LWes skrev:Det som är som fantastiskt är hur fantastiskt bra det är.

Och priset för bästa motivering går till.... LWes.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Lono » ons aug 31, 2005 16:07

Någon som vet hur många avsnitt säsongen kommer att vara?
Användarvisningsbild
Lono
Demon Fodder
 
Inlägg: 42
Blev medlem: 09 aug 2005

Inläggav LWes » ons aug 31, 2005 16:20

Lono skrev:Någon som vet hur många avsnitt säsongen kommer att vara?


Jag är som en kunskapskälla: Dom har beställt 13 avsnitt.
Eftersom 24 tar över Prison Break's plats i vår antar jag att det är hela säsongen, men jag är inte säker.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Lono » ons aug 31, 2005 18:59

Det låter ju riktigt bra i såna fall. Jag börjar verkligen störa mig på 20+ avsnitt/säsong där kvalitén nästan alltid sjunker några ställen för att man måste fylla ut storyn med tråkiga bihandlingar eller stand alone avsnitt när det är en fortlöpande handling

Det känns som det skulle bli jobbigt om dom drog ut på vistelsen i fängelset för länge..
Användarvisningsbild
Lono
Demon Fodder
 
Inlägg: 42
Blev medlem: 09 aug 2005

Inläggav noike » ons aug 31, 2005 22:02

ep1. Tatueringarna var snyggt gjort och serien i sig hade rätt intressanta idéer och så, men det hjälper itne. Stormare gör sin standardroll i amerikanska produktioner och allt känns verkligen som ett enda stort "meh".
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tob » sön sep 04, 2005 15:35

Såg de båda avsnitten idag. Postivt överaskad. Tight som fasiken. Välspelat och välgjort. Detta kan bli bra, riktigt bra, ser framemot att följa serien i höst.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Illyria » sön sep 04, 2005 15:43

1.02 Vilka problem han skaffar sig överallt och nu får han tårna avklippta också... Är mer splittrad vad jag tycker om detta avsnittet än piloten, han verkar ha en extremt intrikat plan på hur de ska komma ur fängelset och vi presenteras med för lite info om detta. Jag är inte helt med på vad alla personer utanför fängelset har med sakerna att göra heller, det känns något rörigt. Men det kommer väl mer efterhand...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » sön sep 04, 2005 15:52

1.2 Slutet kändes väldigt mycket som en Alias S1-cliffhanger fast långt ifrån lika berättigad. Den kändes bara dum. Att bli av med tån sådär skapar ju problem för Stormare också, för vakterna lär ju märka något direkt och att vissa fångar får fri tillgång till bultsax att toretera med känns lite svårt att tysta ner.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » ons sep 07, 2005 15:26

1.03 En del av hans plan är baserad på den mänskliga faktorn, det är ett väldigt stort risktagande... tatuering, råna en bank, hamna i fängelse för en väldigt lös plan, det känns lite sådär. Såklart att saker kan eller tom ska gå fel, men allt känns lite för oplanerat.

De där agenterna förstår jag mig inte riktigt på, de är väldigt oprofessionella.
Gillade hans nya cellkamprat, han den andra var tråkig.
Fängelset framställs delvis som hårt, delvis snällt, hade velat ha en bättre balans på det.

Överlag är det rätt bra men jag skulle vilja att den var tightare.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav caffeineaddict » ons sep 07, 2005 15:36

1.03:"Njaså" känner jag överlag. Det finns stunder när det tänder till, men för det mesta är det halvhyfsat men inte mer. Ger det en chans eller två till, sen får det vara.

Hörde jag förresten rätt att de använde det ohyggliga order "fuck" i avsnittet? Trodde det var ett stort no-no inom TV utanför HBO och Showtime.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav CheeseGuy » ons sep 07, 2005 15:51

caffeineaddict skrev:1.03:Hörde jag förresten rätt att de använde det ohyggliga order "fuck" i avsnittet? Trodde det var ett stort no-no inom TV utanför HBO och Showtime.

(Ja, jag är dum som läser spoilers för en serie som jag har tänkt börja se.)

De använde faktiskt det ordet i Kitchen Confidential-piloten också (också från FOX), men jag vet visserligen inte om det är den som kommer att visas sedan. Jag trodde också att det var mer eller mindre förbjudet.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav LWes » tis sep 13, 2005 22:53

Jag älskar Prison Break! Det är så spännande och trevligt och bara helt underhållande.
Det är trevligt med serier som är underhållande genom hela avsnitten och inte gör att man blir rastlös halvvägs igenom... *host*desperatehousewives*host*
Jag tycker att det är bra att det inte är massa svordomar och extremt våld och sånt, för det gör att serien är trevlig att se på.
1x04:
Jag tycker att det är bra att advokat-tjejen fick en kompis att jobba med på fallet. Det är mycket bra.
Jag stör mig verkligen på Secret Service, för dom är stressande och jobbiga och förstör det lugna och fridfulla tempot och stämmningen.
Men det är självklart en bra sak. Utan förhinder hade det inte varit lika kul.
Jag hoppas att den elaka vakten dör i slutet av säsongen.
Jag blev glad när Sucre flyttade in igen, även om jag gillade galningen.
Allt går så bra för dom!
Förutom att Michael ska bli förflyttad! Hur ska han klara sig ur det? Det verkar omöjligt, men inget är omöjligt i fantastiska tv-serier!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » lör sep 17, 2005 17:03

Jag är kluven angående serien, har därför inte sett det senaste avsnittet förrän idag, det har inte riktigt lockat.

1.04: Det är förutsägbart med alla dessa hinder på vägen och de fåtalet detaljer vi egentligen fått om själva rymningen. Nu tyckte jag vi fick reda på lite mer i detta avsnittet och det är bra och jag ser tanken med avsnitten, att vi varje gång ska få reda på lite mer osv, men det känns för segt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Illyria » tis sep 20, 2005 23:07

1.05: Same old, same old.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav poser » tis sep 20, 2005 23:57

Ja, får se om jag ger det ett avsnitt till eller om 5:an får vara det sista.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav LWes » ons sep 21, 2005 12:04

Jag tyckte att det var ett riktigt bra avsnitt. Serien är väldigt mysig och trevlig och det gillar jag. Bara helt underhållande.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » ons sep 21, 2005 16:48

LWes skrev:Serien är väldigt mysig och trevlig och det gillar jag.

Fängelseserie som är mysig?!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav LWes » ons sep 21, 2005 17:01

noike skrev:
LWes skrev:Serien är väldigt mysig och trevlig och det gillar jag.

Fängelseserie som är mysig?!


Ja... Det är spännande i en lugnt takt och det är inte för intensivt. Mysigt helt enkelt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav CheeseGuy » mån sep 26, 2005 22:57

Det första avsnittet var inte mer än okej, och efter era kommentarer för de följande var jag helt beredd på att inte gilla den här serien särskilt mycket. Men nu, efter fyra avsnitt, tycker jag faktiskt att den bara har blivit bättre och bättre. Riktigt trevligt underhållning.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav LWes » tis sep 27, 2005 16:13

1x06 = Bästa. Avsnittet. Hittills.
Fantastiskt avsnitt helt enkelt!
Det var så bra och spännande! Hoppas att han den elaka snusk-mannen inte får följa med dom när dom flyr. Han förtjänar att dö.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » tis sep 27, 2005 17:08

LWes skrev:1x06 = Bästa. Avsnittet. Hittills.
Fantastiskt avsnitt helt enkelt!


Iiih, nu läste jag nästan spoilers av misstag, när det som är därunder också citerades. Men jag var snabb på att blockera min läsförmåga.
Hur som helst, yay, nytt avsnitt! Jag måste börja föra kalender över när serierna går.
Jag älskar också Prison Break, det är såå bra! Megastort "se mera"-behov när varje avsnitt slutar... Gaah, och jag som ska på bio ikväll... men då har jag något att se fram emot till senare i alla fall. 8)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav caffeineaddict » tis sep 27, 2005 17:23

Glorificus skrev:Jag måste börja föra kalender över när serierna går.


http://www.myepisodes.com/ eller http://tv.meep.se/

Båda fungerar bra, tycker jag.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Nästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare