Weeds

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » tis aug 16, 2005 21:50

Weeds 1.2 "Did your hair go to boarding school in Mexico too?"Om serien fortsätter så här så fortsätter jag titta. Extra plus i kanten för bra musik också, i slutet på avsnittet spelades Sufjan Stevens. Jämfört med Desperate Housewives, som jag tröttnat på rejält, så är detta mycket bättre.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » tis aug 16, 2005 22:12

Illyria: precis min åsikt. Weeds är bra. Kanske inte superbra, men bra nog att följas än så länge.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav LWes » tis aug 16, 2005 23:09

Illyria skrev:Weeds 1.2 "Did your hair go to boarding school in Mexico too?"Om serien fortsätter så här så fortsätter jag titta. Extra plus i kanten för bra musik också, i slutet på avsnittet spelades Sufjan Stevens. Jämfört med Desperate Housewives, som jag tröttnat på rejält, så är detta mycket bättre.


Weeds 1x02 = trååkigt.
Var det bara jag som tyckte att det var något väldigt dåligt med att hon den där tjejen skickades iväg till militärskola, eller vad det nu var.
Inte för att jag gillade henne, men när en karaktär är med i pilotavsnittet och sen försvinner tycker jag att det är dåligt. (någon som vet om det är fallet här, eller om det var meningen att hon skulle försvinna som skaparens tanke från första början?)
Om man gör en karaktär, och sen inte gillar den, eller om annat folk inte gillar den, så får man väl acceptera det och försöka göra karaktären intressant. (det går förstås inte ifall skådespelaren har hoppat av projektet sen pilotavsnittet....) Vi får väl se om hon är med igen. Om inte så är det bara fult. Men jag gillade henne inte, så hon får gärna hålla sig borta

Jag tyckte första avsnittet var bra, men avsnitt 2 tyckte jag var tråkigt.
Även om jag också tappade intresset ganska mycket under säsongen av Desperate Housewives så gillar jag fortfarande den mycket mer än Weeds.
Jag kan nog se mig själv dumpa Weeds om några avsnitt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tis aug 16, 2005 23:27

Weeds 1.01 var bra och förbannat roligt ibland. Hade hört om en Buffy-referens (mini-spoiler):och först när "fruit punch mouth" och "vampire" dök upp i samma scen (eller t.o.m. mening) så trodde jag det var det, men sedan kom ju "linoleum" och det stod helt klart vad det var. ;)

Elizabeth Perkins är underbart fruktansvärd i sin roll. "That little cunt. I should have had an abortion".


1.02 nu!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav A bear » ons aug 17, 2005 0:19

Weeds 102
Inte riktigt samma höjdare som ettan, lite mer drama och lite mindre komedi. Men lite mer utrymme åt Celia, som är en riktigt kul figur. Håret! "You are a big whore." Hennes dotter sörjer jag inte speciellt, hon var rätt fånig i piloten. Och jag gillar den svarta madamen som levererar gräset... härlig mänska. Och som Illyria säger, en serie som ger uppmärksamhet åt Sufjan Stevens måste uppmuntras.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Zaxx » lör aug 20, 2005 3:17

Delade ämnet efter jag sett 1x01 och såg att många inlägg var ang. Weeds, hope you don't mind!

Riktigt bra inledning för att vara första avsnitt på en säsong och serie! Gillar egentligen allt i hela avsnittet. Story, inledning, karaktärer och dialog. Underbart.. denna skall jag följa!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Zaxx » lör aug 20, 2005 3:51

1x02:
Jaha, var likabra att se detta oxå. Inte lika bra som första, men ändå den nödvändiga fortsättningen för att visa vägen mot "botten" som det ser ut nu iallfall för Nancy.
Synd om alla i familjen på en och samma gång. Men men.. Celia verkar ju bli Bitchen som är rolig i serien iallfall.


Detta skall vi definitivt kolla vidare på!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Illyria » lör aug 20, 2005 3:59

Jag tyckte andra avnittet var minst lika bra eller tom bättre än första. Ser faktiskt väldigt mycket fram emot nästa avsnitt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav poser » lör aug 20, 2005 11:58

Illyria skrev:Jag tyckte andra avnittet var minst lika bra eller tom bättre än första. Ser faktiskt väldigt mycket fram emot nästa avsnitt.


Men...men....jag håller med dig, scary.

Tycker båda Weeds avsnitten har fungerat väldigt bra som öppnare för en ny serie. Keep em' coming.

And so they rejoiced

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Zaxx » lör aug 20, 2005 12:11

poser skrev:Tycker båda Weeds avsnitten har fungerat väldigt bra som öppnare för en ny serie. Keep em' coming.


Precis vad jag oxå skrev, men jag tyckte att första var mer "Humor" och andra mer nödvändiga element för att få igång en bra serie!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » sön aug 21, 2005 11:46

1.2 var inte riktigt lika bra som 1.1. Första avsnittet var roligare (vilket jag uppskattade) och hade ett högre tempo. Detta avsnitt kändes lite väl långsamt emellanåt, fast det kanske beror på att jag jämförde det med första avsnittet som verkligen var fullpackat.

Kommer att fortsätta att se Weeds, men jag är inte ett fan direkt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tam » sön aug 21, 2005 20:39

Gud, jag är så trött på knark. Weeds får vänta tills jag orkar med det, även om det var rätt bra.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav poser » tis aug 23, 2005 16:08

Weeds is the fucking shit.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Off » tis aug 23, 2005 18:01

Oj vi hade visst en sån här tråd. Ep3 var Ep1-bra och Kevin Nealon är suverän.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Zaxx » ons aug 24, 2005 23:47

Ep.3 var riktigt riktigt bra!

Grymt bra faktiskt... känns som om det kanske bara är ett avsnitt kvar tills man är fast?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav A bear » tor aug 25, 2005 0:28

Jodå, Ep 3 var ett steg upp. Fast det där med puman känns väl lite väl mycket som när Tony Soprano hade en björn i trädgården.

Men jag börjar snart hävda att serien egentligen handlar om Celia. Knöka laxeringsmedel i dotterns choklad... hjälte.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Zaxx » tor aug 25, 2005 0:35

A Bear: Ep3men käkade hon inte lite "weed" innan? Eller missade jag ngt nu? Äh jag vet inte, trodde hon inbillade sig, men jag kom på nu att hon inte käkade så mkt va?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav A bear » tor aug 25, 2005 9:21

Zaxx skrev:A Bear: Ep3men käkade hon inte lite "weed" innan? Eller missade jag ngt nu? Äh jag vet inte, trodde hon inbillade sig, men jag kom på nu att hon inte käkade så mkt va?


Inte omöjligt att hon bara trodde sig se den (även om hon nog hade behövt sätta i sig en jäkla massa gräs för att hallucinera så) men precis som björnen i Sopranos känns ju puman mer som ett (snyggt) filmiskt sätt att säga att hon börjar gripas av panik. Hon vet inte var hon ska få pengar ifrån, hon riskerar att förlora allt inklusive sin familj, och just då ser hon stora rovdjur knata omkring i trädgården... Jag gillar det, men det är lite väl likt, bara.

Nåja. Veckans citat: "My maid thinks I fucked a smurf." :D
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav LWes » lör aug 27, 2005 21:20

När jag såg tredje avsnittet förväntade jag mig att det skulle vara det sista avsnittet jag såg, men det var tillräckligt bra att jag skall fortsätta. :o [/spoiler]
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » lör aug 27, 2005 21:29

Vet inte om det var avsnittet eller jag var på fel humör när jag såg det, men jag tyckte inte tredje avsnittet var så bra. Det kändes mycket plattare än tidigare.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Tinwiel » sön aug 28, 2005 1:31

Det här är rätt så bra faktiskt. Har sett tre avsnitt nu, och jag gillar det hittills. Den blonda kvinnan, ni vet vem, är hur rolig som helst. Vilken bitcha...

(sen får jag helt försöka bortse från hela weed-grejen, jag är ingen knarkliberal. Men men, det kan ju ge upphov till roliga situationer)

Jag tänker fortsätta att titta i några avsnitt till för att se hur det utvecklar sig. Man kan ju titta på det i väntan på nästa VM ialla fall. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav LWes » mån aug 29, 2005 20:53

Idag såg jag avsnitt 4 & 5.

Avsnitt 4: Mycket bra
Avsnitt 5: Ok

Det är en ganska bra serie.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav poser » mån aug 29, 2005 21:04

Var fick du dem ifrån ?! ?!?!?!?!

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Off » mån aug 29, 2005 21:05

Öhh var hittade du dessa?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav LWes » mån aug 29, 2005 21:11

På demonoid.com
Om ni inte är registrerade där, så har jag laddat upp .torrent-filen HÄR
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » mån aug 29, 2005 21:11

Showtime visade tydligen de första fem avsnitten på något sätt och de finns ute, men den torrent jag hittade för ett tag sedan tyckte jag inte verkade ha så bra kvalitet så jag väntar och ser ett avsnitt per vecka. Sen måste du ju vänta på nya avsnitt ändå.

LWes kanske kan avslöja om det var standard avi-kvalitet?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav LWes » mån aug 29, 2005 21:13

Illyria skrev:LWes kanske kan avslöja om det var standard avi-kvalitet?


Jag vet inte vad det var för slags filer, men jag märkte ingen skillnad i kvaliteén från alla andra videofiler jag laddar hem...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » mån aug 29, 2005 21:13

Hur är kvaliteten LWes? Tackar för uppladdningen. Tror inte jag har tid att se allt jag har att se så jag får nog vänta. Men jag är ju lite sugen förstås...

Edit: Du hann visst svara.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav poser » mån aug 29, 2005 21:15

Blir bara att man inte får några nya avsnitt på 2 veckor sen så jag tror jag väntar med att se dem.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav LWes » mån aug 29, 2005 21:16

Off skrev:Hur är kvaliteten LWes? Tackar för uppladdningen. Tror inte jag har tid att se allt jag har att se så jag får nog vänta. Men jag är ju lite sugen förstås...

Edit: Du hann visst svara.


Tyvärr har jag inte kvar avsnitten (jag raderade dom med en gång), så jag kan inte kolla hur det var.
Ni får väl ladda hem och se själva om ni har lust...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Nästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Majestic-12 [Bot]

cron