Andra serier...

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » fre aug 05, 2005 4:09

The Shield låter ivarjefall mer intressant, jag ska testa första avsnittet och se hur serien verkar (om jag hittar det). Det krävs en del för att serien ska vara mer korkad (ej rolig, ej underhållande) än Rescue Me.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Off » fre aug 05, 2005 10:59

FX har:

Rescue me: Riktigt roligt, riktigt underhållande.

The Shield: Bästa polisserien evvah!

Nip/Tuck: Underbart om 2 plastikkirurger och deras familjer.

De 3 seriena är alla med på min topp 10 kan jag säga.

Idag hoppas jag att de nya komedierna hamnar på min lista också.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » fre aug 05, 2005 15:01

Jag klarade bara ca 3-6 avsnitt (kommer inte ihåg längre) av The Shield. Jag blev alltid på så dåligt humör då jag sett den. Efter varje avsnitt var jag rent ut sagt förbannad så det gick inte att fortsätta se. Den var dock inte dålig, men heller inte suverän. Efter 3-6 avsnitt var jag 5 ggr så imponerad av The Wire.

Nip/Tuck blev jag less på efter 6-10 avsnitt. Rescue Me ska jag kanske ta och se nån gång, men den ligger inte högt på prioriteringslistan.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav poser » fre aug 05, 2005 15:12

Jag börjar misstänka att FX gör serier för det manliga könet. :)

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav AKS » fre aug 05, 2005 15:16

Kanalen borde därmed byta namn tilll Blood In, Blood Out.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » fre aug 05, 2005 15:22

AKS skrev:Efter varje avsnitt var jag rent ut sagt förbannad så det gick inte att fortsätta se. Den var dock inte dålig, men heller inte suverän.

Vad var du förbannad på? Det var så det slutade för mig med Rescue Me... Och inte dåligt, men du blev ändå arg?

Nip/Tuck såg jag 10 minuter av första avsnittet, det räckte för papperskorgen, och efter det har jag sett ytterligare delar av avsnitt på tv. Inget för mig.

Jag ser en trend i F/X-serierna som inte tilltalar mig.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » fre aug 05, 2005 15:39

Illyria skrev:Vad var du förbannad på? Det var så det slutade för mig med Rescue Me... Och inte dåligt, men du blev ändå arg?

Det var inga teman eller så som gjorde mig förbannad utan huvdkaraktären. Jag har ingenting emot karaktärer som befinner sig i gråzonen eller så, men det var nåt med den karaktären som, helt seriöst, gjorde mig skitförbannad. Alla avsnitt jag såg satt jag bara och tänkte "Dö, din jävel!" så fort han dök upp. Vilket var ofta. Blev lite för jobbigt i slutändan.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » fre aug 05, 2005 15:58

AKS: det skulle vara intressant att se vad du tycker om Rescue Me.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav poser » fre aug 05, 2005 16:15

Rödstrumpor, det är vad ni är. :)

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav qarlsson » fre aug 05, 2005 16:48

poser skrev:Rödstrumpor, det är vad ni är. :)

IRLG!

AKS: Det är intressant och höra att du reagerade så starkt på the main man Vic. Att han till och från är en skitstövel råder det ingen tvekan om. Så många gånger som han har stegat över linjen för vad som är moraliskt och etiskt korrekt är egentligen ofattbart. Men sen tycker jag personligen att det finns så mycket mer där som gör honom till en karaktär som väcker stor sympati och beundran, något som växer fram alltmer ju längre man tittar och som kulminerade till ren jäkla poesi i säsong 4 :)

Eller kortfattat - Vic kickar muchos bakdel helt enkelt.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav The Buffster » fre aug 05, 2005 17:27

poser skrev:Jag börjar misstänka att FX gör serier för det manliga könet. :)

Fel, Fel, Fel det dom gör tilltalar kanske inte alla men jag ÄLSKAR t ex The Shield och Vic är lätt en av mina absoluta favorit karaktärer någonsin, Qarlsson förklarade varför väldigt bra även om jag inte ens har hunnit se säsong 4 ännu.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav AKS » fre aug 05, 2005 17:28

Illyria skrev:AKS: det skulle vara intressant att se vad du tycker om Rescue Me.

Ja, jag har läst dina kommentarer (om varför du inte gillar den) och jag kan tänka mig att jag skulle tycka ungefär samma sak. Vi får se om jag kommer mig för nån gång...

poser: Jag har inga strumpor på mig. :?:

Qarlsson: Hade jag orkat stå ut längre hade jag kanske ändrat mig, men det var inte värt det...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav CheeseGuy » fre aug 05, 2005 17:28

Qarlsson skrev:AKS: Det är intressant och höra att du reagerade så starkt på the main man Vic. Att han till och från är en skitstövel råder det ingen tvekan om. Så många gånger som han har stegat över linjen för vad som är moraliskt och etiskt korrekt är egentligen ofattbart. Men sen tycker jag personligen att det finns så mycket mer där som gör honom till en karaktär som väcker stor sympati och beundran, något som växer fram alltmer ju längre man tittar och som kulminerade till ren jäkla poesi i säsong 4 :)

Eller kortfattat - Vic kickar muchos bakdel helt enkelt.

Trevligt, nu blev jag ännu mer sugen på att se The Shield. Det blir ganska säkert nästa projekt efter att jag har sett färdigt The Wire (som jag har bara ett avsnitt kvar av.)
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Off » fre aug 05, 2005 17:52

Sett på de nya komediserierna idag.

It's Always sunny var helt ok. Roligt på sina ställen och visade potential.

Starved var mycket bra.

Kommer fortsätta se på båda serierna.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Off » fre aug 05, 2005 19:01

Har nu sett andra avsnittet av Over There och är ganska säker på att jag kommer följa den här serien.

F/X gör som vanligt rätt. Eller hur Illyria ;)
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » fre aug 05, 2005 19:56

Absolut. I love them to death. ;)

Ingen som sett Triangle-piloten? Jag kommer ladda hem den ändå, men fler omdömen skulle vara trevligt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » fre aug 05, 2005 21:37

Illyria skrev:Ingen som sett Triangle-piloten?

Jag hade absolut sett den om jag visste att den fanns tillgänglig.
Jag skall ladda hem den med en gång.

Edit: Jag visste ju att den fanns :rolleyes: men jag hade inte laddat hem den för att den inte var med på UPN's höstschema så jag trodde att den var en döding, men den är tydligen tänkt som midseason, och då vet man ju inte riktigt hur det blir (en del sånna blir ju aldrig något), men jag skall ladda ner den och se, för att DB Woodside är med och han är riktigt cool 8)
Men handlingen låter inte så jätteintressant... Men vi får väl se...
Jag hittar ingen info om den på UPN's sida, jag vill se lite promobilder och sånt men det kanske inte finns ännu...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » fre aug 05, 2005 21:47

LWes skrev:Edit: Jag visste ju att den fanns :rolleyes: men jag hade inte laddat hem den för att den inte var med på UPN's höstschema så jag trodde att den var en döding

Hey! Även döda serier förtjänar att ses -- de är också människor.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » lör aug 06, 2005 15:47

Är det ngn som har sett piloten av Supernatural ännu?

Jag har sett den och jag gillade den. Tyckte den var läskigt bra och om serien fortsätter i samma kvalitet kommer den verkligen hamna på topp :)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » lör aug 06, 2005 15:48

Ja, vi är några som diskuterat den tidigare i tråden. Jag gillade piloten och mitt intryck är att de flesta som sett den gillat den.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » lör aug 06, 2005 15:58

HeY skrev:Är det ngn som har sett piloten av Supernatural ännu?

Jag har itne sett den, vad är det för något? :rolleyes:
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » lör aug 06, 2005 16:17

LWes skrev:
HeY skrev:Är det ngn som har sett piloten av Supernatural ännu?

Jag har itne sett den, vad är det för något? :rolleyes:

Det är en ny övernaturlig serie som ska börja på The WB. Huvudrollerna har b.la annat Jensen Ackles (Smallville, Dark Angel m.m).
Här kommer min dåliga summering av piloten:

Det börjar med en familj, Mor, Far 2 söner (varav en är bäbis). Mamman går och lägger bäbisen och pappan tar hand om pojken (ca. 3-4 år gammal). Sedan efter mamman har tagit hand om bäbisen går hon in till pojken (jag har för mig det var så) sedan när hon har pussat honom god natt börjar bäbisen skrika, då går hon in till honom och ser en man redan står hos bäbisen. Hon tror det är sin man så hon fårgar om han tar hand om det och går ner. Men när hon går ner ser hon till sin fasa att hennes man sitter nere och ser på TV, då springer hon i panik upp till bäbisens sovrum och sedan får vi aldrig se vad hon ser. Man hör iaf mamman skrika och pappan springer upp. När han kommer in i rummet är det inte ngn där förrutom babyn, han går fram till babyn och kramar om honom sedan droppar ngt från taget, det är blod. Han tittar upp och där ser han sin fru som "ligger" på taket, hon ser skitläskig ut (jag ryckte till som bara den) och hon börjar brinna. Elden sprider sig genom hela rummet och pappan ger bäbisen till pojken som har kommit för att se vad som står på. Han säger åt honom att ta ut honom, sedan kommer pappan ut själv också. Sedan efter denna hemska start så blir det ungefär "20 år senare" så får vi följa "den vuxna bäbisen" (är så dålig på namn) som blir besökt av sin bror (pojken alltså ;) ) och vil lhahjälp med att finna deras far som är försvunnen och sedan får vi följa det.
Sedan när "den vuxne bäbisen" kommer hem och tycker att det här hade varit en ganska onödig resa (mycket hemsk hände på den :? ) och han lägger sig på sängen så droppar ngt på pannan på honom, han tittar upp och där i taket lygger hans flickvän, hon tar också eld och samma sak händer.
Det slutar med att "den vuxne bäbisen" följer sin bror (som spelas av J.A) i jakt på att hitta deras far, och mördaren av deras mor och hans flickvän.

Kanske inte den bästa sumemringen men serien var mycket bra och skrämmande och jag rekomenderar piloten stort!

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » lör aug 06, 2005 16:37

Så jäkla bra var ju inte Supernatural-piloten, jag gav den ett mer ljummet omdöme, men med viss potential. Hoppas på att den kommer ha mer arc och att det inte bara blir CotW. Gillar inte Jared P på Gilmore Girls i rollen som ena brorsan, det är ett klart minus.

LWes, du får nog vara lite tydligare ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » lör aug 06, 2005 16:51

Illyria skrev:Hoppas på att den kommer ha mer arc och att det inte bara blir CotW.

Jag kan lätt gilla dens CotW. men visst, en överliggande arc är alltid det man föredrar.

Illyria skrev:Gillar inte Jared P på Gilmore Girls i rollen som ena brorsan, det är ett klart minus.

Jag gillade honom inte så mycket, men sen såg jag det här klippet och nu gillar jag honom.
Han är Jensen är roliga.

Illyria skrev:LWes, du får nog vara lite tydligare ;)

Så mycket som jag skrivit om serien i den här tråden. Om man har missat det, får man skylla sig själv. :twisted:
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » lör aug 06, 2005 16:56

LWes skrev:Jag gillade honom inte så mycket, men sen såg jag det här klippet och nu gillar jag honom.

Nah, that didn't help. Det är något jag stör mig på hos honom och det lyser igenom i alla hans roller (av de jag sett, GG, Supernatural, nån film).
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » lör aug 06, 2005 17:16

Jag gillar honom och tycker de var roliga ihop :)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » lör aug 06, 2005 17:23

Någon mer som ser på Stargate Atlantis? Jag undrar varför de har tagit bort introt nu i s2?

2.03 Hade ingen aning om att de skulle introducera en ny karaktär, men han verkar bli ett bra tillskott. Och han som blivit "smittad" med wraith-vad-det-nu-var är verkligen en mer intressant karaktär nu också, han var ju riktigt tråkig tidigare.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » lör aug 06, 2005 17:57

Illyria skrev:Någon mer som ser på Stargate Atlantis? Jag undrar varför de har tagit bort introt nu i s2?

2.03 Hade ingen aning om att de skulle introducera en ny karaktär, men han verkar bli ett bra tillskott. Och han som blivit "smittad" med wraith-vad-det-nu-var är verkligen en mer intressant karaktär nu också, han var ju riktigt tråkig tidigare.

Jag! Förra veckan kom jag ifatt efter precis 200 avsnitt (177 av SG-1 & 23 av Atlantis)
Jag har tänkt skriva om mina Stargate-upplevelser för att det varit så fantastiskt, men jag har inte orkat ännu.

Stargate Atlantis 2x03
Ja, Jason (låt oss kalla honom det för jag vet inte vad hans karaktär heter) är as cool. Som sagt ett mycket bra tillskott, men mitt hjärta gör ont av att Ford inte längre är en regular.
Jag hoppas verkligen att det fortsätter vara coolt och dom jagar honom ibland och sen till slut går han med i gänget igen. Han var min favorit...
Jag älskar alla karaktärer i serien. T.ex. han dator-killen med långt hår och glasögon. Haha han är rolig.
Det var så onödigt att Peter dog i säsongsfinalen. Klassiskt exempel på att bara vilja döda en karaktär som inte är en huvudperson, men som man känner igen från att ha varit med i många avsnitt.
och om Bates inte vaknar ur sin koma blir jag väldigt besviken. Det värsta dom kan göra är att bara låta en karaktär hamna i koma och sen glömma bort honom, och förvänta sig att tittarna också ska glömma bort honom och bara acceptera att han ligger i koma. Då är det väl bättre att dom dödar honom så att man inte behöver hoppas på att han ska komma tillbaka när han aldrig gör det.
Fast ännu har det ju inte gått så lång tid, han kanske bara har semester och kommer tillbaka vid ett senare tillfälle.

Jag vet inte varför introt är borttaget, det är samma sak i SG-1.
Jag hoppades att den här veckan att introna skulle vara tillbaka men det var dom inte.
Det är synd, för Atlantis intro var riktigt snyggt, och SG-1's intro förra säsongen var spot on.

Följer du både SG-1 och Atlantis eller bara Atlantis? Jag tycker båda är fruktansvärt bra. Sånna serier som man sitter och räknar sekunderna tills hemladdningen är färdig och ett färskt avsnitt kan avnjutas.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » lör aug 06, 2005 18:01

Jag har aldrig sett det, vad handlar det om?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » lör aug 06, 2005 18:09

LWes skrev:Följer du både SG-1 och Atlantis eller bara Atlantis?

Jag har aldrig följt SG-1, bara sett Stargate-filmen och lösa delar ur avsnitt, började mest titta på Atlantis av en slump och det är en okej serie. Inte en av mina favoriter men lagom underhållande ändå och jag tänker fortsätta titta på den.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film