House

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav adolvsson » ons apr 13, 2005 13:10

Fredrik Adolvssons spontana reaktion på första säsongens sjuttonde avsnitts slutscen:
NOOOOOOOOOOOOOOOOO!

Vilket direktöversatt betyder något i stil med:
För bövelen, jag gillar verkligen verkligen Dr Cameron och avskyr att se henne gå. Samtidigt som jag naturligtvis respekterar att dom vågar göra sådär. Fantastisk serie, fantastiskt avsnitt. House is da BOMB, y'all!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » ons apr 13, 2005 19:38

1.17 Och nu gav Hosue verkligen Vogler en orsak till hans tarvliga beteende och gjorde striden privat -- vilket den har varit hela tiden för House. Frågan är hur mång av de andra som ahr råd att ställa sig på hans sida då Vogler har klargjort vilketiokänsligt rövhål han är. (Till skillnad från House som är ett känsligt rövhål.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » ons apr 13, 2005 21:21

1x17: Är Dr Cameron borta för gott? Hela historien med att hon gillar House har jag varit väldigt skeptisk till, bara en ursäkt för att kunna skriva ut en? Vet inte vad jag tycker om hela den härvan förutom att jag hatar Chase. Han kunde ju åtminstone ursäkta sig med att han tvingas göra det, om det är fallet, men nej han är en idiot. Hoppas House kör över honom ordentligt för det förtjänar han.

Jag vill veta vad Vogler personligen har emot House! Något måste det ju vara, han kan inte vara värsta bitchen på tv på åratal för han helt enkelt är sån.

Dr. Cuddy: Why do you have to make everything so dramatic?!
House: Because I'm a very high-strung little lap dog.
Och så börjar han skälla som en hund :D

Ännu ett väldigt bra avsnitt, det var tomt utan House förra veckan.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav qarlsson » ons apr 13, 2005 22:29

Jag behöver min veckovisa dos av en härligt cynisk House men...

1x17
...att skriva ut Dr. Cameron är bara ondskefullt och ack så plågsamt. Jag gillade henne. Verkligen! Men jag intalar mig själv att den korpulenta damen inte har sjungit än, att det finns en liten liten chans att hon kommer fortsätta. Bra avsnitt i övrigt, Dr. House är ett rövhål man älskar att älska.

Vogler & Chase.. fuckers!
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav Illyria » ons apr 20, 2005 18:02

1x18: Ding dong the witch is dead? Tur Cuddy sa emot och Vogler var "bara" en totalt idiotisk bitch, eller mer passande beskrivning på honom än House; "a mad man running around the hospital accountable to no one", hade verkligen förväntat mig att det var något mer bakom (bortskämd från andra serier). Evil ass! Om han nu är helt borta så blir Chase den nya första-bitchen... Hoppas House behandlar honom som han bör behandlar och hoppas Cameron kommer tillbaka i nästa avsnitt, det var faktiskt tomt utan henne nu. Båda fallen var väldigt bra också, speciellt den gravida kvinnan och vilket val hon skulle göra och det val hennes man sedan fick göra.

House: I don't like loud, angry giants threatening me with violence. How is that pathetic?

Undra om den här seriern kommer ha någon cliffhanger till säsongsavslutningen, är det den sortens serie? Fast alla serier har väl något cliffhangerliknande, för att locka tittare till nästa säsong...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » ons apr 20, 2005 19:39

Illyria: På sätt och vis är Vogler mer verklighetstrogen än liknande karaktärer i andra serier. Människor är tjuriga, kortsiktiga och småaktiga utan något större bakom än sitt egen arsle. Men det känns skönt att ha honom borta, samtidigt som jag tror man kommre sakna honom ändå. Han tillförde en hel del karatärsinteraktion och dynamik. Hoppas de behåller det och inte återgår till att bli PoTW-drivet igen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav qarlsson » ons apr 20, 2005 21:15

1x18
Och nu - Bring back Cameron! Sweetness. Bra avsnitt. Riktigt bra. Visst tillförde hela Vogler-ploten en hel del fräscht vid sidan om SotW-fallen. Jag är nöjd med hur dom löste det hela med Vogler. Alternativet - någon bakomliggande konspiratorisk agenda från hans sida hade lätt blivit lite väl teatraliskt.

Trots att House aldrig är riktigt tokbra håller avsnitten en hög nivå rakt igenom. Högt underhållningsvärde, engagerande händelser. Och då ska vi komma ihåg att det rör sig om första säsongen med potential att kunna utveckla sig till något betydligt mer arc:igt framöver. Potentialen finns där och jag hoppas.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav Illyria » ons apr 20, 2005 21:21

noike skrev:Illyria: På sätt och vis är Vogler mer verklighetstrogen än liknande karaktärer i andra serier. Människor är tjuriga, kortsiktiga och småaktiga utan något större bakom än sitt egen arsle. Men det känns skönt att ha honom borta, samtidigt som jag tror man kommre sakna honom ändå. Han tillförde en hel del karatärsinteraktion och dynamik. Hoppas de behåller det och inte återgår till att bli PoTW-drivet igen.

Jag vet, och jag håller med, men jag hade ändå förväntat mig något mer konspirationsaktigt (I'm a sucker för konspirationer). Tror att det nog kan spinna vidare på att Cuddy och Wilson riskerade mycket för House och att karaktärerna och deras förhållanden till varandra utvecklas nu... Cameron måste ju komma tillbaka också och Chase borde vara ute på väldigt hal is med House (och Foreman också, efter detta avsnittet?). Jag har inget emot "komplikationer" och ser gärna att något mer tillförs serien, bara inte något så där fördjävligt som Vogler. Pure evil.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » ons maj 04, 2005 10:24

1x19, stabilt som vanligt: House är ej snäll mot Chase, love it! "Use Chase's break too".
Chase: It was my idea!
House: neeh-neeh-neeh! :)

Halvintressant lösning på fallet, upp tills dess var det mer underhållande med alla nya metoder de fick hitta på, epidemin blev underhållande, ledde till mycket bra dialog, och situationen med Cameron börjar tom bli lite intressant. Ser fram emot att ha henne tillbaka på sjukhuset, and the date...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » ons maj 04, 2005 21:05

1x19
Ja, dom sköter situationen med Cameron väldigt snyggt. Från början hade jag hoppats att det inte skulle bli något mellan dom, bara för att hela grejen kändes lite för uppenbar, men nu känns det spännande. Jag blir nyfiken. Camerons attityd är skön och, allvarligt talat, sista scenen när hon står i dörren... That girl has never looked better.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Bender » ons maj 04, 2005 23:49

1x19
Bra avsnitt. Skönt att Cameron är tillbaka! Tycker dock House är lite väl bra på att spela känslokall ibland. Men daten ska bli kul att se.
Var tvungen att fira Camerons återkomst med ett avatarbyte från dagens avsnitt... :)

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav noike » ons maj 04, 2005 23:52

1.19 House på en riktig middagsdate låter... bisarrt. Mycket bra dialoger, kul scener och jag tyckte till och med upplägget på CoTW var bra. Fast någon gång skulle jag vilja att det stora fallet faktiskt hade relevans med de små på riktigt. Det hela kändes inte alls så formulistiskt som det ibland har gjort.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » tor maj 05, 2005 0:20

Varför har jag aldrig skrivit i den här tråden förrut? Har väl inte haft så mycket att säga om denna trevliga serie....

1x19
Jag tycker att dom skulle ha anställt den första killen. Han skulle vara kul att ha där. Jag såg faktiskt fram emot att få in en ny doktor, det känns lite tråkigt att gå tillbaka några steg och låta Cameron komma tillbaka.
Jag som tyckte att hela "Du måste sparka en av dom, annars får du själv sparken" var spännande och "Så kan man ju inte göra!!!" men sen när hon väl sagt upp sig så känndes det inte allt för relevant att få tillbaka henne tycker jag.
Ja ja, nu är allt tillbaka som vanligt igen. Det sägs att säsongsavslutningen är säsongens bästa avsintt. Det ska bli kul i så fall.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » ons maj 11, 2005 11:05

1x20: Excellent! Men samtidigt känns det svårt att kommentera. All I know is: House är grymt bra. Scenen i början när de tittar på minitvn och pratar om Cameron och House :) Bra fall, bra sidofall, House var för snäll mot Chase. Kanske kommer på något mer att kommentera sen när jag slipper sitta och vänta på VM-avsnittet... angst!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » ons maj 11, 2005 13:06

1x20:
Best. Episode. Yet. John Cho var riktigt, riktigt bra som gästpatient och inte alls vad man (åtminstone den här mannen) hade väntat sig.

Illyria skrev: House var för snäll mot Chase.

Det tycker jag inte. Han hackar ju fortfarande på mannen. Inte alls samma sak som med de andra två, eller alla andra människor House möter. Kanske inte så mycket elakare, som personligare. Tvivlande. Som om han inte tar Chase på allvar, eller litar på honom. Vilket han naturligtvis inte gör. Det kanske inte ser lika rått ut utifrån, men jag gissar att det känns värre för Chase än vad Houses tidigare elakheter gjorde. Mycket värre. And I like it, I like it a lot.

Balansen mellan SotW och karaktärsutveckling var perfekt, och visar att det behövs inga stora chockerande cliffhangers för att man ska längta efter nästa vecka. Jag tror minsann House har hittat formen nu.

Eller som Quagmire kunde ha uttryckt det; All right!

Giggity, giggity, giggity.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » sön maj 15, 2005 11:36

Medhåll. 1.20. var ett av de absolut bästa avsnitten hittills, kanske t.o.m. det bästa. Det känns som att karaktärerna (främst House själv) har kommit till nästa "fas" nu och börjar kännas mer multifacetterade och invecklade. Vilket alltid uppskattas av undertecknad. Hoppas de lyckas uppehålla den etablerade balansen.
Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » ons maj 18, 2005 15:50

1.21Me liked alot. Mycket humor och en hel del allvar. Man fick också bättre inblick i House och hur han relaterar till folk. Backstory är alltid bra, och jag är glad att de la det så här mot slutet av säsongen och inte tidigare när de nästan bara hade sjukdoms-fokus.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav gaspode » ons maj 18, 2005 19:50

g-reat
Kul med ett avsnitt som inte alls följde den vanliga House-mallen!
Jag borde nog ha fångat upp att det var House som var den ena patienten mycket tidigare än jag gjorde, men jag tänker inte så mycket på sånt när jag kollar på serier.. Det var nog inte förrän Cameron sa diagnosen som jag kom på det.. I övrigt var det ett helt okej avsnitt, House är väldigt bra, om än fortfarande inte riktigt fantastiskt..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Illyria » ons maj 18, 2005 21:42

1x21 Det var ett bra avsnitt, speciellt bakgrundshistorian med House, men efter avsnittet var slut kändes det ändå som det saknades något. Just för att avsnittet tog ett steg tillbaka blev för lite av vanliga House, jag saknade interaktion och humor med patienterna, nu blev det mer med studenterna och studenterna var heller inte lika intressanta som Cameron, Chase osv och de två fallen runt om blev mest runt om och inte så givande. Ändå ett bra avsnitt och jag har ingen aning om vad vi kan vänta oss till nästa veckas säsongsavslutning?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » ons maj 25, 2005 16:30

1.22 House knaprar amfetamin, dricker mer sprit än tidigare och kommer att träffa sitt ex mycket oftare? Det känns som om att hans "jag är beroende, jag har inte problem" kommer att bli ett problem under nästa säsong.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » tor maj 26, 2005 1:04

noike skrev:1.22 House knaprar amfetamin, dricker mer sprit än tidigare och kommer att träffa sitt ex mycket oftare? Det känns som om att hans "jag är beroende, jag har inte problem" kommer att bli ett problem under nästa säsong.

Men samtidigt verkar han försöka förbättra sig, som att han försökte gå utan käppen? Hans piller har alltid varit ett beroende och det måste bli värre innan det blir bättre? Jag tycker nästa säsong ser lovande ut, speciellt om Sela Ward är med som Staci.

Om s2 från en artikel: According to Shore, the writers are already coming up with plotlines and arcs for season two. “The plan is to have this woman at least be around on occasion next year, to be back in his life a little bit,” he says. “[The plan is] just to carry that forward and start exploring the other characters in other detail.”
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » fre maj 27, 2005 22:08

"As the great poet Jagger once said..."

1.21 och 1.22:Tycker alltid stilexperiment är roliga, särskilt när de sköts så väl som i 1.21, som med all sannolikhet är mitt favoritavsnitt av House än så länge. Utmärkt blandning av humor och drama. 1.22 var också mycket bra, inte förvånande blir serien bättre så fort som den koncentrerar sig mer på huvudkaraktärerna och mindre på veckans sidokaraktärer. Och att Stones fick återvända och avsluta säsongen klagar jag naturligtvis inte på.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav LWes » fre maj 27, 2005 23:09

Illyria skrev:1x21 nu blev det mer med studenterna och studenterna var heller inte lika intressanta som Cameron, Chase osv

Jag tycker att dom var intressanta.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Off » mån jun 13, 2005 4:39

Såja då har man tryckt alla house-avsnitt man missat och oj vilken trevlig upplevelse det var. Bra rakt igenom faktiskt. Suveränt att man mot slutet av säsongen började bry sig om de flesta karaktärerna, något som fattades i början av säsongen.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » ons jun 15, 2005 0:11

House på dvd 30 augusti!
tvshowsondvd.com skrev:The episodes will be presented in anamorphic widescreen (1.78:1) along with a Dolby Digital 5.1 audio track, and English/Spanish subtitles.

Svartvit bild på boxen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tam » lör jul 23, 2005 18:40

Har sett två första idag. Bra, bra serie. Hoppas det här kan bli den där serien med 22 avsnitt per säsong som jag tycker om som jag saknat så länge. Hoppas inte den gör en Boston Legal och blir trist bara.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Illyria » lör jul 23, 2005 18:44

House blir aldrig trist, lovar.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Off » lör jul 23, 2005 18:45

Förutom på extramaterialet på dvd:n. Inga kommentatorspår!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » lör jul 23, 2005 18:49

Off skrev:Förutom på extramaterialet på dvd:n. Inga kommentatorspår!

Är det sant? Insane!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » lör jul 23, 2005 18:52

House är väldigt bra men jag vet inte om det är en dvd-serie för mig, kommentarsspår eller ej. Någon som tänkt köpa boxen?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film