The 4400

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

The 4400

Inläggav Off » lör jul 10, 2004 0:56

http://www.tvtome.com/tvtome/servlet/ShowMainServlet/showid-23350/

Ny serie som börjar i USA imorgon. Verkar ganska cool faktiskt. Handlar om 4400 personer som under de 50 senaste åren försvunnit spårlöst men som alla kommer tillbaka i det "tillstånd" de var när de försvann. Vissa av dem ska visst lha speciella egenskaper nu när de kommit tillbaka.

Alltid trevligt med nya serier så nu är det bara att vänta in torrenten :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Giles » lör jul 10, 2004 2:24

Låter intressant, särskilt när Mahershalalhashbaz Ali ska spela Richard Taylor :D

Föressten, var hämtar du dina Serietorrents? :oops:
Joey: "there are no great actors, only small children"
Användarvisningsbild
Giles
Minion
 
Inlägg: 457
Blev medlem: 08 mar 2004
Ort: Göteborg

Inläggav poser » lör jul 10, 2004 2:56


Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav poser » mån jul 12, 2004 10:52

Klart intressant serie, skoj med de olika "krafterna".

Blir nog att se på denna serien.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Langtry » mån jul 12, 2004 13:18

Sitter och väntar på att avsnittet ska komma hem, sen blir det titta :)

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav Off » tis jul 13, 2004 15:35

Jaha då har man sett första avsnittet. Det här kan nog bli ganska bra faktisktl Det var väldigt intressant att se hur de olika människorna från de olika tidsåldrarna klarade sig. Man skulle ju kunna tro att den "äldsta" 8-åriga flickan skulle ha de svårast men sen inser man att det är lika svårt för någon vars kompisar har blivit 3 år äldre medan man själv står kvar och stampar på samma punkt.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » sön jul 18, 2004 15:12

Nja, det här var väl rätt halvdant. Ser nog vidare under dessa annars TV-torra sommarmånader, men förhoppningsvis blir det bättre inom några avsnitt, annars är nog den här seriens framtid hos mig tveksam.

Konceptet är onekligen intressant, men de flesta karaktärerna var klyschor och de flesta skådespelarna halvtaskiga (alltid kul att se Peter Coyote dock). Åt helsike för mycket X-Files-vibbar även när de där übertråkiga agenterna åker omkring och bjäbbar.

Men visst, om grundidéen utvecklas intressant så kanske det kan ta sig med tiden. Vissa scener var rätt imponerand.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » sön jul 18, 2004 15:28

Tycket du verkligen det var så illa med skådespelandet? High school-ungdomarna var väl kanske inte skitbra men de höll ändå måttet hyffsat imo.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » sön jul 18, 2004 15:32

Off: Kanske dugligt skådespel om jag är snäll, men inget som direkt imponerade.

Som sagt, jag ger serien några chanser till så får vi se hur mina känslor utvecklas.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » tor jul 29, 2004 3:18

Tja, efter tre avsnitt är det här rätt hyfsad sci-fi-underhållning. Även om det fortfarande känns relativt konventionellt så är det åtminstone rätt så engagerande nu. Bäst är de inspirerade valen av gästskådespelare: duktige David Eigenberg förra veckan och gamle OZ-favoriten Lee Tergesen denna vecka.

Stör mig dock fortfarande på de stentrista agenterna och de irriterande tonåringarna.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » tor jul 29, 2004 3:46

Jag stör mig mest på hur de filmat vissa kvällsscener, då det tydligt syns att det är filmat under dagen med skuggor osv och sen bara "nermörkat".
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Off » tor jul 29, 2004 12:08

Tycker det duger som underhållning också men är inte lika impad som efter första avsnittet. Något som känns konstigt är att det bara verkar finnas 5 avsnitt? Enligt Tvtome är bara s01 schemalagd och då känns det väldigt udda att man har MOTW-tema istället för att satsa på en djupare handling. Någon som kan ge mig lite mer info?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » tor jul 29, 2004 13:25

Off: Misstänker att det ska bli fler avsnitt, TVTome vill bara inte uppdatera sin avsnittslista innan de fått avsnittsnamn och liknande, så ibland ligger de lite efter. Det var samma grej med The Jury, och på 6FU nämns bara 11 avsnitt i S4 med namn och datum just nu, men jag tror knappast att de bryter sin vanliga 13-avsnittssäsong.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav leckan » fre maj 20, 2005 10:42

Någon som såg den här serien igår när den startade på 3:an?

Jag har inte sett den förut, men tror att den har en potential att bli riktigt bra :)

Den stora frågan är nu om man orkar följa den på 3:an, eller ska man börja tanka den?
Användarvisningsbild
leckan
Minion
 
Inlägg: 409
Blev medlem: 19 sep 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » fre maj 20, 2005 10:46

leckan skrev:Den stora frågan är nu om man orkar följa den på 3:an, eller ska man börja tanka den?

Det är bara 5 avsnitt i första säsongen och dem hinner väl Tv3 visa klart innan s2 börjar... Ladda ner eller se på tv? Beror på hur snabbt du vill se fortsättningen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav leckan » fre maj 20, 2005 11:01

Ahh, hade ingen koll på att andra säsongen börjar sändas i början på Juni i år. Så man kan nog följa 3:an då :)
Användarvisningsbild
leckan
Minion
 
Inlägg: 409
Blev medlem: 19 sep 2004
Ort: Stockholm

Inläggav latarmig » fre maj 20, 2005 11:06

Det här var inte så dumt. Råkade zappa in mig på den några minuter (?) efter att den börjat igår och blev sittande. Som sagt den har potential även om jag är för luttrad för att ställa förväntningarna särskilt högt.

Om alla de 4400 har särskilda förmågor så kan man tänka sig närmast oändligt många stand alone-avsnitt. Men jag skulle gissa på att de istället gör så att de koncentrerar sig på de tre-fyra historier som redan påbörjats, och knyter ihop det med forskarens och utredarens mer övergripande bild (är det fråga om ett virus eller inte?). I vilket fall verkar serien värd att följas ytterligare ett tag.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Tob » fre maj 20, 2005 11:16

latarmig: Fortsätt gärna att skriva om serien, ja inte efter varje avsnitt, men kanske i slutet av den iaf. Har haft funderingar på att köpa den ett bra tag men alltid backat ur.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav eynosh » fre maj 20, 2005 11:43

Tycker itne den var så bra (sett hela S1). Tappar lite av sin mystik efter ett tag, och då blir det bara fjantigt.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav noike » fre maj 20, 2005 11:46

Fösra avsnittet, riktigt bra. Sedan MotW som blir rätt tråkigt. Såg aldrig slutet.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav latarmig » fre maj 20, 2005 11:48

I och med att det bara är fem avsnitt i första säsongen så lär jag åtminstone se så långt. TV-serier överlag har ju å ena sidan den fördelen att de fungerar utmärkt för att bygga upp karaktärer och stora arcar. I det avseendet slår de filmer (som inte har tillräckligt med tid till förfogande) med hästlängder. Å andra sidan krävs det så mycket historieberättartalang för att göra människor av karaktärerna, och att få en lång historia att hänga ihop, att de flesta serieskapare brukar misslyckas. Men fem avsnitt räcker vanligtvis för att sådant ska visa sig. Det måste finnas hundra TV-serier som börjar underbart för att sedan snabbt deka ner sig efter avsnitt tre.

Tob: Har du inte sett någonting alls, eller varför tvekar du att köpa serien?
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav JRT » fre maj 20, 2005 14:16

De första avsnitten var väl rätt ok, men det är svårt att säga något ännu. Bara det inte blir en massa tråkiga stand alones där varje avsnitt centrerar runt en ny person/förmåga. Lär nog fortsätta se det på trean så länge jag kommer ihåg det i alla fall...
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav leckan » fre maj 20, 2005 14:59

Då lär det kunna bli en hel del avsnitt! :)
Användarvisningsbild
leckan
Minion
 
Inlägg: 409
Blev medlem: 19 sep 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » fre maj 20, 2005 15:38

latarmig skrev:Tob: Har du inte sett någonting alls, eller varför tvekar du att köpa serien?


Har inte sett något alls, men jag tycker konceptet och själva grundstoryn i serien är jäkligt intressant. Men jag har också läst att många tycker serien spårar ur och inte lever upp till vad man kanske kan hoppas på. Så varje gång jag har tänkt beställa den så är det bara det där sistnämnda som återkommer i huvudet.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav latarmig » fre maj 20, 2005 16:01

Då förstår jag att du tvekar. Själv måste jag vara bra säker på att en serie är bra för att ens överväga att skaffa den osedd.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Tob » fre maj 20, 2005 16:10

latarmig skrev:Då förstår jag att du tvekar. Själv måste jag vara bra säker på att en serie är bra för att ens överväga att skaffa den osedd.


Hade jag resonerat så, så hade jag aldrig upptäckt Buffy ;)
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Illyria » fre maj 20, 2005 16:30

Fast det är skillnad på att köpa något på dvd utan att ha sett det mot att se på tv eller ladda hem. Dvder köper jag bara för det jag verkligen gillar och vill se många ggr om och jag skulle inte placera 4400 i den kategorin...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Matt » lör maj 21, 2005 15:36

Jag har sett de tre första avsnitten nu. Jag tycker inte det är speciellt bra men vill fortsätta titta för att få reda på vad som ligger bakom.
Det är bara de 4400 som är intressanta. Jag vill inte följa "Mulder" och "Scully" kopiorna.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Lipton » lör maj 21, 2005 20:42

Sitter och tittar på det nu, det verkar helt ok, lite svårt att hålla reda på vilka som är vilka bara.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav AKS » lör maj 21, 2005 21:02

Har sett 1.1 av denna serie och tycker att den verkar lovande. Trist att det inte verkar hålla i sig.

Tycker att de gör för lite av det trauma det måste vara att komma tillbaks till "verkligheten" och alla man älskar har fortsatt leva sina liv (gift sig, dött, blivit gamla) medan det känns som bara en dag sen för en själv.

Killen som försvann under Korea-kriget känns mest intressant för mig. Den lilla tjejen känns bara jobbig. Typiskt och klichéartat att den lilla flickan får de "allvetande" krafterna.

Tycker inte att det verkar som att denna serie kommer att hålla för fristående avsnitt, men jag tänker definitivt fortsätta att se den som det ser ut nu.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Nästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare