sharatec skrev: Det var faktiskt det sista Fred bad Wesley att göra. Kan någon hjälpa mig att komma på ett bra motargument så att jag slipper störa mig?
noike skrev:sharatec skrev: Det var faktiskt det sista Fred bad Wesley att göra. Kan någon hjälpa mig att komma på ett bra motargument så att jag slipper störa mig?
Wesley har knappast varit i sinnesvärvaro för att göra det efteråt, för att inte tala om att han hela tiden sökt efter ett sätt att förvandla Illyria tillbaka till Fred. Om han hade ringt dem och sagt att Fred är död så hade det varit som om ge upp. Varför ingen av de andra inte ahr gjort det... damned if I know.
latarmig skrev:Jag har också tolkat Wesleys ovilja att underrätta Freds föräldrar som att det vore att ge upp, någonting han vill skjuta upp så länge som möjligt.
Konstigt nog var det samma sak när Fred kom tillbaka från Pylea. Ingen tog reda på vem hon var, trots att det hade varit lätt gjort. Det har jag protesterat mot i tråden för "Fredless" (3x05).
latarmig skrev:Jag har också tolkat Wesleys ovilja att underrätta Freds föräldrar som att det vore att ge upp, någonting han vill skjuta upp så länge som möjligt.
sharatec skrev:latarmig skrev:Jag har också tolkat Wesleys ovilja att underrätta Freds föräldrar som att det vore att ge upp, någonting han vill skjuta upp så länge som möjligt.
Den där är inte dålig. Tyvärr löser det inte frågan om varför ingen annan engagerar sig...
HeY skrev:Lorne.....gör vad han gör bäst??
Ai skrev:HeY skrev:Lorne.....gör vad han gör bäst??
Dricker, tydligen...
Lipton skrev:Den här odödliga, ska det vara samma karaktär som är med i filmen The League of Extra Ordinary Gentlemen
noike skrev:Lipton skrev:Den här odödliga, ska det vara samma karaktär som är med i filmen The League of Extra Ordinary Gentlemen
Nej. Dorian Gray ska vara född på 1800-talet och i England -- har jag för mig. Länge sedan jag läste boken.
The Immortal verkar vara mycket äldre och antingen italienare eller fransman skulle jag tro. Sättet de pratar om honom känns det väldigt mycket som om han är fastlandseuropée.
HeY skrev:Jag gillar inte att Buffy är ihop med The Immortal, tycker inte det passar på ngt sätt. Jag undar hur han skulle vara om Buffy fortsatt, eller om det ens skulle vara så?
noike skrev:HeY skrev:Jag gillar inte att Buffy är ihop med The Immortal, tycker inte det passar på ngt sätt. Jag undar hur han skulle vara om Buffy fortsatt, eller om det ens skulle vara så?
Inte? Det är ju knappast som om Buffy såg det hela seriöst. The Immortal må vara något slampaktig, men han verkar ju vara något mer mogen än Spike och Angel tillsammans. Dessutom var han ju den äldsta personen i staden, klart Buffy dras till honom.
Sedan tycker jag att ABS-trion är mycket bättre när Buffy inte är ihop med någon av de andra två. Hon har en förmåga att få sina män att bli tråkiga.
noike skrev:HeY skrev:Jag gillar inte att Buffy är ihop med The Immortal, tycker inte det passar på ngt sätt. Jag undar hur han skulle vara om Buffy fortsatt, eller om det ens skulle vara så?
Inte? Det är ju knappast som om Buffy såg det hela seriöst. The Immortal må vara något slampaktig, men han verkar ju vara något mer mogen än Spike och Angel tillsammans. Dessutom var han ju den äldsta personen i staden, klart Buffy dras till honom.
Sedan tycker jag att ABS-trion är mycket bättre när Buffy inte är ihop med någon av de andra två. Hon har en förmåga att få sina män att bli tråkiga.
HeY skrev:Att bli tråkiga, hur menar du då?
noike skrev:HeY skrev:Att bli tråkiga, hur menar du då?
Angel förvandlas till en knähund som inte får göra speciellt mycket, Spike blir också en knähund men mer en överkåt sådan. Det är kul i ett avsnitt eller tre, men sedan blir det bara tråkigt för man har sett det förut och att de enda karaktärer de interagerar med är Buffy utom i extremkorta fall. Jämför med till exempel Jenny, Tara eller Anya som umgås med de andra precis lika mycket som personen de är ihop med.
Angel - "We need to do some research. Look, don't you guys have, like, an Italian Wesley here? ?"
Tompa skrev:1. Avsnittet är en påminnelse om att säsongen antagligen inte kommer sluta på ett "grandiöst" sett. Om i fattar vad jag menar.
Forever Chosen skrev:Men fan vad jag irreterar mig på att varken Buffy eller Dawn kunde gästspelade här! Och så tyckte jag allt mer illa om att The Immortal som hade lagt beslag på Buffy. Jag led med både Angel och Spike :( Men, men. Tur att humorn var på topp i alla fall :D
Forever Chosen skrev:Jag uppfattade det annorlunda, men det är jag de![]()
Ska ge mig på de 2 sista avsnitten nu, börjar bli nervös
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare