AKS skrev:Jag är heller inget fan av Citizen Kane, men det beror ju inte på att den är svartvit. (Älskar t ex Strangers on a Train och A Streetcar Named Desire.) Men jag tycker att den är *mycket* överskattad. Fast fortfarande bra. Ja, ni ser...
Peppe skrev:men jag tänker såhär, oavsett story och så, så måste jag tycka att filmen är underhållande, och citizen kane var lite småtråkig och inte så bra som jag trodde, säger inte att den är dålig för det är den ju knappast men inget mästerverk heller, i mina ögon...![]()
måste till skolan nu är ju ung å dum fortfarande
RalfiParpa skrev:Den som däremot påstår att The Godfather är överskattad kommer få det hett om öronen och så vidare.
RalfiParpa skrev:Leone är överskattad och Kubrick är överskattad (Kubrick är i och för sig ganska överskattad).
Yog-Sothoth skrev:Är verkligen gemene svensk man så obildad att han inte vet vad equilibrium är?
Off skrev:Sag Liftarens Guide... pa bio i Sydney igar. Har inte last bockerna och mitt intryck var val att man nog borde ha gjort det. For min del kandes hela filmen valdigt stressad. Jag fick ingen direkt kansla for karaktarerna utan det var mer vacker yta utan djup. Den ar dock rejalt rolig pa sina stallen sa den var vard sin titt.
noike skrev:Tekniskt sett är CK inte alls överskattad, däremot handlingsmässigt. Där är filmen... rätt svag egentligen. Simpsons variant lyckades ju få in en fungerande handling så givetvis blev den bättre på det planet.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare