Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tinwiel » sön apr 03, 2005 18:20

LWes skrev:
Tinwiel skrev:turkisk peppar

Är det någon som vet om man kan få tag i turkisk peppar med sånna där olika smaker (en ljusblå påse med turkiska pepprar som är oranga, blå, röda och vanliga) över internet eller nåt?
Dom har inte funnits på Gotland på flera år nu.
När jag var i Malmö förra Mars köpte jag sånna, så dom finns nog fortfarande.
Jag måste ha sånna, det har gott ett helt år sen jag åt dom senast!!!!
Hjälp mig!!!!

Turkisk peppar med olika smaker? Det har jag aldrig hört talats om.. Nu blir jag nyfiken, jag vill också ha såna. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Illyria » ons apr 06, 2005 16:47

1x17: Äntligen delar Keith med sig av sin utredning om Lilly och just nu lutar det mot att Duncan är skyldig? Fotbollskläder i tvättmaskinen är verkligen misstänksamt men samtidigt verkar det ändå lite lätt... "Duncan har en sjukdom som kan orska detta, då är han skyldig".

Logan upptäcker att Veronica undersöker Lillys mord (!) och har alla som misstänka och det var ett par väldigt fina scener mellan dem. Speciellt när hon river upp checken och sen när Logan berättar om Duncans attack på pappan.
Såklart att de inte lyckades få de där papperna de var ute efter, än måste vi pinas lite innan svaren kommer fram. Och det måste ju vara mer bakom historien om varför mamman stack och vem Veronicas riktiga pappa är osv... eller har det inget med Lillys mord att göra längre?

Tycker pluggkillen skulle kämpat mer för stipendiet, även om det hans pappa gjorde var väldigt fel så förtjänar han det inte mindre för det.

Alla Veronicas tänkbara scenarion om vad som hänt var kul att se och det är alltid kul att se mer Lilly. Jättebra avsnitt men jag gillade inte den nya luggen och jag undrar hur hon har tid med allt. Detektivarbete och en av de bästa eleverna? De andra två eleverna vi fick se verkade ju studera väldigt mycket. Iofs är Veronica väldigt smart men hon verkar inte (ha tid att) studera så mycket.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » ons apr 06, 2005 21:56

1x17. Två saker.
1. Jag gillar nya luggen. Frisyren passar Veronica, hon är sötare än någonsin. Kristen Bell. Vilken kvinna.

2. Min huvudmisstänkte just nu, och för en gångs skull hoppas jag att jag har fel, är Logan. Nämnandet av alibit och historien om Duncans överfall på sin far, som mycket väl kan vara påhittat. Jag antar att manusförfattarna vill att vi ska tro det är Duncan, men jag tvivlar. Lite för uppenbart. Jag hoppas att jag har fel angående Logan, för även undertecknad har kommit att uppskatta karaktären, men samtidigt skulle det onekligen vara effektivt. Det blir ju faktiskt inte samma känslomässiga effekt om mördaren visar sig vara en karaktär man inte bryr sig om.

Allmänt; förbaskat bra avsnitt. Förbaskat. Och Kristen Bell. Vilken kvinna.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » ons apr 06, 2005 22:34

1.17
Jag reagerade inte alls att hon hade kliptp sig. Har hon verkligen det?

Jag håller också med. Att det är Duncan är lite för lätt. Skulle snarare tro att det är någon som tar och utnyttjar hans tillstånd vilket tyder mer på att det är någon som har tillgång till hans mediciner. Jag tycker det lutar mer åt mamman än Logan -- hon är alltid alltför kylig och distansierad till allt. Fishy. Logan har varit alltför upprörd över det hela i flashbacksen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » ons apr 06, 2005 22:34

Jag trotsar 56k:aren enbart p.g.a. Veronica Mars! That's how much I l ove this show! :)

1.17
adolvsson: Du har en poäng med Logan, men det skulle vara fruktansvärt. Och jag vet inte om serien skulle klara sig utan Logan. Alltså, manusmässigt så gör den naturligtvis det. Men Logan är den näst mest populära karaktären. Skulle vara som att skriva ut Spike efter S5 av Buffy eller nåt. Nästan.

Min nuvarande teori: Duncan är inte mördaren. Men hans föräldrar tror det. Då de kommer hem har Duncan fått ett "anfall". Kanske p.g.a. chocken av att hitta sin syster mördad. Han har blod på kläderna för att han har försökt hjälpa henne. Föräldrarna kommer hem och finner Duncan i halvt katatoniskt tillstånd med blod på kläderna. Antagligen bredvid Lilly. De är övertygade om att han mördat henne och eftersom han inte mördade sin syster av ondska utan pga sin sjukdom så gör de allt för att skydda honom. I själva verket är det... en avundsjuk Weevil! Antagligen är Lilly heller inte mördad utan dräpt/halvt olycka. Ex Weevil knuffar henne och hon slår huvudet i bordet som vi såg i en av scenarierna. Så i några avsnitt kommer vi och Veronica och Logan att tro att det var Duncan, men mina pengar satsar jag på Weevil. Just nu alltså. :) Jag tror heller inte att en förälder skulle skydda den andre om han/hon mördat ens barn.

Jag vet att Logan sörjer sin mamma, men om ett par avsnitt vill jag ha några snarky kommentarer 8igen. Han får inte ha gjort en permanent personlighetstransplantation.

Gillar också Veronicas lugg. Tyckte hon passade i den.

Lillys jättebra hemlighet skulle då vara att hon har fantastiskt sex med skolan bad boy. hehe. Eller nej... De hade antagligen brutit upp innan car wash-scenen. Undras då vad den bra hemligheten är? Hm...

Ytterligare ett mycket bra avsnitt... Var ska detta sluta? :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » ons apr 06, 2005 22:41

AKS skrev:Jag trotsar 56k:aren enbart p.g.a. Veronica Mars! That's how much I l ove this show! :)

Va? Är du degraderad till modem?! Shock! Horror!

Jag tror inte på Weevil-teorin. Den fungerar i sig, men i kontexten av resten av avsnitten faller den på grund av att vi enbart har fått se honom sörja hos skolpsykologen, i övrigt har väldigt lite tid lagts ner på att visa hans förhållande till Lily. Det kan fungera, men då har de en hel del jobb att lägga ner på den kopplingen under de kommande avsnitten.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » ons apr 06, 2005 22:51

Jepp. Bor inte hemma för tillfället so modem it is... Snyft!

1.17
Jag tror att vi kommer att få se mer av Lilly/Weevil. Annars hade de inte ens behövt ha med den storylinen. Samtidigt... de kanske vill få oss att tro att Weevil *inte* är "mördaren" genom att ge det hela lite mindre tyngd...

Som sagt: Duncan känns eliminerad som mördaren för tillfället pga att det är så uppenbart att han är huvudmisstänkt. Har som sagt också svårt att tro att en förälder skulle skydda en annan om den andre dödat ens barn. Logan finns då kvar, men nja... tror inte det. Främst p.g.a. att de lär vilja ha kvar karaktären under S2. Kanske pappa Echolls... Tänk om det var Lillys hemlighet? Pappa Echolls har en fling med sin sons flickvän (usch, min hjärna är sjuk!) och Lilly tänker berätta den "goda nyheten" för andra. Kanske för Veronica och Logan och därmed mamma Echolls. Hehe, snacka om långsökt med tanke på att Lilly och Aaron inte nämnts i samma andetag. det är detta som Veronica Mars gör med en! :)

Nej, men jag fortsätter hålla på grunden i min teori: ingen av Kane:arna gjorde det, men mamma och pappa Kane tror att de skyddar sin son. Just nu satsar jag på att den riktige mördaren är Weevil. Det (att Kane:arna skyddar en oskyldig Duncan) är det enda som skulle kunna göra avslöjandet av mördaren "överraskande".

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » ons apr 06, 2005 23:03

AKS skrev:Jepp. Bor inte hemma för tillfället so modem it is... Snyft!

Ouch. Se till så att du inte förvandlas till en galn... Wait a god damn minute! Betyder detta att du faktiskt laddade ner avsnittet via modem?! Girl, you're insane and pretty hooked on this thing.

AKS skrev:1.17
Nej, men jag fortsätter hålla på grunden i min teori: ingen av Kane:arna gjorde det, men mamma och pappa Kane tror att de skyddar sin son. Just nu satsar jag på att den riktige mördaren är Weevil. Det (att Kane:arna skyddar en oskyldig Duncan) är det enda som skulle kunna göra avslöjandet av mördaren "överraskande".

Okej, jag tror jag hålelr lite på din teori. I varje fall om Kane-familjen. Weevil? Nej. Alltså, det känns fel. han är för mycket av en mes faktiskt. Hade han varit den bad boy som de försöte övertyga oss om i början men som man aldrig fick se, då hade jag stött teorin fullt ut. Men som han är, nej. Men jag är osäker på vem det skulle vara. Fuck. Damn you woman! Nu kommer jag inte kunna sova utan ligga klarvaken och tänka på det här.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » ons apr 06, 2005 23:10

noike skrev:Wait a god damn minute! Betyder detta att du faktiskt laddade ner avsnittet via modem?!

Hehe, nej. Jag har möjlighet att ladda ner avsnitten med bredband, sen bränner jag en skiva och ser på den bärbara då jag kommer "hem". Lite krångligt, men det går.

noike skrev:Okej, jag tror jag hålelr lite på din teori. I varje fall om Kane-familjen. Weevil? Nej. Alltså, det känns fel. han är för mycket av en mes faktiskt. Hade han varit den bad boy som de försöte övertyga oss om i början men som man aldrig fick se, då hade jag stött teorin fullt ut.

t.o.m. 1.17
Fast just det faktum att han "verkar" snäll är ju en bra täckmantel. Och som sagt, han kanske "bara" knuffade henne... Men nej, jag ska inte tvinga på dig Weevil-teorin om du absolut inte vill. :)

noike skrev:Damn you woman! Nu kommer jag inte kunna sova utan ligga klarvaken och tänka på det här.

Muahahahaha!

Muahahahahahahahha!

Muahahahahahahahahahahahaha!

Hrm, nu ska jag gå och sova. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Zaxx » ons apr 06, 2005 23:12

Jag har inte börjat se denna serie än.. vad håller jag på med igentligen... Talanglöst.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav AKS » ons apr 06, 2005 23:15

Detta måste jag bara hinna säga trots att det är godnatt-tid för mig: Zaxx: Ja, vad håller du egentligen på med? Get to it!!!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » ons apr 06, 2005 23:23

AKS skrev:t.o.m. 1.17
Fast just det faktum att han "verkar" snäll är ju en bra täckmantel. Och som sagt, han kanske "bara" knuffade henne... Men nej, jag ska inte tvinga på dig Weevil-teorin om du absolut inte vill. :)

Det som ger teorin lite mer tyngd än jag är bekväm med och som gör det troligt är att Weevil inte har varit med tillräckligt för att man som tittare ska ha fastnat och kräver att han är med i nästa säsong. Samtidigt är det ochså till teorins nackdel för det kommer att göra att det inte känns hos tittarna ifall det är han.

Så frågan är hur mycket de inblandade har sneglat på vad ME har gjort med deras serier. Om de har inspirerats av vad Joss har gjort så ligger Logan lite dåligt till. En annan tanke är att mordet på Lily i sig inte var det viktiga för mördaren utan snarare att krossa Kane-familjen. Det återför ju Abel som misstänkt. (Inte för att jag tror det var han under de omständigheterna heller.)
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Zaxx » ons apr 06, 2005 23:26

AKS skrev:Detta måste jag bara hinna säga trots att det är godnatt-tid för mig: Zaxx: Ja, vad håller du egentligen på med? Get to it!!!

Jösses, nu har du sagt till på skarpen oxå... så det kanske är dax då :D
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Tomas » ons apr 06, 2005 23:41

Kom fram till samma teori som AKS angående Duncan och hans föräldrar efter dagens avsnitt.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav Illyria » tor apr 07, 2005 1:26

Tomas skrev:Kom fram till samma teori som AKS angående Duncan och hans föräldrar efter dagens avsnitt.

Det verkar rätt troligt ja, men att den skyldige sen skulle vara Logan? Nej, det tror jag inte på. Sen har vi ett mysterium till, vem våldtog Veronica? Inte heller där tror jag på Logan, men kanske Duncan däremot. Fast att det skulle vara en av huvudkaraktärerna som dessutom är en ungdom talar emot det också, det skulle inte fungera bra för serien?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » tor apr 07, 2005 1:34

Illyria: Jag har inte tidslinjen i huvudet, men är det möjligt att det faktiskt är samme person som ligger bakom bägge sakerna?
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » tor apr 07, 2005 1:48

Det skulle väl inte vara omöjligt, men vad skulle personen vinna på det? Jag tror inte Duncan mördade Lilly, isåfall skulle den misstänkta vara Weevil... äsch jag vet inte :) Bara fem avsnitt kvar nu!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » tor apr 07, 2005 2:10

Illyria: Tänkte bara på att annars försvinner två personer, är de samma person försvinner bara en plus att det knyter samman allt till ett stort fall. Motiven är lite svåra att få ihop i och för sig på det viset.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tor apr 07, 2005 2:51

noike skrev:Illyria: Tänkte bara på att annars försvinner två personer, är de samma person försvinner bara en plus att det knyter samman allt till ett stort fall. Motiven är lite svåra att få ihop i och för sig på det viset.

Vad kom först, våldtäkten eller mordet? För om det var våldtäkten, så kan det vara motivet för mordet. Lilly upptäcker, hotar skvallra, gärningsmannen dödar henne för att förhindra det. En klassiker. Å andra sidan, om mordet kom först... then I'm all out.

Förresten. Även om jag köper AKS teori, och det gör jag verkligen, tänk om hela familjen försöker vet vem som gjort det men försöker skydda personen ifråga? En vän till Duncan, kanske? Gammal god vän? Ja, jag återvänder till Logan.

Spelade han någonsin fotboll? Om det kan ha varit hans idrottskläder som låg i tvätten? Borde iofs vara enkelt att kolla på siffran på tröjan i så fall, men det är inte säkert sheriffen tänkte på en sån sak.

Apropå sheriff. Han som ersatte pappa Mars på posten, ser inte han tillräckligt mysko ut för att vara våldtäktsman?

Nej, nu bara spånar jag. Teorier. Inte många veckor kvar. Tur att det inte ska bli mer uppehåll innan finalen åtminstone.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Illyria » tor apr 07, 2005 2:56

Först mordet vilket ledde till att Keith anklagade Kane och familjen Mars blev utfrysta och Veronica gick till festen helt själv... på polisstationen skrattade ju bara Lamb åt henne.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav RalfiParpa » tor apr 07, 2005 10:36

OBS: Följande inlägg skrevs för ungefär 24 timmar sedan. Jag hade sett klart Veronica Mars 1x17 runt 10:00 igår och skrev inläget direkt efter. Tyvärr valde min internetanslutning att dö precis samtidigt som jag tryckte på "Skicka", orsaken var ett byte av internetleverantör som jag helt och hållet hade glömt bort. Telia elller Bredbandsbolaget? Pest eller Kolera om ni frågar mig. Nu är jag inte först heller, buhuu.

Herregud! Veronica Mars går från klarhet till klarhet och jag bara sitter och småler hela tiden. Det här är otvivelaktigen seriens hittills bästa avsnitt och det första som jag faktiskt är beredd att ge 9/10 eller kanske till och med 10/10 på en skala som mäter sig med Buffys. Nu är det fanimig revolution på gång.

Veronica Mars 1x17
Fullt arc-ös från första ruta; redan i teasern avverkas en viktig del i historian och resten av avsnittet är minst lika innehållsrikt. Kolossalt många nya pusselbitar som det ska bli intressant att se vad mästerdetektiven AKS gör av. Själv är jag för korkad för att ge mig in på något utstuderat detektivarbete men med tanke på all uppbyggnad och att alla tre Kanes mer eller mindre ströks från listan över misstänkta räknar jag med en överraskning av "Who Shot Mr. Burns?"-mått*. Om det verkligen visar sig att någon av de "falska återblickarna" är rätt kommer ju upplösingen att bli ett riktigt antiklimax. Jag räknar med överraskningar och trotsning av all logik som får oss att skrika. Vem mördade Lilly Kane, VEM!?
Ingen Leo och det är lugnt för min del, Leo mot Logan låter som ett bra byte. Logans scener med Veronica var väldigt fina, de två har verkligen inga problem att prata om känslor.
Hon har för övrigt en bild av sig själv och Lilly som skrivbordsunderlägg - ännu en sådan där detalj som gör mig glad. Men vilket operativsystem använder flickan egentligen? Kanske ett egetkodat? Det skulle förstås inte förvåna mig. Hon är ju ändå Veronica Mars. Och nu jobbar Marsarna (argh!) tillsammans också, underbart.

"Veronica, I heard this was kind of like your office."
Ja, här finns en avsnittshandling också men det är knappast på grund av den som det här är det seriens bästa avsnitt hittills. Det blev i slutändan kanske lite endimensionellt men jag sympatiserade ändå helt och fullt med pizzabagaren. Att Sabrinas morsa inte gick med på avtalet gav mig lust att gå ut och sparka ner en soptunna. Vilken jävla kärring. Och Sabrina alltså. Bleh. Det värsta är nog att jag genom mina studieval stött på liknande människor, sådana som blir våldsamt frustrerade när de får ett B, eller VG som det heter här är i Sverige. Ja, enda gången jag blir våldsamt frustrerad och grining är när jag måste vänta flera veckor på att få se Kristen le på en skärm igen.

Så se det här avsnittet, låt den där känslan av att ni vet något som inte andra vet skölja över er och sedan tar ni er hit så att vi kan smida planer på att få omvärlden att inse storheten i Kristen Bells leende. Och av bara farten kanske vi kan få dem att uppskatta tv-serien Veronica Mars också. Nu får ni vänta en vecka till nästa lyriska inlägg.

*"Who Shot Mr Burns?" är ett Simpsons-avsnitt i två delar där offret utan gärningsman var Mr. Burns (fast han dog inte). Det visade sig att det var Maggie Simpsons och alla fans med galna teorier visade sig ha fel. Ingen hade en aning.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav adolvsson » tor apr 07, 2005 11:10

Illyria skrev:Först mordet vilket ledde till att Keith anklagade Kane och familjen Mars blev utfrysta och Veronica gick till festen helt själv... på polisstationen skrattade ju bara Lamb åt henne.

Så mycket för den teorin. Men då tror jag Lamb är oskyldig. Det vore ju faktiskt, om inte annat, ett nöje att se familjen Mars lösa fallet, få upprättelse, och kanske gnida det lite i ansiktet på Lamb.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » tor apr 07, 2005 11:57

RalfiParpa skrev:Herregud! Veronica Mars går från klarhet till klarhet och jag bara sitter och småler hela tiden. Det här är otvivelaktigen seriens hittills bästa avsnitt och det första som jag faktiskt är beredd att ge 9/10 eller kanske till och med 10/10 på en skala som mäter sig med Buffys. Nu är det fanimig revolution på gång.

Underbart att läsa! Även om jag personligen bara skulle kunna garantera en topp 5 för detta avsnitt. Föredrar ex An Echolls Family Christmas (som jag sett tre gånger) och Ruskie Business (som jag bara sett en gång, precis som 1.17 -- så det kan ju spela in). Men ett j-vligt bra avsnitt är det ju.

RalfiParpa skrev:... som det ska bli intressant att se vad mästerdetektiven AKS gör av....

Sweetness! :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tor apr 07, 2005 12:20

adolvsson skrev:Det vore ju faktiskt, om inte annat, ett nöje att se familjen Mars lösa fallet, få upprättelse, och kanske gnida det lite i ansiktet på Lamb.

Lamb kan möjligen vara inblandad på något sätt men troligen inte, tror definitivt inte han är mördaren. Han verkar alldeles för osmart för att kunna hålla en sån hemlighet. Fast vad är det Lillys hemlighet är? Hon kanske dejtade honom också! Hoppas verkligen familjen Mars får upprättelse och att Lamb får en gigantisk knäpp på näsan.

RalfiParpa skrev:*"Who Shot Mr Burns?" är ett Simpsons-avsnitt i två delar där offret utan gärningsman var Mr. Burns (fast han dog inte). Det visade sig att det var Maggie Simpsons och alla fans med galna teorier visade sig ha fel. Ingen hade en aning.

1x17Efter senaste avsnittet var det enda jag kom fram till att Duncan inte är skyldig, resten blev än mer ett stort frågetecken. Jag har ingen aning om vem som mördade Lilly eller vem som våldtog Veronica. Det är tom svårt att spekulera om.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tor apr 07, 2005 16:36

1.17: Jag säger att det är Keith bara för att retas med alla, och för att det skulle tillföra serien ett hel ny massa mörker. ;)

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » tor apr 07, 2005 16:40

1.17:
Skulle faktiskt vara coolt och *mycket* oväntat om det var så! Fast varför pappa Mars då skulle vilja reda ut Koontz-grejen vet jag inte.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tor apr 07, 2005 18:06

1x17: Nej inte Keith! Visst skulle det vara oväntat men jag skulle inte bli glad om det var han. Är någon Mars skyldig är det mamman... är det också "nog" att Keith kanske inte är Veronicas pappa, ska han dessutom vara mördaren? Hoppas inte. Undra när det blir ett nytt blodprov? Vill veta.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav monkeyboy » tor apr 07, 2005 20:07

1x17

Jag har ett litet gulligt scenario: Abel Koontz dör i fängelset innan Veronica klarar upp fallet -> Duncan är mördaren men hon droppar fallet och nöjer sig med att veta inombords med tanke på att det var hans sjukdom som orsakade det hela...
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav Illyria » tor apr 07, 2005 20:16

monkeyboy: hemskt scenario! Serien kan bättre än så.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav monkeyboy » tor apr 07, 2005 20:51

Illyria skrev:monkeyboy: hemskt scenario! Serien kan bättre än så.

Vet, kände bara för att någon måste ha ett scenario där Duncan är skyldig..
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film