Inte bara Charmed, jag läste att även 7th Heaven (ni vet den där ärkesliskiga serien som bara existerar för att hålla den amerikanska kristna högern nöjd över att det finns något på TV som passar alla välartade amerikanska ungdomar) fått förnyat kontrakt. Gablah.
Ja, det här kom ju som en lagom stor chock. En sak om det hade varit väntat, men när i stort sett allt sista tiden har indikerat på en fortsättning, så blir man mer än lovligt förbaskad.
Inte för att beslutet är så konstigt. Angel är ju en dyr serie att producera, och när man vet att WB:s ekonomi tydligen är långt ifrån den bästa, går det logik i beslutet.
Fast mindre logik blir det när man samtidigt ser att WB har godkänt nya piloter, därav två som är långt ifrån nyskapande; vampyrsåpan Dark Shadows och rymdserien Lost in Space. Att satsa på de här istället för en serie som skiljer sig på mängden, går bra och står sig alldeles utmärkt mot andra serier på onsdagkvällarna, det känns rent ut korkat.
Jag har morrat mot WB hela helgen. Om ni ursäktar, ska jag gå och göra det en stund till.