Angel läggs ned

Ett forum för att prata om Angel

Inläggav Whistler » sön feb 15, 2004 21:48

Av de jag har sett (allt som kommit ut på DVD) så tycker jag Buffy är mycket bättre men att lägga ner Angel är ändå de värsta som hänt sen... ja de är nog de värsta! Fattar ingenting VARFÖR!? Den har bra tittarsiffror säsong 3 boxen ligger etta på säljtoppen, Joss och co. vill fortsätta sen kommer jävla skit WB och lägger ner den helt utan anledning! Så Arg och förkrossad att jag saknar ord för de! Kommer sitta i trans framför datorn tills jag får höra att WB ångrar sig eller en annan kanal tar upp serien för det måste bara hända! Dom får inte avsluta Buffyverse får inte FÅR INTE!
Användarvisningsbild
Whistler
Minion

Inläggav Off » sön feb 15, 2004 21:49

Det måste ju vara pga deras dåliga ekonomi för som du säger serien har bra tittarsiffror + att DVDerna säljer som smör.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav poser » mån feb 16, 2004 11:14

Kanske ersätta lite skådespelare. Rollen som Spike tar Mikael Persbrant och nu är han ännu mer förbannad än han varit i någon annan roll.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Veidit » mån feb 16, 2004 12:40

Det går ju utför för shower som går en gång i veckan, lite lågkonjuntur där, dock så måste man fortsätta med det för det går upp snart igen, dock så är ju WB rent löjliga
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love

Inläggav TJ » mån feb 16, 2004 12:47

Nej nej NEJ!!! Jag kan inte tro de e sant. :x Det verkade ju nästan bombsäkert att Angel skulle fortsätta en säsong till... :(

Samtidigt ser jag att WB har bestämt att Charmed fortsätter med en 7:e säsong!! Hur e det möjligt? Charmed har åkt downhill så det visslat om det senaste säsongerna...ändå behåller WB Charmed och dissar Angel!!. Obegripligt...

Får helt enkelt hoppas på att UPN gör en Buffy och tar över...det är ju inte helt omöjligt?!?
TJ
Demon Fodder

Inläggav adolvsson » mån feb 16, 2004 13:21

Inte bara Charmed, jag läste att även 7th Heaven (ni vet den där ärkesliskiga serien som bara existerar för att hålla den amerikanska kristna högern nöjd över att det finns något på TV som passar alla välartade amerikanska ungdomar) fått förnyat kontrakt. Gablah.

Ja, det här kom ju som en lagom stor chock. En sak om det hade varit väntat, men när i stort sett allt sista tiden har indikerat på en fortsättning, så blir man mer än lovligt förbaskad.

Inte för att beslutet är så konstigt. Angel är ju en dyr serie att producera, och när man vet att WB:s ekonomi tydligen är långt ifrån den bästa, går det logik i beslutet.

Fast mindre logik blir det när man samtidigt ser att WB har godkänt nya piloter, därav två som är långt ifrån nyskapande; vampyrsåpan Dark Shadows och rymdserien Lost in Space. Att satsa på de här istället för en serie som skiljer sig på mängden, går bra och står sig alldeles utmärkt mot andra serier på onsdagkvällarna, det känns rent ut korkat.

Jag har morrat mot WB hela helgen. Om ni ursäktar, ska jag gå och göra det en stund till. :evil:
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav adolvsson » mån feb 16, 2004 13:24

Oh, just det, glömde en sak. Angående möjligheterna till TV-filmer, så gillar jag dom. Det är lång ifrån samma sak som en säsong till, lååångt ifrån, men om de nu lyckas knyta ihop serien någorlunda nu i slutet av säsongen och sedan kan knyta ihop de flesta andra i en film eller två (ett format som jag dessutom tror passar alldeles utmärkt för Angel & Co) så kan vi nog känna oss så nöjda som man kan vara när ett bolag har dödat ens favoritserie.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » mån feb 16, 2004 13:35

Men bägge piloterna är remakes. Bägge två är relativt billiga och gjorde för en väldigt bred publik eftersom de redan har en tittarskara. Dessutom är det bara piloter. Om man vill kan man skapa en hel tv-kanal som bara visar piloter som sedan aldrig gick vidare. (Doug Petrie är iblandad i Lost In Space för övrigt.)

Att Charmed överlever och Angel dumpas är oförklarligt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav poser » mån feb 16, 2004 13:35

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Veidit » mån feb 16, 2004 14:56

dom nämner ju att publiken mognar, men Angel är ju betydligt mognare som serie än Charmed
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love

Inläggav dizzy » mån feb 16, 2004 16:08

Snacket om möjliga tv-filmer är nog bara just snack för att Joss & Co inte skall bli för besvikna och arga över det här. Kanske också ett sätt att minska risken att man försöker sälja serien till en konkurrerande kanal istället.

Om det nu inte blir en fortsättning på Angel någonstans kanske man kan hoppas att det kan bli en ny spin-off snart istället, t.ex med Faith när Tru Calling läggs ner, eller kanske gamla idén med Ripper, eller något helt annat.
""
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav caffeineaddict » mån feb 16, 2004 16:43

Är någon annan lite grinig över nyheten att Jeff Bell, och inte Joss, kommer regissera det sista avsnittet någonsin?

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Veidit » mån feb 16, 2004 17:06

caffeineaddict skrev:Är någon annan lite grinig över nyheten att Jeff Bell, och inte Joss, kommer regissera det sista avsnittet någonsin?

Japp som bara den! :evil:
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love

Inläggav Whistler » mån feb 16, 2004 17:14

Vi ska väl inte ge upp utan fight! Föreslår man vänligen ber dom ångra sig eller någon annan ta upp serien, funkar inte de så får man ta till våld!

http://saveangelcampaign.tripod.com/news/ Här finns adress till WB så man kan kontakta dom och även hur man bör göra de.
Användarvisningsbild
Whistler
Minion

Inläggav noike » mån feb 16, 2004 18:02

Varför grinig över en sådan småsak? Det betyder att Joss &co inte har ändrat på vad de hade tänkt göra bara för att de läggs ner. Det blir kanske inget egentligt serie-slut, men å andra sidan blir det inte något som är framstressat i sista minuten heller.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » mån feb 16, 2004 20:03

Det är bara att hoppa på det bästa helt enkelt.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav caffeineaddict » mån feb 16, 2004 21:38

På den här sidan, http://www.thisiscinerama.com/comics/20040216.html går det att köpa t-shirts med den här bilden:

Bild

Det är ju nästan så att man borde...

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » mån feb 16, 2004 21:45

Hade jag inte handlat mat för mina sista pengar idag så.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Zaxx » mån feb 16, 2004 21:49

ngt sådant kanske man skall göra... den som väntar på ngt gott på BF, väntar inte förgäves ?

Håll ut vänner. jag skall göra ngt bra!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav noike » mån feb 16, 2004 22:44

Nästan så att man funderar på att skaffa en. Konceptet var lysande, men utförandet ser lite fult ut. Jag vill ha snygga t-shirts...
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Zaxx » mån feb 16, 2004 22:46

noike skrev:Nästan så att man funderar på att skaffa en. Konceptet var lysande, men utförandet ser lite fult ut. Jag vill ha snygga t-shirts...

det är därför det finns en Zaxx som gör snygga saker... wiiiiieee
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Off » mån feb 16, 2004 22:51

Det är faktiskt sant. Zaxx är BFs no1 designer. Det är nästan lika officiellt som AKS gudinnestatus
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » mån feb 16, 2004 22:54

Ja, jag väntar spänt på vad han håller på med. T-shirts kan man aldrig få för mycket av.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » mån feb 16, 2004 22:57

Hey det är mitt motto också.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » mån feb 16, 2004 23:02

När det finns Pengar måste jag helt enkelt beställa goats-tröjor och sluta skjuta upp det hela tiden. "Republicans for Voldemort" är genial.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav poser » mån feb 16, 2004 23:27

Hoppas zaxx har tryckar kontakter med så vi kan få igång en liten produktion till buffyforum.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Zaxx » mån feb 16, 2004 23:34

poser: you bet.

nej men helt seriöst.. det har jag .. wiie
om det kommer till lite mera seriösa grejor hur mkt ungefär kan ni tänka er att lägga på en T-skjorta som är snygg?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav poser » mån feb 16, 2004 23:36

Det beror på om jag tycker den är snygg :)

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Noggster » mån feb 16, 2004 23:36

Den där bilden var årets sanning.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo

Inläggav Zaxx » mån feb 16, 2004 23:38

om den ÄR snygg ?
Användarvisningsbild