Whohooo!!!!!!!!!!

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Whohooo!!!!!!!!!!

Inläggav Peak » fre jan 23, 2004 17:12

Hej

TV4 har sålt serien Buffy och vampyrerna till Kanal 5. Anledningen är att TV4 eller TV4 Plus inte kan lägga serien på de tider där de som tycker om Buffy kan se den. Vi ville sända den på eftermiddagarna i ungdomsblocket, men serien fälldes av Granskningsnämnden och vi får inte visa den före klockan 21. Kanal 5 sänder från London och behöver inte följa de svenska reglerna på samma sätt.

Buffy kommer alltså inte att visas igen i någon form i TV4 eller TV4 Plus.

Serien Angel finns inköpt, men är inte tablålagd.

http://pub18.ezboard.com/fdawsonscreek2 ... =602.topic

Slut med fyrans uppehåll. Femman är fria att visa alla avsnitt så snabbt de vill... :) Great, great and åter great!!!

Synd angående Angel dock.
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion

Inläggav Off » fre jan 23, 2004 19:30

Den kanske inte är tablålagd pga att den egentligen inte ska börja sändas förrän Buffy s04 börjar?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Peak » fre jan 23, 2004 19:34

jag tror nog inte att fyran bryr sig om när femman skall visa säsong 4.. :(

Vi får väl mailbomba femman så att de fritar Angel från demonfurstarna också.
//Peak

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion

Inläggav Off » fre jan 23, 2004 19:44

Ahh läste lite slarvigt. Trodde 5an hade Angel också men inte tablålagt det. Detta var ju inte bra nyheter alls.

Kan vi inte ordna en slags kampanj? Få tv4 att släppa serien. Den funkar ju utan Buffy men visas de två tillsammans så blir det ju så mycket bättre.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Peak » fre jan 23, 2004 19:46

Nå. Halva kampen är vunnen.

Vill femman kan de nu köra Buffy hela våren (och längre) = stackarna som väntat i flera år på att få se nya avsnitt får det snart förhoppningsvis.. :)
//Peak

Peak
Minion

Inläggav Off » fre jan 23, 2004 19:48

Jepp 5an gör faktiskt ett riktigt bra jobb här. Jag tror dock att de kommer visa de säsonger som 4an nu visat som de gör nu med ett avsnitt per dag. När de sedan fått en publik (hoppas hoppas) tror jag nästan de kommer ändra så de bara visas ett avsnitt i veckan eller iaf mindre än nu. Känns dummt att slänga iväg en kvalitetsserie så snabbt som de kommer gå annars.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » fre jan 23, 2004 20:59

Men det är ju totalt ologiskt! Varför släppa Buffy men inte Angel? Dom kan ju knappast visa den på mycket bättre tider. Om dom nu inte väntar och ser om Kanal5 drar upp Buffys tittar siffror så dom kan rida på den populäriteten, och börja sända serien på idiotiska tider längre fram istället. Om nu femman ens har försökt köpa Angel också. Gah. Många "om". Jag vill ha svar, damwit. I need a magic 8-ball!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » lör jan 24, 2004 3:15

"It is supposedly so."
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Zaxx » lör jan 24, 2004 3:16

vart skall man skicka mail om man skall skicka till femman då?.. o klaga lite på att de inte tagit in Angel?..

om vi alla gör det så :D
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Peak » lör jan 24, 2004 3:18

Från deras hemsida:

Kanal 5
Rådmansgatan 42
114 99 Stockholm

08-520 55 555

info@kanal5.se
//Peak

Peak
Minion

Inläggav Zaxx » lör jan 24, 2004 3:20

tackar...

will send my BEST regards... skall även bifoga alla Angelavsnitt i mailet, i div_x format.. så kan de ju sända dem sedan! :D
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav noike » lör jan 24, 2004 3:25

Yway! Kanal5 visar än en gång hur serier ska behandlas. Har de misshandlat något under det senaste mannaminnet?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav lois » lör jan 24, 2004 14:54

noike: Ja det har dom. När de visade Lois & Clark sände de inte de två sista avsnitten av en säsong. Det gavs ingen förklaring efter programmet, hallåan talade bara om att imorgon sänds en annan serie. Jag mailade och frågade vad de höll på med och fick som svar (samma dag faktiskt, stort plus i kanten till 5:an) att de tyckte att de sista avsnitten hängde ihop med de första på nästa säsong så de skulle visas till hösten istället.

Behöver jag tillägga att jag inte tyckte att det var kul att vänta ett par månader på att få se säsongsavslutningen? (Fast sen gav femman med sig och sände sista avsnitten och den nya säsongen ett par veckor efter sändningsstoppet :) Jag tror att de lyssnade på alla som klagade )
Användarvisningsbild
lois
Minion

Inläggav Off » lör jan 24, 2004 15:03

Det bevisar ju faktiskt hur bra 5an är. Dom lyssnade på klagomålen och ändrade sig...
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » lör jan 24, 2004 20:08

lois: Verkar som om de fortfarande gör sådär ibland, första avsnittet för säsongen av Gilmore Girls var egentligen nästa sista avsnittet i sin säsong (så om två veckor ska det väl vara dags för Jane Espensons första säsong, om jag förstått rätt).

Vilket jag kan leva med, med tanke på att dom ändå behandlar sina TV-serier mycket bättre än vissa andra (TV4TV4TV4TV4TV4TV4TV4TV4TV4) kanaler.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav lois » lör jan 24, 2004 20:28

adolvsson: Jag kan förstå att de vill visa vissa avsnitt ihop men det skulle väl vara smartare att visa en hel säsong i taget och sedan ändå börja den nya säsongen med de två sista avsnitten ifrån förra säsongen (om du fattar vad jag menar, hängde knappt med själv där :rolleyes: )

Edit: Jag ÄR jättenöjd med att 5an visar Buffy, bara en sån sak som att de faktiskt lyssnar på tittarna ger mig hopp för att de kommer att behandla Buffyserien som den förtjänar.
Användarvisningsbild
lois
Minion

Inläggav adolvsson » lör jan 24, 2004 20:35

lois: Jo, jag förstår vad du menar och jag håller med om att det vore det bästa. Samtidigt är det bra mycket bättre än hur TV4 hade skött det, så jag har svårt att vara missnöjd. Jag har sagt det förr och jag säger det igen, Kanal 5:s behandling av Buffy förlåter allt :D

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » lör jan 24, 2004 23:39

Adolvsson: Med tanke på att jag numera ar Kanal5 så glädjer det mig att Jane Espensons säsong av GG börjar nu. (Eftersom vi alla vet att hon borde vara show-runner där så blir det numera Jane Espenson's Gilmore Girls.)

Gapskratt på din avatar. Nästan lika bra som Tommy gamla 404.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Zaxx » sön jan 25, 2004 0:15

mina vänner skrattar åt mig när jag rekommenderar Buffy på femman.. varför :(
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav noike » sön jan 25, 2004 0:20

Därför att dina vänner är inte dina vänner. De har blivit utbytta mot androider och blvit hjärntvättade med skrubborste till kättare. De inser inte vad de gör för fel och vi måste gå ut på gatorna och deras hem och äta chips i deras sängar och skära deras tungor med kuvert. Vi ska...

Ursäkta. Korstågsfiltret var på. Var var vi?

Jo, dina vänner. De... Ja... Du vet... De är bara ignoranta och har fel. I övrigt, se min Tim Minear sigfil.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Zaxx » sön jan 25, 2004 0:21

jag har inte kvar mina gamla "vänner"..

ni är mina vänner nu.. ta hand om mig... snälla...
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Off » sön jan 25, 2004 3:14

Jag tar hand om dig Zaxx! Dom där jävlarna som inte e dina kompisar, döda dom!, döda.............................
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » sön jan 25, 2004 3:45

Zaxx, Buffyforumets egna våta kattunge. Den följde bara med oss hem.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav poser » sön jan 25, 2004 3:46

Tror faktist Off har haft en ganska blöt kväll med....

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav caffeineaddict » sön jan 25, 2004 5:41

...WE ARE THE CHAMPIONS! WEEEE ARE THE CHAMPIOOOOONS! NO TIME FOR LOSERS, 'CAUSE WE ARE THE...

..ursäkta, vad? "Blöt" kväll? Vad? Get off my lap!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Zaxx » sön jan 25, 2004 12:08

jag vet inte hur jag skall ta det här nu... ni får förklara er nu när ni ligger där o har ont i huvudet istället :D
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Återgå till Allmänt om BtVS