Spike comic book

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Spike comic book

Inläggav VelocityBoy » ons apr 06, 2005 17:57

Här kommer några bilder ifrån den kommande Spike serien (spoilers Buffy s5), de här är nog de bästa jag har sett hittills... kanske kanske kommer jag att behöva köpa den.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Illyria » ons apr 06, 2005 18:09

Det ser väldigt snyggt ut men är graphic novel samma som comic? Ingen Whedon-inblandning? (vet att det pratats om detta i någon annan tråd men jag minns inte)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » ons apr 06, 2005 18:58

Illyria skrev:Det ser väldigt snyggt ut men är graphic novel samma som comic?

Nästan, lite små skillnader. En riktig graphic novel är ett seriealbum som innehåller en hel och avslutad historia. Comic kommer ut i lösnummer och kan sedan kanske komma i samlad form.

Det finns många som påstår att så fort det är en avslutad serie som finns i samlad form så blir det en graphic novel, men det tycker jag är att fuska med begreppet.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Zaxx » ons apr 06, 2005 21:36

Snyggt!.. Jag längtar efter att få köpa min Vampyr i serieformat... jaja whatever ;)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav VelocityBoy » ons apr 06, 2005 22:27

Illyria skrev:Det ser väldigt snyggt ut men är graphic novel samma som comic? Ingen Whedon-inblandning? (vet att det pratats om detta i någon annan tråd men jag minns inte)

Vad jag vet så är det ingen Whedon inblandning vilket är ett gigantiskt minus... det är inte ens någon tungviktare som Espenson heller men snyggt var det.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav noike » ons apr 06, 2005 22:48

VelocityBoy skrev:Ingen Whedon-inblandning? (vet att det pratats om detta i någon annan tråd men jag minns inte)

Vad jag vet så är det ingen Whedon inblandning vilket är ett gigantiskt minus... det är inte ens någon tungviktare som Espenson heller men snyggt var det.[/quote]

Peter David som skriver är faktiskt en riktigt kompetent serieförfattare. Allt han har gjort har givetvis inte varit bra, men det är nästan alltid intressant. De enda två som jag verkligen vill läsa serier av från tv-seriernas författargäng är Joss och Ben Edlund. Ben främst på grund av att han började där. Resten? Nej, ser hellre att de gör det de är bra på och det är tv-serier först och främst.

Fast jag är ändå inte entusiastisk om de här projekten.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Återgå till Allmänt om BtVS