Återanvändande av skådisar är något som inte är ovanligt i serier. Det där du menar är dock det första tillfället i Buffy som jag kan minnas (om man räknar från första tillfället den är med).
Det finns en hel annan tråd om just det här ämnet - men jag tycker nog att du ska hålla dig ifrån den (
http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?t=1074&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=miss+buffy), för det finns en del i den som är av spoilerkaraktär eftersom du inte sett så mycket. Den handlar ursprungligen om ett annat tillfälle då en annan skådis gör samma sorts dubbel apparance som Brian Thompson. Men jag vill iallafall citera mig själv (! - egocentrerad!

) från den tråden:
Buffy består av 144 avsnitt. För varje avsnitt castas det allt ifrån ca 4 till gott och väl tio birollsskådisar med varierande mycket repliker och screentime. I snitt gör detta i runda slängar 800 skådespelare. Detta endast för en serie. En castingdirector behöver inte nödvändigtvis jobba med bara en serie utan kanske heldre med flera stycken. Sedan behåller serier som tex Buffy som går i så många år inte alltid samma castingdirector genom alla sju åren.
Visst är det att föredra att casta olika skådisar i olika roller, men som jag sa tidigare: den bästa skådisen för rollen får den. Om den varit med i serien tidigare i annan roll betyder mindre. Detta tycker jag definitivt inte är en miss. Jag ser heldre en skådis som gör en viss roll bra även om den varit med tidigare i en liten bi roll, än att jag ser en skådis som gör rollen oinspirerat men är ett nytt ansikte.
Trivia på Brian Thompson (Luke och The Judge): Han har ju spelat vampyr tidigare också: i den utmärkta serien Kindred: the embraced (Vampyrernas Hemlighet).