Fray

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Inläggav karykh » lör feb 05, 2005 15:08

adolvsson: Köpte Green Arrow: Quiver idag på din rekommendation så jag hoppas verkligen den är bra nu :P Dom första sidorna ser iofs jäkligt fina ut, så det är den säkert.
IRC
carre: jag brukade ta på mig själv när jag var liten och lekte doktor på mossans job

Användarvisningsbild
karykh
Scooby

Inläggav karykh » lör feb 05, 2005 22:42

Du går utan tvekan säker, har fan inte fastnat så i en serie sen jag läste Crisis on infinite earths.

Den blev lite flummig mot slutet, men han lyckades ändå binda ihop det hela snyggt.
IRC
carre: jag brukade ta på mig själv när jag var liten och lekte doktor på mossans job

Användarvisningsbild
karykh
Scooby

Inläggav Illyria » mån feb 07, 2005 0:06

Jag tackar noike och VB för hjälpen med Fray-frågorna, det får dock bli tidningarna istället för boken, det är ju ändå en comic och därför känns det formatet mer rätt :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav VelocityBoy » mån feb 07, 2005 0:09

Illyria skrev:Jag tackar noike och VB för hjälpen med Fray-frågorna, det får dock bli tidningarna istället för boken, det är ju ändå en comic och därför känns det formatet mer rätt :)

hehe som att indiesinglar skall vara sjuor med wraparound sleeves inte cd singlar :)
Senast redigerad av VelocityBoy mån feb 07, 2005 0:33, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Illyria » mån feb 07, 2005 0:27

VelocityBoy skrev:hehe som att inte indiesinglar skall vara sjuor med wraparound sleeves inte cd singlar :)

Approved snobbery! ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » mån feb 14, 2005 19:52

Har hunnit läsa första numret av Fray hittills and I like it! (jag har inte läst serietidningar sen jag var liten)

#1 fråga:Varför eldar mannen upp sig som berättar att Fray är chosen? För han inte är värdig? Det kanske avslöjas senare, men det var lite underligt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav leckan » fre apr 08, 2005 16:06

Fick precis hem Fray 1-8 från http://www.bokus.com

Ska bli skönt å läsa den "utanför" datorn!
Användarvisningsbild
leckan
Minion

Inläggav Tinwiel » fre apr 08, 2005 21:23

Jag vill också ha... den var tom ännu billigare på Adlibris (159kr). Men jag är luspank så jag har inte råd. Har försökt hitta den på DC och torrents men har inte lyckats. Vart hittade du den i "dataform", leckan?

Jag har aldrig läst såna serier och jag vet inte om jag gillar det, men jag är så nyfiken på Fray så ha-begäret är stort...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Illyria » fre apr 08, 2005 21:45

Tinwiel skrev:Jag har aldrig läst såna serier och jag vet inte om jag gillar det, men jag är så nyfiken på Fray så ha-begäret är stort...

Jag läser heller inte serier normalt men Fray var intressant. Med ett Buffy-relaterat ämne tror jag de som inte annars gillar serier kan gilla det.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » fre apr 08, 2005 22:02

Illyria skrev:
Tinwiel skrev:Jag har aldrig läst såna serier och jag vet inte om jag gillar det, men jag är så nyfiken på Fray så ha-begäret är stort...

Jag läser heller inte serier normalt men Fray var intressant. Med ett Buffy-relaterat ämne tror jag de som inte annars gillar serier kan gilla det.

Jo, det var ju precis därför jag blev intresserad. Nu gäller bara att få tag på serien... :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav leckan » lör apr 09, 2005 0:55

Tinwiel skrev:Jag vill också ha... den var tom ännu billigare på Adlibris (159kr). Men jag är luspank så jag har inte råd. Har försökt hitta den på DC och torrents men har inte lyckats. Vart hittade du den i "dataform", leckan?

Jag har aldrig läst såna serier och jag vet inte om jag gillar det, men jag är så nyfiken på Fray så ha-begäret är stort...

Jag har den på hårddisken tillsammans med hur många Buffy/Angel serietidningar somhelst.. :)

Om du har tillgång till DC/Buffyhubben, så kan jag dela ut dom åt dig.
Användarvisningsbild
leckan
Minion

Inläggav Tinwiel » lör apr 09, 2005 8:07

leckan skrev:
Tinwiel skrev:Jag vill också ha... den var tom ännu billigare på Adlibris (159kr). Men jag är luspank så jag har inte råd. Har försökt hitta den på DC och torrents men har inte lyckats. Vart hittade du den i "dataform", leckan?

Jag har den på hårddisken tillsammans med hur många Buffy/Angel serietidningar somhelst.. :)

Om du har tillgång till DC/Buffyhubben, så kan jag dela ut dom åt dig.

Tack leckan, men nu har jag laddat dom av A bear på Buffyhubben så det är lugnt.. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav leckan » mån apr 11, 2005 8:39

Det e lugnt!

Om du vill ha mer tidningar så säg till!
Kan alltid hoppa in på hubben! :)
Användarvisningsbild
leckan
Minion

Inläggav CheeseGuy » sön maj 22, 2005 22:44

Jag har tänkt beställa Fray, men jag vet inte vilken jag ska ha. Det ser nämligen ut att finnas två versioner; "Fray", utgiven av Titan Books Ltd, och "Fray: Future Slayer", som är omkring 50kr billigare och utgiven av Dark Horse Comics. Båda är häftade och har 216 sidor.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » sön maj 22, 2005 23:01

Serietidningarna är ivarjefall från Dark Horse och om den dessutom är billigare så hade jag valt den.
Det kanske bara är olika bolag som ger ut den i olika länder?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » sön maj 22, 2005 23:22

Just det, jag glömde säga att det är boken jag vill ha. Om det inte finns någon anledning att ta serietidningarna, förutom priset? Boken verkar ju klart trevligare, om man får tro kommentarerna i den här tråden. Och prisskillnaden bryr jag mig inte om. (Den kan ju inte vara särskilt stor om boken kostar 200kr.)
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » sön maj 22, 2005 23:26

Jag syftade på att även boken är utgiven av Dark Horse? Men jag vet inte, jag valde att köpa serietidningarna och det är jag väldigt nöjd med :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » sön maj 22, 2005 23:51

Illyria skrev:Jag syftade på att även boken är utgiven av Dark Horse?

Aha. Jag bryr hur som helst mig inte om det kostar 50kr mer eller mindre, så jag vill ha den som är bäst. (Ja, rimligtvis är ju den dyraste bäst, men man vet ju aldrig. Den kanske har ett fulare omslag eller nåt.)
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav eponinethen » mån maj 23, 2005 11:51

Mmm, jag har också funderat på det där, vilken "version" man ska köpa. Jag har inte råd att köpa den nu, och jag kan ju ändå läsa Fray på min dator... Men är man ett äkta Whedon fan måste man väl köpa Fray någon gång...
"If I speak more clearly, if I make more sense..."

epo's blog
Användarvisningsbild
eponinethen
Minion

Inläggav CheeseGuy » ons maj 25, 2005 23:20

Nu har jag beställt! Det blev den billigare varianten ändå, för det var (bara, vad jag kunde se) den som fanns på amazon, och det verkar vara den som är den "normala" versionen. (Jag vill inte chansa.)
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » mån jul 18, 2005 1:46

Fråga: finns det några andra officiella (med Joss inblandad) comics för BtVS utöver Fray?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » mån jul 18, 2005 1:58

Illyria skrev:Fråga: finns det några andra officiella (med Joss inblandad) comics för BtVS utöver Fray?

Tales of the Vampires. Jag ahr inte läst den så jag kan inte uttala mig om hur den är.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » mån jul 18, 2005 2:30

noike skrev:
Illyria skrev:Fråga: finns det några andra officiella (med Joss inblandad) comics för BtVS utöver Fray?

Tales of the Vampires. Jag ahr inte läst den så jag kan inte uttala mig om hur den är.

Och Tales of the Slayers. De bitar jag har läst av den är rätt bra, även om Amber Bensons bit var lite.... simpel.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » mån jul 18, 2005 2:46

Mer info om Tales of the Vampires/Slayers? Hur många nummer eller böcker finns det osv? It's a jungle. Jag hittar t ex "Buffy the Vampire Slayer: Tales of the Slayers -- Broken Bottle of Djinn" Writer: Doug Petrie, Jane Espenson? Den som Amber Benson varit med och skrivt, är den också officiell?

Och sen finns det massa andra Buffy comics från Dark Horse skrivna av andra, är de något att ha?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » mån jul 18, 2005 2:48

Som jag har fattat det är Tales of the Slayers och Tales of the Vampires varsin samling av småhistorier om det som titeln beksriver. Alltså varsit album, och inga mindre nummer.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » mån jul 18, 2005 3:00

Ja, jag försöker söka och hitta vad det är för något men det verkar finnas flera olika saker som heter så... förvirrande. Får kolla in det närmare en annan dag, när jag är mindre trött.

Om det är någon som vet mer i detalj så får de gärna berätta.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Rombat » mån jul 18, 2005 5:53

Buffy The Vampire Slayer - Haunted
Av Jane Espensen & Cliff Richards. Binder samman s.3 och s.4 lite snyggt. Vet inte om den officiell (man tenderar ju att ta serierna och böckerna som lite mer avancerad fan-fiction), men JE är ju med.

Finns fler än ett nummer av TotS iallafall. Jag har två på datorn.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Tam » mån jul 18, 2005 19:26

Illyria skrev:Och sen finns det massa andra Buffy comics från Dark Horse skrivna av andra, är de något att ha?

Dom flesta Buffy comics är rätt dåliga. A stake to the heart heter den jag tyckte bäst om, men vill man läsa serier finns det bättre.

Rombat skrev:Finns fler än ett nummer av TotS iallafall. Jag har två på datorn.

Finns det? Vad är det i #2 då?
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Rombat » mån jul 18, 2005 20:05

Vet inte vilket av dem som kommer först, men båda är väl redan nämnda i tråden. Den ena är Broken Bottle of Djinn som är en sammanhängande historia i två tidsperioder, medans det andra TotS (som jag har) innehåller åtta mindre episoder, varav joss har skrivit tre, amber en, jane espensen en, david fury en, doug petrie en och rebecca rand kirshner en.

EDIT: Kan bli lite förvirrat eftersom det finns fyra novellsamlingar som också heter Tales of the Slayer, inte bara serier.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Illyria » ons jul 20, 2005 17:32

Och novellsamlingarna har inget med Joss att göra?

TotS och TotV låter ivarjefall intressanta även om jag inte riktigt förstår hur allt hänger ihop... Vad innehåller Tales of the Vampires och vad innehåller Tales of the Slayer? Innehåller någon av böckerna följande:

Broken Bottle of Djinn
Willow & Tara: Wanna Blessed Be
Willow & Tara: Wilderness del 1
Willow & Tara: Wilderness del 2

Eller är det helt andra saker?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om BtVS