Weekly Diary of Watching...

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Inläggav Nyx » tis maj 31, 2005 23:36

Illyria: Faktum är att jag såg dem lite i oordning. Hade även sett "Smile Time" innan och kände just då för att gå vidare med den sorgliga huvudstoryn efter "You're Welcome". Bring on the pain... "Why We Fight" med alla tillbakablickar passade inte min sinnesstämning just då - no other reason. :)

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav Tam » mån jun 06, 2005 16:06

Planen att skrivande här ska leda till mer Buffy-watching går sådär. Det har varit så jävla mycket Nip/Tuck på senare tid.

Teacher's pet, Puppet show, Nightmares och The Cautionary tale of Numero Cinco sågs förra veckan.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Gordo » mån jun 06, 2005 16:13

Jag har kommit fram till All the Way i min omtitt.

Idag har jag sett Barganing 1&2, After Life, Flooded, Life Serial.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav Illyria » mån jun 06, 2005 16:49

Jag fortsätter med mitt Angel-tittande, förra veckan:

Through the Looking Glass, There's No Place Like Plrtz Glrb, Heartthrob, Not Fade Away, That Vision Thing.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav latarmig » mån jun 06, 2005 16:56

Illyria.
Blir du inte yr i huvudet av att kombinera säsong 2-3 med 5?
latarmig
Big Bad

Inläggav Illyria » mån jun 06, 2005 17:08

Nej, jag har ju sett alla säsonger tidigare och nu är det omtitt av s2-3 som gäller men jag har även följt s5 på danska Tv2 och nu är de äntligen klara med sitt sporadiska visade! (de visade Power Play 15 maj...)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tob » mån jun 27, 2005 1:33

Nu när man har dratt ihån Angel tittandet så kan man följa upp det hela här.

Angel: S1 Ep01 - Ep19
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav noike » mån jun 27, 2005 1:34

Jag såg lite Firefly idag. Our Mrs Reynolds och Jaynestown. Good times. Good times.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav latarmig » mån jun 27, 2005 2:46

För min del är det en svacka i tittandet. Har sett några avsnitt på femman, i övrigt är det dött.
latarmig
Big Bad

Inläggav noike » mån jun 27, 2005 2:50

Här med. Jag såg första Firefly-skivan förra veckan, men annars har jag nog inte sett något Whedonesquet på en månad eller två.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » mån jun 27, 2005 3:11

Förra veckan: Angel, I Robot, You Jane, The Puppet Show, Loyalty, Sleep Tight, Forgiving och Double or Nothing.

Måste ta igen missade sändningar på 5an, se klart s3 och något motvilligt ladda hem s4 (om jag hittar den).
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Off » mån jun 27, 2005 5:18

Såg igenom Firefly igen förra veckan. Såg något ströavsnitt av Buffy på 5an också.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav The Buffster » mån jun 27, 2005 10:02

Håller som bäst på med en omtitt av Buffy, tänkte först se det när det
började gå på femman igen men bestämde mig för en omtitt på DVD
istället. Dels för att jag rätt snabbt ville ta mig igenom dom mindre bra
avsnitten på säsong 1 men mest för att reklamen en dag kommer att ta
död på mig och jag därför försöker undvika den så mycket jag kan.

Den senaste veckan (lite drygt) så har jag tittat rätt flitigt och sett hela s1
och s2 och sen även Anne och Dead Man's Party. Säsong 1 är precis som
jag minndes det den sämsta säsongen fast den är väldigt rolig och vissa
avsnitt är faktiskt bra. Säsong 2 är oerhört ojämt och blandar dåliga
avsnitt med helt lysande avsnitt. Bland dom lysande finns givetvis
Surprise, Innocence och Becoming.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Binchy » mån jun 27, 2005 12:23

Vi såg rätt mycket Buffy i helgen. Har ju vidarebefordrat mina brända skivor till bror och svägerska, och de har ingen DivX-spelare. Så vi släpade med våran till sommarstugan och pressade 5:20 - 6:8. Såg The Gift ena kvällen, sedan hade de båda legat hela natten och tänkt, drömt om och undrat vad som kommer att hända nu. :twisted: De gillade OMWF och Tabula Rasa. Flooded fick vi inte se slutet på, spelaren gjorde myteri.

Maken tyckte att vi var galna som satt inne och tittade på Buffy när det är midsommar och allt. Han är lite trött på Buffy dessutom, har konstiga åsikter, som att jag har sett avsnitten FÖR många gånger. :rolleyes: Ain't no such thing!

Jag fick tyvärr inte se avsnitten i lugn och ro, var barnvakt till deras ett-och-ett-halvt-åring. De tycker att han är l i t e för ung för att utsättas för monster och liknande, så jag höll honom sysselsatt medan de tittade. Jag passade på att störa deras koncentration lite då och då med fun facts from Whedonwerse. :D
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Here we go!

Inläggav suprmicael » mån jun 27, 2005 17:19

Ser Buffy i lungt tempo. Säs1 1-8 vecka 25. Som alltid blir jag positivt överaskad av hur bra första säsongen är.
+++--100--+++
Användarvisningsbild
suprmicael
Minion

Inläggav The Buffster » ons jun 29, 2005 22:58

Omtitten fortsätter och idag har jag sett Faith, Hope and Trick, Beauty and the Beasts och Homecoming.

Ett rätt dåligt = Beauty and the Beasts
Ett bra = Faith, Hope and Trick
Ett lysande = Homecoming

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav sus@n » tor jun 30, 2005 11:36

Har varken sett Buffy eller Angel på länge :!: Men jag såg halva The Freshman för ett tag sen... :|
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav The Buffster » tor jun 30, 2005 22:19

Omtitten fortsätter och idag var det högtidsstund. Band Candy och
Snyder, finns det något bättre? (Egentligen ja, men just nu så känns det
inte så)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Tob » mån jul 04, 2005 11:28

Angel S1 Ep20 - S2 Ep20
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Illyria » mån jul 04, 2005 12:39

Förra veckan: The Price, A New World, Benediction, Tomorrow, Deep Down, Ground State, The House Always Wins, Slouching Toward Bethlehem, Supersymmtery, Spin the Bottle.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav The Buffster » tis jul 05, 2005 21:42

I veckan har det återigen slagit mig hur jämn säsong 3 är i och med
att jag har sett Revelations, Lover's Walk, The Wish, Amends,
Gingerbread och Helpless där Gingerbread är det enda avsnittet jag inte
riktigt gillar.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Binchy » ons jul 06, 2005 12:23

Klämde in andra halvan av Angel säs 1 igår. Där är ytterst få riktigt dåliga avsnitt. Visst, det blir ju betydligt bättre senare, men det slår ju fortfarande det mesta som visas på TV. Maken gillar nog Angel mer än Buffy; han tjatar betydligt mindre när jag ser Angel, än när jag ser Buffy. Han sa inte ett ljud igår. Han kanske höjde ett ögonbryn när jag sa någon replik i förväg, men det var allt.

Wesley: And you feel young, do you, Faith?
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Nyx » mån jul 11, 2005 11:10

Inatt hade jag Buffymaraton med min svägerska... 15 avsnitt och 2 dokumentärer :D . Good Times! S4: Pangs, Something Blue och Hush, S6: Bargaining 1-2, After Life, Life Serial, Once more with Feeling, Tabula Rasa, Smashed, Wrecked, Gone, Doublemeat Palace, Dead Things, Older and Faraway. Hon har sett mycket Buffy på tv, men ofta klippta versioner, och hon tycker, liksom jag, att det är mycket roligare att se dem såhär på dvd - i följd utan reklampauser - och att diskutera avsnitten emellan! Sömn... who needs it?

(Annars har jag mest sett Angel s3 förra veckan)

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav AKS » mån jul 11, 2005 11:15

Denna sommar var ju mitt projekt att se om BtVS S4 och S5 och AtS S2 och S3. Hade inte sett de allra flesta av dessa avsnitt på ca 2 år. Därför är det nu jättekul att se om. Har den senaste 1½ veckan sett t.o.m. 1.13 The I in Team. Tveksamt om jag kommer att hinna se mer än BtVS S5 eftersom jag också skulle vilja se klart S3 och S4 samt miniserien av Farscape samt S3 av The Wire. Angelsäsongerna får bli sparade till höstlovet eller möjligtvis jullovet. Ju längre jag väntar desto bättre iofs eftersom man alltid hinner glömma bort nån replik eller nån detalj på några månader.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » mån jul 11, 2005 14:27

Angel S1 Ep21-Ep22

Klent, men så råder också ett uppehåll mellan säsong 2 och 3.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Illyria » mån jul 11, 2005 14:32

Sett klart s4 av Angel nu, senaste veckan blev det avsnitten från Apocalypse, Nowish till Home. Lätt sämsta säsongen (i hela Buffyverse), får se om jag fortsätter med s5 nu eller ej, min plan var att se om s2-3 och kanske 4 och det är nu avklarat.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » mån jul 11, 2005 15:46

Oj, vad vi tycker olika om AtS S4. Enligt mig är det den bästa Angelsäsongen (S3 och S5 är båda oerhört nära dock). Var helt uppslukad då jag följde S4 första gången och den håller för omtittar (men what's new i Buffyverse iofs). Jag tycker BtVS S1 är sämst i hela Buffyverse, en ingen skugga ska falla över säsongen för det. BtVS S1 är ändå bättre än det mesta som visas/har visats på TV.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav The Buffster » tis aug 02, 2005 18:41

Min omtitt går segare än planerat pga av att jag samtidigt tittar på så många andra serier och en omtitt kan då inte vara lika prioriterad. Men det går sakta framåt och jag närmar mig slutet av säsong 3, alltså har Helpless, The Zeppo, Bad Girls, Consequences, Doppelgangland och Enemies setts sen sist. Doppelgangland är fortfarande en självklar tiopoängare enligt mig och dom andra avsnitten håller också hög klass.

Höll på att glömma att jag för att göra mitt serietittande ännu mer förvirrat faktiskt också har sett två säsong 4 avsnitt (Were the Wild Things Are och New Moon Rising) tillsammans med en kompis som ser serien för första gången.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav The Buffster » lör sep 17, 2005 2:23

Har haft Buffykväll med några kompisar ikväll. Självklart en mycket trevlig upplevelse. En lång process innan avsnitten som skulle ses hade utsetts. Vilka avsnitt var bäst, vilka hade man mest lust att se. Slutligen blev det i alla fall Becoming Pt.2, Doppelgangland, Fool for Love (så ofattbart bra), Intervention och Dead Things (dörrscenen avgjorde det beslutet). Alla avsnitt är personliga favoriter så det var väldigt roligt att se dom. Men det är såklart ännu roligare om man ser om alla avsnitt, så blir det lite mer sammanhang. Det håller jag också på med för tillfället, har väl hunnit se ungefär halva säsong 4 så jag antar att jag är ganska synkad med femmans sändningar just nu.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav wyndham » fre okt 14, 2005 16:47

Igår blev det lite säsong ett. Jag började med Never kill... och OJ så bra det var. Jag har för mig att jag nominerade den i "minst bra avsnitt"-turneringen, och det var ju ren och skär galenskap. Kan vara det näst bästa avsnittet s1. Det slog mig att fler avsnitt kanske förtjänade upprättelse så jag såg även I robot, som jag vanligtvis brukar förära med plats 144. Och OJ så dåligt det var. Bortsett från den fånigaste storyn i mannaminne så är avsnittet proppfullt med stunder som willows simultana högläsning när hon chattar. Ett fåtal höjdpunkter kan man trösta sig med; "I believe I capped it with the nuclear missiles", slutscenen och en handfull Xanderögonblick. Men att kalla avsnittet bättre än Teachers Pet, Some assembly, Go fish osv är bara fel fel fel.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om BtVS