Jag har inget att tillägga i diskussionen om vår svenska Spike

men istället tänkte jag säga detta:
Under ett convent i London (Angel conventet Hyperion) nyligen var det mängder med stjärnor från serien (bl.a. Amy & Andy) där, allt detta enligt en fan-rapport på buffy.nu. Utan att det faktiskt stod uttryckligen lät det i en av intervjuerna som om de fyra tv-filmerna som rykten surrar om skulle handla om vad som hände kvarvarande karaktärer efter slutet av Angel.
Tror detta är spoiler, åtminstone på den här tavlan, så aja baja ni som inte sett hela serien Angel... dvs. tom säsong 5.
Eftersom jag tror vi kan räkna bort Angel själv lämnar detta: Spike, Illyria, Gunn och Lorne. Kan inte tänka mig att Lorne skulle kunna upprätthålla en film själv, och vad ska han göra: sjunga? Han har ju slutat med fighten. Inte heller Gunn har jag uppfattat som den mest populära karaktären, Wes hade jag köpt - men Gunn ensam??
Tidigare skrivelser om saken gjorde att jag uppfattade det som ett slags slut för stora delar av hela versen, nu känns det som en slut för serien Angel. Det låter iofs logiskt med Joss' alla eller ingen filosofi. Vad tror ni? Hela versen eller bara typ Angel säsong 6
utan Angel?