Engelsman vill göra Buffy?

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Inläggav VelocityBoy » mån maj 10, 2004 16:33

Noggster skrev:Alltså, buffy utan en arc är inte buffy. Förstår inte hur någon kan se fram emot en sådan serie? Sannoliken är ju att det kommer bli så löjligt att man blir ledsen att dom skräpar ner Buffys namn.
Klarar mig mycket hellre utan en tecknad Buffy-serie.

Jag tror inte att man skall ta det så allvarligt...

Jag har sett konceptbilderna ifrån den och jag tycker att det verkade som att det hade kunnat bli hur coolt som hellst... stilen var skön och den verkade vara rätt mörk (lite som animerade Batman).
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav sus@n » mån maj 10, 2004 16:38

skulle vara skoj att se konceptbilderna Veolocity boy..
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav VelocityBoy » mån maj 10, 2004 16:43

sus@n Här är länken till artisten som gjorde den (mer bilder finns i vänstra marginalen).

http://www.ericwight.com/portfolio/buffy001.html
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav sus@n » mån maj 10, 2004 16:50

ser fint ut men jag tror aldrig att det skulle kunna bli i samma klass som den klassiska BTVS men helt klart bättre än inget!
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav VelocityBoy » mån maj 10, 2004 16:54

Jag tror inte att de ens skulle försöka eftersträva samma känsla som i originalet utan det här hade nog varit lite mer på skoj (inte som Buffy som är på dödligt allvar :D ), men underhållande är jag säker på att det skulle vara (gillar verkligen bilden på Dawn... what a brat! :D )
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav sus@n » mån maj 10, 2004 17:02

Dawn bilden var cool, men jag förstår inte hur serien ska kunna utspelas innan BTVS om Dawn är med...
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav VelocityBoy » mån maj 10, 2004 17:07

Sus@n. Jag vet inte om jag spoilar något så jag tar det säkra före det osäkra

Spoiler Buffy s5

För att hon är inprogrammerad av munkarna och i Buffys minne så var hon med då... så egentligen är hon inte med :D
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Mr Chase » mån maj 10, 2004 17:08

Hujedamej...

Snyder såg ut som hulken och inte som den lilla råttmänniska vi alla komit att älska. Och Xander var för footballsspelaraktig och Willow för pinupig.
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo

Inläggav Langtry » mån maj 10, 2004 17:08

Jag har en mycket viktig fråga:
Var är Spike :?:

=)

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo

Inläggav Tinder » mån maj 10, 2004 17:10

Oooh denna serie vill jag se. Gillar Batman animated series och ännu mer Gotham Girls så teckningsstilen tilltalar mig verkligen. Sedan att den går emot tidslinjen i Buffy gör absolut ingenting utan jag skulle se denna serie som nått helt fristående från den riktiga Buffyserien. Lite synd dock att de troligtvis skulle undvika arcer då de brukar ge serierna lite bättre djup och får tiden att bara rinna iväg när man råkar se flera avsnitt på raken. Sedan vet jag inte om jag riktigt gillar att de funderade att rikta den till lite yngre publik, det kan dock också vara helt ok, bara de behåller en viss slags charm och humor som även tilltalar lite äldre.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav VelocityBoy » mån maj 10, 2004 17:12

Han borde väl vara i europa... var det inte i Amsterdam som den arga folkmassan gav sig på Dru?

Fast det hade ju onekligen varit kul att se en animerad Spike hur skulle de fixa hans swagger? omöjligt :)

Mr Chase. Du har fel fel fel :) det är stiliserat och snyggt!
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Langtry » mån maj 10, 2004 17:13

Har lite problem med tidslinjen där...
Om Angel och Giles finns med så kan det ju inte vara preBtVS, eller?

Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo

Inläggav VelocityBoy » mån maj 10, 2004 17:15

Langtry. Don´t think just look at the pretty pictures :D
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Mr Chase » mån maj 10, 2004 17:21

VelocityBoy skrev:Mr Chase. Du har fel fel fel :) det är stiliserat och snyggt!

Smaken är som bekant som baken. Och jag har generellt svårt för tecknad film, som jag visst sagt tidigare.
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo

Inläggav Langtry » mån maj 10, 2004 17:21

Ok

"Oh, look at all the pretty colours"

:)

Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo

Inläggav sus@n » mån maj 10, 2004 17:23

VelocityBoy skrev:Sus@n. Jag vet inte om jag spoilar något så jag tar det säkra före det osäkra

Spoiler Buffy s5

För att hon är inprogrammerad av munkarna och i Buffys minne så var hon med då... så egentligen är hon inte med :D

Jo jag vet men hon var ju inte med innan s5 så..
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav Noggster » mån maj 10, 2004 17:23

Stilen var faktiskt rätt cool. Men tidslinjen verkar ju inte stämma in alls.. Snyder är med? Snyder var inte rektor i season 1.

Men hursomhelst, jag måste ta det allvarligt... förstår inte att du kan föreslå någon att INTE göra det?
Det är fortfarande Buffy, även om det är tecknat. Och jag vill inte se någon så brilliant som Buffy bli nåt äkligt barnprogram som man sitter å svär åt. Det är allvarligt, därför tar jag det allvarligt.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo

Inläggav VelocityBoy » mån maj 10, 2004 17:24

Langtry. Någon kanaliserar Dru här... :)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Noggster » mån maj 10, 2004 17:27

sus@n:
vet inte om du fattade riktigt med dawn.. när munkarna skapade dawn så gjorde dom så hon faktiskt var med när allt annat hände, mästarens död, borgmästaren osv. Så att ha med henne är inget fel, även om hon tidigare bara funnits som "minnen" pre-season 5 så har hon ändå funnits där.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo

Inläggav sus@n » mån maj 10, 2004 17:29

jo jag vet, har fattat allt det..[/spoiler]
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav VelocityBoy » mån maj 10, 2004 17:32

Noggster skrev:Stilen var faktiskt rätt cool. Men tidslinjen verkar ju inte stämma in alls.. Snyder är med? Snyder var inte rektor i season 1.

Men hursomhelst, jag måste ta det allvarligt... förstår inte att du kan föreslå någon att INTE göra det?
Det är fortfarande Buffy, även om det är tecknat. Och jag vill inte se någon så brilliant som Buffy bli nåt äkligt barnprogram som man sitter å svär åt. Det är allvarligt, därför tar jag det allvarligt.

jag antar att som flitig fan-fic läsare så är jag van vid spin-offs så att säga... jag skulle lätt kunna se den som något helt fristående ifrån Buffy serien och ändå gilla den.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Noggster » mån maj 10, 2004 17:40

Anser inte detta som en spin-off, eftersom den ändå är baserad på Buffy.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo

Inläggav Mr Chase » mån maj 10, 2004 17:50

På 70-talet gjordes en animerad Star Trek-serie efter orginalserien och den är närmast unisont fördömd av hardcore-fansen och brukar heller inte räknas till Star Treks kanon i officiella sammanhang.

Tror att en animerad Buffy skulle gå samma öde till mötes.
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo

Inläggav adolvsson » mån maj 10, 2004 20:13

Mr Chase skrev:Snyder såg ut som hulken och inte som den lilla råttmänniska vi alla komit att älska. Och Xander var för footballsspelaraktig och Willow för pinupig.

När det gäller Snyder håller jag till viss del med dig, men så länge han är kortare än de andra tror jag inte det är något problem. Eftersom vi bara ser honom ensam, är det kanske lite missvisande. Xander och Willow, å andra sidan, har de ju aldrig sett lika nördiga ut som de brukar utmålas som. Jag tycker likheten är alldeles utmärkt. Dessutom är jag svag för den där stilen, det kanske hjälper.

Mr Chase skrev:På 70-talet gjordes en animerad Star Trek-serie efter orginalserien och den är närmast unisont fördömd av hardcore-fansen och brukar heller inte räknas till Star Treks kanon i officiella sammanhang.

Tror att en animerad Buffy skulle gå samma öde till mötes.

Ja och nej. Animerade Buffy kommer inte räknas till buffyverse kanon för att, och jag tror jag redan varit inne på det här, det är inte tänkt så. Att sedan jämföra den här med ST:TAS känns lite orättvist, eftersom Mutant Enemy har (tycker jag och då är jag ändå något av en gammal trekkie) väldigt mycket bättre manusförfattare. Det känns som om det ska mycket till för att en serie med manus av personer som Joss, Espenson, Steven S DeKnight och (baskat duktige serietidningsskaparen) Jeph Loeb ska misslyckas.

Dessutom, och här kan jag ha fel eftersom jag inte surfar runt för mycket på andra buffyforum och sajter, är de reaktioner jag har stött på från andra hardcorefans överlag väldigt postiva till konceptet.

Vad gäller inriktningen till en yngre publik behöver inte det vara något negativt. Man kan fortfarande få det att fungera på olika plan, både för yngre och äldre. Det finns många exempel på det här, både tecknat och live action, tidigare nämnda animerade Batmanserie är ett perfelt exempel.

Nu har vi alla olika smak, men jag har ändå lite svårt att förstå den negativa inställningen till såväl animerade Buffy Angels TV-filmer, i alla fall ifråga om storyarcs och hur man hellre inte ser någonting än får någonting arclöst. Det om något borde få lestat, från Smallville-tråden, att inse att han har fel. Jag älskar också arcerna och föredrar dom framför stand alones, det är t ex en av anledningarna till varför säsong 5 av Buffy är min favoritsäsong, med samtidigt finns det ju hur många underbara stand alone-avsnitt som helst, vilket borde vara tillräckligt med bevis för att en arc-lös serie skulle kunna fungera. Visst, det skulle inte vara samma sak, men det är inte heller tänkt att vara samma sak. En annan typ av serie, helt enkelt, men av samma höga Mutant Enemy-kvalité.

Tilläggas kan, att en arclös serie inte behöver betyda frånvaro av karaktärsutveckling. Det finns det också en drös exempel på.

Maybe I get a little worked up here, men jag ser verkligen fram emot möjligheten att den här serien bli av.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav adolvsson » mån maj 10, 2004 20:17

Noggster skrev:Alltså, buffy utan en arc är inte buffy. Förstår inte hur någon kan se fram emot en sådan serie? Sannoliken är ju att det kommer bli så löjligt att man blir ledsen att dom skräpar ner Buffys namn.

Det här tycker jag förresten också låter lite underligt. Det är ju inte som om de licenserar ut karaktärerna till ett annat bolag, det är fortfarande en Mutant Enemy-produktion.

Jag älskar själv Buffy av en hel hög olika anledningar, och karaktärerna är en av dom. Jag inser naturligtvis styrkan i en arc, men så länge serien är sann gentemot karakäterna, ser jag verkligen inga problem. En bra story är en bra story är en bra story.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Mr Chase » mån maj 10, 2004 20:45

Nu skall erkännas att också den animerade Star Trek (TAS) hade en del bra manusförfattare, bl a en del som arbetat med orginalserien (TOS) och som i vissa fall fick föra över sina historier till TAS när TOS lades ned. Men överlag vill de flesta låtsas som om TAS inte existerar.

Sedan, adolvsson, är det inte så mycket att jag är negativt avvisande till att någon gör en Buffy the Animated Slayer. Jag bara säger att jag inte tror att jag kommer att gilla den och följaktligen kan jag i så fall göra som många Trekkers gör om TAS och högaktningsfullt ignorera den. En gång såg jag en urlöjlig tecknad film med Star Wars-robotarna R2D2 och C3PO och den har jag förträngt. Försöker också som bäst att förtränga Jar-Jar Binks men det är svårare. But mesa tryin' ;) !

För övrigt finns det många hardcore-Trekkers som för sitt liv inte kan acceptera den senaste inkarnationen "Enterprise" och nästan inte "Voyager" heller. Men det är, som man brukar säga, en helt annan historia.
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo

Inläggav Noggster » mån maj 10, 2004 23:10

Om batman är det bästa exemplet du kan komma på är jag inte övertygad.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo

Inläggav Son_of_Giles » tis maj 11, 2004 8:56

Jag hade nog föredragit att dom prövat en ny Slayer snarare än att Buffy konstgjord andning på det här viset. Kanske placera den några år efter Buffy och kolla om någon av dom ursprunliga skådespelarna ville göra rösterna till sina karaktärer. Xander som väktare kanske?
Under alla omständigheter så lär det inte bli lika bra som ursprunget tyvärr...
Son_of_Giles
Demon Fodder

Inläggav Teo » tis maj 11, 2004 16:33

Willow ska vara väktare lär dig..
Användarvisningsbild
Teo
Big Bad

Inläggav VelocityBoy » tis maj 11, 2004 16:59

Jag är med Son_of_Guyles där... Spoiler Buffy s7(ep22)jag tror att med tiden skulle Xander kunna bli en bra Watcher med tiden, Willow får fortsätta att vara gudinna :)
Senast redigerad av VelocityBoy tis maj 11, 2004 17:14, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om BtVS