Mr Chase skrev:Snyder såg ut som hulken och inte som den lilla råttmänniska vi alla komit att älska. Och Xander var för footballsspelaraktig och Willow för pinupig.
När det gäller Snyder håller jag till viss del med dig, men så länge han är kortare än de andra tror jag inte det är något problem. Eftersom vi bara ser honom ensam, är det kanske lite missvisande. Xander och Willow, å andra sidan, har de ju aldrig sett lika nördiga ut som de brukar utmålas som. Jag tycker likheten är alldeles utmärkt. Dessutom är jag svag för den där stilen, det kanske hjälper.
Mr Chase skrev:På 70-talet gjordes en animerad Star Trek-serie efter orginalserien och den är närmast unisont fördömd av hardcore-fansen och brukar heller inte räknas till Star Treks kanon i officiella sammanhang.
Tror att en animerad Buffy skulle gå samma öde till mötes.
Ja och nej. Animerade Buffy kommer inte räknas till buffyverse kanon för att, och jag tror jag redan varit inne på det här, det är inte tänkt så. Att sedan jämföra den här med ST:TAS känns lite orättvist, eftersom Mutant Enemy har (tycker jag och då är jag ändå något av en gammal trekkie) väldigt mycket bättre manusförfattare. Det känns som om det ska mycket till för att en serie med manus av personer som Joss, Espenson, Steven S DeKnight och (baskat duktige serietidningsskaparen) Jeph Loeb ska misslyckas.
Dessutom, och här kan jag ha fel eftersom jag inte surfar runt för mycket på andra buffyforum och sajter, är de reaktioner jag har stött på från andra hardcorefans överlag väldigt postiva till konceptet.
Vad gäller inriktningen till en yngre publik behöver inte det vara något negativt. Man kan fortfarande få det att fungera på olika plan, både för yngre och äldre. Det finns många exempel på det här, både tecknat och live action, tidigare nämnda animerade Batmanserie är ett perfelt exempel.
Nu har vi alla olika smak, men jag har ändå lite svårt att förstå den negativa inställningen till såväl animerade Buffy Angels TV-filmer, i alla fall ifråga om storyarcs och hur man hellre inte ser någonting än får någonting arclöst. Det om något borde få lestat, från Smallville-tråden, att inse att han har fel. Jag älskar också arcerna och föredrar dom framför stand alones, det är t ex en av anledningarna till varför säsong 5 av Buffy är min favoritsäsong, med samtidigt finns det ju hur många underbara stand alone-avsnitt som helst, vilket borde vara tillräckligt med bevis för att en arc-lös serie skulle kunna fungera. Visst, det skulle inte vara samma sak, men det är inte heller tänkt att vara samma sak. En annan typ av serie, helt enkelt, men av samma höga Mutant Enemy-kvalité.
Tilläggas kan, att en arclös serie inte behöver betyda frånvaro av karaktärsutveckling. Det finns det också en drös exempel på.
Maybe I get a little worked up here, men jag ser verkligen fram emot möjligheten att den här serien bli av.