Illyria skrev:Frågor:
Har boken exakt samma innehåll som de 8 serietidningarna?
Vilken är bäst att köpa?
noike skrev:Boken. De brukar hålla bättre och har bättre papper och man kan inte slarva bort en del. Oftast så har bok-varianter kanske något mer än tidningarna. Förord, skisser och sådant.
Illyria skrev:noike skrev:Boken. De brukar hålla bättre och har bättre papper och man kan inte slarva bort en del. Oftast så har bok-varianter kanske något mer än tidningarna. Förord, skisser och sådant.
Oftast? Men just i fallet Fray då? :)
Omslagsbilderna till tidningarna är inte samma i en bok?
Illyria skrev:Är det reklam i serietidningar? :eek:
Illyria skrev:noike skrev:Boken. De brukar hålla bättre och har bättre papper och man kan inte slarva bort en del. Oftast så har bok-varianter kanske något mer än tidningarna. Förord, skisser och sådant.
Oftast? Men just i fallet Fray då?
Omslagsbilderna till tidningarna är inte samma i en bok?
VelocityBoy skrev:Jag har boken och jag tror att det är original omslagen mellan varje kapitel (det är en helsides omslagsbild mellan varje iaf) och det är lite skisser och ett alternativt omslag till första avsnittet på slutet samt lite förord av Joss mfl.
Illyria skrev:Det låter ju lovande, plus ingen reklam, right?
Hur stor är boken då, stor som en serietidning så bilderna är lika stora?
Serietidningar känns dock lite mer "exotiskt" än bara en bok...
VelocityBoy skrev:Jag förespråkar alltid TPB (trade paper backs) då de går att ställa i hyllan samt att de håller bättre och dessutom är, som noike sa, oftast betydligt bättre kvalité på pappret.
Illyria skrev:VelocityBoy skrev:Jag förespråkar alltid TPB (trade paper backs) då de går att ställa i hyllan samt att de håller bättre och dessutom är, som noike sa, oftast betydligt bättre kvalité på pappret.
Kollar på Amazon.com där den listas som "paperback", är det samma som TPB eller innebär det pocket?
Illyria skrev:Kollar på Amazon.com där den listas som "paperback", är det samma som TPB eller innebär det pocket?
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare