Fray

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Inläggav adolvsson » fre jan 30, 2004 19:20

Fray, numera i min ägo (tillsammans med Kevin Smiths första Green Arrow-samling "Quiver") and it feels grrreat! Första kapitlet läst och, tja, kommentarer överflödiga. Det är väldigt bra, förstås.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » fre jan 30, 2004 20:24

Adolvsson: Jag tycker mig kunna urskilja ett visst tidigare tvivel till Frays förträfflighet. Kevin Smith? Jag vill läsa det där.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » fre jan 30, 2004 21:20

Vad är Kevin Smith-serien för något? Det kan inte vara dåligt iaf de vet jag men lite detaljer hade varit mumsigt.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » fre jan 30, 2004 22:02

Green Arrow. En superhjälte med pilbåge, utges av DC. (Trivia: Alfred Bester skrev för den i början på 50-talet eller så.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav poser » fre jan 30, 2004 22:03

En superhjälte med pilbåge, för att vara en av de som postar ganska bra info så cuttar du det lite short den här gången.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Off » fre jan 30, 2004 22:21

Min otroliga slutledningsförmåga gjorde att jag på förhand var ganska säker på att det var en pilbåge med i serien någonstans. Tack för att du klargör att det är en superhälte som håller i den ;)
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » fre jan 30, 2004 22:21

Men herre Joss, poser. Jag vet inte hur jag ska förklara det bättre. Jag har inte läst speciellt mycket Green Arrow själv. Men kolla, http://www.greenarrowfansite.com/ en hemsida. Gosh wow.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav poser » fre jan 30, 2004 22:25

Tänker inte kolla hemsidan i ren protest, kan vara explicit content. Har fått alldeles för lite information.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Off » fre jan 30, 2004 22:26

Bojkott mot Green Arrow pga noikes oförmåga att dra fram fakta utan att jag måste sträcka mig ändå till musen för att klicka på en länk.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » fre jan 30, 2004 22:27

Okej då. Han är blond, möjligen homosexuell och har gröna kläder. Inget av dessa tre saker behöver ha ett samband, men man vet aldrig.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav poser » fre jan 30, 2004 22:29

De gräna kläderna och homosexualiteten talar direkt för explicit content om man följer amerikanska föräldrar.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Off » fre jan 30, 2004 22:29

Att han var blond fick mig på fall. Dags att införskaffa!
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » fre jan 30, 2004 22:40

Men den är barnvänlig också. Fullt med våld och James Bondiga pilar (har jag för mig, eller var det Marvel-kopian?).
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tis feb 03, 2004 5:04

noike: Då utläser du fel. Tvivla på the Josster? I should think not!

Både Green Arrow och Marvel-kopian (Hawkeye, för den som har alldeles för dålig koll för sitt eget bästa) använder trickpilar som skulle göra Jameypojken grön (hah!) av avund, vill jag minnas. Om jag inte minns fel. Reed Richards snodde ju flera av hjältarnas elektrioniska mackapärer under en episod av Secret Wars, för att bygga nåt som skulle rädda dagen, och jag har väldigt mycket för mig att hökögats bondpilar var bland det. Han fick ju sitta där på en sten och lite småsurt tälja nya, och så kom Spider-Man och frågade vad han höll på med. Hawkeye menade att det var minsann lättare för spindeln, eftersom spindeln hade sina krafter ändå, medans Hawkis är kraftlös och bara har sina pilar att lita på... uhm, nu avvek jag nog litegranna.

I alla fall. Green Arrow är åtminstone mer käna för sina trickpilar, som han la av med i alla fall för ett tag. Det var i den utmärkta miniserien The Longbow Hunters som GA började använda vanliga pilar rakt av. Miniserien har publicerats i Sverige, har för mig att det var en Magnumliknande tidning.

Avvek jag igen?

Green Arrow: Quiver är förbannat bra, och det är naturligtvis Fray också, så jag är glad och nöjd och tycker att alla borde läsa mycket mer serier. Basta.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » tis feb 03, 2004 12:25

Skaffa nu bara Steve Niles 30 Days of Night -- som nästan är on topic här.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » ons feb 04, 2004 2:44

noike: Ah, yesh. Den tenderar väl inte att vara så fasligt dyr, heller? Måste ha mer, måste ha mer. Skaffa två album efter ett långt köpuppehåll ger farligt mersmak, nästan tur att DVD-spelaren är död. Nu kan jag strunta i att köpa filmer (fast jag köpte ju tre stycken i Malmö, och cd-wow har ett par jag måste ha, och cdon har visst rea nu såg jag...) och satsa på album istället. Kanske skulle glömma ny spelare? Mmm... tecknat...

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » ons feb 04, 2004 14:37

Nej, den är inte dyr. Lite dyrare än Y: the last man, men det är å andra sidan det mesta.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav poser » tor feb 26, 2004 22:04

Ni som har köpt en Fray tidning, hur mycket gav ni för en del ?

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Illyria » fre feb 04, 2005 16:32

Frågor:
Har boken exakt samma innehåll som de 8 serietidningarna?
Vilken är bäst att köpa?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » fre feb 04, 2005 16:35

Illyria skrev:Frågor:
Har boken exakt samma innehåll som de 8 serietidningarna?
Vilken är bäst att köpa?

Boken. De brukar hålla bättre och har bättre papper och man kan inte slarva bort en del. Oftast så har bok-varianter kanske något mer än tidningarna. Förord, skisser och sådant.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » fre feb 04, 2005 16:39

noike skrev:Boken. De brukar hålla bättre och har bättre papper och man kan inte slarva bort en del. Oftast så har bok-varianter kanske något mer än tidningarna. Förord, skisser och sådant.

Oftast? Men just i fallet Fray då? :)
Omslagsbilderna till tidningarna är inte samma i en bok?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » fre feb 04, 2005 16:44

Illyria skrev:
noike skrev:Boken. De brukar hålla bättre och har bättre papper och man kan inte slarva bort en del. Oftast så har bok-varianter kanske något mer än tidningarna. Förord, skisser och sådant.

Vet inte, jag har inte Fray själv. Omslagsbilder. Ibland används de för att separera numrena innut precis som om de var ihoplimmade lösnummer (fast minus reklamen då, för sådant brukar finnas i lösnummer) medan i andra fall är de samlade längst bak. Tror Fray var de senare. Adolvsson kan säkert svara på det bättre när han loggar in.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » fre feb 04, 2005 16:53

Är det reklam i serietidningar? :eek:

Får väl vänta på att Adolvsson kanske kan klara upp detta lite bättre för mig...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » fre feb 04, 2005 16:57

Illyria skrev:Är det reklam i serietidningar? :eek:

Ja, i amerikanska serietidningar är det reklam. Av 32 sidor är det ungefär bara 24 sidor serie, fast bland de övriga sidorna är det omslag, redaktions/brevspalt (om det finns någon sådan, det är ovanligt numera) och så reklamsidor.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav VelocityBoy » fre feb 04, 2005 17:21

Illyria skrev:

Jag har boken och jag tror att det är original omslagen mellan varje kapitel (det är en helsides omslagsbild mellan varje iaf) och det är lite skisser och ett alternativt omslag till första avsnittet på slutet samt lite förord av Joss mfl.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Illyria » fre feb 04, 2005 17:29

VelocityBoy skrev:Jag har boken och jag tror att det är original omslagen mellan varje kapitel (det är en helsides omslagsbild mellan varje iaf) och det är lite skisser och ett alternativt omslag till första avsnittet på slutet samt lite förord av Joss mfl.

Det låter ju lovande, plus ingen reklam, right? :)
Hur stor är boken då, stor som en serietidning så bilderna är lika stora?
Serietidningar känns dock lite mer "exotiskt" än bara en bok...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav VelocityBoy » fre feb 04, 2005 17:34

Illyria skrev:Det låter ju lovande, plus ingen reklam, right? :)
Hur stor är boken då, stor som en serietidning så bilderna är lika stora?
Serietidningar känns dock lite mer "exotiskt" än bara en bok...

Ingen reklam :D

Den är ungefär lika stor som en serietidning och i väldigt fin kvalité... en kompis till mig har den hårdinbunden och signerad av Joss (95 $ på en seriebutik i USA). Jag förespråkar alltid TPB (trade paper backs) då de går att ställa i hyllan samt att de håller bättre och dessutom är, som noike sa, oftast betydligt bättre kvalité på pappret.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Illyria » fre feb 04, 2005 17:56

VelocityBoy skrev:Jag förespråkar alltid TPB (trade paper backs) då de går att ställa i hyllan samt att de håller bättre och dessutom är, som noike sa, oftast betydligt bättre kvalité på pappret.

Kollar på Amazon.com där den listas som "paperback", är det samma som TPB eller innebär det pocket?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » fre feb 04, 2005 18:02

Illyria skrev:
VelocityBoy skrev:Jag förespråkar alltid TPB (trade paper backs) då de går att ställa i hyllan samt att de håller bättre och dessutom är, som noike sa, oftast betydligt bättre kvalité på pappret.

Kollar på Amazon.com där den listas som "paperback", är det samma som TPB eller innebär det pocket?

Det är TPB. Serier i pocket existerar knappt annat än i saker från japan och några serier från ONI. De få andra förlag har brukar heta saker som "travel edition" eller sådant.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav VelocityBoy » fre feb 04, 2005 18:05

Illyria skrev:Kollar på Amazon.com där den listas som "paperback", är det samma som TPB eller innebär det pocket?

Det är alldeles säkert samma:

Product Dimensions: 10.2 x 6.7 x 0.4 inches

Saxat ifrån Amazon
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om BtVS