monkeyboy skrev:Ska vi prata sorg i Ats så måste I Will Remember You vara med....
CheeseGuy skrev:Egentligen är nog BTVS bäst, eftersom den har sju bra säsonger. Men det gör också en jämförelse väldigt orättvis. Om AtS hade fått två till säsonger i samma klass som säsong 5 så hade BTVS inte haft en chans.
Kort sagt, det är en TV-serie som andra (fast bättre)
Jag tycker A Hole In The World, Shells och delar fram till slutet av säsongen är precis (om inte lite mer) lika gripande och sorgsna som The Body och Forgiving.darkstar skrev:Ta de avsnitt som behandlar Buffys mamma Joyces bortgång, något sådant djup och sådan svärta finns inte i Angel, det är hjärtskärande att beskåda.
Tinwiel skrev:Jag håller med darkstar om att s 1 och 2 av Angel var rätt så medelmåttiga och det var först under s 3 och framåt som jag fick det där "måste se nästa avsnitt-suget", som jag har haft när det gäller Buffy.
noike skrev: Jag tycker A Hole In The World, Shells och delar fram till slutet av säsongen är precis (om inte lite mer) lika gripande och sorgsna som The Body och Forgiving.
noike skrev:Första halvan av Bs2 är det sämsta som har gjorts i Buffyverse.
Buffy är faktiskt i sina stunder mycket mörkare, mer psykologiserande än vad Angel är, trots att den innehåller fler humoristiska inslag. Ta de avsnitt som behandlar Buffys mamma Joyces bortgång, något sådant djup och sådan svärta finns inte i Angel, det är hjärtskärande att beskåda.
Yog-Sothoth skrev:Är det bara jag och typ två till som älskar båda serierna?
VelocityBoy skrev:Jaja jag tycker sammantaget att de är de två bästa serierna som har gjorts men att Buffy är den klart bättre.
caffeineaddict skrev:Har tänkt på saken och måste hålla med noike om att första halvan av Buffy S2 är den svagaste i Buffyverse (WSWB till trots). Rätt konstigt med tanke på hur länge jag hävdade att det var min favoritsäsong, fast det har ju sin romantiska förklaring i att det var där jag blev ett fan (och den andra halvan kan vara Buffyverses starkaste.. jävla schizo-säsong!).
Första halvan av Angel S1 är iofs inte mycket att hänga i julgran den heller kom jag på... delad etta?
Yog-Sothoth skrev:caffeineaddict skrev:Har tänkt på saken och måste hålla med noike om att första halvan av Buffy S2 är den svagaste i Buffyverse (WSWB till trots). Rätt konstigt med tanke på hur länge jag hävdade att det var min favoritsäsong, fast det har ju sin romantiska förklaring i att det var där jag blev ett fan (och den andra halvan kan vara Buffyverses starkaste.. jävla schizo-säsong!).
Första halvan av Angel S1 är iofs inte mycket att hänga i julgran den heller kom jag på... delad etta?
Du tycker alltså att Buffy säsong 1 är bättre än första halvan av säsong 2?
CheeseGuy skrev:BtVS
-Roligare!
-Bättre karaktärer (i allmänhet, för Wesley är nog bäst eller näst bäst i Buffyverse).
-Ett par udda avsnitt (Hush, Restless, The Body, OMWF, CWDP, Storyteller) som är grymt bra.
-Ett par givna tiopoängare (Innocence, Passion, Becoming, The Body, OMWF, CWDP). AtS har kanske en eller två.
-Bättre musik (S2-4 + The Gift + OMWF + S7).
AtS:
-Flashbacks!
-Arcs som sträcker sig över flera säsonger.
-Wolfram & Hart.
-Faith (hon är utmärkt i BtVS, men äger totalt i AtS).
-Hela serien växer av det fantastiska slutet.
-Bättre fighter.
-Mindre magi (det är en ren smakfråga förstås - själv tycker jag t.ex. att scenen på The Bronze i Smashed är fruktansvärd).
-Bättre crossovers.
-Har de tre sorligaste Buffyverseavsnitten (A Hole in the World, Shells och Not Fade Away).
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare