Slayers? **Spoilers hela serien.**

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Inläggav adolvsson » ons maj 17, 2006 11:02

lilith skrev:Det finns hopp om logik alltså, härligt! Har inte läst så mycket Fray, men hon är väl mer eller mindre lämnad åt sitt öde. Och definitivt ensam slayer.
förutom den där onda tvillingbrodern
Det finns utrymme för fri fantasi och tolkning då. Men nåt måste ju ha hänt som ogjort Willows magi.

Det är så det är. Så är det.
Dom berättar ju vad som hände förra slayern, att hon utrotade/skrämde iväg dom sista demonerna på jorden och sen försvann själv utan att någon vet vad som hände henne. Något sådant, jag har inte albumet i närheten. Man har ju antagit att det är Buffy, men inget säger att det faktiskt är det eller att det som berättas är mer än en myt. Om det är Buffy, kan balansen ha återställts några år efter Chosen, eller så var dom ett stort gäng slayers närvarande vid tillfället, dom fick bara inte vara med i myten, och balansen återställdes efter det när ändå ingen slayer behövdes. Vilket ju faktiskt skulle kunna vara en orsak till återställningen.

Med risk för att något jag skrev där säger emot något i serietidningen, fotografiskt minne har jag inte, men poängen är ändå att det lämnades såpass öppet.

Vad gäller det du säger om Willows magi, och det här är min egen lilla förklaring som jag lever efter tills motsatsen bevis, så behöver det inte något speciellt ha hänt. Min teori är att det Willow gjorde helt enkelt började avta efter några år. Alla nya potentials blev inte slayers, dom blev allt färre med tiden, och tills slut återställdes balansen på naturlig väg.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav lilith » ons maj 17, 2006 21:28

adolvsson skrev:Vad gäller det du säger om Willows magi, och det här är min egen lilla förklaring som jag lever efter tills motsatsen bevis, så behöver det inte något speciellt ha hänt. Min teori är att det Willow gjorde helt enkelt började avta efter några år. Alla nya potentials blev inte slayers, dom blev allt färre med tiden, och tills slut återställdes balansen på naturlig väg.

Gillar din teori, förutsatt att man från början köper att EN slayer och endast EN bär på ursprungs-magin som vandrar vidare till en ny slayer vid hennes död.
Det verkar ju troligt att Willows "nya ordning" endast innefattar då födda potentiella. Och som du säger, allteftersom de dör blir gruppen slayers mindre och mindre för att till slut vara tillbaka på EN slayer, direkt "nedstigande led" från Buffy-Kendra-Faith. Eller, så kan man också anta att efter Willows magi aktiverdes inte fler slayers. Förrän Fray.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav adolvsson » ons maj 17, 2006 21:55

lilith skrev:Gillar din teori, förutsatt att man från början köper att EN slayer och endast EN bär på ursprungs-magin som vandrar vidare till en ny slayer vid hennes död.

Uhm. Varför skulle man inte? Bortsett från, naturligtvis, vissa oväntade händelser är ju det där själva basen i slayerismen.

Det verkar ju troligt att Willows "nya ordning" endast innefattar då födda potentiella. Och som du säger, allteftersom de dör blir gruppen slayers mindre och mindre för att till slut vara tillbaka på EN slayer, direkt "nedstigande led" från Buffy-Kendra-Faith. Eller, så kan man också anta att efter Willows magi aktiverdes inte fler slayers. Förrän Fray.

Det är absolut troligt. Eller innefattade den nya ordningen potentiella ett tag till. Eller så rann den nya ordningen ut lite av sig själv efter några år, så dom slayers som aktiverades av Willow i Chosen en efter en märker hur dom börjar förlora sina krafter. Vilket, måste erkännas, är en teori jag verkligen gillar eftersom det ger intressanta story-möjligheter. Hur skulle slayers hantera en sådan situation?

Hur det än är blir kontentan av teorin något såhär, att Willows nya ordning inte är evig. Någon gång avtar/försvinner effekten av hennes magi. Det som beskrivs i Fray om den sista slayern leder till att ingen mer slayer kallas, dom försvinner och ingen finns kvar. Tills en slayer återigen behövs och Fray kallas. För att summera det hela.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav lilith » ons maj 17, 2006 22:48

adolvsson skrev:
lilith skrev:Gillar din teori, förutsatt att man från början köper att EN slayer och endast EN bär på ursprungs-magin som vandrar vidare till en ny slayer vid hennes död.

Uhm. Varför skulle man inte? Bortsett från, naturligtvis, vissa oväntade händelser är ju det där själva basen i slayerismen.

Men det är ju inte helt självklart. Från början när jag såg serien tänkte jag direkt att det var en oförutsedd och dittills unik händelse när Buffy dog i säsong 1 och Kendra aktiverades samtidigt som Buffy återvände till livet, och plötsligt var dom 2 slayers, båda likvärdiga ur alla synpukter. Med följden att det hädanefter existerar 2 slayers samtidigt. En glitch i systemet. Och när Buffy dör i säsong 5 aktiveras en 3e slayer, en okänd tjej nånstans i Afrika (det känns rätt). Men om basen i slayerismen tvunget säger att endast en slayer kan aktivera en potentiell slayer genom sin död, då faller ju min favoritteori naturligtvis. Vem har förresten lagt fram teorin till den slayerism du pratar om? Kommer det från Joss Whedon? Eller är det fans som enats om att så måste det vara. Egentligen är det väl en stor manus-miss som logiskt inte funkar men rent dramaturgiskt blir väldigt bra.
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav adolvsson » tor maj 18, 2006 1:58

lilith skrev:
adolvsson skrev:

Men det är ju inte helt självklart. Från början när jag såg serien tänkte jag direkt att det var en oförutsedd och dittills unik händelse när Buffy dog i säsong 1 och Kendra aktiverades samtidigt som Buffy återvände till livet, och plötsligt var dom 2 slayers, båda likvärdiga ur alla synpukter. Med följden att det hädanefter existerar 2 slayers samtidigt. En glitch i systemet. Och när Buffy dör i säsong 5 aktiveras en 3e slayer, en okänd tjej nånstans i Afrika (det känns rätt). Men om basen i slayerismen tvunget säger att endast en slayer kan aktivera en potentiell slayer genom sin död, då faller ju min favoritteori naturligtvis. Vem har förresten lagt fram teorin till den slayerism du pratar om? Kommer det från Joss Whedon? Eller är det fans som enats om att så måste det vara. Egentligen är det väl en stor manus-miss som logiskt inte funkar men rent dramaturgiskt blir väldigt bra.

Teorin om slayerism jag pratar om, menar du den under spoilermarkeringen? För det är bara min egen lilla tolkning, baserad på vad jag sett och läst.

Helt självklart kanske det inte är, men baserat på vad som kommer fram i serien är det väl ändå vad som gäller - Buffy kan dö hur många gånger som helst nu, stafettpinnen har redan gått vidare till Faith.

Vilket i sig visserligen innebär problem, eftersom dom i S7 ändå pratar som om det är Buffys död som gäller. Det skulle i och för sig kunna betyda, rent teoretiskt, att det innan Chosen sprang omkring tre slayers, men det finns inget bevis i serien, ingen dialog, som faktiskt tyder på att det är en officiell teori.

Så baserat på vad vi hittar i buffyverse, vad som är officiellt, så faller din favoritteori stenhårt. Men om det är någon tröst så gillar åtminstone jag den :)

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » tor maj 18, 2006 2:06

adolvsson skrev:Vilket i sig visserligen innebär problem, eftersom dom i S7 ändå pratar som om det är Buffys död som gäller.

Men det passar in i serien. De gör en massa antaganden om hur det borde vara som sedan inte riktigt stämmer med hur det egentligen fungerar. Se på alla profetior, ritualer och liknande där de misstolkat allt helt fel för att sedan komma med ett "Ooops! Det tänkte vi itne på, det måste vi fixa nu, riktigt snabbt inan jorden går under." De är inte allvetande, de har ibland skitmycket fel, det är sådant som är en del av seriens styrka.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tor maj 18, 2006 2:11

noike skrev:
adolvsson skrev:Vilket i sig visserligen innebär problem, eftersom dom i S7 ändå pratar som om det är Buffys död som gäller.

Men det passar in i serien. De gör en massa antaganden om hur det borde vara som sedan inte riktigt stämmer med hur det egentligen fungerar. Se på alla profetior, ritualer och liknande där de misstolkat allt helt fel för att sedan komma med ett "Ooops! Det tänkte vi itne på, det måste vi fixa nu, riktigt snabbt inan jorden går under." De är inte allvetande, de har ibland skitmycket fel, det är sådant som är en del av seriens styrka.

Vilket jag naturligtvis inte säger emot för hallå, allmänbildning, men problemet är att (om inte jag missat något vitalt, för i så fall tar jag fullt ansvar för eventuella dumheter i det här inlägget) S7-antaganden gällandes stafettpinnen inte stämmer överrens med tidigare antaganden. Åtminstone saknas det, vad jag kommer ihåg, någon som helst grund för dom att göra det antagandet. Och det handlar inte om att misstolka, utan om att ta saker för givet trots att det helt motsäger sådant som sagts eller hänt tidigare.

Det här är en av dom saker som stört mig mest med S7, så jag blir gärna motbevisad.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » tor maj 18, 2006 2:16

adolvsson skrev:Det här är en av dom saker som stört mig mest med S7, så jag blir gärna motbevisad.

Ultimate Drew kunde väl inte ensam rädda dem från alla kontinuitetsfel. Han verkar ju varit den ende som hade bra koll på mytologin.

Det är lite Quantum & Woodys "What goat?!" över det hela.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav lilith » tor maj 18, 2006 3:01

Den slayerteori jag ifrågasatte är stafettpinne-teorin. Har det nånsin kommit några ledtrådar från Joss Whedons håll om ifall den teorin är rätt mytologi i Buffyverse? I annat fall ser jag inte varför 3 slayer-teorin inte skulle kunna vara lika sann? Kan alla i serien ha fel om hur slayer-aktiveringen funkar efter Buffys död, så kan dom väl ha helt fel om hur många slayers som finns i världen för tillfället??
Det stör mig att aldrig Faith ens nämns när det talas om att Buffy måste dö för att en ny slayer ska aktiveras. Som om hon plötsligt inte fanns. Ahh, det är en sån miss.
Nu måste jag gå igenom S6-7 noggrant och leta ledtrådar. Så analt.
:)
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav noike » tor maj 18, 2006 3:06

Om det hade funnits en tredje så hade the First eller någon av dennes hejdukar nämnt den. Nu är allt sådan som nämns "You must be the other one" om Faith. Och man hade fått veta om dess existens på ett och ett halvt år.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tor maj 18, 2006 3:08

lilith skrev:Den slayerteori jag ifrågasatte är stafettpinne-teorin. Har det nånsin kommit några ledtrådar från Joss Whedons håll om ifall den teorin är rätt mytologi i Buffyverse?

Jag har inte sett motsatsen, i alla fall, vad jag vet har jag knappt ens läst från inofficiella håll några motsägande teorier.

Kan alla i serien ha fel om hur slayer-aktiveringen funkar efter Buffys död, så kan dom väl ha helt fel om hur många slayers som finns i världen för tillfället??

Absolut, skulle jag tro.

Det stör mig att aldrig Faith ens nämns när det talas om att Buffy måste dö för att en ny slayer ska aktiveras. Som om hon plötsligt inte fanns. Ahh, det är en sån miss.

Precis exakt min åsikt.

Nu måste jag gå igenom S6-7 noggrant och leta ledtrådar. Så analt.
:)

Jag skulle om jag kunde.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav lilith » tor maj 18, 2006 3:29

noike skrev:Om det hade funnits en tredje så hade the First eller någon av dennes hejdukar nämnt den. Nu är allt sådan som nämns "You must be the other one" om Faith. Och man hade fått veta om dess existens på ett och ett halvt år.

Ja, det citatet känner jag igen. Är det prällen kanske...Så dom känner till Faith. Men måste säga att "the other one" låter lite som andrahands-slayer och inte som huvudattraktionen. The First borde ju känna till vem som har stafett-pinnen? Men det kan ju också vara menat som en ren förolämpning till Faith bara. så, ok. Fast om det fanns en 3e slayer är det väl inte säkert att the First hade anledning att nämna henne alls? Hon kanske är isolerad på otillgänglig plats utan Watcher. Som du sa, dom har ju ofta fel om saker och ting, Watchers Council och alla andra, så det är fullt möjligt att dom missat henne.

Ska kolla noggrant. (det lär ta tid, tíd jag inte har, men vafan jag sitter ju här mitt inatten, kunde lätt kolla några avsnitt per kväll). Om jag inte hittar några logiska motsägelser till 3 slayers, ja då kan det vara rätt. Och jag ska skriva fan fics om henne! :D
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav noike » tor maj 18, 2006 3:36

lilith skrev:Som du sa, dom har ju ofta fel om saker och ting, Watchers Council och alla andra, så det är fullt möjligt att dom missat henne.

Fast just att hitta nya och potentiella slayers verkar de vara ruskigt bra på. Det är ju det som ger dem makt, och makt vill man gärna behålla.

Sedan det här med att ignorera Faiths del. Är inte det var Scooby gänget gör bäst? Ignorera Faiths existens?

The other one tyckte jag kändes mer som att han hade just mött den första och nu den andre, fast ingen rankningsskillnad. Det stora argumentet mot en tredje slayer är att den inte finns med i serien alls under de två år den borde funnit i sådana fall -- de skulle inte låtit bli att använda den.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav lilith » tor maj 18, 2006 4:01

noike skrev:
lilith skrev:Som du sa, dom har ju ofta fel om saker och ting, Watchers Council och alla andra, så det är fullt möjligt att dom missat henne.

Fast just att hitta nya och potentiella slayers verkar de vara ruskigt bra på. Det är ju det som ger dem makt, och makt vill man gärna behålla.

Sedan det här med att ignorera Faiths del. Är inte det var Scooby gänget gör bäst? Ignorera Faiths existens?

The other one tyckte jag kändes mer som att han hade just mött den första och nu den andre, fast ingen rankningsskillnad. Det stora argumentet mot en tredje slayer är att den inte finns med i serien alls under de två år den borde funnit i sådana fall -- de skulle inte låtit bli att använda den.

Jag tycker dom verkar ruskigt dåliga på att hitta potentiella. Enbart engelsktalande (utom en kines)....Man såg ju flera aktiveras ute i världen också, som dom ju uppenbarligen missat. I röran med Buffys återuppståndelse kan ju 3e slayer-aktiveringen ha shabblats bort helt.
Visst, Scooby gänget ignorerar helst Faith. Men inte när det gäller.
I Buffy-serien får vi se vad som händer just i Sunnydale. Men jag tänker mig att det finns andra platser runt om i världen som helt enkelt inte skildras i serien. Vi vet ju inget om vad Kendra gör innan hon kommer till Sunnydale, eller när hon tillfälligt åker hem igen. Man får väl anta att hon har viktiga saker på sitt håll. Så Watchers Council kan ju ha 3e slayern "på lager eller i åtanke", men det får vi aldrig veta. Dom är lömska ju....
Det som stör mig är helt enkelt att det aldrig tas upp alls av någon i serien. Ingen av dom undrar eller funderar över vad som gäller när Buffy kommer tillbaka i S6. Det är bara konstigt. Enda vettiga förklaringen är att det visst kan finnas en ny slayer, men att hon troligtvis aldrig förväntas sätta sin fot i Sunnydale. Och det vet Giles (minns när han försöker få dit Buffy i avsnittet där allt är annorlunda pga Cordelias önskan till Anya). Det är nån annan del av världen som är previligerade av att ha en slayer.
Jag försöker egentligen inte övertyga dig. Men jag måste få klarhet i om mina argument håller. Det tror jag att dom gör, tills nån överbevisar mig. Eller att jag hittar nåt allvarligt fel med mina teorier när jag kollar igenom s6-7.
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav adolvsson » tor maj 18, 2006 4:03

noike: Att dom inte har med henne, betyder inte att hon finns - du säger att det är det starkaste, jag tycker det är oerhört svagt som argument.

Ignorera Faith i all ära, eller o-ära, men betyder inte det också att dom ignorerar sånt dom tidigare pratat om? Att stafettpinnen bytt löpare? Utförandet, återigen, gör att jag har svårt att köpa det här argumentet också.

De må vara bra på att hitta nya och potentiella, men som vi tydligt sett är rådet knappast felfria. Rätt starkt argument, kanske, speciellt utifrån maktbiten, men utan att veta exakt hur rådet gjorde när dom letade/hittade sina nya och potentiella slayers går det alldeles utmärkt att gå runt det argumentet också.

Förutsatt att The First verkligen hade känt till en tredje slayer (och återigen, det är svårt att vara säker utan att veta exakt hur det gick till, och fick vi veta exakt hur det gick till kan niu skratta lite åt min standardglömska och sedan glömma bort den här långa och utrymmeskrävande parantesen) är "the other one"-argumentet det starkaste och svårast att bortförklara. Omöjligt? Då skulle jag behöva gå igenom säsongen och kolla själv, så, uhm... jag återkommer till den här punkten. Någon gång...

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » tor maj 18, 2006 4:11

lilith skrev:Jag tycker dom verkar ruskigt dåliga på att hitta potentiella. Enbart engelsktalande (utom en kines)....Man såg ju flera aktiveras ute i världen också, som dom ju uppenbarligen missat.

Det här hade jag helt glömt bort, men montaget i Chosen, när alla potentiella aktiveras, visar ju med all tydlighet att varken Scooby Gang eller The First hittat allihop och därmed kan mycket väl den tredje slayern vara på full jakt efter blodsugare i någon afrikansk djungel. Eller kanske blivit bränd på bål av nån primitiv stam som trodde hon var häxa. T ex.

I röran med Buffys återuppståndelse kan ju 3e slayer-aktiveringen ha shabblats bort helt.

Jag vill bara tillägga att jag själv inte tror det finns en tredje slayer, och jag tror inte heller att Joss & Co någonsin tänkte sig en tredje slayer då (det saknas helt bevis för den saken, vilket är bevis nog för mig), men samtidigt är det en intressant tanke, och jag tror den passar in.

Allt snack om tredje slayer får mig att börja tänka på den tredje Summers-brodern. Nu, det är en röra jag inte vill blanda in i den här diskussionen...

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav lilith » tor maj 18, 2006 4:15

Va?? adolvsson, en bror??
Jo säg, viska...
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav adolvsson » tor maj 18, 2006 7:08

lilith skrev:Va?? adolvsson, en bror??
Jo säg, viska...

Samma efternamn, fel familj. Fel universum, t o m. X-Men, närmare bestämt, och den familjen Summers har ett släktträd man inte vill ta i med annat än vassa delen av en motorsåg. Vroooom!

Måste erkänna att jag faktiskt inte tänkte på att Buffy har samma efternamn då, när jag skrev det där, borde kanska ha förutsett komplikationerna, ja...

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » tor maj 18, 2006 12:33

adolvsson skrev:noike: Att dom inte har med henne, betyder inte att hon finns - du säger att det är det starkaste, jag tycker det är oerhört svagt som argument.

Det hade varit mer effektivt dramatiskt än en massa osnytna gnälliga idioter.

Sedan har vi det där med svagheten i Slayerkedjen som the First upptäckte när Buffy återupplivades igen. Det som hände i s1 kan ju ses som en styrka: om en slayer dör och återupplivas, så har man en till. Man kan ha en jävla massa slayers med modern vetenskap i sådana fall. Så var ligger svagheten?
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tor maj 18, 2006 12:36

noike skrev:
adolvsson skrev:noike: Att dom inte har med henne, betyder inte att hon finns - du säger att det är det starkaste, jag tycker det är oerhört svagt som argument.

Det hade varit mer effektivt dramatiskt än en massa osnytna gnälliga idioter.

Det tänker jag däremot inte argumentera emot.

Sedan har vi det där med svagheten i Slayerkedjen som the First upptäckte när Buffy återupplivades igen. Det som hände i s1 kan ju ses som en styrka: om en slayer dör och återupplivas, så har man en till. Man kan ha en jävla massa slayers med modern vetenskap i sådana fall. Så var ligger svagheten?

Fast är det vad The First menar med svaghet? Återigen gör sammanhang en del, och jag tänker inte ens försöka låtsas att jag har tillräckligt bra koll för att kommer med en väl underbyggd åsikt.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » tor maj 18, 2006 12:46

adolvsson skrev:Fast är det vad The First menar med svaghet? Återigen gör sammanhang en del, och jag tänker inte ens försöka låtsas att jag har tillräckligt bra koll för att kommer med en väl underbyggd åsikt.

Man får inte veta exakt vad det är som är svagheten mer än att the First hittat ett sätt att ha ihjäl hela slayerslinjen. Alla får en chock när de får reda på det, men ingen funderar på vad det kan vara.

Säsong 7 blir bara mer osammanhängande och sladdrig ju mer man tänker på den -- man önskar verkligen att någon på ME hade satt sig ner och tänkt igenom saker ordentligt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » tor maj 18, 2006 13:20

Apropå Fray och antalet Slayers, irreverent tanke:Nu tänker jag vara lite Philip K Dick-ig och hävda att historien som den berättas i "Fray" inte bevisar ett dugg om vad Willows förtrollning åstadkommer eller inte. "Fray" kom väl ut innan s7? Nå, då är det två olika tidslinjer. Frays historia utgår från en värld där det alltid finns EN slayerlinje, inte tusentals. När Willow gör sin vithårsgrej ändrar hon framtiden genom att upphäva den regeln. Kanske att multislayergrejen klingar av med tiden, kanske inte; om den inte gör det blir antagligen Frays historia en helt annan. Men det faktum att det FÖRE s7 någon gång skulle finnas en sista slayer vid namn Fray innebär inte att den framtiden gäller EFTER s7. Handlar inte hela serien om att gå emot profetior och förutfattade roller?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav lilith » fre maj 19, 2006 1:07

adolvsson skrev:
lilith skrev:Va?? adolvsson, en bror??
Jo säg, viska...

Samma efternamn, fel familj. Fel universum, t o m. X-Men, närmare bestämt, och den familjen Summers har ett släktträd man inte vill ta i med annat än vassa delen av en motorsåg. Vroooom!

Måste erkänna att jag faktiskt inte tänkte på att Buffy har samma efternamn då, när jag skrev det där, borde kanska ha förutsett komplikationerna, ja...

Suck av lättnad! Trodde jag fått totalt hjärnsläpp. :D

Håller med dig noike: s7 är osammanhängande och sladdrig PUNKT
Vad fan hände på manusfronten där? Inte så att det är tråkigt eller dåligt....
Köper inte stafett-pinnen, men måste erkänna att jag inte har en bättre förklaring själv egentligen. Men min är roligare! Tänk er en slayer där i djungeln, det skulle bli skitbra. En mini-serie, parallell med s6-7.

Ja, jag är en liten ettrig hund med låsta käkar som inte kan släppa taget.
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Föregående

Återgå till Allmänt om BtVS