lilith skrev:Det finns hopp om logik alltså, härligt! Har inte läst så mycket Fray, men hon är väl mer eller mindre lämnad åt sitt öde. Och definitivt ensam slayer.
förutom den där onda tvillingbrodern
Det finns utrymme för fri fantasi och tolkning då. Men nåt måste ju ha hänt som ogjort Willows magi.
Det är så det är. Så är det.
Dom berättar ju vad som hände förra slayern, att hon utrotade/skrämde iväg dom sista demonerna på jorden och sen försvann själv utan att någon vet vad som hände henne. Något sådant, jag har inte albumet i närheten. Man har ju antagit att det är Buffy, men inget säger att det faktiskt är det eller att det som berättas är mer än en myt. Om det är Buffy, kan balansen ha återställts några år efter Chosen, eller så var dom ett stort gäng slayers närvarande vid tillfället, dom fick bara inte vara med i myten, och balansen återställdes efter det när ändå ingen slayer behövdes. Vilket ju faktiskt skulle kunna vara en orsak till återställningen.
Med risk för att något jag skrev där säger emot något i serietidningen, fotografiskt minne har jag inte, men poängen är ändå att det lämnades såpass öppet.
Vad gäller det du säger om Willows magi, och det här är min egen lilla förklaring som jag lever efter tills motsatsen bevis, så behöver det inte något speciellt ha hänt. Min teori är att det Willow gjorde helt enkelt började avta efter några år. Alla nya potentials blev inte slayers, dom blev allt färre med tiden, och tills slut återställdes balansen på naturlig väg.