Eynosh skrev:Nope,, inte så haj på det avsnittet. Men Zaxx tycker ännu mindre om det
Hmm, det har jag lite svårt att förstå då jag älskar The Body som dom flesta andra. Men jag håller med dig att att The Gift är bättre!
Eynosh skrev:Nope,, inte så haj på det avsnittet. Men Zaxx tycker ännu mindre om det
Eynosh skrev:The Buffster skrev:Eynosh, du gillar verkligen inte The Body va?
Nope,, inte så haj på det avsnittet. Men Zaxx tycker ännu mindre om det =)
The Gift nu. Slutscenen är klockren, kanske en av dom bästa tillsammans med "Chosen´s", kyssen mellan Spike och Buffy.
CheeseGuy skrev:<jag är tråkig>Ja, det är ju skandal om alla inte tycker precis som mig... Nu vet jag inte hur allvarligt det är menat, men jag tycker att sånt snack är lite tråkigt. Vissa tycker helt enkelt olika, och har (möjligtvis) bra anledningar till det. Punkt.</jag är tråkig>
CheeseGuy skrev:Nu vet jag inte hur allvarligt det är menat, men jag tycker att sånt snack är lite tråkigt.
CheeseGuy skrev:<jag är tråkig>Ja, det är ju skandal om alla inte tycker precis som mig... Nu vet jag inte hur allvarligt det är menat, men jag tycker att sånt snack är lite tråkigt. Vissa tycker helt enkelt olika, och har (möjligtvis) bra anledningar till det. Punkt.</jag är tråkig>
Zaxx skrev: men det är så "not Buffy" enligt mig... så det hamnar utanför...
AKS skrev:Well, som sagt så beror det ju inte på ett ord utan på vad man menar med det. Eftersom det är ett textmedium vi använder så är det ibland svårt att veta vad alla menar med sina inlägg. Alla smileys är inte av ondo.
Zaxx skrev:The Gift
Alltså alla missförstår mig när man pratar om The Body... det är ett underbart avsnitt, men det är så "not Buffy" enligt mig... så det hamnar utanför... samma med OMWF egentligen. Kanske inte lika extremt men ändå..
Fast visst är jag allvarlig, så allvarlig som man kan vara när diskussionen handlar om en liten omröstning kring vilka Buffyavsnitt som är bäst... Jag tycker att det är skandal/idiotiskt/vansinne eller vad man nu vill att t.ex. Doppelgangland kan slå ut det jag ser som ett av seriens allra bästa avsnitt. Det är min åsikt som ingen behöver hålla med om, men det kan man väl räkna ut utan att jag påpekar det eller använder smileys.
AKS skrev:Mina two cents naturligtvis, men det kan man ju antagligen räkna ut utan att tillägga detta. Heh.
"Skandal" känns aftonbladeskt och är ett sådant ord som för mig är helt omöjligt att ta på allvar.
noike skrev:"Skandal" känns aftonbladeskt och är ett sådant ord som för mig är helt omöjligt att ta på allvar.
JRT skrev:Faktum är att jag tycker att du kunde ha visat det tydligare. Fler smileys. Röda och gräddelina varningstexter, gärna blinkande sådanan. Samt en liten ljudeffekt som säger "my opinion!" när man för muspekaren över inlägget.
AKS skrev:noike skrev:"Skandal" känns aftonbladeskt och är ett sådant ord som för mig är helt omöjligt att ta på allvar.
Hehe, satt och analyserade ordet skandal idag och kom fram till nästan samma sak. Sen så funderade jag på om jag skulle använda ordet "nakenchock" om The Gift förlorar denna omgång. Nåt att fundera på...
AKS skrev:Ah, nu måste jag springa iväg och läsa din topp 10-lista, noike. Blev riktigt intresserad. :)
EDIT: Dags att uppdatera din topp 10? OM jag tolkade dig rätt: du tycker inte att The Body och The Gift platsar på topp 10? Måste ha tolkat fel...
noike skrev:Zaxx skrev:The Gift
Alltså alla missförstår mig när man pratar om The Body... det är ett underbart avsnitt, men det är så "not Buffy" enligt mig... så det hamnar utanför... samma med OMWF egentligen. Kanske inte lika extremt men ändå..
Vadå? Så du tycker inte att man kan räkna ett avsnitt som det bästa bara för att det inte följer samma mall som resten av avsnitten? Idioti. Jag kan förstå varför man intebör sätta ett avsnitt som the Body i händerna på någon som inte har sett något tidigare (för att det inte är representativt och framförallt eftersom det kräver att man känner till de inblandade karaktärerna) men när man ska ta fram det bästa så ska inte formen avsnittet tar spela någon roll alls eftersom det faktiskt trots allt är en del av serien.
Om man tycker att ett avsnitt inte kan vara det bästa i serien på andra grunder än kvaliten (Edit: underhållningsvärde går också bra även omd et är en ännu mer diffus term), tja, då bör man inte rösta alls i sådana här tillfällen. Inte för att man har fel åsikter om vilket av avsnitten som är bäst utan för att man är en idiot.
latarmig skrev:Det är skandal om "The Gift" vinner (men skandaler är ju inget ovanligt).
AKS skrev:Just ordet "skandal" kan jag tycka känns nedlåtande mot de som röstar på det avsnitt som orsakar "skandalen", i alla fall i detta sammanhang. Ungefär som "Ni vet ju inte bättre..."
AKS skrev:Då jag säger att det kan verka nedlåtande att ropa skandal så menar jag inte alla som använder det ordet (jag har säkert använt det själv nån gång) är nedlåtande, men det finns vissa inlägg där jag i alla fall känt att det är menat som att förminska resultatet om "fel" avsnitt skulle vinna.
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare