Nyhets - tråden

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Nyhets - tråden

Inläggav sus@n » lör jun 05, 2004 11:16

Eftersom det skapas så många trådar när någon nyhet dyker upp och de blir så kortlivade (eller off-topic) tänkte jag att man kunde skriva här om man får höra något. OBS! TÄNK PÅ ATT SPOILER MARKERA när du skriver! det här blir ju blandat.

Angel S2 cast nyhet The actor of Lorne from Angel suffered a heart attack a couple of hours ago.

Andy, who actually had to be present at a convention yesterday, was excused and it was published, that he has suffered a heart attack and is hooking up on an oxygen tank now. There isn't anything accurate to his situation, but if there will be new news, we will post them here.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav Langtry » lör jun 05, 2004 11:21

Usch, inte kul när sådant händer...
Och han är ju ganska ung

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » lör jun 05, 2004 11:24

Usch då.

Varför händer så mycket hemska saker skådisarna från Buffyverse? Knark, alkoholism, hjärtattacker och Motorsågsmassakern. Is there no end?

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » lör jun 05, 2004 11:25

Ojdå det låter ju väldigt konstigt då han inte ens är 30.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav caffeineaddict » lör jun 05, 2004 11:26

Tyvärr händer sånt. En nära vän fick en hjärtattack när vi gick i gymnasiet. Sånt är bara... fel.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav sus@n » lör jun 05, 2004 13:04

Slayerverse uppdaterar vad som händer.

En annan sak för er SMG galna: http://www.slayerverse.de/tanet/net_buffy_us/index.php?navi=news.php&id=8804
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav Mr Chase » lör jun 05, 2004 18:26

Oj, men vem skall då ha hand om BF? *mina tankar går till gaspode* Nej, den var dålig, usch och fy på mig. Trist för Andy.

Bar idé med en nyhetstråd, sus@n!
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo

Inläggav AKS » lör jun 05, 2004 18:35

Inte bra nyheter. :(

Men om vi ska ha en sådan här samlingstråd så är det ännu viktigare att inget OT skrivs *över huvud taget*. Annars är det lätt att man missar nåt om man är som jag och 70% av gångerna scrollar förbi OT. Som sagt, inget OT alls i denna tråd!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav sus@n » lör jun 05, 2004 19:29

Uppdatering om Andy Second update: Sean Harry has posted the following at the Starfury Conventions forum:

Andy Hallett phoned me on Tuesday to update me on the situation.

At present he is still definitely doing HYPERION and PROMETHEUS, along with Apocalypse for UTEvents in Northern Ireland, ANGEL DELIGHT for Slayerfest, and also Kulture Shock.

Andy will not be attending the parties however, and I hope people will respect this.

På tal om vad AKS håller er On-Topic och se helst till att spoiler markera. Nu kanske det var drastiskt med denna nyheten men försäkerhetsskull.

Mr Chase; Tack, hoppas att det kan bli något med tråden.

Nyhet: Cast S5 Buffy: Michelle in "Vinyl"

Michelle has replaced Jena Malone as Debbie in the film that starts filming July 6, 2004. Read on for more details.

There has been a big cast modification. Michelle Trachtenberg has replaced Jena Malone who, due to filming conflicts had to drop out, and will now be playing the role of Debbie. The rest of the cast and a description of each role are following:

· Thora plays Julie, the wife of Matt, the lead member of the band.
· Shane West will play Jimmy, one of the members of the band. This will not be a huge stretch for West, who fronts the band Jonny Was in real life.
· Jonathan Rhys-Meyers will be playing Matt opposite Thora. He will be playing Thora's husband and lead singer.
· Michelle Trachtenberg plays Debbie, the girlfriend of another band member, who starts out as a naive good-girl type from the right side of the tracks who in the end gains a lot of rock 'n' roll spirit.
· Dominique Swain plays a groupie who is hot after the band's lead singer.
· Anna Faris plays the pregnant girlfriend of yet another band member.
· Rosario Dawson is cast as Sarah. After five years of standing by the band and her fiancé (bass player, David), Sarah ultimately faces a major decision in her life.
· Lukas Haas plays Charlie, the band's sensitive drummer who unwittingly falls in love with pregnant girlfriend (Faris) of West's character.
· Marla Sokoloff plays a bartender who comes between one of the couples.
· Henry Thomas will be playing David, the bass player, opposite Rosario Dawson.

Despite the title of the film, which suggests that the movie is set in the past, it's actually set in modern-day L.A. According to FilmStew.com, writer and director Richard Zelniker believes that "the title is a reference to the glory days of rock n' roll, when the leading voices of the art form were self-evident and the securing of an all-important recording contract, or "vinyl," was a true source of pride. Today, Zelniker suggests, with rap and hip-hop dominating the charts and airwaves, many are wondering where the next real emblems of rock n' roll will come from."

It is also interesting to note that this script has been re-written several times over the past decade or so, and has almost been produced with different actors at different times as well.

Production is scheduled to begin filming in Los Angeles on July 6, 2004.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav sus@n » lör jun 05, 2004 20:54

SMG - Firma: Sarah Michelle Gellar is now represented by the William Morris Agency rather than ICM.

Online Staff, STAFF

Sarah Michelle Gellar has inked with the William Morris Agency.

Gellar, previously repped by ICM, is next set to lense the comedy-musical thriller "Southland Tales" with Seann William Scott.

Richard Kelly wrote and will helm the Cherry Road project, which commences lensing next month in Los Angeles.

Thesp, managed by the Firm, will next be seen in the remake of Takashi Shimizu's Japanese-lingo horror pic "The Grudge" for Senator Films; Columbia will distrib Stateside.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav Mr Chase » lör jun 05, 2004 21:01

En försynt fråga: varför sådana excesser i spoilermarkeringar om innehållet inte spoilar någon handling i ett avsnitt eller film? Jag bara undrar.
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo

Inläggav sus@n » lör jun 05, 2004 21:16

Mr Chase skrev:En försynt fråga: varför sådana excesser i spoilermarkeringar om innehållet inte spoilar någon handling i ett avsnitt eller film? Jag bara undrar.

Mr Chase, jag gör det för säkerhetsskull som sagt t.ex. Spoiler BS5 Alla vet ju inte vem Michelle spelar och blir nyfiken.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav Mr Chase » lör jun 05, 2004 21:28

sus@n, OK jag kan kanske förstå just det exemplet men å andra sidan skulle vi med en sådan princip få spoilermarkera allt som har med Spike att göra för att inte riskera att en novis som börjat se Buffy s1 inte skall börja undra vem den där Spike är.

Var drar vi gränsen? Skall vi vara Off-känsliga så borde vi spoilermärka hela Angel-biten, inklusive det faktum att vi har en hel Angel-avdelning här på BF. Någon som inte sett klart Buffy s3 "borde" ju inte bli spoilad på att Angel......lämnar Sunnydale och flyttar till LA
Den där spoilermarkeringen var gjord lite skämtsamt ;) !
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo

Inläggav latarmig » lör jun 05, 2004 21:47

Kanske kan man använda Kanal 5:s sändningar som riktmärke. I stort sett alla här har sett så långt så det borde vara riskfritt (undantaget är väl Tobbe_E, men han verkar ha bra koll på vad han kan och inte kan läsa här). På så sätt skulle också området man kan tala fritt om ökas efter hand.

Det verkar konstigt att spoilermarkera allt som händer efter första säsongens första episod. Det skulle inte bli mycket till diskussioner då.

I avsnittstrådarna är allting mycket enklare. Där talar man fritt om allting fram till och med det aktuella avsnittet.
latarmig
Big Bad

Inläggav Teo » lör jun 05, 2004 22:53

I denna tråden finns inget Ot eller så nej....
Användarvisningsbild
Teo
Big Bad

Inläggav Willowtree » sön jun 06, 2004 1:22

Det kanske inte är mycket till nyhet men....
på E! så rankar man de 25 hetaste skådisarna i olika kategorier varje år, i några av åren så blev:

*Sarah nr. 17 som sexigaste blondinen2003
*Buffy nr 6 "toughest star" ( kort reportage, David B pratade men om Jackie Chan)
*Buffy nr 17 som program man älskar i smyg

Top 10 vampires:
Angel blev nr 2 (för självklart blev Bela Lugosi nr1)

Top 10 kick-ass tv divas:
SMG/Buffy nr1!!!!
-One of these days I´m gonna put you two in a room and let you wrestle in out.
-No problem at this end.
- Hmm... There could be oil of some kind involved...
Användarvisningsbild
Willowtree
Big Bad

Inläggav VelocityBoy » sön jun 06, 2004 1:38

Willowtree skrev:Top 10 kick-ass tv divas:
SMG/Buffy nr1!!!!

Damn straight! :)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Noggster » sön jun 06, 2004 2:18

Vem vann sexigaste blondin priset?
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo

Inläggav sus@n » sön jun 06, 2004 10:52

Man får helt enkelt vara försiktiga med spoiler som kan handla om serien men det är ju inte sådana nyheter som dyker upp (i det avsnittet händer...)

Jag spoiler markerar det här eftersom det är längre än 5:ans sändningar.

Angel S2 Cast Third update - 3:30pm ET June 5th by Faith
Posted by Andy on his official mailing list:

Hi everyone, thanks for checking up on my new site! I wish I had better news for you at the moment, however I am having a bit of a rough time right now, medically speaking. As you know, it would take a lot for me to miss a scheduled event (ya know what a ham I am...) but I’m unable to fly or travel at the moment. Last week I was hospitalized due to a minor viral infection that was complicated by exhaustion.

This minor problem turned “not so minor” quite quickly and was causing major problems with my lungs and breathing. I was in the I.C.U. At Cedars-Sinai Medical for the past 5 days under the care of wonderful doctors and nurses who I owe the world to. I am forever grateful for the care, concern, and unbelievable treatment given to me by all of them, but especially Dr. Sourpik Avakian. She was by my side every step of the way and gave me constant hope and lots of love. Thank you Dr. Avakian for everything...I owe ya one and I love you.

Doctor Avakian and I are both predicting and hoping for a speedy recovery, but I just have to rest, rest, rest, rest, rest, rest (as she says). I am very sorry if I disappointed anyone with my absence from this weekend’s event in the Poconos, believe me I’d be there if I could. I promise to make it up to you somehow.

So that’s it for now, I’ll keep ya posted as time goes on. Thank you again to the wonderful staff at Cedar’s, to my awesome circle of friends who have helped me immensely through this, especially Dayne
Johnson, Mark Lutz, Matt Williamson, Dr. Avakian, Janet, Dr. J., Charlie, Reiss, Pat Brady, and my Mom and Dad. I love you guys very much. Oh and sorry to that little nurse I had to cuss out while in the hospital....I was kinda cranky that day....oops.

Hope to see you all soon.

Best,
Andy
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav VelocityBoy » sön jun 06, 2004 10:57

Sus@n: Tack för nyheten. Tråkigt för Andy och tråkigt för de som skulle besöka de där konventet men skönt att han verkar må bättre.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav sus@n » sön jun 06, 2004 11:02

Jag ska försöka hålla er uppdaterade om den nyheten men då jag ser den när jag ser den så kommer ju den hit senare men det skadar ju inte.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav gaspode » mån jun 07, 2004 10:52

Är det bara jag som tycker det är bättre med ny tråd för varje nyhet?
Den här tråden kommer efter ett tag bara vara en tråd med massvis med gamla nyheter och ett par aktuella i slutet. En av fördelarna med ett forum är ju att det går bra att starta trådar för allt så att det blir lätt att bara läsa det man är intresserad av.
Dessutom funkar det bättre att diskutera varje nyhet om den har sin egen tråd.
Plus att man slipper använda lika mycket spoilermarkeringar.

Men om jag är ensam att tycka så så kör vi såhär :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » mån jun 07, 2004 12:33

Fick följande i (wewantjoss-)e-posten:

Hope you all don't mind . . . I advertised for you at
the recent Slayage Conference on Buffy the Vampire
Slayer in Nashville, TN. You might get more and more
attention soon.

Finally, a candidate OF the people FOR the people! :)

The movement lives!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Willowtree » mån jun 07, 2004 13:22

Noggster skrev:Vem vann sexigaste blondin priset?

Det gjorde Reese Witherspoon, det gjorde hon 2004 oxå, men då fick inte Sarah vara med! De som röstade kanske inte tyckte att Sarah var så sktuell i år eller nåt :(

5. Which lady kicks the most butt onscreen?
35% Tomb Raider's Angelina Jolie
24% Dark Angel's Jessica Alba
22% Buffy the Vampire Slayer's Sarah Michelle Gellar
10% Charlie's Angels' Lucy Liu
8% Alias' Jennifer Garner

-One of these days I´m gonna put you two in a room and let you wrestle in out.
-No problem at this end.
- Hmm... There could be oil of some kind involved...
Användarvisningsbild
Willowtree
Big Bad

Inläggav Tinder » mån jun 07, 2004 15:19

[OT]
Håller nog med Gaspode. För att den här tråden ska fungera (och minimera risken att man missar en nyhet) så får inget annat skrivas in än nyheterna. Men tack vare det kan man ju inte diskutera nyheterna i denna tråd och måste därför skapa en ny tråd om den nyhet man vill snacka om vilket i det stora hela gör denna tråd onödig. Tycker det är bättre med en ny tråd för varje nyhet istället för det gör att i alla fall jag lättare undviker att missa en nyhet, bara man är noga med rubriken. Här blir det lätt att jag missar nått då det händer att jag bara skummar förbi endel meddelanden då de verkar bara vara OT (som det här) och om de då skulle ha nån nyhet i sig så har jag missat den.
[/OT]
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav sus@n » mån jun 07, 2004 19:54

Om man nu vill skriva här så On Topic och markera nyheten stort.

NYHET!
BS4 Cast Spoiler A Tara figure has been designed according to the episode "Hush", and the Gentlemen figures. Finns att se på http://www.slayerverse.de
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav sus@n » mån jun 07, 2004 20:46

NYHET!

Danny Strong, best known as Jonathan from BUFFY, celebrates his 30th birthday today.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav Langtry » mån jun 07, 2004 20:47

sus@n skrev:Danny Strong, best known as Jonathan from BUFFY, celebrates his 30th birthday today.

Var inte det igår?

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » mån jun 07, 2004 21:03

Ville bara säga att jag håller med gaspode och Tinder. En tråd för varje ny intressant nyhet verkar faktiskt lite bättre.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Off » mån jun 07, 2004 21:04

Vi klubbar det va. En tråd för varje nyhet. Väldigt jobbigt med en tråd med såhär mycket svart.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Nästa

Återgå till Allmänt om BtVS