Finns det några ni kan komma på som toppar listan?
Det finns en stor fet fettblobb till vampyr (Wesley är med så det måste vara S3), som är värsta kopian på en fetvampyr i Blade (om det inte är Blade som har snott från Buffy? Vilken kom först?).
Mönsterstudenten Thomas skrev:Det fulaste och mest ologiska jag kan komma på är en gangstertyp med hajhuvud. Det rörde sig inte ens när han pratade!
Mönsterstudenten Thomas skrev:Det finns en stor fet fettblobb till vampyr (Wesley är med så det måste vara S3), som är värsta kopian på en fetvampyr i Blade (om det inte är Blade som har snott från Buffy? Vilken kom först?).
RalfiParpa skrev:Om vi nu ska prata ripoffs så måste jag nämna Gnarl från 7x03 "Same Time, Same Place", alltså avsnittet där Willow återvänder hem.
Gollum, någon?
Mönsterstudenten Thomas skrev:Spoiler 7x03.
Jag tycker inte Gnarl är så lik Gollum, möjligtvis hållningen och huden. Däremot är Gnarl nog den mest läskiga demon jag någonsin har sett i Buffy. Jag uppfattar vampyrerna och övriga monsterdemoner som snarare roliga än skrämmande, men Gnarl gav mig ärligen rysningar i ryggraden. Hans vrickade, poetiska monolog och hur han utstuderat suger i sig små skinnslamsor... *rys*
sus@n skrev:Dessutom är fiskpersonerna i Go Fish också ganska fula.
Mönsterstudenten Thomas skrev:Det fulaste och mest ologiska jag kan komma på är en gangstertyp med hajhuvud.
JRT skrev:Balthazar var inte vacker, men en ganska rolig karaktär. "Unacceptable!" *vift vift*
Mönsterstudenten Thomas skrev:JRT skrev:Balthazar var inte vacker, men en ganska rolig karaktär. "Unacceptable!" *vift vift*
Jag minns inte Balthazar, vilket avsnitt var han med i?
Mönsterstudenten Thomas skrev:JRT skrev:Balthazar var inte vacker, men en ganska rolig karaktär. "Unacceptable!" *vift vift*
Jag minns inte Balthazar, vilket avsnitt var han med i?
RalfiParpa skrev:JRT: Det är väl meningen att Russell Winters ska se lite extra "demonisk" ut som vampyr? Ju äldre vampyrer blir desto fulare blir de och till slut har de ingen människoform överhuvudtaget.
JRT skrev:RalfiParpa skrev:JRT: Det är väl meningen att Russell Winters ska se lite extra "demonisk" ut som vampyr? Ju äldre vampyrer blir desto fulare blir de och till slut har de ingen människoform överhuvudtaget.
Nja, det nämndes aldrig något om att han skulle vara så gammal. Tycker inte heller att han ser särskilt demonisk ut, snarare dåligt sminkad - Angels prosthetic/sminkning ser också underlig ut i det avsnittet. Inte så konstigt iofs eftersom det var första avsnittet, ny makeup-crew osv.
RalfiParpa skrev:Måste även nämna den äckliga tentakelgrejen som komme upp ur Hellmouth i slutet av "Prophecy Girl". Ser riktigt risig ut.
JRT: Det är väl meningen att Russell Winters ska se lite extra "demonisk" ut som vampyr? Ju äldre vampyrer blir desto fulare blir de och till slut har de ingen människoform överhuvudtaget.
Mönsterstudenten Thomas skrev:RalfiParpa skrev:Måste även nämna den äckliga tentakelgrejen som komme upp ur Hellmouth i slutet av "Prophecy Girl". Ser riktigt risig ut.
JRT: Det är väl meningen att Russell Winters ska se lite extra "demonisk" ut som vampyr? Ju äldre vampyrer blir desto fulare blir de och till slut har de ingen människoform överhuvudtaget.
Nu känner jag mig helt borta igen, vem är Russel Winters, och vem spelade han i vilket avsnitt?
yazze skrev:Jaha okej, ja trode Russel Winters var skådespelare till den karaktären de pratade om, men ja kan hålla med om att hans ansikte såg lite specielt ut, eller alla vampyrer i första angel tycker ja såg lite speciela ut.
var inte den vanliga buffy vapyr-looken som man var van vid.
Zzzarka skrev:the Mayor som jätte orm i slutet på S3... syns så oooerhört väl att det är data gjort ...(och inte särskilt vacker) orm nissen i S5 är mkt bättre gjord ....
RalfiParpa skrev:Zzzarka skrev:the Mayor som jätte orm i slutet på S3... syns så oooerhört väl att det är data gjort ...(och inte särskilt vacker) orm nissen i S5 är mkt bättre gjord ....
När han åker in i skolan syns det extra tydligt men jag kan trots det inte ogilla det. Han blir förvandlad till en stor orm. Jättehäftigt ju. Värsta klimaxet på en bra säsong. Orm! Häftigt!
Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot]