Favorit commentary

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Favorit commentary

Inläggav AngelsGirl » fre feb 18, 2005 16:03

Jag undrar bara vilken av alla commentaries som finns på Buffy DVD:erna är din favorit.... Alla har ju en favorit så jag tänkte bara fråga ;)

Själv så har jag inte sett alla commentaries än så jag kan inte uttala mig men jag tycker Chosen commentaryn är ganska OK. :)
Hur i hela friden får man en liten text i signaturen? :P
Användarvisningsbild
AngelsGirl
Minion

Inläggav sus@n » fre feb 18, 2005 16:12

CWDP är en favvis.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav Off » fre feb 18, 2005 16:20

Har inte sett alla :eek:

Men av de jag sett så säger jag CWDP eller Wild At Heart.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav JRT » fre feb 18, 2005 17:27

Innocence. Mycket bra avsnitt, bra kommenterat av Joss själv.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo

Inläggav Binchy » fre feb 18, 2005 19:04

The Body, på andra plats kommer alla andra kommentatorspår av Joss.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Illyria » fre feb 18, 2005 19:20

sus@n skrev:CWDP är en favvis.

"This was a conversation with live people", den är bra, men The Body är bättre. Har inte sett/hört alla kommentarsspår från de tidigare säsongerna.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tam » fre feb 18, 2005 20:23

Innocence är nog min favorit. Alla Joss gör är bra, utom en, minns inte om det var Hush eller Restless men tråkigt var det.
Jane Espenson tycker jag också om att lyssna på. Och Marti Noxon sa nåt jätteroligt om What´s my line, tyckte jag då iallafall. Kan dock inte minnas vad så jag kan ha helt fel där.

Har inte reg 1 så har inte hört Wild at heart. Brukar kommentarer gå att hitta på DC++?
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Ai » fre feb 18, 2005 20:42

Fool For Love har jag nog sett/lyssnat på flest gånger. Mycket för att det är ett av mina favoritavsnitt. CWDP är också mycket bra. The Body är precis som avsnittet, otroligt jobbigt och hjärtslitande och jag orkar knappt titta på det.

Edit: Åh! Lies My Parents Told Me. Också bra. Nu måste jag sluta annars har jag snart räknat upp alla.... Älskar commentaries. Några av dom roligaste finns dock på Firefly dvd'n. Rekommenderas!

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav noike » fre feb 18, 2005 21:03

Joss/Alexis på Spin the Bottle tror jag är det roligaste Buffyverse-spåret. (Och nej, då räknar jag inte med Firefly)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » lör feb 19, 2005 0:05

Beror på om vi räknar bara Buffy, eller tar in Angel och Firefly också. Förmodligen är Joss babbelspår på Fireflys Objects in Space min favorit överhuvudtaget, men så är jag ju en pretentiös jävel också.

Inom Buffyverse... hmm. Joss-spåren är ju oftast höjdpunkterna, men det beror lite på vad man är ute efter. Vissa är väldigt informativa, men lite "stela", medan andra är väldigt roliga men något mindre informativa. Wild at Heart t.ex. ger inte mycket värdefull info, men är å andra sidan ohyggligt roligt. Samma sak gäller Joss och Alexis på Spin the Bottle även om det där finns en del kul info också.

Sen var det år sedan jag lyssnade på vissa spår, så jag har lite svårt att komma ihåg vissa som är bättre än andra, men av Joss solo så skulle jag säga att Restless nog är höjdpunkten även om de flesta är väldigt bra. Alla Joss-solospår är väldigt underhållande och intressanta, även om t.ex. Conviction och WttH/The Harvest känns lite mindre engagerade.

Icke-Joss-spår som jag spontant kan påstå att jag gillar är mängd-kommentarerna på CWDP och LMPTM, Doug Petrie på Bad Girls, This Year's Girl och FFL och Ultimate Drew på Selfess. Och nu glömmer jag säkert någon.

Men allra högst upp är nog alltså Joss solospår på Objects in Space och Restless. Vi säger så just nu iaf.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Binchy » lör feb 19, 2005 0:21

Lyssnade just på kommentatorspåret till Dirty Girls, med Drew Goddard och Nick Brendon, mycket underhållande (Nick fick ju in att Drew föredrar Dirty Boys, bla).
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Off » lör feb 19, 2005 0:58

Wtf. /me slaps Off.

Jag menade ju LMPTM inte CWDP.

Håller med melittafiltret om Objects in Space annars. Best ever! Har bara hört 2 kommentatorspår från Angel så där kan jag inte säga något.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » lör feb 19, 2005 1:42

caffeineaddict skrev:Men allra högst upp är nog alltså Joss solospår på Objects in Space och Restless. Vi säger så just nu iaf.

Jo, det kan jag nog också ställa mig bakom. Fast "Bad Girls" har klart bästa vad-vi-aldrig-tog-med-informationen när Doug säger att Buffy hade en replik till Faith som gick "You got the attentionspan of a crack-baby." Så bra , så oerhört bra.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Yog-Sothoth » lör feb 19, 2005 9:26

Jag har aldrig lyssnat på en commentary på en TV-serie, det är kanske så att man skulle lyssna igenom alla Joss-serier bara för den sakens skulll...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav sus@n » lör feb 19, 2005 11:47

Just det ja Spin the bottle! Det är bra!!

(ingen riktig spoiler)
Sedan måste jag... förlåt mig.. nämna att mitt absoluta favorit commentary någonsin på en tv-serie är Alias "Almost Thirty Years" där hela "casten" är samlat. Men jag har inte settt Phase One commentaryt än och det ska vara bra med.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav noike » lör feb 19, 2005 14:05

Sus@n: jag föredrar när det bara är en till tre som pratar, är det mer blir det lätt rörigt -- alltför rörigt för att man ska orka lyssna ordentligt. (Fast Wonderfalls och the Shield-kommentarerna var hur bra som helst.)

Bäst brukar de som är ensama och klarar av att prata hela tiden vara: Joss Whedon, Bruce Campbell, Terry Gilliam. De
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sus@n » lör feb 19, 2005 16:34

noike: att det är rörligt gör det roligt :D dessutom är det textat så det underlättar för mig.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav poser » lör feb 19, 2005 16:44

Har inte lyssnat på i närheten alla kommentatorspår, men wild at heart är en favorit i Buffyrverse.

Fast hur anti-pretentiös jag än är så måste jag säga att kommentatorspåret med Joss på Objects in space är fan-fucking-tastic.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav brat » mån mar 07, 2005 21:17

Binchy skrev:Lyssnade just på kommentatorspåret till Dirty Girls, med Drew Goddard och Nick Brendon, mycket underhållande (Nick fick ju in att Drew föredrar Dirty Boys, bla).

Goddard!? Verkligen? Var det allmänt känt och bara jag hade missat det!?
Jag bockade av Greenberg efter jag hört Smashed (min egen teori)... men Goddard?

Min favorit är CWDP, bara FÖR underhållande! :D Men egentligen är väl de bästa alla som Joss gör, utom Lessons där jag tycker att han låter uttråkad och oinspirerad. Bäst av Joss kanske OMWF är men jag har inte alla färskt i minnet.

Edit: Stavfel gör mig galen!!
Senast redigerad av brat mån mar 07, 2005 21:36, redigerad totalt 1 gång.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » mån mar 07, 2005 21:30

brat skrev:
Binchy skrev:Lyssnade just på kommentatorspåret till Dirty Girls, med Drew Goddard och Nick Brendon, mycket underhållande (Nick fick ju in att Drew föredrar Dirty Boys, bla).

Goodard!? Verkligen? Var det allmänt känt och bara jag hade missat det!?
Jag bockade av Greenberg efter jag hört Smashed (min egen teori)... men Goodard?

Greenberg är gay, inte Goddard. (Vad jag vet!) Greenberg har åtminstone långa utlägg kring det i den sändning av The Succubus Club som han är med i. Han ger sin syn på hysterin kring Tara-grejen i s6. Och han nämner att "I'm the only gay guy at Mutant Enemy"... ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav sus@n » tis mar 08, 2005 13:41

Herregud, sitter ni och gör kommentarer av författarna till avsnitten :D
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav caffeineaddict » tis mar 08, 2005 14:32

sus@n: "Kommentarer av författarna"? Om dem möjligen. :)

Efter ha hört Succubus Club drar jag också slutsatsen att Greenberg var den ende bland den senare ME-personalen som var öppet gay, så Brendons kommentar till Goddard kan väl ha varit typiskt fånig Nicky-humor.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sus@n » tis mar 08, 2005 15:56

caffe: :D som det svenska språket kan ställa till det.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Återgå till Allmänt om BtVS