Buffy dvd

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Buffy dvd

Inläggav area_51 » lör feb 19, 2005 14:55

Jag funderar på vilken buffy dvd jag ska köpa. Vilken säsong tycker ni är bäst och vilken dvd har bäst extra matrial?
Ps.Har säsong 1.
Användarvisningsbild
area_51
Minion

Inläggav Mr_Jack » lör feb 19, 2005 15:08

jag hade köpt säsong 2 om jag var du.

Bästa säsong: svårt. jag får nog säga säsong 5.
Mr_Jack
Minion

Inläggav AKS » lör feb 19, 2005 15:26

Säsong 2 får man inte missa. En svag inledning, men en fantastisk andra halva med några av de bästa Buffyavsnitten någonsin.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » lör feb 19, 2005 15:43

Tja, när du beskriver det så här så är det väl bara att fortsätta rekommendera säsong 2. Om du har S1 och gillar den så borde det glädja dig att höra att vi är fler än ett par som ändå anser den vara den minst bra säsongen. Fortsätt i rätt ordning. Det kan inte gå fel. :)

Vilken säsong som är bäst kan diskuteras till död-dagar (och mer eller mindre har diskuterats till död-dagar). Dock är det nästan objektivt bestämt att Buffy S6 har bäst extramaterial, med den fantastiska OMWF-dokumentären och den underbara, intressanta och grymt roliga paneldiskussionen. De andra säsongerna (förutom S1, som har minst) är ungefär jämvärdiga vad det gäller extramaterial.

EDIT: Min hjärna fungerar tydligen inte idag (jag vet inte varför) och jag formulerade mig som en kratta. En dum kratta.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Gordo » lör feb 19, 2005 16:36

Jag är böjd att hålla med alla som redan svarat. Om du redan har s1 så ska du absolut köpa s2 och sedan resten av säsongerna i tur och ordning!
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav Binchy » lör feb 19, 2005 22:24

Man bör väl se allt i ordning, från början. Så har du redan säs 1 så köp säs 2, och fortsätt sedan med trean när du har mer pengar.

Jag hade tur, och en snäll make (tack Rincewind), och fick superbuffyboxen i julklapp, så jag slipper välja.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Illyria » lör feb 19, 2005 22:29

Binchy skrev:Man bör väl se allt i ordning, från början. Så har du redan säs 1 så köp säs 2, och fortsätt sedan med trean när du har mer pengar.

Håller med och jag förespråkar alltid kronologiskt, för det brukar fungera bäst i längden. Köp säsong 2, efter det 3 osv :)

Det är trevligt att kunna följa utvecklingen av serien och karaktärerna och det får du bara om du tittar kronologiskt, så som serien presenterats från början.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav JRT » lör feb 19, 2005 22:48

Säsong 2 förstås om du inte sett längre av flera anledningar - det är en MYCKET bra säsong som innehåller ett par av de bästa avsnitten i serien (enligt mig och många andra) och dessutom bör Buffy inte ses annat än kronologiskt. Man missar så mycket bra då, känslan av att få veta allting i rätt ordning. Sen vilken säsong som faktiskt är bäst är en smakfråga, för min del tar tvåan den platsen pga den mycket starka andra halvan. Bästa DVD-extramaterial får jag hålla med om är s6 då den har ett par riktigt bra featurettes (Television With A Bite, OMWF-dokumentären, den roliga paneldiskussionen).
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo

Inläggav Zaxx » mån feb 21, 2005 15:36

S2 är självklara valet enl. mig...
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Återgå till Allmänt om BtVS