Best same-sex kisses (TV Guide) *SPOILERS BtVS S5*

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Best same-sex kisses (TV Guide) *SPOILERS BtVS S5*

Inläggav AKS » mån feb 14, 2005 20:10

Lite svårt att hantera denna grej. Känns inte som att det förtjänar en egen tråd (känns inte stort nog för det), men, men...

I alla fall så har TV Guide i dessa Valentine-tider listat de bästa kyssarna mellan två personer av samma kön. Våra kära Willow och Tara toppar listan med The Body-kyssen:

1. Willow and Tara, Buffy the Vampire Slayer 2001
Wiccan witches Willow and Tara had been platonically chanting, lighting candles and holding hands to save the world — until the day Buffy's mom unexpectedly dies. That's when Tara takes the grieving Willow's head in her hands, kisses her forehead, then finally, tenderly and lingeringly lands one right on the lips. Covens of Buffy fans around the country sang hallelujah. "I told them, 'You guys will kiss and it will be when nobody's expecting it and nobody's looking for it and it will not be advertised,'" says creator Joss Whedon. "It's just going to happen when it's natural for the characters."

http://www.tvguide.com/news/insider/050214b.asp

Tack Joss för "and it will not be advertised" med tanke på att jag, som totalt ointresserad av The OC hörde talas om en viss kyss där nån vecka innan avsnittet...

EDIT: Såg längst ner att man kan rösta på de listade kyssarna också. Willow och Tara leder just nu stort (50% av rösterna). Tvåa är Beecher och Keller i Oz. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » mån feb 14, 2005 20:25

Det är skönt att dom inte gör det till någon sensationsgrej utan en helt naturlig del av handlingen tycker jag. Den kyssen är jättefin så den förtjänar en plats högt upp på listan.. :lovebunny:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » mån feb 14, 2005 20:30

Jag håller med om båda sakerna, Tinwiel.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Re: Best same-sex kisses (TV Guide) *SPOILERS BtVS S5*

Inläggav Illyria » mån feb 14, 2005 20:47

"I told them, 'You guys will kiss and it will be when nobody's expecting it and nobody's looking for it and it will not be advertised,'" says creator Joss Whedon. "It's just going to happen when it's natural for the characters."

And this is why we love Joss! Och Willow och Tara :lovebunny:
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » mån feb 14, 2005 21:03

Håller med om allt som har sagts i den här tråden. Tara och Willow är underbara.

Ni har väl sett den här också? Buffy/Spike leder med 32%.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Matt » mån feb 14, 2005 21:35

Jag skulle vilja kyssa Joss för allt han gett mig.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Yog-Sothoth » mån feb 14, 2005 21:37

Den bästa same sex-kyssen för mig är när Dax kysser en annan kvinnlig Trill i DS9...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav noike » mån feb 14, 2005 22:17

CheeseGuy skrev:Håller med om allt som har sagts i den här tråden. Tara och Willow är underbara.

Ni har väl sett den här också? Buffy/Spike leder med 32%.

John och Aeryn! Damnit!

Varför är inte någon av homosex-scenerna från the Shield med medan det finns fullt med special-lesbo-event-of-the-year-avsnitt? Ingenting emot lesbiska scener, men många av dem är inte något speciellt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Ai » mån feb 14, 2005 22:26

noike skrev:Varför är inte någon av homosex-scenerna från the Shield med medan det finns fullt med special-lesbo-event-of-the-year-avsnitt? Ingenting emot lesbiska scener, men många av dem är inte något speciellt.

Därför att folk fortfarande anser att lesbisk kärlek är vacker och kärlek mellan två män är suspekt. Folk är okonsekventa och fördomsfulla. :evil:

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Yog-Sothoth » mån feb 14, 2005 22:38

Ai skrev:
noike skrev:Varför är inte någon av homosex-scenerna från the Shield med medan det finns fullt med special-lesbo-event-of-the-year-avsnitt? Ingenting emot lesbiska scener, men många av dem är inte något speciellt.

Därför att folk fortfarande anser att lesbisk kärlek är vacker och kärlek mellan två män är suspekt. Folk är okonsekventa och fördomsfulla. :evil:

Men av någon konstig anledning tar inte kvinnor lika illa vid sig när de ser två kvinnor kyssas som män när de ser två killar kyssas.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Ai » mån feb 14, 2005 22:47

Y-S: ja, det är ett av livets stora mysterier....

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Matt » mån feb 14, 2005 23:16

Homofobi hos vissa killar kanske?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav carre » mån feb 14, 2005 23:17

stackars dom.
homofoberna alltså.
för att de är så dumma.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Ai » mån feb 14, 2005 23:18

ey skrev:stackars dom.
homofoberna alltså.
för att de är så dumma.

Deras liv är fattiga och utan nyanser.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav noike » mån feb 14, 2005 23:19

Jag har bara hobofobi, så jag har inte ont av mycket.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav dizzy » tis feb 15, 2005 0:04

Yog-Sothoth skrev:Den bästa same sex-kyssen för mig är när Dax kysser en annan kvinnlig Trill i DS9...

Håller med om att den inte var dum alls, men jag håller nog Willow/Tara som lite bättre ändå.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Re: Best same-sex kisses (TV Guide) *SPOILERS BtVS S5*

Inläggav Binchy » tis feb 15, 2005 1:05

Illyria skrev:
"I told them, 'You guys will kiss and it will be when nobody's expecting it and nobody's looking for it and it will not be advertised,'" says creator Joss Whedon. "It's just going to happen when it's natural for the characters."

And this is why we love Joss! Och Willow och Tara :lovebunny:

What Illyria said!

Var det inte så att det blev ramaskri i det känsliga USA när de väl kysste varandra, trots att det hade hintats om det hur länge som helst innan.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav AngelsGirl » tis feb 15, 2005 8:34

Underbart att Willow och Tara är högst upp: det är där de passar ;) Dessutom var det en av de gulligaste scenerna i Buffy's historia så....tycker iaf jag :P :lovebunny:
Hur i hela friden får man en liten text i signaturen? :P
Användarvisningsbild
AngelsGirl
Minion

Inläggav leckan » tor feb 17, 2005 1:16

Säga vad man vill, men jag tycker Willow & Tara är så otroligt söta tillsammans!!

Det är hela atmosfären runt de 2 karaktärerna, te.x när de ligger på ett hustak och bara tittar upp i himlen och pratar stjärnor ... kan det bli trevligare ?! :)
Användarvisningsbild
leckan
Minion

Inläggav Gordo » tor feb 17, 2005 13:30

För mig så kändes det så naturligt när de tillslut kysstes att det inte kändes som första gången. Jag reagerade faktiskt inte så mycket på kyssen överhuvudtaget just på grund av att det var så rätt. Sedan är det ju så klart briljant av Joss att lägga in den första kyssen i just det avsnittet!
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav Tinwiel » tor feb 17, 2005 20:25

Mr Gordo skrev:För mig så kändes det så naturligt när de tillslut kysstes att det inte kändes som första gången. Jag reagerade faktiskt inte så mycket på kyssen överhuvudtaget just på grund av att det var så rätt. Sedan är det ju så klart briljant av Joss att lägga in den första kyssen i just det avsnittet!

Jag tänkte faktiskt inte på att det var första gången heller... Å andra sidan så hade jag tänkt tidigare på varför dom aldrig kysste varandra i bild, när alla heteroparen gjorde det i var och varannan scen. Mm, jag håller med om att Tara/Willow har en speciell atmosfär runtomkring sig, dom har en speciell kemi... (överanvändning av ordet speciell nån?).
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Återgå till Allmänt om BtVS