Poll: Vad vill du ha nu när Buffy/Angel är slut?

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Vad hade du föredragigt?

Serier
1
1%
Böcker
0
Inga röster
Nöjer mig med Fanfic
0
Inga röster
NY SÄSONG!
36
40%
En eller flera filmer
12
13%
Spin-Off på Angel eller Buffy karaktär
41
46%

Antal röster : 90

Inläggav caffeineaddict » fre okt 29, 2004 15:57

sus@n skrev:Jag har haft en massa avatarer sen jag kom hit (halvår sedan???)

Du närmar dig snart ditt årsjubileum, honey pie! :D

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sus@n » fre okt 29, 2004 16:26

caffeineaddict skrev:
sus@n skrev:Jag har haft en massa avatarer sen jag kom hit (halvår sedan???)

Du närmar dig snart ditt årsjubileum, honey pie! :D

Jasså, jag visste att det var mer än ett halvår sen men inte att det var nära 1 år.. När är det, boy smells nice? :D
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav caffeineaddict » fre okt 29, 2004 16:28

Precis under din avatar står det "Blev medlem: 26 Dec 2003". Så två dagar efter julafton. :)

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sus@n » fre okt 29, 2004 18:08

Missar alltid sånt :D
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav Crystal » lör okt 30, 2004 16:56

Jag röstade på en spin off eftersom det hade varit kul med en fortsättning/utveckling med t. ex Dawn som den nya slayern...
Crystal
Demon Fodder

Inläggav CheeseGuy » lör okt 30, 2004 17:32

Ett alternativ som inte finns med är ju ett spel.

Spoiler hela serien:
Något i stil med Jedi Knight-spelen hade fungerat utmärkt (titlarna "Slayer Outcast" och "Slayer Academy" är ju givna...). Man får spela en dråpare som skickas iväg på uppdrag av the Watchers Council, med oändliga möjligheter för gästinhopp av karaktärer från serierna. Det vore *extremt* trevligt.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Tinwiel » sön okt 31, 2004 14:43

Definitivt en spin-off tycker jag, Angel och Buffy fick ju båda bra avslutningar och det känns som att det är bättre att koncentrera på andra karaktärer än just dom, även om dom gärna får göra guest appearances. Jag vill gärna se spin-off med Spike (trots att han börjar se gammal ut :( ), Faith, Andrew, och många gästspel av Willow, Xander, Giles och kanske ibland Buffy. Lägg till några nya karaktärer på det, kanske nån annan slayer, så blir det finemang! Undrar dock om det någonsin blir av, det känns som att skådisarna vill gå vidare, jag vet inte...

[Moderator-edit: spoilerblock. tråden är även för de som inte sett färdigt s7 ännu]
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav yazze » mån nov 01, 2004 12:26

Ja skulle tro att dom flesta vill gå vidare och göra något annat, dom har ju ändå hållit på med buffy/Angel många år.
Användarvisningsbild
yazze
Scooby

Inläggav Lipton » mån nov 01, 2004 19:49

Tinwiel skrev:Spike (trots att han börjar se gammal ut

:eek: va va va!!!!!!!!!!!!!! :eek: (sätter i halsen, någon får komma och slå mig i ryggen.)
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

Inläggav VelocityBoy » mån nov 01, 2004 19:55

Lipton skrev::eek: va va va!!!!!!!!!!!!!! :eek: (sätter i halsen, någon får komma och slå mig i ryggen.)

*dunk, dunk*... sad but true men James åldrades ganska snabbt mellan s6 och s7 och därefter, skall de göra något så måste det ske snabbt.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Lipton » mån nov 01, 2004 19:59

VelocityBoy skrev:
Lipton skrev::eek: va va va!!!!!!!!!!!!!! :eek: (sätter i halsen, någon får komma och slå mig i ryggen.)

*dunk, dunk*... sad but true men James åldrades ganska snabbt mellan s6 och s7 och därefter, skall de göra något så måste det ske snabbt.

De kan ju sätta på honom horn och klövar, det döljer det mesta.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

Inläggav micke_finland » mån nov 01, 2004 20:32

Crystal skrev:Jag röstade på en spin off eftersom det hade varit kul med en fortsättning/utveckling med t. ex Dawn som den nya slayern...

Noooooooooooooooo!!
Användarvisningsbild
micke_finland
Minion

Inläggav eponinethen » tis nov 16, 2004 0:09

Crystal skrev:Jag röstade på en spin off eftersom det hade varit kul med en fortsättning/utveckling med t. ex Dawn som den nya slayern...

Jag håller fortfarande inte med om att det finns någonting logiskt som säger att Dawn skulle bli en slayer... Plus att vore extremt jobbigt att se henne som slayer (för att inte tala om en serie om Dawn, ehh).
Jag vill ha en Faith spin off, men den måste vara extremt försiktigt och bra gjord, ingen får komma och förstöra Faith på något sätt. Om den gjordes rätt tror jag att det skulle kunna bli helt underbart bra.
Användarvisningsbild
eponinethen
Minion

Inläggav VelocityBoy » tis nov 16, 2004 0:29

Så mycket som jag gillar karaktären Dawn så skulle hon inte kunna bära en egen serie och att hon skulle bli en slayer skulle kännas helt fel då hela "Potential" handlade om att hon var viktig utan att vara en slayer om hon sedan blev en så skulle tyngden i avsnittet att försvinna.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav yazze » tis nov 16, 2004 0:36

Jag håller fortfarande inte med om att det finns någonting logiskt som säger att Dawn skulle bli en slayer... Plus att vore extremt jobbigt att se henne som slayer (för att inte tala om en serie om Dawn, ehh).
Jag vill ha en Faith spin off, men den måste vara extremt försiktigt och bra gjord, ingen får komma och förstöra Faith på något sätt. Om den gjordes rätt tror jag att det skulle kunna bli helt underbart bra.

Håller med här :)
En faith spin off skulle kunna bli väldigt bra om de gjordes på rätt sätt, och i annat fall kan de bli katastrof. :?
*Rainbow Colors*
Användarvisningsbild
yazze
Scooby

Inläggav nikozar » tis nov 16, 2004 1:58

Personligen tror jag nästan att en serie med Dawn som slayer(wtf?) skulle vara ett ordentligt stort skämt och skulle förstöra en stor del av min syn på Joss och hans verse. Antingen en Ripper spin-off där man får veta mer om hans bakgrund och se när han tränar nya slayers. Spike spin-off skulle också kunna vara bra men eftersom vi redan har haft Angel skulle det bli lite samma. En Faith spin-off skulle vara j*vligt shysst. Att få se en ondare och mörkare slayer serie med en ovanligt fräsh tjej i huvudrollen.
Vi lever i en konstig värld där Angel blev cancelat efter 5 säsonger medans Days of our lifes har gått i typ 70 säsonger och spelas fortfarande in flera.....
Användarvisningsbild
nikozar
Minion

Inläggav xAMNESIAx » sön nov 28, 2004 15:17

Två alternativ.

Spike & Drusilla spinoff, Pre-BtvS. Regelbundna gästspel av Angel och Darla. Ungefär som serie böckerna. Skulle också funka some en mini serie i tpy 6-10 delar. Finns mycket att berätta, speciellt om man gräver längre tillbaka i tiden, då dom var polare. Vilket fall som så är Spike & Dru ett underbart par som förtjänar mer utrymme.

Andra alternativet är lite mer radikalt, "The Initiative". Utspelar sig efter BtvS och handlar (såklart) om Riley, och The Initiative. Något av en hybrid mellan Buffy och X-Files. En fin chans att presentera nya fräsha karaktärer utan att repetera sig från Angel och Buffy. Istället för pålar och armborst så blir det automat vapen. Här finns också utrymme för gästspel, kanske Buffy eller Faith? Faith vore mycket intresant, hon är ju efterlyst...
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion

Inläggav Johannah » sön nov 28, 2004 15:53

Jag vill helt klart ha en ny säsong av Angel. Serien hade så mycket mer att ge. Slutet kom för hastigt.
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion

Inläggav monkeyboy » sön nov 28, 2004 16:11

Spoiler Angel S.5

The Immortal spinoff, ungefär Angel goes Rome, bara för att ge W&H's CEO där mer utrymme ;) "We will speak of them no more" och Andrew
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav Buffybot Wannabe » tis nov 30, 2004 1:28

vill helt enkelt ha JM i min säng om han är ledig nu efter filmandet...

annars börjar jag fastna mer och mer för idén om en Faith spin off... jag diggar den bruden... hon är grym helt enkelt
SM-GULD 2004
SM-SILVER 2005
SM-GULD 2006
Åkte ur i semin 2007... va fan hände?
Användarvisningsbild
Buffybot Wannabe
Big Bad

Inläggav RalfiParpa » tis nov 30, 2004 2:31

En Harmony-sitcom kanske? "Harm's Way" fast 30 minuter per avsnitt och inlagda skratt när Harmony gör knasiga grejer som att förväxla sin nya chefs kaffe med sitt kryddade blod.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav adolvsson » tis nov 30, 2004 5:04

Ska de' va' sitcom, då ska de' va' Clem. Nog sagt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

hej

Inläggav Dawn » tis nov 30, 2004 11:08

Vore skooj med en spin-off

Willow , Giles, spike
Anya? :)
Nåt iaf... *hoppas*
Does anybody even notice? Does anybody even care?
Användarvisningsbild
Dawn
Minion

Inläggav RalfiParpa » tis nov 30, 2004 19:02

Vad sägs om en Uncle Rory-spinoff? Ni vet, Xanders försupne farbror som Xander lånar bilen av i "The Zeppo". Han är med i "Hell's Bells" också.
Bild
Kanske en TV-film som heter något i stil med Uncle Rory: The Man Likes His Schnapps.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav noike » tis nov 30, 2004 19:06

RalfiParpa skrev:Vad sägs om en Uncle Rory-spinoff? Ni vet, Xanders försupne farbror som Xander lånar bilen av i "The Zeppo". Han är med i "Hell's Bells" också. Kanske en TV-film som heter något i stil med Uncle Rory: The Man Likes His Schnapps.

The Harris' så kan vi få in hela familjen i serien.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sus@n » tis nov 30, 2004 19:14

Jag hade älskat en Cordy spinoff AS3 spoiler som den vi får se i Birthday :D
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav Pazuzu » tis nov 30, 2004 19:19

En spinoff på The Wish/Doppelgangland-alternate universe hade varit kul. :)
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad

Inläggav pelle » tor dec 09, 2004 2:11

noike skrev:
RalfiParpa skrev:Vad sägs om en Uncle Rory-spinoff? Ni vet, Xanders försupne farbror som Xander lånar bilen av i "The Zeppo". Han är med i "Hell's Bells" också. Kanske en TV-film som heter något i stil med Uncle Rory: The Man Likes His Schnapps.

The Harris' så kan vi få in hela familjen i serien.

Röstade på ny säsong, men det här är ju helt klart en lysande idé! =)
Vore ju hur bra som helst, särskillt som Xander är den coolaste karaktären i BtVs.
"Jag har varit i många smutsiga knarkarkvartar i mina dagar, men din lägenhet tar fan priset. Och du knarkar inte ens."
Användarvisningsbild
pelle
Demon Fodder

Inläggav Nightcrawler » tor dec 09, 2004 12:43

En HArris- spinoff skulle ju vara en given succé! :D
'Well, the E-flat, it's doable but that diminished ninth, y'know, it's a man's chord. Now, you could lose a finger.'
Oz
What's My Line part II
Användarvisningsbild
Nightcrawler
Minion

Inläggav RalfiParpa » sön dec 12, 2004 7:46

Faith: The Prison Years kanske? Oz möter Kvinnofängelset. Typ.
Vi får följa Faith när hon styr upp langningen av cigaretter i sin avdelning.
Sicilianarna upptäcker det och Faith måste shanka en homegirl för att de inte ska berätta allt för vakterna. Explicita våldscener utlovas.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om BtVS