soritar skrev:Tekniologiska vapen har du ju redan i Initiative's arsenal i S4, så teknologin är ju redan med i universumet sedan tidigare.
Mackan skrev:soritar skrev:Tekniologiska vapen har du ju redan i Initiative's arsenal i S4, så teknologin är ju redan med i universumet sedan tidigare.
Förvisso, men jag tycker ändå att det är en väsentlig skillnad på "graden" av teknik. En något vidareutvecklad el-pistol har jag mycket lättare att köpa än en liten tidsförskjutande knapp...
Okej, Spikes chip är väl egentligen lite på gränsen men där är det ändå frågan om en så pass viktig ingrediens i historien att man får låta det passera
Off skrev:Känns som att du låter det passera iom att du gillar Spikestoryn mer än trions.![]()
Mr. Angelus skrev:Även om det var jag som gav upphov till off-topic disskussionen i Willow tråden, så vad det itne just det här jag menade.
Aningen förenklat kan man ju säga att mytologin består i följande: tag den "vanliga världen", lägg till vampyrer, diverse demoner och magi.
Så länge historien håller sig inom de ramarna är allt frid och fröjd.
Därför är det t.ex. inte alls orimligt att det finns personer med anlag för magi och därför är också t.ex. Willows utveckling till fullfjädrad häxa både
väl underbyggd och trovärdig. Men just i mytologin finns även en av de stora anledningarna till varför jag har så svårt för Trion i S6. Här frångår
man plötsligt mytologin och börjar blanda in en massa science fiction-inspirerad teknik, den ena prylen fånigare än den andra, som det inte
alls finns något stöd för i världsbilden som byggts upp under tidigare säsonger!
noike skrev:För att inte tala om avsnittet "Me Robot, You Jane".
noike skrev:Det är inte varje dag man kan inleda ett inlägg med "VB: i vanliga fall hade jag hållit med dig."
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare