5 nya DVD släpp.

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Inläggav caffeineaddict » sön sep 19, 2004 13:10

Jag har väl talat om S6-photoshootens hemskheter på mer än ett ställe förut. Här har ni ju än mer bevis.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Nightcrawler » tis sep 21, 2004 11:58

Best of DVD'n stämmer ju inte så jättebra, även fast Hush är en favorit...Jag vill ha en Xander DVD!
'Well, the E-flat, it's doable but that diminished ninth, y'know, it's a man's chord. Now, you could lose a finger.'
Oz
What's My Line part II
Användarvisningsbild
Nightcrawler
Minion

Inläggav brat » ons sep 22, 2004 19:51

Samlingsboxarna med Xander, Dawn, Cordy och Giles släpps ju 1/11 - hur svårt kan det vara att gå ut med avsnitten som kommer att finnas på dem. Jag är ju nyfiken... hur ointressanta jag än tycker samlingarna verkar :)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav sus@n » fre sep 24, 2004 16:14

Här kommer äntligen listan på vilka avsnitt som är med:

The Cordelia Collection features Out Of Mind, Out Of Sight, What's My Line Part Two, Homecoming and The Prom.

The Dawn Collection offers up The Real Me, Blood Ties, Older And Far Away and Potential.

Giles is represented by The Dark Age, Passion, A New Man and Lies My Parents Told Me.

Finally, The Xander Collection offers us The Pack, Bewiched, Bothered and Bewildered, The Zeppo and Hell's Bells.

The Prom på Cordy skivan! Lies på Giles.. tveksam, Men annars klockrena tycker jag
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav sus@n » fre sep 24, 2004 16:14

Här kommer äntligen listan på vilka avsnitt som är med:

The Cordelia Collection features Out Of Mind, Out Of Sight, What's My Line Part Two, Homecoming and The Prom.

The Dawn Collection offers up The Real Me, Blood Ties, Older And Far Away and Potential.

Giles is represented by The Dark Age, Passion, A New Man and Lies My Parents Told Me.

Finally, The Xander Collection offers us The Pack, Bewiched, Bothered and Bewildered, The Zeppo and Hell's Bells.

The Prom på Cordy skivan! Lies på Giles.. tveksam, Men annars klockrena tycker jag
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav caffeineaddict » fre sep 24, 2004 16:21

caffeineaddicts scorecard (mina gissningar till vilka avsnitt, finns på förra sidan).

Cordelia: 2/4
Dawn: 2/4
Giles: 2/4
Xander: 3/4

Håller med sus@n om att Prom (och även WML2) på Cordy-samlingen känns tveksamt, liksom Lies på Giles-samlingen. Men annars helt okej avsnittsval. Undrar dock fortfarande vem (förutom Zaxx) som köper dessa?

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sus@n » fre sep 24, 2004 16:34

Varje gång jag funderar på att köpa kommer jag fram till att det är onödigt.. man har ju avsnitten.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav dizzy » fre sep 24, 2004 16:41

Kan inte annat än hålla med föregående talare.
I stort sett rätt bra val, Dawn och Xander är helt ok även om t.ex The Replacement skulle passat bra för X också. och All the Way för Dawn.

Men som vi sa det är svårt att hitta fyra bra avsnitt speciellt om Cordy. Två andra som handlar mycket om henne är ju Reptile Boy och Some Assembly Required, men de brukar ju inte ligga så högt på rankinglistorna. Och man kan väl gissa att det kan ha spelat in lite i valet också, Prom och WML2 är ju väldigt bra avsnitt.

"Lies" är väl inte helt logiskt för Giles men de kanske ville sprida ut det lite. Band Candy hade passat bättre.

Prickade iaf in både The Pack och Older and Far Away i mina tillägg till caffeines gissningar. :D
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav sus@n » fre sep 24, 2004 16:44

dizzy skrev:
Men som vi sa det är svårt att hitta fyra bra avsnitt speciellt om Cordy. Två andra som handlar mycket om henne är ju Reptile Boy och Some Assembly Required

The Wish då? Den skulle vara mer självklar än The Prom..
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav dizzy » fre sep 24, 2004 16:54

Jo jag håller med, The Wish vore kanske mer logisk, fast även om hon är orsaken till det hela så är hon ju inte med sen under en rätt stor del av avsnittet.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav brat » fre sep 24, 2004 21:20

Xander's var ju deprimerande. Som att han slutade där nere. Nä.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Föregående

Återgå till Allmänt om BtVS