VelocityBoy skrev:Jag hade ingen aning om att det var meningen att Whistler skulle vara en regular på Angel innan jag läste den här... är det allmänt känt eller?
latarmig skrev:Angående artikeln. Den är lång. Skulle du kunna beskriva vad den handlar om (ett par meningar bara), så jag vet om den behandlar ämnen som jag är intresserad av?
caffeineaddict skrev:Fast junkies går det väl tre på ett dussin i Hollywood, så det kanske ändå inte är lika mycket otur som om man hade gjort den missen på en svensk serie/film (om det inte var Sökarna 2).
noike skrev:Jo, dne var intressant, även om jag inte håller med på alla punkter och att jag inte förstår varför jämförelserna mellan tv och film/bok görs så ofta i början. Strukturen är så olika att det är precis som att jämför en bok med en riksdagsmotion -- vilket ingen gör trots att bägge består av ord, främst eftersom det bara är dumt.
latarmig skrev:När han går vidare och kritiserar författarna till buffyverse för att inte vara originella (om det nu är kritik, han är mycket vag om vad han är ute efter)
VelocityBoy skrev:Det känns som att den delen av uppsatsen var ett svar på artiklar eller åsikter som hade hävdat att serien gjorde banbrytande tv och hans svar var att det är inte banbrytande men det är briljant och att det räcker... på samma sätt som tex en låt kan vara en konventionell poplåt men ändå fantastiskt bra.
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare