av Noggster » sön maj 02, 2004 0:56
Kan dra min recension av Spelet nu, har spelat det relativt långt. Jag har faktiskt inte klarat det, men har inte ork att spela igenom dom 2 sista banorna. Varför? Ja det kommer jag till.
Jag kan börja lite med Fördelar.
Det är ett roligt spel, antalet vapen och objekt man kan använda är många och animationerna är vackra. Jag kan väl inte påstå att grafiken i sig är underbar, men den är funktionsduglig. Kombinationerna på slagen är många, fast det slutar oftast med att man trycker som vilken galning som helst på kontrollen och gör massa saker så händerna börjar lysa av kraft.
Det är även kul att man kan kontrollera olika karaktärer, även om dom är väldigt konstigt balancerade. Willow var enligt mig mycket lättare att spela med än Buffy t.ex. Och det är väl ändå inte meningen?
Spelets handling sägs utspela sig någon gång under säsong5, och jag skulle rekommendera att man har sett hela säsong 4 innan man äns börjar spela. Men ändå tycker ajg inte handlingen platsar i säsong 5. Alla karaktärer ligger på säsong 4 nivå, och platserna man är på stinker säsong 4 lång väg. Men som kaos har sagt 100gg till mig så ska det vara ett avsnitt från säsong 5 som dom helt enkelt inte körde med. (antagligen för att det skulle vara lite för dyrt med löner, mer vill jag inte säga då jag riskerar att spoila den halvintressanta handlingen). Jo handlingen är väl okey, inget mer. Den får än knappast att fortsätta spela.
Annars är spelet väldigt enformigt, men det jobbigaste är alla pyssel. Man ska göra saker som är oftast näst intill omöjliga att lösa, och på vissa banor så kan man "råka" missa något item och tvingas springa tillbaka till där man var för 10minuter sen, vilket är inget man har lust med. Och bossarna är inte så intressanta dom heller, känns som något nintendo spel där bossarna egentligen bara är vanliga fiender fast 10gg större och med 10gg mer hälsa. Vad hände med svagapunkter osv?
AKS nämde även rösterna, Willow låter förjävligt. Fast hon som gör Buffy's röst kan faktiskt få till vissa rader väldigt likt.
Och dom små sakerna som karaktärerna kläcker ut sig ibland är otroligt jobbiga, roligt ibörjan kankse. Man flinar lite, sen när man hört det 1000gg så önskar man bara att gubbjäveln kan hålla käften.
SuperPlay gav detta spel 3/10, vilket enligt mig är lite lågt.. det förtjänar iaf runt 5-6/10. Det är inget höjdar spel, men om man är Buffy-fan så ger det en viss njutning. Extra-materialet är ett stortplus. Många fina interjuver med Buffy-cast. Och såvitt jag vet så ligger väl priset på detta spel runt 199-299kr? Det är det faktiskt värt.
Tackar Zaxx för att jag fick chansen att spela det, och ger det till kaos nu tänkte jag. Så prata med honom om det skulle vara något, går prata med mig med så kan jag föra vidare det till honom.