sämsta serien (nolbergs officiella humortråd)(spoilers!)

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Inläggav caffeineaddict » ons jan 24, 2007 17:27

Nu har jag skrattat mig vild åt den här tråden. Fasiken att jag inte var här... varje stund man inte är på BF är en förlorad stunds lycka.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Daimone » ons jan 24, 2007 18:01

Binchy skrev:Nej, lära dem att de kan ta tag i problem själva, och inte vänta på att någon stor stark kille ska komma och rädda dem.
Förutsatt då att de får demondamm uppkört där nertill i en mörk grotta i Afrika? Var får man tag på sånt?
Daimone
Minion

Inläggav noike » ons jan 24, 2007 18:02

Daimone skrev:
Binchy skrev:Nej, lära dem att de kan ta tag i problem själva, och inte vänta på att någon stor stark kille ska komma och rädda dem.
Förutsatt då att de får demondamm uppkört där nertill i en mörk grotta i Afrika? Var får man tag på sånt?

Men! Det är ju en metafååår. För Zoegas Columbiabryggkaffe.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Garim » ons jan 24, 2007 21:26

noike skrev:metafååår.

Det måste ju vara typ ursprungsfåret? Ni vet, stenåldern... Or the medieval sheep!
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav Binchy » ons jan 24, 2007 23:49

Daimone skrev:

Det går alldeles utmärkt att ta tag i problem utan demondamm. Demondammet får hon väl inte förrän rätt sent i serien, och hon tar ju tag i en hel del problem långt tidigare än så.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Daimone » tor jan 25, 2007 16:01

Binchy skrev:
Daimone skrev:

Det går alldeles utmärkt att ta tag i problem utan demondamm. Demondammet får hon väl inte förrän rätt sent i serien, och hon tar ju tag i en hel del problem långt tidigare än så.
Nej, men hennes kraft kom väl ursprungligen från nåt hockuspockus nere i Afrika där nån liten tjej blev insulerad med demonisk energi och sen gick det i arv.
Daimone
Minion

Inläggav Binchy » tor jan 25, 2007 16:05

Daimone skrev:
Binchy skrev:
Daimone skrev:

Nej, men hennes kraft kom väl ursprungligen från nåt hockuspockus nere i Afrika där nån liten tjej blev insulerad med demonisk energi och sen gick det i arv.

Metaforer, lilla vän, metaforer. Tar man allt så bokstavligt så blir livet väldigt tråkigt och fyrkantigt. Let your mind float, and your body will follow (eller hur den nu gick).
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav eynosh » tor jan 25, 2007 16:09

Demondamm is the shit. Fatta vilket rus man kan få.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Binchy » tor jan 25, 2007 16:11

Daimone skrev:Nej, men hennes kraft kom väl ursprungligen från nåt hockuspockus nere i Afrika där nån liten tjej blev insulerad med demonisk energi och sen gick det i arv.

Hon vägrar ju dessutom att ta emot den omgången damm de vill ge henne nu och blir ännu starkare på kuppen. För att hon vägrar vara ett redskap i händerna på män.

Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav lilith » tor jan 25, 2007 16:22

Om man inte ser hur feministisk BtVS är har man helt enkelt inte tittat med alla hjärncellerna påslagna. Se om, tänk till. Sluta klaga.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav Mort » tor jan 25, 2007 17:47

Daimone skrev:

Psst, kan fixa riktiga grejer. My dust is the shit yo!
Convictions cause convicts.
-Principia Discordia
Användarvisningsbild
Mort
Minion

Inläggav Daimone » tor jan 25, 2007 20:34

lilith skrev:Om man inte ser hur feministisk BtVS är har man helt enkelt inte tittat med alla hjärncellerna påslagna. Se om, tänk till. Sluta klaga.
Ja, för en verklig fjortis (tjej) skulle ju verkligen ha jättestor chans mot en 25-årig Bodybuilder (kille), det är ju verkligen jättereallistiskt.
Daimone
Minion

Inläggav noike » tor jan 25, 2007 20:42

Det handlar inte om styrka, det handlar om teknik. Jag hade satsat på tjejen. Smidigare, snabbare och antagligen smartare än bodybuildern.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav eynosh » tor jan 25, 2007 21:10

noike skrev:Det handlar inte om styrka, det handlar om teknik. Jag hade satsat på tjejen. Smidigare, snabbare och antagligen smartare än bodybuildern.

Precis som Gerillakrig!
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav lilith » tor jan 25, 2007 21:12

Daimone skrev:
lilith skrev:Om man inte ser hur feministisk BtVS är har man helt enkelt inte tittat med alla hjärncellerna påslagna. Se om, tänk till. Sluta klaga.
Ja, för en verklig fjortis (tjej) skulle ju verkligen ha jättestor chans mot en 25-årig Bodybuilder (kille), det är ju verkligen jättereallistiskt.

Varför citerar du mig? Ditt inlägg har ju inget med mitt att göra. Vi pratar ju om helt olika saker. Jag har väl aldrig sagt något om realism? Jag pratar ju om att bryta de rådande könsrollmönsterna hur man framställer karaktärer (och det gäller alla karaktärena i BtVS, inte enbart Buffy själv).

Och för att bemöta ditt påstående: Jag är med noike här. Definitivt skulle en fjortistjej med kunskaper i kampsport sparka rumpa med en klumpig 25-årig bodybuilder. I verkliga livet skulle just det scenariot faktiskt vara helt realistiskt.
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav noike » tor jan 25, 2007 21:13

eynosh skrev:
noike skrev:Det handlar inte om styrka, det handlar om teknik. Jag hade satsat på tjejen. Smidigare, snabbare och antagligen smartare än bodybuildern.

Precis som Gerillakrig!

Ja. Enda skillnaden är att tjejen antagligen inte har en basker på huvudet.

lilith skrev:en fjortistjej med kunskaper i kampsport

Eller fem timmars intensivtittande på Jerry Springer.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » tor jan 25, 2007 21:19

Njaee... Tror inte en fjortistjej hade kickat en bodybuilder. Iaf inte om han har suspensoar.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » tor jan 25, 2007 21:22

Bröstvårtenyp. Varför skulle en bodybuilder ha på sig suspensoar? Det är ju inte som om att det han har tränat på inbegriper att någon kommer in och gör en monkey claw i kulklasen.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav lilith » tor jan 25, 2007 21:28

Rombat skrev:Njaee... Tror inte en fjortistjej hade kickat en bodybuilder. Iaf inte om han har suspensoar.

På huvudet? Hmmm? Det tänkte du inte på!
Det är lätt att trycka in ett näsben i hjärnan, om man har rätt teknik. Eller slå sönder ett adamsäpple. Skitenkelt faktiskt (yes, be very afraid, I know about the stuff).
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav A bear » tor jan 25, 2007 21:39

Gå inte för hårt åt Toblerone nu. Han har ju helt rätt: Buffy the Vampire Slayer är inte en realistisk serie. De flesta inser ju det redan när de läser ordet "Vampire", men för några tar det lite längre tid.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » tor jan 25, 2007 21:41

A bear skrev:Buffy the Vampire Slayer är inte en realistisk serie. De flesta inser ju det redan när de läser ordet "Vampire", men för några tar det lite längre tid.

Ta. Tillbaka. Det. Där.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » tor jan 25, 2007 21:49

noike skrev:
A bear skrev:Buffy the Vampire Slayer är inte en realistisk serie. De flesta inser ju det redan när de läser ordet "Vampire", men för några tar det lite längre tid.

Ta. Tillbaka. Det. Där.

Svar till Noike: Knappast!

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » tor jan 25, 2007 21:50

A bear skrev:
noike skrev:

Ta. Tillbaka. Det. Där.

Svar till Noike: Knappast!

WHY YOU LITTLE!!!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » tor jan 25, 2007 22:58

lilith skrev:
Rombat skrev:Njaee... Tror inte en fjortistjej hade kickat en bodybuilder. Iaf inte om han har suspensoar.

På huvudet? Hmmm? Det tänkte du inte på!
Det är lätt att trycka in ett näsben i hjärnan, om man har rätt teknik. Eller slå sönder ett adamsäpple. Skitenkelt faktiskt (yes, be very afraid, I know about the stuff).
Krävs mer kraft än man tror dock. Människokroppen är ganska robust. Saken är den att hon måste få in flera slag eller ett väldigt precist och hårt slag. Han behöver i regel bara få in ett för att hon ska bli stilla och sen är det bara att...

Rombat: Snubbe som ger bruksamvisning på internet till hur man misshandlar fjortonåriga flickor.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav lilith » tor jan 25, 2007 23:24

Rombat skrev:
lilith skrev:Det är lätt att trycka in ett näsben i hjärnan, om man har rätt teknik. Eller slå sönder ett adamsäpple. Skitenkelt faktiskt (yes, be very afraid, I know about the stuff).
Krävs mer kraft än man tror dock. Människokroppen är ganska robust. Saken är den att hon måste få in flera slag eller ett väldigt precist och hårt slag. Han behöver i regel bara få in ett för att hon ska bli stilla och sen är det bara att...

Jag vidhåller: Han har inte en chans. Inte mot en väl skolad kamsportare. Hon kan lätt parera hans patetiska försök till slag, och tål också mer än man tror. Ett slag från en klump till muskelberg räcker inte långt. Kraft och teknik hänger ihop, serru. Har du rätt teknik blir kraften större i ditt slag, och vise versa. Oftast är det enkel fysik, som att rikta kraften åt rätt håll för maximalt utnyttjande av din styrka. Det räcker långt.

Det här kan vara en skröna, för jag minns inte var jag hört det, men: Ett par små tjejer var ute och gick i skumma kvarter och blev påhoppade av ett gäng killar som tänkte våldta dem. Killarna fick ordentligt med stryk och hamnade på sjukhus. Tjejerna var nämnligen i stan på Tae-Kwon-Do tävling. :)
Säkert inte mer våld än nöden krävde.....

Om jag inte tyckte så mycket om dig skulle jag trycka dig på ditt adamsäpple när du är oförberedd nästa gång vi ses.
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav Rombat » fre jan 26, 2007 0:01

Ja, om jag inte är förberedd. För killen som ska slåss mot den fjortonåriga flickan lär vara beredd.

Farsan blev en gång utmanad av nån jäkla karatetjej eftersom han inte kunde hålla truten på fyllan. Efter att hon hade givit honom ett par slag lyfte han helt enkelt upp henne och kastade iväg henne. Hon bröt benet, så det är ingen historia som skryts med direkt. Det gör den inte mindre sann.

Ett stort problem med hela självförsvarsgrejjen är att det ger folk ett alldeles för stort ego. Ja, du kan säkert försvara dig bättre än någon som inte gått på någon form av kampsort, men du är inte osårbar. Det finns fall av tjejer som stannat och försökt slåss istället för att springa därifrån när chansen gavs tack vare att de överaskade sin motståndare med att kunna försvara sig från hans första anfall.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav eynosh » fre jan 26, 2007 1:33

Alltså, vad jag tänkt på: Om Buffy är jättejättestark, varför knyter hon inte bara näven och drar den i huvudet på demonen? Alltså som en extrem som runk-rörelse. Det borde ju vara klart effektivast och även mest överraskande.
Eller stampa på tårna. Iofs är det svårt ifall dom har hovar, men ändå.
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav caffeineaddict » fre jan 26, 2007 1:38

För att samma fightsekvens om och om igen vore småtråkigt efter sju säsonger. Och för att jag blir ganska besviken om en serie med ordet "Vampire" i titeln visar sig vara realistisk.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » fre jan 26, 2007 1:47

caffeineaddict skrev:Och för att jag blir ganska besviken om en serie med ordet "Vampire" i titeln visar sig vara realistisk.

Jag vet inte jag. En serie om en person som lider av allvarliga mentala problem och är övertygad om att vampyrer finns har potential.

Mind you, detta kommer från samma person som tyckte att en live-action Dr Snuggles av Rik Mayal och Ade Edmondson var den bästa tv-idéen sedan kanalväljaren.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » fre jan 26, 2007 1:52

noike skrev:
caffeineaddict skrev:Och för att jag blir ganska besviken om en serie med ordet "Vampire" i titeln visar sig vara realistisk.

Jag vet inte jag. En serie om en person som lider av allvarliga mentala problem och är övertygad om att vampyrer finns har potential.

Mind you, detta kommer från samma person som tyckte att en live-action Dr Snuggles av Rik Mayal och Ade Edmondson var den bästa tv-idéen sedan kanalväljaren.

EN LIVE-ACTION DR SNUGGLES AV RIK MAYALL OCH ADE EDMONDSON? VAR? NÄR?

(Och om svaret är "bara i noikes hjärna" blir jag Very Cranky.)

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om BtVS