Favoritpar i Buffy the Vampire Slayer? (spoilers)

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Inläggav noike » sön okt 08, 2006 23:37

lilith skrev:Tycker faktiskt alltihop (deras uppbrott) är Rileys fel. Han hittar inte sin roll i det hela, men det är ju inte Buffys ansvar.

Tycker faktiskt det är bägges och jag tror inte det hade hållit så länge till även om han hade stannat kvar. Däremot hade de nog kommit varandra närmare som vänner efteråt om han hade gjort det.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav buffymon » ons okt 11, 2006 11:35

medundersåte skrev:
Sliri skrev:Borde aldrig ha existerat:
Buffy/Riley - Illa, illa, illa. Han är såå tråkig och tillsammans blir de såååååååå tråkiga.
Fast jag tycker att de är ganska så gulliga och romantiska tillsammans. Dessutom finns det onekligen en viss hetta mellan Buffy och Riley, det är först när Riley får för sig att Buffy inte älskar honom som han blir tråkig. Om man nu kan betecknas som tråkig om man med viljelåter vampyrbrudar bita en...

hetta? Jag tycker att känslan av att se Riley/Buffy kan liknas vid att se en snigel krypa sakta över vägen.
Skamlös reklam för mina Spuffy fics: http://buffymonmon.livejournal.com/
Användarvisningsbild
buffymon
Minion

Inläggav buffymon » ons okt 11, 2006 11:38

jag förstår poängen med Riley. De ville ge henne en "normal" pojkvän ett tag. Dvs en icke-vampyr vilket räcker som att kategorisera honom som "normal" i Buffys pojkvänskara. Men varför behövde det dra ut så på tiden? Jag hade fattat den poängen efter något avsnitt. Varför dra ut på det i över en säsong? Oliiidligt
Användarvisningsbild
buffymon
Minion

Inläggav adolvsson » ons okt 11, 2006 12:19

buffymon skrev:jag förstår poängen med Riley. De ville ge henne en "normal" pojkvän ett tag. Dvs en icke-vampyr vilket räcker som att kategorisera honom som "normal" i Buffys pojkvänskara. Men varför behövde det dra ut så på tiden? Jag hade fattat den poängen efter något avsnitt. Varför dra ut på det i över en säsong? Oliiidligt

Jag tycker nog det stora problemet med Riley är att han faktiskt inte är så normal som han kanske borde vara. Jag gillar The Initiative-arcen, men ett ordentligt Buffy/Riley-fan blir jag först i säsong 5 när han har lämnat dom.

Och apropå hetta kommer är det också förstå den börjar kännas, även om det aldrig hinner bli så passionerat som med Angel eller ens Spike. I S4 är dom väl som bäst bara söta med varandra.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Eisa » ons okt 11, 2006 16:14

om man inte räknar med deras olidliga sexmarathon.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo

Inläggav buffymon » ons okt 11, 2006 17:04

adolvsson skrev:Jag tycker nog det stora problemet med Riley är att han faktiskt inte är så normal som han kanske borde vara. Jag gillar The Initiative-arcen, men ett ordentligt Buffy/Riley-fan blir jag först i säsong 5 när han har lämnat dom.

.

"Normal" tycker jag han är efter i Sunnydaleperspektiv. Det är ju en ganska relativ term. Jag tycker snarare att problemet med Riley är att han från början är en ganska tråkig figur och att när vi sen får reda på att han är en agent så blir han inte mer spännande. Riley som karaktär är den samme oavsett om han är hunkig college kid eller hemlig agent.

Jag har inte så mycket emot Initiativ-iden. Men jag tycker de drog ut på det alldeles för länge, precis som med Riley. The Initiative är ju säsongs fyras big bad på sätt och vis, men utan någon tvetydighet, humor eller intressant drivkraft. Lite snigel-effekten där igen. :eek:

by the way. Måste prova att äta sniglar nån gång. Blev lite sugen nu.
Användarvisningsbild
buffymon
Minion

Inläggav Sliri » ons okt 11, 2006 18:34

buffymon skrev:jag förstår poängen med Riley. De ville ge henne en "normal" pojkvän ett tag. Dvs en icke-vampyr vilket räcker som att kategorisera honom som "normal" i Buffys pojkvänskara. Men varför behövde det dra ut så på tiden? Jag hade fattat den poängen efter något avsnitt. Varför dra ut på det i över en säsong? Oliiidligt

Sant, sant. Jo, Rileys "normala" sätt.... Han är en fjant i långkalsonger och mittbena som springer runt på skolans område och leker soldat!
Hela förhållandet mellan honom och Buffy blir tråkigt att titta på. Och någon hetta mellan dem tycker jag definitivt inte att det finns! Kanske tycker jag att det är så för att jag röstar Spike for President :)
Men i vilket fall som helst så borde de inte, som sagt, ha dragit ut på deras förhållade. Men å andra sidan så tycker jag att Buffy också är tråkig, i mer eller mindre hela serien. Men med Spike så blir hon hur fantastisk som helst!:D
Sliri
Demon Fodder

Inläggav adolvsson » ons okt 11, 2006 21:08

buffymon skrev:"Normal" tycker jag han är efter i Sunnydaleperspektiv. Det är ju en ganska relativ term.

Det är väldigt sant.

Jag tycker snarare att problemet med Riley är att han från början är en ganska tråkig figur

Det håller jag inte riktigt med om.

Riley som karaktär är den samme oavsett om han är hunkig college kid eller hemlig agent.

Det håller jag visserligen med om, men ser det inte nödvändigtvis som en dålig sak.

The Initiative är ju säsongs fyras big bad på sätt och vis

Vad som fick mig att acceptera The Initiative-arcen, jag gillade inte den heller en gång i tiden, var insikten att det är ett statement om vad serien Buffy the Vampire Slayer inte är. På så sätt gillar jag beskrivningen av TI som the big bad, det handlar om två olika berättarsätt eller teman (hur det nu ska beskrivas) mot varandra.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav buffymon » ons okt 11, 2006 21:19

adolvsson skrev:
The Initiative är ju säsongs fyras big bad på sätt och vis

Vad som fick mig att acceptera The Initiative-arcen, jag gillade inte den heller en gång i tiden, var insikten att det är ett statement om vad serien Buffy the Vampire Slayer inte är. På så sätt gillar jag beskrivningen av TI som the big bad, det handlar om två olika berättarsätt eller teman (hur det nu ska beskrivas) mot varandra.

ja det där är också hur jag har uppfattat det. The Initiative är ju en patriakalisk hierarki där lydnad och inordning i ledet är viktigt. De påminner en del om The Borgs i Star Trek. Allt som Buffy och Scoobygänget inte är. Jag gillar också den idén väldigt mycket, och särskilt att det är Buffy som vinner den kampen.
Sen tycker jag dock inte att det räcker som Bad Guy för en hel säsong, det är mitt problem med The Initiativ.

Det är lite ironisk att Buffy sen i säsong 7 blir lite som en general som leder sin egen lilla armé.
Användarvisningsbild
buffymon
Minion

Inläggav __Jenie__ » tor okt 12, 2006 22:31

Euum, jag tycker det är en jättesvår fråga, men måste nästan ändå säga... euumm...

Det står mellan Buffy och Angel och Buffy och Spike... Kan inte välja!

Jag gillar inte Riley spc mkt, han är tråkig..
"I maybe dead, but I´m still pretty, and it´s more than I can say about you..."
Användarvisningsbild
__Jenie__
Demon Fodder

Inläggav Averno » mån okt 16, 2006 18:36

Therealbuffy skrev:Dom grymmaste vamparna såklart...Spike och Drusilla :twisted:

Rätt svar ligger ju som tredje post i tråden.. 8)

Första gången man ser dom får man ju rysningar av välbehag.. Big bad och min intellektuella överkvinna regerar....
~~From beneath you, it devours~~

Min DVDsamling
Användarvisningsbild
Averno
Minion

Inläggav medundersåte » mån okt 16, 2006 20:28

buffymon skrev:
medundersåte skrev:Fast jag tycker att de är ganska så gulliga och romantiska tillsammans. Dessutom finns det onekligen en viss hetta mellan Buffy och Riley, det är först när Riley får för sig att Buffy inte älskar honom som han blir tråkig. Om man nu kan betecknas som tråkig om man med viljelåter vampyrbrudar bita en...

hetta? Jag tycker att känslan av att se Riley/Buffy kan liknas vid att se en snigel krypa sakta över vägen.
Men periodvis så tycker jag det tänder till ordentligt mellan dem vilket växlar med perioder av mer romantik och gullande. En bra blandning skulle man kunna säga.
Användarvisningsbild
medundersåte
Minion

Inläggav FearOfFour » tor dec 14, 2006 12:31

spike &drusilla, självfallet.
Så som de var i början av s2. sådär, fint, som i deras entréscen.
Spike: Why don't you rip her lungs out? That might make an impression.
Angel: Lacks... poetry.
Spike: Doesn't have to. What rhymes with lungs?
Användarvisningsbild
FearOfFour
Minion

Inläggav Capt. Peroxide » ons jan 17, 2007 17:18

Buffy och Spike såklart! Dysfunktionellt och destruktivt – precis som livet.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion

Inläggav Crashdummie » mån jan 29, 2007 19:01

Capt. Peroxide skrev:Buffy och Spike såklart! Dysfunktionellt och destruktivt – precis som livet.

SPUFFY FTW!!!

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav HippieSpellan » mån mar 26, 2007 10:05

Jag tycker absolut att Willow och Oz är mitt favoritpar. Jag vill verkligen att de ska vara tillsammans. men det som gör mig förkrossad är när xander och anya inte är med varandra längre=( det skulle ju vara de for ever!
Men de bästa scenerna är med spuffy speciellt den då hangör armhävningar i sängen. Eller rättare sagt när buffy är osynlig och de har sex.punkt Helt enkelt många roliga tillfällen
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Crashdummie » mån mar 26, 2007 16:46

HippieSpellan skrev:Helt enkelt många roliga tillfällen

Eller hur. Speciellt i tidigare säsong då de blir förtrollade och tror sig vara kära i varandra... eller musikal-avsnittet.

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Inläggav Capt. Peroxide » mån mar 26, 2007 18:18

I musikal-avsnittet är det mer storslaget, romantiskt och helt fantastiskt än roligt. Slutscenen är helt klart ett sånt där Buffy-ögonblick när jag kan bli helt tårögd.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion

Inläggav HippieSpellan » mån mar 26, 2007 21:23

det som gav tårar i ögonen var faktisk anya och xander enligt mig då. tough love
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Capt. Peroxide » tis mar 27, 2007 7:54

Du behöver inte spoilermärka i den här tråden.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion

Inläggav Crashdummie » tis mar 27, 2007 13:29

Men spellan kanske ville göra en dramatisk spoiler? Funkade på mig.

Förövrigt håller jag med dig Capt.

Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Inläggav HippieSpellan » tis mar 27, 2007 16:14

jag har fått skäll för attja g inte spoilar allt så därför ska jag också spoilmärka ALLT
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav A bear » tis mar 27, 2007 16:37

HippieSpellan skrev:jag har fått skäll för attja g inte spoilar allt så därför ska jag också spoilmärka ALLT

Står det "Spoilers" i en tråds titel kan man skippa spoilerblocken.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav HippieSpellan » tis mar 27, 2007 16:42

wont happen, kommer spoilmarkera allt som kan spoilas

och jag var faktiskt inte först, så det så=(
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Crashdummie » ons mar 28, 2007 16:18

man kan, men man måste inte...

Så Spellan, go all crazy and spoil the spoilers :D

Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Inläggav JillValentine » lör mar 31, 2007 19:56

Willow och Oz!! Without a doubt liksom. Willow och Tara är också gulliga da. Det virker så äkta.
"Let me answer that question with a head butt".
Användarvisningsbild
JillValentine
Demon Fodder

Inläggav Crashdummie » ons apr 04, 2007 13:04

SPUFFY FTW!

Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Inläggav caffeineaddict » ons apr 04, 2007 14:12

Crashdummie skrev:SPUFFY FTW!

Ja, hon är jättebra! Alma vinner!

...

Jasså, dem... jo, inte helt fel de heller.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » ons apr 04, 2007 14:31

caffeineaddict skrev:
Crashdummie skrev:SPUFFY FTW!

Ja, hon är jättebra! Alma vinner!
...
Jasså, dem... jo, inte helt fel de heller.

Fast Alma är bättre.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Crashdummie » ons apr 04, 2007 15:11

Alma who? :?

Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om BtVS