Ah, de älskar serien, vilket för syster var lite motvilligt men likväl gav hon sig och insåg dess övermäktiga kraft redan tidigt i S2.
Fascinerande nog var de inte så rörda av
Becoming:s övermäktiga kraft som jag jämt är (fast de gillade den). Däremot verkade både
Passion och framförallt
Innocence knäcka dem rätt hårt (ärligt talat, tror vi satt alla tre i mörkret och försökte undvika att de andra såg våra tårar under de mer dramatiska bitarna av
Innocence 
).
Säsong 3 är ju så bra och så jämn att den bara flög förbi. Ärligt talat, bortsett från
The Zeppo,
Lovers Walk (syrran älskar ju Spike, naturligtvis) och
Earshot så har jag inga jätteklara bilder av vad de egentligen tyckte om det avsnitt för avsnitt, men det fanns inga klagomål och de verkade allmänt jävligt involverade. Sen så har det även varit kollektiv snyftning till
The Prom och nu senast
Wild At Heart.
Har liiite svårare att sälja dem på Angel dock, även om de gillade
In The Dark p.g.a. Spike. Jag gör som AKS rådde (lyd alltid de mäktiga och vackra, säger mitt sunda förnuft) och skippar de allra sämsta avsnitten i Angel S1. Vi får se hur det går.
Ska försöka fängsla min bästa polare någon gång framåt sommaren också, när jag är redo för ännu en re-watch och förhoppningsvis har Buffy S7 och Angel S4 på DVD.
Förresten, Zaxx, du var inte möjligen i Norrköping i eftermiddags? Jag stod vid ett övergångsställe, och döm om min förvåning när en stor, grå Volvo kör förbi med "Buffy" skrivet i jättestora bokstäver på vindrutan!

Hakan låg på marken efter det måste jag säga.