Bläddrat igenom det endel och det verkar helt klart intessant och kul. Uppfattade det som att det förespråkar att man spelar äventyr i stil med vanliga buffyavsnitt (monster of the week avsnitt) och sedan även har nån slags kampanj rullande samtidigt i stil med säsongs arcarna.
Var lite kul att de hade ett kapitel om hur man ska snacka i buffyverse med alt från hur en bra buffy mening är uppbyggd till speciella ord.
Sedan är det ju alltid kul att se sina favoriter som siffror på ett papper där man kan jämföra dem lite. Däremot ska man nog passa sig för att titta för mycke i reglerna om man inte sett säsong 1-5 då det finns enhel del dialog från serien quotad och även spoiler på andra sätt (bilder, beskrivning av personer och ett helt kapitel enbart om vad som hänt i de olika säsongerna 1-5, mm).
Skulle jättegärna spela det om jag haft några fler buffyskadade bland mina kompisar som man kunde spela med men tyvärr är det inte så gott om rollspelande buffyfans som man först kan tro i Sverige, i alla fall inte i min bekanskapskrets. Även om man inte spelar rollspel kan det vara lite kul att köpa reglerna bara för att ha dem och läsa i och drömma sig bort
Som rollspel i sig är det lite svårare för mig att säga hur det funkat då jag aldrig spelat det men skulle tro att stämmningen står och faller nog mycket med spelargruppen, reglerna verkar inte vara så super avancerade och man verkar ofta ha valt behändigare regler som kan ge snabbare spel än avancerade regler som ger mer realism.